TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



BT- Never Gonna Come Back Down

23.08.2001

Na začátek si řekněme: kdo nezná BTho? Myslím, ľe tento Američan se i v naąí republice proslavil opravdu dost, i kdyľ tady doposud nikdy nevystupoval a ani jeho singly se kupodivu nehrají na komerčních rádiových stanicích, coľ je docela paradox, kdyľ uváľíme jeho typické “slaďárny” jako Remember, Dreaming a daląí. Brian Transeau, jak zní jeho celé jméno, je znám tím, ľe kromě melodického zpěvného tranceu dokáľe zacházet do stylů, které s ním opravdu moc společného nemají. Jako nejlepąí příklad můľe poslouľit jeho poslední deska Movement In Still Life, kde směle koketuje s hip-hopem, drum’n’bassem a klidně i elektrem. Ono kdyľ se podíváme, kdo mu s tím vypomáhal, není se ani co divit. Jména jako Adam Freeland, Kevin Beeber, DJ Rap nebo Sasha mluví za vąe. S kým vąak Brian zatím spolupracoval nejvíce, je jeden z nejpovolanějąích ve stylu vám tolik notoricky známém (ano, je to trance), Paul van Dykem, který má takto jistě nemalou zásluhu na BTho vzestupu. Naposled spolu natočili track Namistai, kterou jste mohli nalézt na výąe jmenovaném albu.

Never Gonna Come Back Down
 nejprve vyąla na americké verzi Movement In Still Life, dále se pak objevila na soundtracku k filmu 60 sekund s Nicholasem Cagem v hlavní roli a nakonec je k dostání i jako singl, ovąem opět určený jen pro americký trh.
Jedná se o hodně říznou kytarovku, kterou doprovází ostré elektronické zvuky ne nepodobné těm co mají v malíčku Chemical Brothers, v pozadí jsou rozeznatelné breakbeatové spodky a vąechen ten hluk jeątě prořezává svým vokálem M. Doughty (Lidé zvyklí na BTho “obvyklé” zpěvačky Kirsty Hawkshaw nebo Jan Johnston by zde byli asi hodně překvapení). Moľná je toho vměstnáno na jednu skladbu více neľ by bylo zdrávo, protoľe takhle to působí dost chaoticky a vy ani pořádně nevíte, na co se máte soustředit dříve. Přesto zde Brian potvrzuje, ľe se z něj začíná stávat hodně vąestranný hudebník a příątí deskou by se mohl dostat zase o stupínek výąe.
Singl otevírají 2 mixy od projektu Hybrid. První je Breaktek Mix, který má s originálem společný jen ten vokál. Ten je vsazen do zcela odliąné stavby a struktury tracku. Oproti původní verzi je odebrán zvuk kytary, naopak přidané piáno a housle, tolik typické pro toto hudební seskupení. Hybrid si zde nechali opravdu záleľet a dokázali vytvořit velice emotivní a jemnou sedmiminutovou kompozici toho nejlepąího ze stylu zvaného break-trance, která ve svém vrcholu dokonce připomíná skladbu Right Here, Right Now od Fatboy Slima. Druhý Echoplex Dub je údernějąí a rozjetějąí alternativou pro první mix, kdyľ jsou zde také napřímené beaty. Zvukově se hodně podobá starąímu remixu Hybrid opět pro kámoąe BTho na jeho singlu Godspeed. Pokud byste měli slyąet jednu z těchto verzí na party, byla by to pravděpodobně tato.

Timo Maas
 je v současnosti jednou z největąích hvězd taneční hudby. Jeho věhlas dávno překročil i hranice britských ostrovů, která je pro cizince větąinou beznadějně začarovaná. Jeho mix by se dal zjednoduąeně nazvat jako funk 21.století podloľený pořádně “vlhkým a tvrdým” soundem. Timo dokáľe dělat i jemnějąí záleľitosti, tohle se vąak jeví jako návrat k singlům jako Der Schieber nebo UBIK.
Eric Kupper dělal pro BTho remix uľ na singl Dreaming. Tady zvolil podobnou taktiku a upřímně, nevím proč. Nutno říct, ľe se v jeho případě opět jedná o mlácení prázdné slámy. Nemůľu si pomoci, ale v porovnání s předeąlými 3. mixy je tento tak trochu nezajímavý a nudný. Vokál v celé své kráse a délce je zachován a místo úderné kytary a agresivních zvuků je zde vloľen do změti houseových beatů a rytmů. A remix Paul DeCarliho? Ten snad ani komentovat nemusím, protoľe je od originálu téměř k nerozeznání… Na singl přispěl také svoji maličkostí Steve Lawler, jehoľ mix se na CD, které jsem zakoupil, bohuľel nedostal…
ZHODNOCENÍ: Never Gonna Come Back Down nepatří ke skladbám, které byste museli za kaľdou cenu mít. BT uľ udělal lepąí věci, přesto i zde odvedl solidní práci a bude velmi zajímavé sledovat jeho tvorbu i nadále, protoľe toto období je pro něj doslova “movement in still life”. Dobře dopadly i remixy, ze kterých se nejlépe vyjímají ty od Hybrid a Timo Maase. Pokud se více zajímate o tvorbu tohoto producenta, tak vězte, ľe udělal exkluzivní skladbu pro soundtrack k filmu Tomb Raider s názvem The Revolution, která je něco na způsob právě NGCBD, ale je snad jeątě více tvrdąí. Oficiální web BT-ho najdete na www.btmusic.com

Monika
Author: Monika

Komentáře nejsou povoleny.