TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Skladby, Alba, Kompilace Armin van Buuren – A State of Trance 2008

  • Toto téma obsahuje celkem 29 odpovědí. Do diskuze (24 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel alexx a poslední změna proběhla před 16 roky a 5 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 16. až 30. (celkem z 65)
  • Autor
    Příspěvky
  • #100434
    Sq4Raa
    Člen

    [quote=Andrews]Je ale fakt, že v cizině je většinou ten poměr plat/cena hudby někde jinde než u nás, nicméně to pořád nikoho neomlouvá.[/quote]

    Sice to nikoho neomlouvá, ale celkově bude právě tohle ta největší bariéra, proč to u nás vypadá jinak.

    #100432
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Natix: Taky pochybuju, že ten jejich minimal vydávají pro lidi k poslechu; ta jejich cílová skupina jsou víceméně djs. Tím jsem chtěl jenom ilustrovat, že ne celá EDM směřuje nevyhnutelně k digitalu. S tím kvantem hudby a její přístupností máš samozřejmě pravdu; lidi si na to pohodlí a snadnej přístup hrozně rychle zvyknou. Už jsem to říkal, ale tohle nevidím jako nevyhnutelně špatnou věc, protože to skutečně může dost pomoct zformovat vkus a potom si vybrat, co si chci koupit. Jde holt o přístup.

    Jinak si myslím, že je zajímavý, jak sem Bobr vnesl trochu toho zahraničního průvanu; ono takhle to skutečně na serióznějších fórech, kde je většina lidí ze západních zemí, chodí; tam prostě pokud sosáte a ještě se tím chlubíte, tak jste odpad. Tady jsou lidi pomalu hrdinové; prostředí prostě hraje poměrně velkou roli v tomhle… u nás se to až příliš akceptuje a považuje se to za normu. Nic na tom imho nezmění ani protipirátské spoty v TV a v kinech (btw už zas zmizely, nebo se mi to jenom zdá?), kterým se tu každý spíš od srdce zasměje. Tohle prostě musí postupně vyrůst, ale stejně jako třeba s politickou kulturou, podobně i s tou konzumentskou tady na to prostě nebyl čas vybudovat nějakou tradici. Je ale fakt, že v cizině je většinou ten poměr plat/cena hudby někde jinde než u nás, nicméně to pořád nikoho neomlouvá.

    #100427
    Natix
    Účastník

    [quote Andrews]Pokud mluvíš o trancu tak možná, ale rozhodně ne co se týče EDM/elektronické hudby. Jsou labely (jako třeba Villalobosův Sei Es Drum), které vydávají vinyl only, prostě protože chtějí zachovat ten formát a digital jim vadí. A samozřejmě alb na CD vychází poměrně dost. Ta cena je další věc a souhlasím s tebou, že je pořád ještě poměrně dost nadsazená. Dají se ale sehnat převážně starší - a dost zásadní - EDM alba mezi 200 - 300 Kč, třeba i v takových megaobchodech jako Bontonland. [/quote]

    To je každopádně šlechtí, ale jak jsem psal, dneska má gramofon málokdo, pokud není zrovna DJ vyznávající starý dobrý vinyl, a i když si ho můžeš za poměrně lidskou cenu koupit v kdejakém hypermarketu, tak stejně se sotvakomu bude chtít obětovat pohodlí, které MP3 při přehrávání nabízí, nebo se dokonce otravovat s rippováním (i když uznávám, že se dá koupit i gramec s USB konektorem právě k tomuto určený).
    Pokud jde o starší CD, tak já třeba poměrně nedávno viděl v jednom obchodě Dykovo Out There And Back asi za 600. sm15 Ale jasně, pokud bych někde narazil na nějaké CD, které bych opravdu chtěl, za ty 2 – 3 stovky, tak bych si ho bez problémů koupil.

    Ale podle mě je problém dnešních posluchačů, jako jsme třeba právě my na tomhle fóru, v tom, že dneska vychází každý den ohromné množství hudby (třeba do trancu dneska fušuje každý druhý, kvalita je samozřejmé věc druhá), přičemž velkou většinu z něj není problém během pár chvil zadarmo sosnout. Trance je navíc (aspoň myslím) specifický tím, že každý DJ Franta Holínka z Horní Dolní má dneska svojí radioshow, čili na takového trancera, který jich pár poslouchá, se valí nemalé kvantum muziky, která se mu líbí a kterou chce. A protože pro něj není problém si jí v mžiku sehnat, tak každý den sosá moře nové muziky. A kupodivu si na tenhle stav velmi snadno zvykne… No a pak je samozřejmě problém po takovém člověku chtít, aby za muziku platil, protože při takovémhle množství by za ní dal majlant, což pokud není opravdu prácháč, nejde… Ale komu by se najednou chtělo zvykat si na to, že místo několika singlů denně a jednoho alba týdně, si může koupit jeden singl nebo album maximálně jednou za měsíc. Nojo, holt konzum je sviňa…

    #100426
    ceero
    Účastník

    Tak musim sa uz zapojit aj ja sm2
    Mp3 nema oproti vinylu ziadnu kulturu, mp3 si clovek nemoze chytit do ruk s pocitom ze vlastni nieco co ma naozaj rad. Ked ma clovek vinyl tak ma proste pocit aky z digitalu nikdy nebude, pocit ze ten track je vazne moj, ze sa jedna o nieco dlhodobe, co bude z mp3 o 15 rokov ? Ten kto tvrdi ze kupovanie hudby uz neexistuje alebo kto hudbu kupuje je blazon, tak to je naprosta kravina. Stale sa najdu ludia ktori uprednostnia nieco co ma dusu a nerve im srdce za to aj nieco zaplatit. Navyse podla mojho nazoru hrat z normalnych gramcov je ovela vecia zabava ako skrze kdejake abletony a pod. Ludia ktori stale hraju vinyly maju u mna velke + sm2

    A co sa tyka toho kritizovania. Ludia urcite maju pravo mat nazor na veci ktore ich nekupili, no ako uz bolo spomenute napisat nieco v style maximalny krab, permanent delete mi prijde poriadne ignorantske a chrapunske.

    #100424
    Sq4Raa
    Člen

    [quote=Natix]Pokud jde o ty lístky a trička, tak u toho jsi nejsem jistý, možná máš pravdu, ale stejně si myslím, že to není zdaleka tak hrozné jako právě u CD.[/quote]

    Trička jsou na tom imho vůbec nejhůře, u lístků záleží na akci. Už jsem tady ale kdysi mluvil o tom, že takhle sice podporujeme fyzicky stejného člověka, ovšem liší je jeho aktivita.

    #100423
    Sq4Raa
    Člen

    Ono tohle celé by se dalo přenést do diskuze – jak nám internet zjednodušil a zpovrchnil život. Pak bychom skončili jako zapšklí důchodci, říkajíc že vše bylo dříve lepší, byť je to skutečně pravda.

    #100422
    Natix
    Účastník

    Bobr:
    Kdes prosím tě přišel na nějaký odpor? Psal jsem, že mám doma několik desítek DVDček z trafik – možná jsi nepochopil, co jsem tím mínil, když jsi mimo ČR, ale každý den vychází v trafikách spolu s různými novinami několik filmů v ceně 40 – 50 Kč a občas jde o opravdu dobré filmy, viz. vlákno Filmový koutek. Stejně tak mám doma několik CD z Xmagu, které stály kilčo a opravdu jsem neměl problém ty prachy za ně dát a vůbec toho nelituju, jsou fakt dobrá. Ale právě proto, že vidím, že je možné hudbu i filmy vydávat za rozumnou cenu (no fuj, co jsem to napsal sm15), odmítám za CD platit nehorázně vyhnané ceny, ze kterých si akorát mastí kapsu všichni ostatní než samotný interpret.
    Pokud jde o ty lístky a trička, tak u toho jsi nejsem jistý, možná máš pravdu, ale stejně si myslím, že to není zdaleka tak hrozné jako právě u CD.

    #100421
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    [quote Natix]Na klasických CD dneska vychází víceméně už jen alba a to hlavně profláklých umělců (PvD, Armin. Tijs...), čímž se dostávám ke druhému problému a tím je cena cédéček, která je značně nadsazená. Jedno jediné album, které třeba ani zdaleka nevyplní kapacitu CD, za 500 nebo ještě víc? Sorry, ale to fakt ne... sm18[/quote]

    Pokud mluvíš o trancu tak možná, ale rozhodně ne co se týče EDM/elektronické hudby. Jsou labely (jako třeba Villalobosův Sei Es Drum), které vydávají vinyl only, prostě protože chtějí zachovat ten formát a digital jim vadí. A samozřejmě alb na CD vychází poměrně dost. Ta cena je další věc a souhlasím s tebou, že je pořád ještě poměrně dost nadsazená. Dají se ale sehnat převážně starší – a dost zásadní – EDM alba mezi 200 – 300 Kč, třeba i v takových megaobchodech jako Bontonland.

    [quote]A to ještě musím zmínit, že je otázka, kolik peněz z koupeného céda ten který interpret opravdu dostane, někde jsem četl, že je to dost směšné procento.[/quote]

    Zase záleží případ od případu. Pokud budeš brát megalabely typu BMG nebo Sony nebo cojávím, tak tam se samozřejmě k umělcovi dostane zlomek. Jiná věc jsou menší nezávislá vydavatelství, kdy kolikrát koupí singlu/desky/alba prostě přímo (částečně) ovlivníš, že vůbec budou dál existovat, protože ti, co tam vydávají hudbu, tomu zároveň šéfují. To je v EDM poměrně běžná záležitost (aspoň, co já se pohybuju) – tím samozřejmě nechci nikoho nabádat, aby podporoval tyhle lidi, to je na každém.

    #100419
    Bobr
    Člen

    Natix: stejně tak jako koupený trička a lístky za koncerty jdou převážně organizátorům, manažerům atd 😉
    Jdeš na to úplně špatně a čiší z tebe odpor za něco platit, takový lidi jsou beyond help (nevim jak to napsat česky :/ )

    #100417
    Sq4Raa
    Člen

    [quote=Bobr]Sq4Raa: Proč bych nemohl? Vždyť je to pravda, je to zloděj, ať se mu to líbí nebo ne, a ještě je na to hrdej :/[/quote]

    Já ti nic nezakazuju, jen jsem myslel, že chceš, aby tě brali vážně.

    #100416
    Bobr
    Člen

    Sq4Raa: Proč bych nemohl? Vždyť je to pravda, je to zloděj, ať se mu to líbí nebo ne, a ještě je na to hrdej :/

    Legálně mam pokud vim všechno, možná že v ČR po mě zůstaly nějaký ty vypálený hry na cd z mýho mládí. Pak už tu mam jen nějaký ty sety, u kterejch vlastně ani nevim, jestli je legální je mít nebo ne….? To je fuk…

    M1chl: platí to samý co pro Andrewse, to tě šlechtí, ale takovejch lidí je bohužel minimum. Samozřejmě, nesouhlasim s cenou, zvlášť pro Čecha je to propastnej rozdíl ve srovnání třeba s Britem, cd stojí stejně po přepočtu v obou měnách, Brit vydělává 4x tolik, to je potom těžký… Ale tim se nedá argumentovat, buď svrhnout vládu, anebo se chovat podle zákona 🙂

    Andrews: no jo no, já vim, už jsem na tom špatně, po několika letech mimo ČR 🙁 Taky se mi všichni smáli kvůli tomu jak mluvim když jsem tam byl před rokem, psaní mi ještě jde protože mam čas si to po sobě přečíst a opravit aby to dávalo smysl, ale když mluvim tak to je hrůza…

    [quote-0 Andrews]Podle mě se lidi za určitou dobu, až se všechno usadí, chytnou za hlavu a řeknou si, do čeho to proboha investovali. A nebo neřeknou, protože si k té soulless mp3 nevytvoří ani žádný vztah.

    [/quote-0]

    Přesně tak, k těm koupenejm cd/vinylům si člověk vytvoří vztah, někde si je vystaví, často si je poslechne…Nemůžu zapomenout na to, když jsem si v zavšivenym obchode v UK koupil Solarstone Anthology One, jak obrovskou radost jsem měl když jsem tam to album našel, to bylo prostě nepopsatelný…

    A buď bych tu diskuzi ukončil, nebo přesunul jinam, omlouvam se za začnutí off topic :/

    #100414
    Natix
    Účastník

    Souhlasím s M.i.k.e.m – pokud si něco můžu stáhnout zadarmo a budu mít to samé, jako kdybych si to koupil, tak mě nic nemotivuje si ten originál koupit. Kdybych nákupem získal nějakou přidanou hodnotu, na kterou si můžu pokud možno i šáhnout a která nějaké ty roky vydrží, nezávisle na tom, jestli mi odejde v kompu HDD, tak už je to o něčem jiném. Já jsem si třeba koupil tři MP3ky od Planisphere, ale jenom proto, že nelegální cestou prostě sehnat nejdou. Ovšem pokud by si člověk chtěl kupovat CD (vinyly uvažovat nebudu, málokdo má dneska doma gramofon), tak naráží na dva problémy:

    Za prvé v rámci EDM se dneska vydávání na fyzická médie dost omezuje, hlavně u menších labelů, a pokud už nějaký singl vyjde na placce, tak je to obyčejné pálené CDr, které si můžu stejně tak vypálit sám ze zakoupené MP3ky. Na klasických CD dneska vychází víceméně už jen alba a to hlavně profláklých umělců (PvD, Armin. Tijs…), čímž se dostávám ke druhému problému a tím je cena cédéček, která je značně nadsazená. Jedno jediné album, které třeba ani zdaleka nevyplní kapacitu CD, za 500 nebo ještě víc? Sorry, ale to fakt ne… sm18 Řekněte, kdo by si před řekněme pěti lety pomyslel, že si dneska můžete v trafice koupit oscarové filmy za pade? Asi nikdo a přesto vidíte, že to jde. Musím říct, že ten, koho tenhle tah napadl, byl opravdu génius. Lidi si za doslova lidový peníz kupují své oblíbené filmy a deníky, které ta DVDčka vydávají, na tom určitě sakra vydělávají. A ať mi nikdo netvrdí, že by to samé nešlo i s hudebními CD, už dneska tu a tam nějaké tahkle v trafice vyjde. Stejně jako máme doma už docela hromadu těchto novinových dývek (včetně např. kompletního Červeného trpaslíka dohromady za 4 stovky), tak jsem si koupil čtyři XMAGy s CD po stovce a dodnes mám z těch kompilaček radost.
    A to ještě musím zmínit, že je otázka, kolik peněz z koupeného céda ten který interpret opravdu dostane, někde jsem četl, že je to dost směšné procento. Pokud chci podpořit nějakého umělce, tak mu mnohem více pomůžu, pokud půjdu na jeho vystoupení, kde si třeba ještě koupím jeho tričko nebo nějaký jiný merchandising předmět. Koupením placky spíš tak krmím mafiány z všelijakých možných labelů a OSy. sm13

    #100413
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Pro mě je ale právě to dokazování poměrně zásadní. Možná je to jenom nějaká moje osobní zkušenost, ale prostě sám moc dobře vím, že od řečí k činům je občas hodně daleko a je to právě to, co odděluje zrno od plev.

    Samozřejmě, pokud bude člověk, který bude z nějakých důvodů mít peníze na to, aby tak tak vůbec přežil, tak po něm samozřejmě těžko můžu chtít, aby dával peníze za něco, co k životu nutně nepotřebuje. V takové situaci pravděpodobně ani nebude mít na čem tu hudbu poslouchat. Důležitější je ten motiv – jestli by, kdyby měl tu možnost, za hudbu platil nebo ne. To se třeba v tomhle případě nemusíme dozvědět.

    #100411
    Sq4Raa
    Člen

    To už se ale bavíme o nějakém dokazování. Když budu mít dva lidi, jeden bude za hudbu platit a druhý ne, nejspíš mě napadne, že ten první má hudbu radši. Není to ale zavádějící? Tohle přece nemusí nic dokazovat. Člověk, který za hudbu platí, si uvědomuje její hodnotu, váží si jí, podporuje její vznik. To, že ten druhý člověk pro ni nedělá nic, neznamená, že ji nemá rád.

    Taky můžu nahodit nějakou paralelu, třeba s životním prostředím. Málokdo by řekl, že ho nemá rád, ale ne všichni třídí odpad. Takové věci se prostě nevylučují.

    Edit: Určitě najdeme chudáka, který hudbu miluje, ale prostě na ni nemá, nebo majetnějšího jedince, pro kterého je jednodušší hudbu koupit v kamenném obchodě, protože ji prostě na internetu nechce hledat (schválně extrémní příklady).

    #100410
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    [quote M1chl]2 Andrews:
    To co si citoval to nebylo, že bych se podle toho řídil, ale to byla reakce na to, že tady jistý uživatel označoval stahující uživatele jako zloděje...A jinak ano já si kupuju hudbu, u který chci podpořit autora, aby zase vydal něco dalšího, aby na to měl prostředky. Souhlasim, že forma neni ideální, ale je to asi míra pohodlnosti, že mi to vyhovuje. Vinyli si třeba nikam nevemu, ano jistě se daj převíst do mp3 a desku mít doma, ale nenacházim důvod, proč bych to tak měl dělat. Já bohužel nenacházim jedinej důvod proč si to kupovat na pevnym médiu, kdybych třeba byl DJ tak to smysl má, ale takhle ne...omlouvám se[/quote]

    Já naprosto chápu, že když si dnes člověk kupuju hudbu, aby ji poslouchal a ne, aby ji někde hrál, tak sáhne po mp3. To bylo spíš nadávání na systém než na jednotlivce.

    M.I.K.E., Sq4Raa: Nemá ji rád doopravdy. Já prostě dělám rozdíl mezi někým, kdo dá třetinu, čtvrtinu výplaty za muziku a třeba kvůli tomu omezí další věci a člověkem, co jenom bere a kromě řečí, jak má tu hudbu rád, zpátky ničím nepřispívá. Čin je pro mě víc než slovo.

    Edit: To máte jak ve vztahu. Někdo vám bude říkat ‚miluju tě‘ desetkrát denně a pak v rozhodující chvíli selže a někdo bude celý vztah mlčet, ale tím, co pro toho druhého vykoná, dá jasně najevo, co k němu cítí. Ideální je samozřejmě rozumná kombinace obojího, ale to je jen pro ilustraci toho ‚pointu‘ sm2

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 16. až 30. (celkem z 65)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.