TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Vlastní tvorba Ekvalizace spodních frekvencí (LOWENDS)

  • Toto téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (3 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 14 roky a 8 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 1. až 6. (celkem z 6)
  • Autor
    Příspěvky
  • #181228
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Samozřejmě souhlasím s tvrzením, že využíváte svoje uši;). To samozžejmně každý. Ale trocha teorie je vžd pottřeba, ať už je to pro začátečníky tak i pro pokročílé. Další věcí u spodního pásma je fakt, že pokud nemáte velice dobře ošetřenu akustiku místnosti, tak vám zde dochází k nepříjemným efektům, kdy jsou některé vlny potlačené a některé vytažené. Zde se může s výhodou využít kontrola pomocí spektrografu.
    Sidechain je u basové linky povětšinou nutnost.

    #181198
    Ronny K.
    Člen

    [quote Kujar3]2x Ronny K. 🙂 souhlas na 100%[/quote]

    Jeste se mi libi v Abletonnu, ze muzu taky udelat sidechain na equalizer. respektive si zadam pasmo, ktere chci mit procesovane, pak typ eq, jeho rozsah. No a pak se s uderem kicku ubere dane pasmo (v nasem pripade basove, ktere se navzajem kryji). Tech zpusobu jak zamezit narsutu freq.

    Ono vubec v hudebni produkci plati jedna vec. Hudbu muze slozit i hudebnik, ale tezko uz ji treba bude schopny provest technicky ve studiu. A ted se dostavam k tomu nejdulezitejsimu. Producent cele dilo vede az do samotneho konce, tudiz je pouze na nem jak to technicky zvladne zeano. Hudebni produkce je, ac to treba takhle nevypada, prevazne o premysleni. Premysleni o tom jak danou vec, ci efekt udelat, co k tomu pouzit, v jakem sledu to vse pouzit a taky dobra znalost efektu a jejich vlastnosti + nastavovani.

    Vsechny tutorialy zde uvedene jsou velmi hezke, ale myslim si osobne, ze ten tutor s tim voxengo analyzerem je zbytecne komplikovany a zdlouhavy. Nicmene tam bych trochu toho cloveka co to vse vysvetluje zkritizoval. Podle mne ta konstrukce a zvuk basove linky je naprosto nevhodna. Mozna to pouzil takhle pro demonstracni ucely, ale kdo z Vas by chtel mit basovou linku, ktera je flat a vlece se jak 14 dni pred vyplatou, na misto toho aby basova linka pekne tlacia ten vas track dopredu. Urcite chcete mit basu, ktera je stavnata a energicka, misto basovky, ktera se vlece a z tracku udela cajdak.

    #181181
    Kujar3
    Člen

    2x Ronny K. 🙂 souhlas na 100%

    #181105
    Ronny K.
    Člen

    No ja tohle taky spise resim podle sluchu. Kazdopadne na basovou linku, ktera zasahuje do tela kicku davam sidechain, takze ze vyvaruji narustu frekvence kryjici se prave s kickem.

    #181058
    Kujar3
    Člen

    Abych pravdu řekl, nikdy jsem se na podobný tutoriál kvůli tomuhle nedíval a spíše to dělám takzvaně „od ucha“ Ale když už tutorial na toto téma tak na youtube je jeden a kdo má Ableton tak zajásá protože je dělaný v Abletonu. Tedy pokud jsem správně pochopil že tento topic se zaměřuje na mixování Kicků a Bassů

    #180986
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Vzhledem k tomu ze v EDM a ostatně téměř ve všech hudebních žánrech, ve kterých se vyskytují silné spodní frekvence. Je nutné mít toto spektrum spodních frekvencí velice dobré ošetřené. V tomto topiku bych se proto rád věnoval této problematice. Zde přikládám vcelku pěkně udělaný tutorial, kterým bych toto téma otevřel.

    http://www.residentadvisor.net/feature.aspx?1211

    Můj postup se přilíš neliší, snad jen bych podotknul že na ekvalizaci spodních frekvencí se hodí EQ s linearní fází.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 1. až 6. (celkem z 6)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.