TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Trance Diskuse Hitovkaření a komerce – kde se bere nenávist k ní?

  • Toto téma obsahuje celkem 86 odpovědí. Do diskuze (37 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Last a poslední změna proběhla před 17 roky a 6 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 121. až 135. (celkem z 141)
  • Autor
    Příspěvky
  • #41784
    zeleenda
    Člen

    Tak to vidím ja:
    V trancu mi nesedí označení komerce…Adagio,který se( libi lidem) a je trancovou komunitou považovaný za nejtranceovejší hitovku,tak pro mě nejní komerční písen….Prostě se šiří mezi lidma tím,že to je dobrá a líbivá skladba.
    Hitovkou se stane pouze píseň,která má nějakou zajímavou melodi,která človeku utkvěje v hlavě….Ne jako techno,který jde jednim uchem dovnitř a druhým ven…

    At si říka kdo chce co chce většina návštěvníku (ať už koncertů nebo párty) chce prostě slyšet něco co zná a může si to zabékat…Já taky radši pařím na to co znám….Ovšem rád se taky nechám překvapit něčím neoposlouchaným,ale musí to mít kvalitu…

    Na druhou stranu si vezmu do huby Tiesta,kterej mě na trance cestu přivedl a proto ho nebudu nikde hanit.
    Ale mám takovej pocit,že to stím hitovkařením vážně přehnal.
    Jeho fanoušci a že ti skuteční fanoušci ,kteří ho dostali tam kde je,jsou vesměs tranceři…Takže by měl přizpůsobovat svůj sound hlavně jim…A ne nějakejm diskantům,kteří nemají o trancu vubec páru a přišli se podívat jenom na nejlepšího DJe na světě….
    V nějakém foru se to tu nedávno řešílo,6e je Tiesto nešťastnej z toho pro koho má hrát,zda pro diskanty nebo pro trancery.

    #41783
    DjDkD@ve
    Člen

    Ja osobne absolutne neresim slova komerce a hitovky………

    Hudba existuje pouze dobrá, nebo spatna, nic mezi pro me neni……… Kdyz na to prijde, me osobne se libi i Anthem, ackoli vetsina lidi odsud ho nemuze ani citit…….

    Na tom, ze DJ hraje vlasni produkci nevidim naprosto nic spatneho, pokud ma co predvest, tak proc ne! Mam celkem rad Tijsovu produkci, včetne Adagia, ale puvodni Corstenuv remix je lepsi, ale Tijsova verze se mi taky libi a pokud to privede nove lidi k poslechu trancu, tak to rad vidim………

    Asi si vsichni neuvedumejete, ze pokud by na ty halovky nechodili lidi co nevi na co jdou, tak by ty halovky ani nebyly! Protoze by promoteri krachli, kdyby delali akce jen pro znalce a bez hvezd………

    #41782
    Natix
    Účastník

    On není hit jako hit. Některá skladba se stane hitem proto, že je opravdu kvalitní ale zároveň určitým způsobem posluchačsky ne tak náročná, například ta Another You, Another Me nebo Pryda – Armed. A pak máte hity, které jsou prostě hodně chytlavé až skoro popíkové, které se produkují s cílem hlavně zaujmout co nejvíc lidí. Za takový track považuju třeba Big Sky od Johna O’Callaghana. No a pokud je navíc podpořen slavným jménem autora, tak je to ještě jednodušší. Vezměte si třeba White Lies a další skladby z In Between.

    #41781
    Sonique
    Člen

    Ja si zase rikam jak se muze takovej super track jako treba Lange vs. Gareth Emery – Another You, Another Me stat hitem? Je to divny. Zacne to hrat jeden, zacne to hrat druhej a dalsi a dalsi dj a pritom to zadna komercarna neni.
    Podobnej priklad je treba Ronski Speed with Stoneface and Terminal – Incognition. To hrali uplne vsichni trance Djs a i ja sam bych ho zaradil do vybornych skladeb.
    Proste jak se stane hitovka hitovkou? Pritom je tu tolik ale tolik pop-trance hudby ktera se nikdy hitem nestane. Cim to? Trosku off vim 😉

    #41780
    Sickboy
    Člen

    Adagio: Ted mě napadlo, že je to hodně o jménu. Viz Tiesto a Adagio 04. Kdyby nyní Armin nebo třeba Dyk udělali třetí Adagio, hrálo by se zase velmi masivně. 😐 Tohle se skutečně dá vykalkulovat. Proto si myslím, že hodně záleží na charakteru producenta/DJe.

    #41779
    Sickboy
    Člen

    Starf: Já taky ukecávam jednu spolužačku-kočku, které se líbí trancík. 😀 Normálně ale poslouchá RnB, HIM a vůbec ten střední proud.

    #41778

    Není hitovka jako hitovka. Já nemám rád takové ty umělé, předem vykalkulované. Líbí se mi hudba přirozená a spontánní. Costenovo versus Tiestovo Adagio je tohoto dobrý příklad, hádejte kterou verzi mám raději.;-)

    #41777
    Starf
    Člen

    sickboy: no ja ted ukecal jednu kamosku ze skoly na TM, aby videla co je poradnej trance, tak sem zvedavej 😛 ted povazuje za nejvetsiho boha ATB :_)

    #41775
    Natix
    Účastník

    Sickboy:
    Hele, co já bych aspoň za tohle dal.:-|

    #41774
    Sickboy
    Člen

    Jinak k Adagiu: Skutečné kouzlo a punc klasiky má Corstenův remix z konce devadesátých let.

    To mě pak pěkně sere, když se ke mně ve třídě přitočí holky a říkají, jak byly na diskotéce, a jak tam hráli Tiestovo Adagio, že je to bůh, a že ten trance vlastně neni tak špatnej. Tohle je na pěst.

    #41773
    M.i.k.e
    Člen

    souhlas se Sickboyem…napr.uz existuje spousta remixu klasik jako treba Born Slippy…spousta remixu je vybornejch (Dyk,Oakenfold,Deruyter),a rad si je poslechnu,ale nic to nemeni na tom,ze original je original a ten bude dycky nej…

    #41771
    Sickboy
    Člen

    Remixování hitovek: Já se přiznám. Mně jako pouhému konzumentovi a pisálkovi záleží na výsledném produktu. Morální stránka a blablabla – to jde zkrátka stranou. Takže je mi jedno, co si Tyas nebo třeba Holden remixují. Pustím si to a pokud to bude hezké, budu to klidně poslouchat a rád si na to zapařím. Pokud ne, smažu to a nebudu to řešit. Samozřejmě ale, že má úcta k originálu zůstane neporušena.

    Na původní myšlenku diskuze jsem takhle při večeru línej reagovat. X[]

    EDIT: Je normální mít ve dvou po sobě jdoucích větách 6x (slovy: šestkrát) slovo „to“? :-O

    #41770
    Natix
    Účastník

    Pokud jde o Love You More, tak z mojeho hlediska ho ten nasamplovaný vokál spíš zachraňuje, protože mimo breakdown to je jenom nesmyslná tucárna. Pak je tu ovšem Daniel Kandi remix, který mu přidává pěknou piánkovou melodii, což z něj činí příjemný upliftový track.
    Já bych to spíš viděl tak, že spousta producentů, jakmile se stane díky nějakému originálnímu slavnými, tak mu zachutná sláva (a peníze) a začne pořád dokola recyklovat ten jeden úspěšný postup a sound. Navíc člověk není po tvůrčí stránce bezedný, takže po (kratší či delší) době mu začnou docházet nápady (M.I.K.E. a L-Vee jsou jedni z výjimek), ale protože se chtějí udržet na výsluní, tak začnou vykrádat sami sebe (nebo někoho jiného). Příkladem toho jsou třeba Tyas, Aly & Fila, Markus Schossow, jejichž zvuk byl v počátku originální a úspěšný, ale když už pátý track v řadě používají stejný beat, synth, samply, tak je to už trochu na pěst. To taky souvisí s remixováním klasik, protože právě takovíto lidé rádi reworkují klasiky, což znamená, že prostě k původnímu tracku přidají svůj spodek (Tyas, A&F).
    Tohle byli ti „méně“ známí producenti, v případě megahvězd jako jsou PvD, Tiësto, Oakenfold, Armin atd. jde zase o to, že opojeni slávou chtějí vejít ve známost mezi ještě širší okruh posluchačů a tak se uchylují k čistému popu.
    Trochu jsem se rozepsal, ale takhle nějak to vidím já. Sice to možná zní tak, že všemi těmito lidmi těžce opovrhuji, ale tak to zase není. Taky je poslouchám, ale holt si uvědomuju, že tu jsou lidé, kteří tvoří mnohem originálnější a neoposlouchanou hudbu.

    #41769
    ceero
    Účastník

    LastHunter : pretoze komercna hudba nejde zo srdca, komercna hudba sa robi koli peniazom a podla toho to aj vyzera … love you more nie je ani tak komercna, ta je proste zla (pre vecinu ludi B-] ) …. keby to bolo vsetko v pohode ze dji hraju komercne veci ako vravis ty, ako by to tuna vyzeralo … kazdy dj by sa mal drzat svojho stylu a nie kracat s davom a o to tu ide

    #41768
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    nesnášim hitovkaření, pže ve většině případů jde o naprostej hudební brak.. a já se snažim vybírat a poslouchat hudbu kvalitní a s nápadem a myšlenkou, což většina hitovek postrádá.
    nemám nic proti takovejm hitům jako je nu-nrg – dreamland, kde se snoubí hit s kvalitní prácí.. ale tenhle song je něco jako jehla v kupce sena

    a jak již bylo řečeno, většina současnejch hitovek neni trance a když mi někdo říká „ej to je supr trance“, tak se pak nedivte, že mám averzi..

    a na závěr mi přišla na mozek asociace – trance se několik posledních let (poslední dva roky sou řekl bych nevjcí patrný) ubírá tak, že je to jedna velká hitovka, nezdá se vám? myslim tim hlavní proud, kterej propagujou a hrajou nejznámější jména

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 121. až 135. (celkem z 141)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.