TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Trance Diskuse Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music

  • Toto téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (25 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 17 roky a 8 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 76. až 90. (celkem z 129)
  • Autor
    Příspěvky
  • #29623
    M.i.k.e
    Člen

    Andrews : dobra…Fleming se drzi puvodni myslenky a odchylili se ostatni…to beru…nic to ale nemeni na tom,ze tak jako tak tu scenu bude hodnotit kazdej podle sebe…takovej Armin je urcite naprosto spokojenej kudy se trance ted vydal…

    #29621
    M.i.k.e
    Člen

    Andrews : jo,ten odstavec o tom ktery lidi to pritahne,tak s tim se da souhlasit…ja mam treba Tiesta rad a ne proto,ze hral na olympiade a ze tudiz uvidim dje co byl v tv:oD…ale to je odbocka…je jasny,ze to pritahne spoustu „nechtenejch“ lidi,ktery budou chodit na akce jen proto,ze to bude in a poslouchat Armina,Tiesta,PVDho a dalsi jen proto,ze to slyseli v reklame a videli v TV…ale dost mozna to pritahne i lidi,ktery se o tu hudbu zacnou vic zajimat a tudiiz pak objevi i ty „kvalitnejsi“ ne cheesy veci…a to co pises ke konci,ze DJ by mel delat hudbu od srdce (svoji hudbu) a na tu prilakat a ziskat fanousky a ne delat hudbu ktera vi,ze u lidi 100% uspeje (tj delat hudbu podle lidi) je pravda…pokud si vsichni zvoli druhou cestu,pak je to cesta do pekel…dj bude zapomenut a stylu to moc nepomuze…v tom mas naprostou pravdu…

    #29620
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    .:veon:. napsal(a):
    ——————————————————-
    > uz len malicka otazocka 🙂 techno si zanechalo
    > svoju undergroundovu tvar a nerobia sa velke a
    > podarene techno akcie?? podla mna vo SVETE je ich
    > hodne, staci rozsirit svoje obzory 😐

    Teď nevím, jestli je to na mě nebo na koho, ale to je přesně to, co jsem myslel. Techno jako hudba si víceméně dokázala ponechat původní zvuk a ideu, ale zároveň je (dnes hlavně jeho minimalová odrůda) po celém světě hodně populární, objevuje se na větších, i komerčnějších akcích i v klubech.

    #29618
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    M.i.k.e napsal(a):
    ——————————————————-
    > ono taky je to hodne o tom,ze kazdej bude
    > komentovat vyvoj trancu a sceny podle
    > sebe…Fleming se od toho „naseho“ trancu odchylil
    > uz davno,tudiz je logicky,ze se mu soucasnej vyvoj
    > nelibi…

    To si vysvětluješ špatně; on není ten, kdo se odchýlil od původní scény; on naopak je jeden z mála, kdo drží ten původní duch tranceu. Odchýlili se skoro všichni ostatní, Dykem počínaje a Tiestem konče. Tiesto vlastně ani u toho původního nebyl, takže to je blbej příklad.

    TIGI napsal(a):
    ——————————————————-
    > Jak ty muzes vedet co ja predpokladam ? Ja si
    > prave myslim pravy opak. Vetsina tracku co je
    > dneska komercni,znama,uspesna,hrana atd….. tak
    > me se libej a pro me jsou originalnii ale podle
    > toho co ty tu vypravis tak pro tebe nejsu..100
    > lidi 100 chuti

    Originalita je věc, která není jenom záležitost vkusu a která se dá dokázat. Pravděpodobně máme oba o originalitě různé představy a možná mám na ni prostě já větší nároky, ale jestli chceš, můžu ti klidně na příkladech konkrétního tranceu nebo i jiné hudby ukázat, co mám na mysli.

    #29613
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    dukelak napsal(a):
    ——————————————————-
    > a je to tak, že když napišeš hudba, tak my myslime
    > TRANCE

    Hudba ale neznamená jen trance a mě je jedno, jak vy čemu říkáte.

    > a k tý poslední větě: ok, není to
    > přesvědčování…je to od tebe hanění toho, co tu
    > lidi poslouchaj

    Ne, mně je úplně jedno, co kdo poslouchá. Já jenom říkám, že dnešnímu tranceu chybí především originalita a to je fakt, kterej, jak už jsem psal, jsem ti ochotnej dokázat. Pokud to bereš jako hanění, tak prosím, ale to je tvůj problém, ne můj.

    Binary: To je pravda, psytranceový tracky používaj všechny téměř stejnou basovku i některý ostatní samply. Ale pořád je to mnohem mnohem blíž původní ideji tranceu – hypnotičností, repetitivností. Pořád je to hudba, která není prvoplánová nebo opírající se o popový riffy. Je to mnohem víc trance než ty dnešní rádoby uplifty a to je jedna z věcí, o které konkrétně Flemingovi jde. Jinak s tou originalitou je to fakt.

    M.i.k.e napsal(a):
    ——————————————————-
    > Andrews : mno,nevim…nezlob se na me,ale me
    > pride,ze z tvejch prispevku primo cisi,ze to co
    > poslouchas ty je to pravy a tudy vede cesta…

    Nezlobím, ale kde jsem řek, že to, co poslouchám já, je to pravý? Já nikomu nic necpu a pokud jsem zmínil pár tracků, tak jen proto, abych dokázal a podpořil konkrétně svůj argument (to mimochodem nikdo z těch, co mi oponovali neudělal) – to ti přijde špatně? Mně to přijde jako normální diskuze.

    ja
    > neposloucham jen trance a nejsem omezenej ciste na
    > ASOT a fakt je ten,ze hudba kterou ty tady
    > prezentujes jako tu pravou me zrovna u srdce
    > nechyta…o tom,ze v soucasny dobe vznika stale
    > vic a vic tracku postavenejch na stejnym zakladu
    > (vetsinou za ciulem z toho neco vytriskat) je fakt
    > se kterym nejde nesouhlasit…podle me to ale neni
    > az tak na skodu…mozna je muj nazor hodne
    > naivni,ale prave tyhle cheesy tracky pritahnou k
    > trancu vic posluchacu,ktery se pak dostanou i k
    > tomu ostatnimu“kvaliltnejsimu“.

    Chápu tenhle názor, ale fakt je trochu naivní. Nesmíš se ptát kolik lidí to přitáhne, ale jaký lidi to přitáhne. Tiesto hrál na olympiádě a podle tvojí logiky tak udělal dokonalou reklamu tranceové scéně – co z toho ale vyšlo? Na jeho rádoby concerty chodí lidi, kterým je jedno, co hraje za muziku, hlavně že u toho mají ohňostroj a že vidí toho dje, který byl v televizi. Následkem toho reaguje i scéna producentů a djs, kteří vidí, že se složení publika mění a mění tak i svoji produkci – staví ji na popových vokálech a cheesy melodiích a riffech, aby z toho publika urvali co největší koláč a vyhráli tak DJ mag Top 100. Hudba jde stranou. Fakt je tohle ta správná cesta? Jak říká i Fleming – když budete dělat svou věc, hudbu tzv. od srdce, budete odměnění stálou základnou fanoušků, na které bude spoleh a kteří na vás nezanevřou. Pokud se ale budete řídit především míněním lidí a tím, aby jste se trefili do momentálního vkusu většiny, dosáhnete možná krátkodobé velké popularity, ale za chvíli se na vás zapomene.

    Koneckoncu kazdej
    > nejak zacinal ze…a ze se budu opakovat.Jak
    > poznas,ktera hudba je hodnotna a ktera ne?Ja to
    > nepoznam a jakozto laik to beru stylem libi
    > nelibi…

    Originální, nepodbízivá, dobře napsaná… to se těžko popisuje a navíc tvůj úsudek samozřejmě vždycky ovlivní tvoje osobní preference, vkus a hlavně to, jakou zkušenost s hudbou jsi doteď udělal. Tvoje schopnost porovnání s tím, co jsi v životě dosud poslouchal je naprosto zásadní, protože jak jinak všechno hodnotíš než porovnáním. Pokud někdo bude celý dosavadní život poslouchat Britney Spears, pak to pro něj bude ta nejkomplikovanější a nejlépe napsaná hudba na světě, protože ten člověk nebyl konfrontovaný s něčím jiným.

    #29608
    .:veon:.
    Člen

    hehe som zvedavy,kolko z vas ma teraz ulincuje, ale az na par veci suhlasim s andrewsom 🙂 nedocital som vsetky komentare (to by som tu asi zapustil korene), ale ani to v podstate netreba, lebo je to stale o tom istom.

    uz len malicka otazocka 🙂 techno si zanechalo svoju undergroundovu tvar a nerobia sa velke a podarene techno akcie?? podla mna vo SVETE je ich hodne, staci rozsirit svoje obzory 😐
    co je spatne na komercii?? to uz tu zodpovedal rikeya i ked to zrejme nemal v plane 🙂
    rikeya:
    „Takže tu máme trance na OH, trance v reklamních spotech, tranceové megaakce u nás a já jsem celkem rád, že je o tranceu tak slyšet. Že i občas objevím náhodou ve svém okolí člověka, který se o tento styl hudby aktivně zajímá a mám si s ním o čem popovídat (a tito lidé byli k tranceu přivedeni většinou přes ty neoblíbené pojmy á la Tiesto, ASOT).. Být teď trance undergroundovým žánrem, tak se 5 lidí sejde jednou za půl roku v nějakém pražském klubu, popovídají si a zase mají na půl roku pokoj. Tak bych to nechtěl. Komunita roste a je to zejména díky kopírované produkci, stereotypním radioshows, konceptuálnímu systému tvorby nových tracků a všem ostatním vadám, co zde byly vyjmenovány. Ale účel to plní 😉 „

    #29606
    TIGI
    Člen

    Andrews napsal(a):
    ——————————————————-

    > > Kde jsem podle tebe mel napsat ze kdyz je hudba
    > > komercni tak nemuze bejt originalni ? Ja tim
    > pouze
    > > vysvetloval ze kdyz neco neni komercniho tak se
    > o
    > > tom asi moc nevi.
    >
    >
    > Ty předpokládáš, že trance je komerční proto, že
    > je neoriginální. Já ti ale říkám, že hudba může
    > být originální a zároveň ‚komerční‘, ať už znamená
    > ‚komerční‘ cokoli. Napsal jsi, že když by byla
    > hudba originální, tak by ji nikdo neposlouchal,
    > nebo ‚jen pár vyvolených‘.

    Jak ty muzes vedet co ja predpokladam ? Ja si prave myslim pravy opak. Vetsina tracku co je dneska komercni,znama,uspesna,hrana atd….. tak me se libej a pro me jsou originalnii ale podle toho co ty tu vypravis tak pro tebe nejsu..100 lidi 100 chuti

    > > Mam tomu rozumet tak ze kdyz ten bootleg bude
    > > kvalitni ale DJje je penez chtivy tak tobe se
    > > nebude libit z principu toho ze se an tom snazi
    > > nekdo vydelat ?
    >
    >
    > NE. Posunuješ to někam, kde to vůbec nebylo nebo
    > se vůbec nechápeme. Srovnával jsi teď přece
    > bootlegy a remixy a snažil ses tvrdit, že jsou obě
    > věci rovnoprávný, že bootleg je stejná práce jako
    > remix. A já říkám – ano, je, pokud to ten bootleg
    > dj nepovažuje za svůj vlastní track. Po hudební
    > stránce by mi samozřejmě bylo jedno, jaký záměry s
    > tím ten producent má; pokud to bude dobrá hudba,
    > bude se mi to líbit, stejně jako špatná původní
    > produkce se mi líbit nebude.

    ok v poradku…uznali jsi ze bootleg muze bejt i dobrej a to beru 😀

    #29603
    M.i.k.e
    Člen

    ono taky je to hodne o tom,ze kazdej bude komentovat vyvoj trancu a sceny podle sebe…Fleming se od toho „naseho“ trancu odchylil uz davno,tudiz je logicky,ze se mu soucasnej vyvoj nelibi…

    #29602
    Rikeya
    Člen

    Taky by mě zajímalo, proč tam píšou, že zrovna pan „odborník na trance“ Fleming je zrovna ten pravý, aby komentoval jeho aktuální stav. Trošku mi to připomína anti-povolanost výroků či postojů Aleše Blehy k tranceu.

    #29600
    M.i.k.e
    Člen

    Andrews : mno,nevim…nezlob se na me,ale me pride,ze z tvejch prispevku primo cisi,ze to co poslouchas ty je to pravy a tudy vede cesta…ja neposloucham jen trance a nejsem omezenej ciste na ASOT a fakt je ten,ze hudba kterou ty tady prezentujes jako tu pravou me zrovna u srdce nechyta…o tom,ze v soucasny dobe vznika stale vic a vic tracku postavenejch na stejnym zakladu (vetsinou za ciulem z toho neco vytriskat) je fakt se kterym nejde nesouhlasit…podle me to ale neni az tak na skodu…mozna je muj nazor hodne naivni,ale prave tyhle cheesy tracky pritahnou k trancu vic posluchacu,ktery se pak dostanou i k tomu ostatnimu“kvaliltnejsimu“.Koneckoncu kazdej nejak zacinal ze…a ze se budu opakovat.Jak poznas,ktera hudba je hodnotna a ktera ne?Ja to nepoznam a jakozto laik to beru stylem libi nelibi…

    #29599
    Binary
    Člen

    John má více méně pravdu (až na toho Sandera, kterej během posledního roku těžce zesračkovatěl), jen mě udivuje jedna věc. Je hodně „in“ navážet se do tranceu a říkat jak je furt stejnej apod., ale proč třebas nikdo (a konkrétně Fleming) nekritizují třebas psy-trance? To je styl, kterej je x let stejnej, předvídatelnej, bez jakýhokoliv posunu dopředu. Když poslouchám např. CD Astral Projection – Trust In Trance z roku 1996 a např. Cosmo – Gravity z roku 2006 (rozdíl 10 let!), je to pořád jeden a ten samej sound, jedno a to samý BPM, naprosto předvídatelná struktura. To samé u Johnova kolegy Digital Blonde – jeho sound a beat kterej používá je taky víc jak deset let neměnnej. Tim neříkám, že špatnej, produkce JOOFu a i čistě psy produkce se mi líbí, ale oproti psytranceu ušel trance ohromnej kus cesty a kdo neslyší rozdíl mezi věcma z devadesátých let a z dnešní doby, je asi nahluchlej.
    Předělávky jsou věc druhá. Nikdy jsem tomu nefandil a lidi jako Tyase a Duranda zatracoval, protože postavit si kariéru na prznění klasik je ubohost.
    Souhlas v tom, že Airwave je výjimečná osobnost. A on měl být uveden jako příklad místo SVD. Fleming produkuje taky solidní věci, i když letos mě produkce jeho labelu moc nenadchla a originalita z ní taky nečiší.

    #29598
    Rikeya
    Člen

    Já jsem nic o hodnotě nepovídal, jen jsem lehce kritizoval ASOT jako celek, toť vše (a nevím, jestli se to dá označit za vyloženou kritiku, když řeknu, že skladby sice postrádají nápad, ale stále jsou na vysoké technické úrovni). Ale jak jsem již výše uvedl, i v asotu se dá najít kvalita. Ano, je sice komponovaná osnovou výše popsanou, ale to na hodnotě skladby vůbec neubírá. Jsou tu přece další stránky k posouzení jako pestrost zvuků, rytmika atd.

    Mně se to prostě stále líbí, asot bych 2 hodiny poslouchat nevydržel (i přesto, že obsahuje i některé tracky, které vyhledávám), gdjb ano a releasy Terje Bakkeho a podobných mě prostě dostávají. Po čtyřech letech mě to stále neomrzelo.

    #29597
    dukelak
    Člen

    Andrews: ale pro nás trance tu hodnotu má :´-))šmarjá, vždyt nejsme 15ti letý děti, co poslouchaj něco, pže to zrovna fičí…a na 100% si tu větu od něj špatně pochopil

    a je to tak, že když napišeš hudba, tak my myslime TRANCE

    a k tý poslední větě: ok, není to přesvědčování…je to od tebe hanění toho, co tu lidi poslouchaj

    #29595
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    M.i.k.e napsal(a):
    ——————————————————-
    > Andrews : a jak vubec dokazes posoudit,jakou ma ta
    > ci ona skladba hodnotu?mas na to nejakej spešl
    > software,nebo kristalovou kouli?Podle me je tohle
    > subjektivni…skladba ktera je dobra pro me nemusi
    > bejt dobra pro tebe,coz je logicky a spravny…a o
    > tom,jestli tady presvedcujes nebo ne by se taky
    > dalo diskutovat…obca tvoje prispevky vyznivaj v
    > PULPIstylu…tudiz ze jen ty vis,ktera hudba je
    > dobra a hodnotna…

    Ach jo, mícháš tu teď dvě věci a vůbec jsi nepochopil, co se celou dobu snažím vysvětlit. V žádném případě netvrdím, že poslouchám lepší hudbu než kdokoli tady; panebože, samozřejmě, že je hudba subjektivní a nikomu neberu, pokud se mu líbí Aqua, Linkin Park, Rihanna, Filo & Peri nebo Čajkovskij. To je každého věc a vkus je subjektivní záležitost.

    Na druhou stranu jsou tu objektivní fakta – např. že trance v drtivé většině případů úzkostlivě dodržuje určitou jednu předvídatelnou strukturu tracku a že na rozdíl od jiných žánrů je v tranceu téhle hudby až příliš. Jestli máš zájem, můžu ti to na několika příkladech a porovnáních dokázat, protože tohle jsou fakta. Opakuju, nezpochybňuju názory jiných na tuhle hudbu – reagoval jsem na to, když tu tuším původně Rikeya zpochybnil to, co Fleming v rozhovoru říkal. Nikoho nepřesvědčuju, jenom vyvracím, podle mě nesprávné názory.

    BoRo: Proč ne, to by hudbě jenom prospělo.

    #29594
    BoRo
    Člen

    andrews chce vratit asi dobu kdy se dj schovaval se za mixaky a nebyl videt

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 76. až 90. (celkem z 129)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.