TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Trance Diskuse Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music

  • Toto téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (25 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 17 roky a 8 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 106. až 120. (celkem z 129)
  • Autor
    Příspěvky
  • #29560
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    TIGI napsal(a):
    ——————————————————-
    > Ja si myslim ze radsi budu poslouchat okopirovanou
    > shitku ktera bude mit stejny intro,stejny
    > build-up,stejny breakdown stejny vokal ale za to
    > kdyz ji na akci uslysim budu vedet ze me z toho
    > mrazi v zadech.Nez nejakou skladbu ktera je sice
    > originalni ale vubec nic mi nerekne.Navic tady
    > porad remcate jak trance upada atd atd atd. A
    > myslite si ze kdyz kazdej producent bude delat
    > originalni produkci a budem si tady hrat na
    > underground tak ze to nejak trancu pomuze ? Ne
    > nepomuze…..ba naopak celou situaci to jeste
    > zhorsi. Ja si myslim ze naopak muzem bejt radi ze
    > trance je trosku vic komercnejsi a muzem se cim
    > dal tim vice setkat s akcemi tohoto typu.Nebo by
    > jste si radsi hrali na undeground a skoncili
    > podobne jako czechtekk nekde na poli ? Ale hlavne
    > aby hudba byla originalni.

    Nikdo si nechce hrát na Czechtekk a končit na poli; jen ty si pravděpodobně vykládáš pojem underground špatně a zřejmě si myslíš, že techno znamená automaticky systémy a zfetovaný smažky. Navíc drtivý většině lidí je jedno, co tam hraje; chodí tam z jinejch důvodů než proto, aby se obohatili o hudební zážitek. Tahle diskuze není o nějakejch tvejch akcích a halovkách; je o tý hudbě samotný a pokud ti současnej stav naprosto vyhovuje, pak samozřejmě nemá smysl o tom vést jakoukoli diskuzi, protože tu hudbu budeš za každejch okolností bránit.

    >
    > Pak k te produkci Sandera.Je mi skutecne jedno
    > jestli ten track udela za deset minut nebo za 4
    > tydny ale kdyz se mi bude libit tak co to na tom
    > meni ? Ty se Andrewsi zajimas o to jak dlouho
    > vytvari Airwave ty tve originalni tracky ?

    Co to je za dotaz? Proč jak dlouho? Jak to s tím souvisí?!

    Navic
    > tady porad remcate ze cover verze jsou spatne a ze
    > jich je mnoho a bla bla bla. Dokazete si dnesni
    > hudbu predstavit bez cover verzi ? Vlastne kdyz
    > nekdo zremixuje nejakej track tak je to vlastne
    > taky takova cover verze ne ? Po nekom se hnusne
    > opicit.No fuj

    Jak souvisí cover verze, kdy umělec, od kterého se očekává nový kus hudby, použije už prověřenej známej motiv a vlastně neodvede svoji práci a dost si ji zlehčí, s remixem, kdy ten umělec dělá úplně jinou práci – svoji vlastní interpretaci něčeho, co si nepřivlastní, ale pouze za tu skladbu dá svoje jméno do závorky? Jak můžeš říct, že je to to samý, když producent, kterej tvoří vlastní track nemá absolutně žádný limity nebo hranice před sebou, zatímco remixér má ty bariéry pevně daný?!

    > Jeste k te predvidatelnosti hudby: Hudba se dala
    > predvidat uz pred 15ti lety ane ze ne jak vy tady
    > rikate :o)¨

    Ne, to jenom ty posloucháš předvídatelnou hudbu a nikdy jsi zřejmě neslyšel o tý, kde to není tak lehký.

    > Zakladem kazdeho tracku jsou 4 doby a to pokud vim
    > platilo snad uz i za rock n rollu.

    Cože?! Co třeba jazz?! Nevíš o hudbě zřejmě nic, pokud si tohle myslíš. Poslechni si album BTho – Binary Universe a řekni mi, v kolika skladbách je tam pevnej beat na čtyři doby.

    Takze se da
    > dnes snadno vydedukovat co po takovych 32 dobach
    > prijde za ton,melodii ci vokal.

    Znovu, v tý hudbě, co ty posloucháš možná, ale věř tomu, že existuje i hudba, kde tohle prostě možný není.

    #29558
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Rikeya napsal(a):
    ——————————————————-
    > Když jsi teda zmínil toho Bakkeho, tak se stačí
    > rozhlédnout po severských zemích a dá se dajít
    > mnoho v rámci možností originálních individualit.
    > Bakkeho kolega Joni Ljungqvist, Alex Stealhy,
    > Ozgur Can atd.

    Alex Stealthy byl spíš progressive house a Ozgur Cana už snad nemůžeš dávat vůbec s trancem do souvislosti; jenom proto, že se dostal do playlistu několika top trance djs, to není trance.

    > Vocal house je také pořád dokolečka to samé,
    > velice podobné tracky, a je to stále house. A
    > takoví jako Guetta či Prydz a jeho Call On Me už
    > jej posunuli na hodně cheesy hranici. Takže
    > neříkejme, že ostatní styly „problémy“ nemají.

    Ano, stále je to house, protože house o tomhle mimojiné odedávna byl, jedním z jeho největších vlivů bylo disco. Rozdíl je, že vokály k tranceu původně nepatřily téměř vůbec. Dál je nesmysl vybrat dva nejkomerčnější příklady z houseu z poslední doby a posuzovat na základě nich celou scénu. Každý styl má tyhle černé ovečky, ať už jsou to v d’n’b lidi jako Pendulum, v houseu Guetta a další nebo v tranceu dnes bohužel skoro všichni – AvB, Tiesto, PvD, Ferry… Problém je, že narozdíl od tranceu mají styly jako house nebo techno obrovskou základnu producentů a djs, kteří jsou věrní tomu, o čem hudba skutečně je a drží tak žánr nahoře. A co je důležitá věc, i u většiny těch, kteří by se dali považovat za legendy, zůstává na prvním místě hudba. Ať už je to za techno Carl Craig, Richie Hawtin nebo za house Danny Howells, Laurent Garnier. A kdybych měl vyjmenovávat další jména, vydalo by to na dvě stránky. Najdi mi, prosím, v tranceu obdobné příklady.

    > Faktem je, že například ASOT je dá se říct
    > většinou stereotypní nuda, i když se tam dají
    > najít hezké skladby, ale ty bohužel zapadnou do
    > šedi ostatních, kompozičně podobných a tudíž
    > neoriginálních , nicméně stále z technického
    > hlediska povedených tracků. Větší rozmanitost pro
    > uši je už třeba GDJB. Ale to už je prostě jistou
    > mírou konflikt uplifting vs progressive. V
    > upliftingu se hodně používá zmíněna šablona intro
    > – build-up atd… U progressive jsou podle mě
    > možnosti ještě značně otevřené a celková kompozice
    > je volnější.

    To je pravda, nicméně progressive už bych s trancem moc nesrovnával a dnešní McProg už vůbec ne. To, co hraje Schulz je taky z většiny spíš zpomalenej uplift, i když to slovo uplift už dnes v podstatě není na místě.

    > Tak nebo onak, v současné době by mě už nahrávky
    > od Visions of Shiva do tranzu jistě nedostali

    Protože jsi tak navyknul na ten hypermoderní ultrabombastickej přeprodukovanej cirkusovej trance sound, že nedokážeš poslouchat nic z původního tranceu a co je horší, pravděpodobně považuješ anthem trance, za ‚ten pravej‘.

    ,
    > zatímco některé upliftingové anthemy nebo temnější
    > progressive ano. Visions Of Shiva měli také
    > volnější ruku, protože ať se hnuli kamkoliv, tak
    > nemohli kopírovat, protože v podstatě nebylo co.

    Bullshit! Mohli kopírovat už existující hudbu stejně tak, jako se to dělá dnes, ale oni to neudělali a položili základy k celému žánru. Jaký může těch pár let najednou vyplýtvat všechny možnosti v tvorbě hudby? Kdyby ses v 60. letech lidí zeptal, kam se může hudba posunout, taky by ti většinou řekli, že není kam; ale ne proto, že by skutečně nebylo kam, ale protože většina z nich si sama nedokáže představit, jak by to mohlo bejt možný.

    Schválně si poslechni track ‚Aril Brikha – Winter‘. Někteří to označují za techno (ano, i tak techno může vypadat), ale ty bys tomu pravděpodobně řekl trance. Použili ho Jonas Steur nebo Menno De Jong na začátek svých setů, ale co je důležitější – je to perfektní příklad toho, jak udělat v podstatě tranceovou skladbu, ale zároveň být originální a vymanit se ze zavedených konvencí. Ironií je, že s takovým trackem dnes přišel tech/house producent, který neměl nikdy s ASOTem ovlivněnou scénou nic co dočinění.

    > Kdybys před 15 lety slyšel Good For Me, tak bys
    > taky nevěděl, co od ní za minutu očekávat. Tím ale
    > nechci tuhle skladbu obhajovat 🙂

    Možná ne, ale jenom protože bych to neměl s ničím porovnávat. Rozdíl je v tom, že skladby, co jsem zmiňoval, si můžeš pustit kdykoli, v jaký době si vymyslíš a nikdy nebudeš schopen odhadnout, co se stane dál. V tom je to kouzlo a ten důvod, proč jsem o tom mluvil.

    #29556
    TIGI
    Člen

    Jeste k te predvidatelnosti hudby: Hudba se dala predvidat uz pred 15ti lety ane ze ne jak vy tady rikate :o)
    Zakladem kazdeho tracku jsou 4 doby a to pokud vim platilo snad uz i za rock n rollu. Takze se da dnes snadno vydedukovat co po takovych 32 dobach prijde za ton,melodii ci vokal.

    #29555
    TIGI
    Člen

    Ja si myslim ze radsi budu poslouchat okopirovanou shitku ktera bude mit stejny intro,stejny build-up,stejny breakdown stejny vokal ale za to kdyz ji na akci uslysim budu vedet ze me z toho mrazi v zadech.Nez nejakou skladbu ktera je sice originalni ale vubec nic mi nerekne.Navic tady porad remcate jak trance upada atd atd atd. A myslite si ze kdyz kazdej producent bude delat originalni produkci a budem si tady hrat na underground tak ze to nejak trancu pomuze ? Ne nepomuze…..ba naopak celou situaci to jeste zhorsi. Ja si myslim ze naopak muzem bejt radi ze trance je trosku vic komercnejsi a muzem se cim dal tim vice setkat s akcemi tohoto typu.Nebo by jste si radsi hrali na undeground a skoncili podobne jako czechtekk nekde na poli ? Ale hlavne aby hudba byla originalni.

    Pak k te produkci Sandera.Je mi skutecne jedno jestli ten track udela za deset minut nebo za 4 tydny ale kdyz se mi bude libit tak co to na tom meni ? Ty se Andrewsi zajimas o to jak dlouho vytvari Airwave ty tve originalni tracky ? Navic tady porad remcate ze cover verze jsou spatne a ze jich je mnoho a bla bla bla. Dokazete si dnesni hudbu predstavit bez cover verzi ? Vlastne kdyz nekdo zremixuje nejakej track tak je to vlastne taky takova cover verze ne ? Po nekom se hnusne opicit.No fuj
    Priznavam se.Sandera zeru a to vic nez za dob purple haze :o)

    #29552
    Rikeya
    Člen

    Když jsi teda zmínil toho Bakkeho, tak se stačí rozhlédnout po severských zemích a dá se dajít mnoho v rámci možností originálních individualit. Bakkeho kolega Joni Ljungqvist, Alex Stealhy, Ozgur Can atd.

    Vocal house je také pořád dokolečka to samé, velice podobné tracky, a je to stále house. A takoví jako Guetta či Prydz a jeho Call On Me už jej posunuli na hodně cheesy hranici. Takže neříkejme, že ostatní styly „problémy“ nemají.

    Faktem je, že například ASOT je dá se říct většinou stereotypní nuda, i když se tam dají najít hezké skladby, ale ty bohužel zapadnou do šedi ostatních, kompozičně podobných a tudíž neoriginálních , nicméně stále z technického hlediska povedených tracků. Větší rozmanitost pro uši je už třeba GDJB. Ale to už je prostě jistou mírou konflikt uplifting vs progressive. V upliftingu se hodně používá zmíněna šablona intro – build-up atd… U progressive jsou podle mě možnosti ještě značně otevřené a celková kompozice je volnější.

    Tak nebo onak, v současné době by mě už nahrávky od Visions of Shiva do tranzu jistě nedostali, zatímco některé upliftingové anthemy nebo temnější progressive ano. Visions Of Shiva měli také volnější ruku, protože ať se hnuli kamkoliv, tak nemohli kopírovat, protože v podstatě nebylo co. Kdybys před 15 lety slyšel Good For Me, tak bys taky nevěděl, co od ní za minutu očekávat. Tím ale nechci tuhle skladbu obhajovat 🙂

    #29547
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Vezměte si například Good For Me – kde by ten track byl bez breakdownu? Copak taneční hudba byla někdy o tom stát na parketu s rukama nad hlavou a zpívat nějakej stupidní text? Ten track na tom stojí; není to hudba, která by primárně měla člověka roztancovat nebo nedejbože uvést do nějakého tranzu, to je čistý pop, u kterého pár emocionálně slabších jedinců uroní slzu. Jestli chcete laciný prvoplánový emoce, tak poslouchejte ploužáky, necpěte je do taneční hudby. Dřív samozřejmě taky existovaly breakdowny, netvrdím, že trance musí být nonstop jedoucí beat, ale breakdown musí sloužit celkové koncepci toho tracku a ne z něj dělat centr-point toho všeho, od kterého se všechno odvíjí a bez kterého ten track ztrácí smysl.

    #29546
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Nejde přece jenom o zvuk! Jde o to, jak předvídatelná ta hudba je, vždyť to tam říká i Fleming. Stejný intro, build-up, breakdown (na kterým to všechno vždycky stojí), cheesy melodie/vokál, případné opakování refrénu, outro. Kde je nějaká invence? Producenti se tak úzkostlivě drží téhle šablony, protože buď nejsou schopni dělat hudbu jinak nebo se bojí, že by pak jejich track nemohl být future favourite v ASOTu, protože by to lidi neskousli. Stačí se podívat na alba jako LSG – Rendesvouz In Outer Space nebo starší tracky od Cosmic Baby nebo Visions Of Shiva – to byly tracky, kdy člověk nevěděl, kam se za další minutu budou ubírat, byly plný invence. Trance se natolik vzdálil od svojí původní ideje, že už s ní dnes nemá absolutně nic společnýho, je to úplně jiná v podstatě popová hudba. Jak to, že techno si i dnes po nějakých skoro dvaceti letech drží svoji repetitivnost a house svůj groove?

    Airwave je jeden z mála producentů, co dělají hudbu s širším rozsahem, viz jeho projekty a produkce pod různými jmény, kdy každý má vyhrazený pro jiný zvuk. O kolika lidech jde ale tohle říct? Všestranně zní třeba i to poslední EP Terje Bakkeho, ale velká většina je bezmyšlenkovitej shit, kterej je taky nejvíc exponovanej v ASOTu a většině dalších radioshow.

    #29538
    Rikeya
    Člen

    Neřekl bych, že ten zvuk kopírují proto, že by chtěli udělat hit, ale proto, že ho prostě znají, mají k němu nějaký vztah, líbí se jim a čerpají z něj inspiraci. Docela by mě zajímalo, kam by Andrews ten zvuk rád posunul.

    Žádnou tvůrčí krizi nevidím, jediný fakt je, že je toho teď přehršel. Kdyby producenti nelezli jak houby po dešti, tak by si každý našel to, co jeho uchu lahodí a neměl by to 5x okopírované od jiných producentů. Když vezmeme třeba tvorbu Airwavea a dalších, tak o žádné tvůrčí krizi nemůže být řeč. Naopak, tito právě dosáhli maximálních možností zvuku. A pokud budeme chtít zvuk někam posouvat, tak jedině k amelodickému technu nebo minimalu anebo na druhou stranu směrem k ambientu. A to už pak opravdu trance nebude.

    #29507

    Co se týká Sandera tak nemůžu hodnotit, protože jeho produkci téměř neznám. Ale jinak s Johnem v podstatě souhlasím. Hlavní problém je že spousta schopných producentů zabíjí svůj talent tím, že píšou tracky tak aby se zalíbili masovému publiku a dostali se do ASOTu. Producent který se rozhodne napsat hit v sobě musí zabít svoji vlastní kreativitu a přizpůsobit se většině. Dosáhne sice kýženého úspěchu, ale když to tak dělají (téměř) všichni, tak je to pro celý styl trance cesta do pekel, protože veškerá invence a vývoj kupředu je tímto zabržděn a styl jako takový je deformován. Pak se snadno stane že původní myšlenky trance a většina současné produkce se značně rozcházejí.

    Přesto si nemyslím že by situace byla nějak špatná. Kdo se spokojí s mainstreamovými hitovkami, ten je spokojený protože je jich všude kolem spousta, a výše uvedené vůbec neřeší. Kdo chce něco trochu jiného, ten se akorát musí trochu víc snažit hledat. Důležité je si uvědomit co se mě vlastně líbí, aneb kdo chce ten si tu svoji hudbu vždycky najde. I když mám pocit že spousta lidí bohužel nehledá a jen pasivně konzumuje to co je jim předhozeno. Ale to už je trochu jiné téma, protože se to děje nejen v trancu, ale i v jiných žánrech, a vlastně nejen v hudbě ale i ve filmu, literatuře, politice…

    #29494
    xJoe
    Člen

    hmm, bohuzel s vetsinou toho, co Fleming rika nezbyva nic nez souhlasit… taky me zarazi, co vsechno je dneska oznacovano jako trance.. o komercionalizaci taky neni sporu, na druhou stranu ta uz je dneska prakticky neodvratitelnym jevem a zasahuje snad uplne vsechno a vsechny styly hudby ( i kdyz nektery treba min nez trance). nekomercni interpreti vzdycky existovali a taky i nadale existovat budou-jenom musi clovek vic vybirat. a to s tim Sanderem-to byl doufam jenom nakej nepovedenej vtip???:oD:_)

    #29484
    Natix
    Účastník

    Aha.:oD:_)

    #29482
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Natix: To interview vyšlo předevčírem.

    #29481
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Rikeya: Ano, hudba se mění, stejně jako trance se mění i třeba techno a house, ale ani jeden z žánrů neprožívá takovou tvůrčí krizi jako trance.

    Že není prostor pro originalitu? Jak to, že dřív byl? Záleží jenom na lidech, jak s tím naloží. Bohužel, dnes je tranceová scéna plná mladých producentů dychtících po tom, aby jejich track taky zazněl v ASOTu, takže samozřejmě kopírují zvuk, který z rádia znají, aby měli šanci se do pořadu dostat. Trance je dnes přeprodukovaná přeefektovaná zvukově vymazlená hudba, která ale uvnitř nemá absolutně nic – jenom stupidní předvídatelné melodie a vokály, na kterých je nabalená hora flangerů, delayů, echa a bůhví čeho ještě, takže tvoří zdání komplikovanosti a vícevrstevnosti.

    Otázka nestojí ve smyslu ‚vracet se směrem do 90. let‘, ale nepokračovat v tom vrstvení prázdnoty a klišé a snažit se tu hudbu někam umělecky posunout.

    #29480
    Natix
    Účastník

    Rikeya:
    Souhlas, Sander je docela absurdní příklad, od remixu Control Freaku nevydal nic kloudného. Ale napadá mě, že by to možná mohlo být tím, že to „interview“ (ehm) bude už staršího data… Andrewsi, nevíš, jak je to staré?

    #29478
    Rikeya
    Člen

    Tak je přirozený, že hudba se časem vyvíjí a mění = není stejná jako na začátku 90.let, o kterých tady pan Fleming mluví. A je i celkem pochopitelné, že v dnešní době už není tolik prostoru pro originalitu. A polemizovat o tom, jestli to je či není trance, je zbytečný, protože to z něj tak či onak vyrostlo a nechalo si to nálepku tranceu, stejně tak jako rock je už úplně někde jinde než před dvaceti lety.

    Takže příliš nevím, na co chtěl pan Fleming vlastně poukázat. Pokud na to, ať mladí producenti raději tvoří v neohraných stylech, tak je to sice pěkné, ale budou mít daleko větší šanci, že jejich tracky uslyší jejich nejlepší kamarádi než ti, kteří ´trying to make a hit´. Pěkný příklad je Slovensko, kde je originalita ta tam a jak si tamní producenti spokojeně vydávají na Armadě atd.

    Co se Sandera týče, tak musí být asi velký kamarád s Johnem, protože jeho příklad je úplně absurdní.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 106. až 120. (celkem z 129)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.