- Toto téma obsahuje celkem 17 odpovědí. Do diskuze (5 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
Johny2005 a poslední změna proběhla před 14 roky a 9 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
29. 7. 2010 v 13:46 #176898
Sandeagle
Členno jo baterka byla v 8mičce, v 9 je tam už jen šipka
tak to pardon[img]http://img25.imageshack.us/img25/6480/flsnap4.jpg[/img]
29. 7. 2010 v 13:26 #176897Johny2005
ČlenTak baterku jsem zatím nenašel 🙂
Ale koukal jsem a dají se ukládat i nastavení mixeru, tak je to teď jednoduchý. Uložím preset Synthu a preset Mixeru a pak je oboje jen nahraju a mám výsledek.
Tyhle vychytávky pak strašně ulehčují práci. Já to vždycky ladil celý znovu 🙂29. 7. 2010 v 12:30 #176889Sandeagle
Člentak je jasné že něco to mít řešené nebude, každopádně k tomu prvnímu, maximum co u kanálu jde uložit je „Channel State“ (když klikneš na takovou tu baterku u prvního okna, kde se nastavujetřeba self cut, nebo výstup na mixer
29. 7. 2010 v 9:01 #176877Johny2005
ČlenTo: Sandeagle
Ty presety se ukladájí asi jen čistě jako nastavení VST vid? Když bych to chtěl uložit i s nastavením v mixeru (delay, chorus, atd.) tak to asi nepůjde vid?
S tím Velocity jsem to zkoušel na vícero syntech, ale jen na jednom mi to funguje. Je tam na to speciální tlačítko, které když zmáčkneš, tak to hraje dle
nastavení velocity v pianorollu. Na ostatních to většinou ovlivňuje kompletní hlasitost a né sílu úhozu zadanou v pianorollu. No budu muset ještě pořádně
pohledat. Ono to možná v některých syntech taky vůbec nepůjde.Kažopádně díky za ochotu Sande. Já teď jdu pročíst nějaký manuály a návody od různých syntů.
EDIT: tak třeba u syntu ( TAL-U-No-60 ) se mi to absolutně nedaří nastavit. Teď jsem nad tím strávil hodku a nic.
28. 7. 2010 v 20:38 #176824Sandeagle
ČlenVerze? 🙂
[img]http://img715.imageshack.us/img715/6605/flsnap.jpg[/img]
nebo vnitří presety syntáků
[img]http://img814.imageshack.us/img814/4074/flsnap2.jpg[/img]
[quote-0=Johny2005]A ještě jedna věc. Často se mi při tvorbě vlastní smyčky stane, že se mi z důvodu různých efektů přebudí třeba jedno místo, které chci poté zeslabit. V piano rollu mi ale nefunguje
zeslabování not pomocí (note velocity). Ikdyž to stahnu na nulu u všech not, tak mi hraje pořád stejně hlasitě i s tím přebuzením. Jak jde potom docílit zeslabení třeba jen jedné noty či akordu?[/quote-0]
To je tím, že používáš vst – vsti syntáky, které nemají linky od note velocity parametru, konkrétně Wrapper není napojen (dá se to tam někde nastavit, najdu ti to), čachrovinky fungujou jen u FL pluginů defaultně, jelikož velocity nerovná se hlasitost ale síla úhozu, u pluginů je tento parametr někde vyveden v envelopes
třeba u v-stationu je parametr pro note velocity přiřazenej k filtru, fine pitch je normálně na pitch atd…. já to mám přiřazené většinou k AMP (což udává hlasitost)
[img]http://img707.imageshack.us/img707/2401/flsnap3.jpg[/img]
U ostatních pluginů hledej někde „Envelopes“ a kde je přiřazené velocity
edit: ted to po sobe čtu a může to bejt matoucí -> Zkráceně řečeno, vevnítř pluginu si nastav přes envelopes, co má velocity ovládat… ták
28. 7. 2010 v 15:32 #176772Johny2005
ČlenChtěl bych se zeptat. Jakým způsobem v FL uložím nastavení daného synťáku, abych ho poté nemusel v nové skladbě zvonu nastavovat? (myslím tím nastavení zvuku se kterým pracuji) Ukládá se to do nějakých presetů?
A ještě jedna věc. Často se mi při tvorbě vlastní smyčky stane, že se mi z důvodu různých efektů přebudí třeba jedno místo, které chci poté zeslabit. V piano rollu mi ale nefunguje
zeslabování not pomocí (note velocity). Ikdyž to stahnu na nulu u všech not, tak mi hraje pořád stejně hlasitě i s tím přebuzením. Jak jde potom docílit zeslabení třeba jen jedné noty či akordu?Díky za případnou radu.
17. 7. 2010 v 16:29 #175298Sandeagle
ČlenMathias: ono vytržené z kontextu to tak zní, ale je důležité to číst celé žejo, já to rozhodně tak nemyslelsm3
17. 7. 2010 v 16:24 #175297Anonymní uživatel
HostTak je fajn, ze si rozumime…a muzeme se shodnout a nikoli se hadat:) To je dobre. Ja sam se snazim taky kompresory vyuzivat co nejmene a s citem, ikdyz jsem uz laboroval s mnoha konfiguracemi, zustavam u reseni, ktere me sedi nejvice…resp se mi s nim nejlepe pracuje. Ale ozvat jsem se musel, protoze hlaska, ktera vyzni ve smyslu „kompresor je spatny“, me proste musela zvednout ze zidle 🙂
16. 7. 2010 v 9:52 #175203Johny2005
Člendíky všem za posty, já osobně budu používat kompresi s citem.
Jinak vynikající článek k tématu je tady, nevím, jestli už to tu bylo, ale sem se to hodí:
http://www.audiodrom.cz/RoadToHell.htmlsamozřejmě své postřehy pište dál, jsem rád, že se ten topic trochu rozhýbal.
16. 7. 2010 v 9:39 #175201Anonymní uživatel
Host2Sandeagle: Tak to se omlouvam, zda jsem se te nejak dotkl.
Pro me veta „jakákoliv komprese degraduje kvalitu výstupu“ vyznela jen dost razantne ve smyslu neco jako „nepouzivej kompresory jinak ti to zmrsi zvuk“.
Mas pravdu resp. mate pravdu, ze dojde k urcite degradaci. Jen jsem tim chtel rict, ze bat se vyuzivat kompresi a vyuzivat ji minimalne muze byt jen jedna z cest
a jeji vetsi vyuziti nemusi vest nutne ke spatnemu vysledku. Jen jsem nechtel Johnymu moc zamotat hlavu, aby nedal tolik na know how jednotlivych lidi, ale spis si precetl odbornejsi clanky a hodne hodne laboroval.A samozrejme nemuzu jinak nez souhlasit s poslednim prispevkem Ronnyho.
15. 7. 2010 v 22:59 #175179Ronny K.
Člen[quote Anonymní uživatel]Dobra tedy...pokud chceme slovickarit, tak ano, kompresor degraduje digitalni zvukovy signal...ostatne stejne jako jakykoli jiny efekt, ekvalizer, reverb... Schvalne rikam digitalni, protoze tam skutecne dochazi ke ztratam, ostane jiz v celem procesu vzorkovani, prevodu, a take prehravani... Pokud ale mame signal analogovy, ktery se da taky zarusit a degradovat nejaky tim sumem... Hlavni vec ale je, jak takovehle veci posuzujeme. Podle me hodne lidi dela chybu v tom, ze zvuk posuzuje az moc "vedecky"...cili pouziva ruzne metery a honi se za "dokonaly" grafem - rovnym v celem spektru - vyvazenym. Hlavni ale je, jak to vnima nase a posluchacovo UCHO... jestli to zni dobre a pohladi nase ouska. Co na tom, ze mam nekde ve spektru mensi diru, kdyz to zni proste dobre a libi se to. Muzu udelat cisty, rovny sound, ktery ovsem bude znit nudne a suse... Zalezi na umu a citu kazdeho producenta a zvukare, v nicem jinem to neni (samozrejme musi umet ovladat nastroje, ktere k dosazeni onoho zvuku pouziva).
Abych se vratil k tematu - v dnesni dobe je kompresor proste neodmyslitelna soucast temer vsech hudebnich zanru, tu vice, tu mene. At v klasicke podobe, nebo emulace, single ci multiband nebo sidechaining...Je to perfektni nastroj k modelovani zvuku...a to my prece delame, ne? 🙂 Kdyz se ho naucis pouzivat a porozumis mu na elementarni bazi, odvdeci se ti...stejny efekt zadnou jinou cestou nedocilis. A je to treba. Staci vedet jak to pracuje, abych vedel jak vhodne ho pouzit a nastavit.
V tomhle pohledu muzeme rict, ze kompresor "vylepsuje zvuk" (nikoli signal :p)[/quote]To ja radeji pouziji Transient designer na to abych mel dotycne nastroje pumpin. A co se tyce analog vs digital kompresor, tak jediny rozdil mezi nimi je, kdyz pominu, ze mame linearni a pak klasicke kompresory, tak to, ze analogovy ma „teplejsi zvuk“, protoze prave v nem dochazi k deformaci (distorzi), ktera je do znacne miry pro lidske ucho prirozena, kdezto naopak u digitalnich kompresoru, je ten zvuk „studenejsi“, protoze tam k te distorzi diky polovodicovym soucastkam nedochazi. Ten samy problem je CD prehravac vs gramofon a vinylova deska.
Paklize pomineme barvu zvuku, tak kompresor se snazi snizit DR a rozhodne z dychajiciho zvuku udelat flat. Ale jak uz jsem popisoval. Zalezi co potrebujeme se zvukem udelat. Nicmene ja ke kompresorum pristupuji velmi opatrne a spise je pouzivam tam, kde neni treba mit zvuk s accentem, nebo velkymi transienty.
Jinak kazdy by si mel projit laborovanim s ruznymi kompresory a zkouset jejich nastaveni a charakteristiku. No a pak si to vyzkouset aplikovat na nastroje.
Myslim si, ze zde je naprosto nesmyslne zacinat spor „pouzit, ci nepouzit kompresor“ a jaky kompresor ma takovy, nebo makovy zvuk. Vsadim se, ze jsou zde lide, kteri kompresor vyuzivaji a jsou s nim spokojeni a taktez jsou tady lidi, kteri kompresory takrka nepouzivaji, ci jen zridka a jsou taky spokojeni.
Myslim si, ze nejdulezitejsi vec je ta, ze pokud dotycny docili zvuku, ktery pozaduje, je naprosto jedno co pouzije a jakym zpusobem.
15. 7. 2010 v 22:04 #175167Anonymní uživatel
HostDobra tedy…pokud chceme slovickarit, tak ano, kompresor degraduje digitalni zvukovy signal…ostatne stejne jako jakykoli jiny efekt, ekvalizer, reverb… Schvalne rikam digitalni, protoze tam skutecne dochazi ke ztratam, ostane jiz v celem procesu vzorkovani, prevodu, a take prehravani… Pokud ale mame signal analogovy, ktery se da taky zarusit a degradovat nejaky tim sumem… Hlavni vec ale je, jak takovehle veci posuzujeme. Podle me hodne lidi dela chybu v tom, ze zvuk posuzuje az moc „vedecky“…cili pouziva ruzne metery a honi se za „dokonaly“ grafem – rovnym v celem spektru – vyvazenym. Hlavni ale je, jak to vnima nase a posluchacovo UCHO… jestli to zni dobre a pohladi nase ouska. Co na tom, ze mam nekde ve spektru mensi diru, kdyz to zni proste dobre a libi se to. Muzu udelat cisty, rovny sound, ktery ovsem bude znit nudne a suse… Zalezi na umu a citu kazdeho producenta a zvukare, v nicem jinem to neni (samozrejme musi umet ovladat nastroje, ktere k dosazeni onoho zvuku pouziva).
Abych se vratil k tematu – v dnesni dobe je kompresor proste neodmyslitelna soucast temer vsech hudebnich zanru, tu vice, tu mene. At v klasicke podobe, nebo emulace, single ci multiband nebo sidechaining…Je to perfektni nastroj k modelovani zvuku…a to my prece delame, ne? 🙂 Kdyz se ho naucis pouzivat a porozumis mu na elementarni bazi, odvdeci se ti…stejny efekt zadnou jinou cestou nedocilis. A je to treba. Staci vedet jak to pracuje, abych vedel jak vhodne ho pouzit a nastavit.
V tomhle pohledu muzeme rict, ze kompresor „vylepsuje zvuk“ (nikoli signal :p)15. 7. 2010 v 21:32 #175158Ronny K.
Člen[quote john_waver]Bassu udelam mono pomoci "utility" v abletonu. V FL bude jiste neco ekvivaletniho. Nebo lze vyuzit otiumFX BassLane - osobne se mi ale tento free plugin neosvedcil. Tez vyuzivam nekdy ten "trik" co je ve videu ktere sem postnul vyse. Tj. rozdelim spektrum na tri casti (nekdy i na vice) a nizke frekvence dam pomoci utility do mona.
Jinak samozrejme nejlepsi cesta jak udelat mono subbasu je mit zdroj signalu primo v monu;).[/quote]otiumFX BassLane je skvela vec a pouzivam ji teda docela dost, protoze neklere VSTi dost ulitavaji do protifaze, takze je tim muzu hezky kontrolovat. Nicmene to na basove lince funguje zcela bezvadne. Teda alespon mne se to velmi osvedcilo, ale tak kazdemu sedne neco jineho. Ja tenhle free vst radim mezi sve top.
15. 7. 2010 v 21:29 #175157Ronny K.
ČlenJakakoli komprese signalu, znamena deformaci jeji dynamicke hloubky, tudiz degradaci samotneho zvuk. Nejen sandeagle, ale take vetsina producentu se priklani k nazoru, pokud neni potreba, tak kompresor nepouzivat, nebo pouzivat pouze zlehka.
Jasne, dost podstatnou roli hraje taky predstava co z toho konkretniho zvuku chceme dostat. Pokud z nej chceme udelat neco co je nahustene a nema tzv. pumpin zvuk, tak je na to kompresor ten nejlepsi nastroj. Ale take je pravda, ze pokud mame melodii, ktera se hybe i castecne uz mimo rozsah toho synthu a tudiz je ta cast i hlasitostne jina, je na to dobre aplikovat prave kompresor aby srovnahl zvukovou hladinu. Tady to je bohuzel na ukor dynamickeho rozsahu.
Nicmene u kompresoru plati, at uz jde o klasicky kompresor, nebo multiband, ze kazda komprese degraduje puvodni zvuk, takze v zadnem pripade ji nevylepsi.
Ja osobne pouzivam pouze sidechain, pak kompresor na hihats v group chanell a kompresor na lead pouze pokud v breakdownu pouzivam cut off filtr na celem layeru, protoze zatahnuta melodie je docela dost potichu, takze abych kompenzoval tento hlasitostni skok, tak prave pouzivam kompresor s nizkym attackem a kratkym decay aby to i po kompresi dychalo. Taky hodne zalezi na pouzitem kompresoru, protoze kazdy ma jinou charakteristiku a ne vsechny se hodi prave k tomu co chcete se zvukem dosahnout.. Nicmene je taky velmi dulezite v jakem hudebnim zanru kompresory chcete pouzit, protoze napriklad uplifting trance obsahuje fakt dost siroke spektrum zvuku a tam je docela dost slozite delat prostor pro jednotlive veci v nem obsazene. Taktez se neda srovnavat uplifting s jinym zanrem, kde je zvukove obsazeni mnohem slabsi a prostor tak na nastroje mnohem vetsi. Jo a na zaver pri masteringu pouzivam Finalizer a snazim se nejit pod hranici DR+6 (Dynamic Range)
No a tem co zastavaji nazor, ze kompresor vylepsuje zvuk preji hodne zdaru v jejich vylepsovani.
15. 7. 2010 v 21:16 #175151Sandeagle
ČlenAllinOne: takže tim mi chceš říct že 200 zuků zkomprimovaných do 0 dB bude mít všechno to, co mají samostatně bez komprese? Už ses nekdy pokoušel nacpat litr písku do půllitrové nádoby? sm15sm4
Nikde sem nepsal že je to zakázané nebo to tam snad vidíš? jestli se nechceš ztraptnit tak mi pošli PM a já to tam jakoby dopíšu at můžeš flamovat sm14
Je to nustnost ale jak už psal honza, nesmí se to přehánět, ostatně to sem taky psal… -
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.