TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Off Topic Jak skládat muziku – rady a návody

Aktuálně je na stránce zobrazeno 8 příspěvků - 16. až 23. (celkem z 23)
  • Autor
    Příspěvky
  • #175117
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Bassu udelam mono pomoci „utility“ v abletonu. V FL bude jiste neco ekvivaletniho. Nebo lze vyuzit otiumFX BassLane – osobne se mi ale tento free plugin neosvedcil. Tez vyuzivam nekdy ten „trik“ co je ve videu ktere sem postnul vyse. Tj. rozdelim spektrum na tri casti (nekdy i na vice) a nizke frekvence dam pomoci utility do mona.
    Jinak samozrejme nejlepsi cesta jak udelat mono subbasu je mit zdroj signalu primo v monu;).

    #175110
    Johny2005
    Člen

    Jelikož jsem tohle založil již před 4 měsícema, dost jsem od té doby nastudoval. Musím tudíž trochu podpořit Sandeagla, jelikož s tou kompresí má pravdu. Je sice pravda, že jí využívá hodně lidí, ale dost valná většina tím degraduje kvalitu zvuku, v dnešní době dost brutálně.

    Já osobně teď používám rozdělení spektra graf. equalizerem, každý nástroj zvlášť ořezávám. V základu jedu buď úplně na holo, nebo nechávám jen limiter, ale i tak kontroluju, jak to slape bez něj.

    to AllinOne: rozdíl mezi mixem a masteringem znám, to byla jedna z prvních věcí po které jsem bádal, též audiozone jsem dost navštěvoval a dreamface taky. Jinak ten kompresor nezatracuju, ale určitě s ním budu pracovat opatrně. Ostatně až udělám nějaký song, tak o mastering asi poprosím někoho jiného, sice ho chci taky ovládat, ale jednak jsem se k němu ještě nedostal a za druhé je lepší, když ho udělá někdo nezávisle.

    to john-waver: chtěl jsem se zeptat, jakou utilitkou děláš mono bass? Sidechain již používám, sice se v něm ještě trochu plácám, ale tak nějak vím, ale mono bass zatím ne a vím, že o tom skoro každý píše.

    #175098
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Myslim ze toto tema zacalo trochu nestastne. Myslenka je myslim dobra, na internetu je spousta zajimaveho materialu. Z nedavno nalezeneho me napada tento – http://www.quantizecourses.com/pages.php/?p=895

    Ke skladani samotnemu, ja vzdy aplikuji FX rovnou, jen panning vetsinou moc nedelam a dopannuji az na konec, v pripade ze chci lehce separovat pomoci panu nastroje.

    Ke kompresoru samotnemu smozrejme by se to nemelo prehnet, ale at chcete ci nechcete, vyuzivat se musi, jinak vase skladba proste nebude znit tak jako vetsina profesionalnich skladeb. At se vam to libi nebo ne v tobe tkz. „loud war“ je to nutnost a nejenom kvuli tomuto. Kompresor se vyuzivat k mnoha ucelum a bez jeho vyuzivani jen tezko vytvorite profesionalni zvuk. Co naopak ja moc neunavam je extreni vyuzivani Multiband Kompresoru na master, ktery vam sice prijemne zakreje spoustu chyb v mixazi, ale bohuzel nektera mista skladby degraduje a je to dost slyset. Osobne multiband tez vyuzivam ale snazim se to neprehanet, tak aby to posluchac nepoznal.

    Na konec jeste pridam takovy trik na vytvorene „obycejne“ a plne bassy – v pripade zajmu to prelozim do cestiny.
    use a subbas you highcut around 150 hz with 24 db/octave (liner phase equalizer is IMPORTANT on all your stuff that has content from 30-150 hz) and use a very simple saw waveform layered with a sine without ANY processing/fx/detune, it needs to be totally unmodulated and keep it MONO. ONLY sidechain compression to get it out of the kicks way. layer this with any basssound you like its high and midrange and lowcut that one around 150 – 200 hz also with 24 / 32 db/octave and here you can modulate distort, kill, chorus, reverb, delay whatever you like. just watch out so it melts in with the subbass and there you go… ah and btw.. i asked activa bout this so i dint really come up with the idea on my own, i just refined teh technique please beware that this is now exact recipe as you should ALWAYS try to match the sonic material and landscape you have with your basses. in a less complex track you can go all stereo and reverby, whilst a already big and full mix might only need a very thin sound.

    #175083
    Anonymní uživatel
    Host

    to sandeagle: To co jsi napsal je holy blabol, nic vic, nic min. Promin mi to, ale pokud muzes rici tohle…nemas o kompresi, o principu jak funguje, ani nejmensiho tucha. proc by se jinak vsude pouzival, kdyz je tak „zly“ . Mozna te to prekvapi, ale jeden z postupu mixaze je ten, ze michas rovnou do kompresoru od samotneho zacatku…a vicenasobna komprese taky neni z rise fantazie. Jo a naprosty souhlas s AllinOne

    #175082
    Anonymní uživatel
    Host

    2sandeagle: “ jakákoliv komprese degraduje kvalitu výstupu“ to se na mě nezlob, ale to je holý nesmysl. Taktéž používát kompresí, co nejmeně je taky docela dost divoká představa. Stačí se zamyslet, jak kompresor funguje a k čemu slouží a jaké má široké možnosti. Ono hodně záleží jakou kompresi máš na mysli.
    Kompresorem se totiž dá i značně tvarovat signál a barvit tzn. pracovat na skladbě stylem „kompresor je zakázaná věc“ je dost ošemetný přístup.
    Jinak Johny – on neexistuje obecný přístup existuje několik konkrétních postupů a fíglů co se mixáže týká (nepleťmě si mastering vs. mix). Na netu o tom najdeš hodně fór a článků např. forum audiozone.cz, gearslutz či dreamface.net a tam bych si být vámi nejprve prošel články a potom se zaměřil na konkrétní otázky.

    #175070
    Sandeagle
    Člen

    Ze začátku je rozhodně dobré si alespon kompresor/limiter vypnout, a s jednotlivými stopami pracovat tak jak jsou (nesmí se prostě přepálit, hlavně je slyšet neupravený zvuk), jakmile je hotovo, K/L zapnout a doladit (žádný velký překopávání, jen třeba equalizace, protože hodně kompresí některá spektra potlačí), hlavně je ale potřeba si pamatovat, že jakákoliv komprese degraduje kvalitu výstupu, proto se třeba vyvarovat výcenásobným kompresím za sebou a pokudmožno držet kompresi na minimu jak to jen pujde. Pokud potřebuješ K/L jen na výstupu, je dobré se pohohlédnout opravdu po nějakých „soft“ presetech a nastaveních, popř přes HW, což zastupují různé komplexní finalizery

    #175068
    Anonymní uživatel
    Host

    nevidim zadny problem pri nahravani s FX ani masterFX – jen je potreba to neprehnat/pak by mohla vzniknout tkzv. koule/……zalezi na usich ….jakou techniku prace zvolis je jen na tobe …..hodne stesti

    #160748
    Johny2005
    Člen

    Vím, že tady již jedno téma “ vlastní tvorba“ existuje, přesto bych založil ještě jedno, kde bych se soustředil převážně jen na technické věci samotného skládání. Samotné ukázky bych nechal, tam kde jsou. Pokud si myslíte, že je to zbytečný a že to nevadí psát do toho starého tématu vše společně, tak tenhle nový topic smažte.

    Hned na začátek bych měl jeden dotaz: Vím, že při tvorbě skladby je lepší dělat vše bez efektů, kompresorů atd. , které je dobré přidat až poté, co bude znít skladba dobře sama o sobě. Mám tedy vypnout i limiter a skládat úplně hole a až poté ho přidat, nebo ho můžu mít hned od začátku, aby mi všechny inserty rovnou upravoval?

Aktuálně je na stránce zobrazeno 8 příspěvků - 16. až 23. (celkem z 23)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.