Úvod › Fóra › Trance Diskuse › Kde sa stratil tento sound?
- Toto téma obsahuje celkem 72 odpovědí. Do diskuze (26 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
makauskas a poslední změna proběhla před 16 roky a 10 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
2. 6. 2008 v 18:21 #85480
Anonymní uživatel
NeaktivníJá jsem zjistil až zpětně, že breakdowny mně vlastně vždycky hrozně vadily. Akorát v letech, kdy jsem trance žral, mi to na těch parties tak nepřišlo, protože jsem pařil na to, co jsem většinou znal a užíval si věcí, o kterejch jsem předtím snil (jako třeba vidět PvD, Armina a další naživo apod.). A taky jsem tenkrát neznal nic lepšího. Dneska můžu s čistým svědomím říct, že breakdown je to poslední, co na party potřebuju; stačí mi třeba dobře podanej minimal (jako Tresher na Elektře posledně), techno nebo house (ale ne disco jako SHM apod), dub(step) (Deadbeat na Spermu), cokoli, co bez větších přestávek šlape a má dobrej beat.
Upřímně — to vrzání a anti-climaxové techy pasáže (monstrózní breakdown a pak nic) — na to se přece ani nedá tančit (skákání nepovažuju za tanec). Stejně jako na většinu electro-housu. Nemůžu si pomoct, ale jakákoli trochu funky basovka nebo povedený perkusivní beat podle mě plní ten účel mnohem mnohem líp. A když k tomu připočtu, že to vrzání a prdění není ani trochu emotivní, tak z toho není nic jinýho než asi nejhorší móda v EDM za posledních x let.
2. 6. 2008 v 15:53 #85389Sq4Raa
Členbeyond infinity:
Mně opravdu přijde, že je to tak. Jinak si nedokážu vysvětlit, jak můžou bejt určitý tracky/producenti tak oblíbený. Chtěl jsem spíš naznačit, že nedostatek melodií nehrozí, pokud si nepouštíte jen breakdowny.Vojta: Já jsem jen řekl, že pár šáhlejch vokálů styl nezabije, možná to otráví některý lidi, mezi něž evidentně spadá i ceero.
U trancu šlo o to, že jsem prostě přestal bejt do tý muziky zapálenej, je rozdíl pustit si trance jako fanatik a jako ,,nezávislej posluchač“. Momentálně mě baví hardstyle, a protože už jsem snad poučenej, nikde netvrdím, že ho budu poslouchat věčně. A taky nikde nerozhlašuju, jaká je to inteligentní muzika. Jednou se mi třeba líbit nebude a já ho přestanu poslouchat. Nic víc.2. 6. 2008 v 15:48 #85388makauskas
ČlenRoman +1
Ktosi spomenul ISoS, tak napr. na IsoS 1 z roku 99 je Billie Ray Martin – Honey (Chicane Club Mix) a kazí ten vokál track? Nie! Proste Roman to píše správne, kedysi bolo zajedno vokálov menej a za druhé neboli také gýčové a hlavne ladili s podkladom, kdežto dnes trebárs „hity“ Filo a Peri je nezáživný podklad s umelo dotvoreným „slaďounkým“ vokálom a podobne aj Going Wrong…
…vokály idú ruka v ruke s komercializovaním scény. Kamarátky napr začali počúvať „trance“ na základe tých vokálov a ešte im ten vokál príde aj dobrý….lenže ja si pod pojmom dobrý vokál predstavím niečo iné, celkom dobré vokály máva napr. Jes, ale má to význam do každej mp3 tlačiť Tiffany Lacey, Anitu Kelsey a dalšie kvantá hlavne nemeckých podradných vokalistiek (prípadne vokalistov typu Burns, Jones a pod)?
…ale tie vokály sú ozaj iba jedna stránka veci, druhou stránkou je mnou aj vami spomínaný úpadok rozmanitosti…
…a ešte k vokálom: Shahova Terrace pod Sonloungerom – dobré vokály a hlavne neboli všade, Teraz vydal Songbook a ja iba prevraciam oči , že čo tým sledoval..veď keď budú chcieť tranceri počúvať pop tak si sosnú madonu, .. dfcku … o týchto producentoch začína platiť jedno pekné slovenské príslovie: „zabudol vôl, že teľaťom bol“…2. 6. 2008 v 15:41 #85387Sickboy
ČlenSq4Raa napsal(a):
——————————————————-
> ceero: Možná některé producenty, ale hardstyle
> rozhodně ne.Za půl roku budeš tvrdit že jo. Podobně jako u trancu. sm2
2. 6. 2008 v 15:39 #85385beyond infinity
ČlenSq4Raa napsal(a):
——————————————————-
>
> add: Z toho, co tady čtu, mi přijde, že si doma
> pustíte v přehrávači track, přetočíte ho na
> breakdown, naběhne vám husí kůže a pak si pustíte
> další.To mě pobavilo… sm15 Někdy v roce 2002 jsem toto opravdu dělal, ale jen krátce sm0
2. 6. 2008 v 15:20 #85380Sq4Raa
Členceero: Možná některé producenty, ale hardstyle rozhodně ne.
2. 6. 2008 v 15:08 #85378ceero
Účastníkinferno napsal(a):
——————————————————-
> laciné vokály myslím zabíjejí trance úplně
> nejvíc… dřív byly takové skladby jen výjimečně,
> dneska chce skoro každej akorát trhat hitparády
> sm6lacne popove vokaly su to co pomaly ale isto totalne zabija dnesny nu-style(hardstyle)
2. 6. 2008 v 13:58 #85370Roman
ČlenDamph: Podle mě to neni jen o vokálech, ty vokálový tracky byly dřív i dobře vyprodukovaný. Dneska je většina vokálů děsně kýčovitejch a po hudební stránce ty tracky stojej za prd. Proto se mi dneska nelíběj vokálovky skoro žádný, ale z dřívějších dob jich mam oblíbenejch docela dost….
2. 6. 2008 v 13:48 #85366Damph
ČlenMůžu se zeptat jaký je vlastně váš názor na ISOS 3 s odstupem času, když dnes bereme vokály jako špatnou věc? V té kompilačce bylo docela dost vokálovek, ale z ohlasů co jsem slyšel to bylo kladně hodnocené i tady. Podle mě v dnešní době by se na to snesla trošku větší kritika.
2. 6. 2008 v 12:01 #85344inferno
Členlaciné vokály myslím zabíjejí trance úplně nejvíc… dřív byly takové skladby jen výjimečně, dneska chce skoro každej akorát trhat hitparády sm6
2. 6. 2008 v 11:06 #85333Binary
Členjj, taky vnímám jako velkej problém, že na parties se hrajou furt dokola ty samý „hitovky“. Je spousta super tracků, o kterých si můžu leda nechat zdát, že je někde uslyšim naživo. Pro mě je např. zcela nepochopitelný, že v každym 2. setu je SIA – Girl you lost.. (taková s prominutim mrdka). A nejen tohle. Za večer se třeba některý tracky opakujou i 3x. To, co má pověst hitovky (z 90% s vokálem), tak hrajou bohužel všichni.
btw. co se týče Schulze, tak jsem ho snad nikdy neslyšel hrát Coldharbour progressive. Jak byl vloni v Mecce, tak to byl spíš techtrance a poslední dobou hraje dost zpívánky a hitovkaří.
2. 6. 2008 v 10:46 #85330makauskas
Člendukelak:
bohužial schulz uplne začína upúšťať od mcprogu a mac mac….pritom práve do markusa dom vkladal svoje nádeje, síce narozdiel od holandanov nepopovatie, ale to je iba otázka času….sm19
snad vynimkou je jeho track Let It Go na poslednom albume Progression, asi tak by sa mohol vyvíjať, to by ma potešilo…2. 6. 2008 v 10:44 #85328makauskas
ČlenRoman napsal(a):
——————————————————-> > a zasa ja som
Ale tak asi to lidem dneska stačí si jen
> zaskákat a zazpívat hitovky ve stylu Going Wrong a
> Anthem 🙂Roman, Damph: toto je asi novodobá beat generationsm4, ale vieš o dekandencii možno uvažovať ako o širokospoločenskom pojme, nie iba v trance a hudbe všeobecne. Keď si predstavím mňa v 15tich rokoch a dnešných 15ročných tak sa bojím budúcnosti…ale to už som zašiel OT
2. 6. 2008 v 10:44 #85329vyrys
Členno…nevim, co bych k tomu jeste dodal. Nejblizsi nazory me jsou asi Stoupy, Freezera, Sickboye a Mountainera.
Dodam jen snad to, ze me tohle vsecko napada, kdyz si po nejake dobe pustim treba asot 186, 188 a dalsi v tomto obdobi.
Sickboy: co treba B.I.G. – A Promise (btw zacatek prave asotu 186, ten track ma uzasnou atmosferu)2. 6. 2008 v 10:42 #85327dukelak
ČlenSq4Raa napsal(a):
> add: Z toho, co tady čtu, mi přijde, že si doma
> pustíte v přehrávači track, přetočíte ho na
> breakdown, naběhne vám husí kůže a pak si pustíte
> další. Tady přeci nejde jen o melodie, za melodie
> bych možná miloval i Tyase, ale uvědomte si, že z
> toho mlácení okolo jde taky něco vytvořit. Pokud
> si to ovšem lidi žádají…ono u 80% současný produkce jde jenom o tohle, pro to jsou vyzdvihovaný tracky, jako tady Arisen, který se musí pustit jako celek, aby měl track 100% efektivitu 🙂
jak jsem psal u topicu „dojmy ze SW“ >>> mě úplně zklamal Schulz výběrem tracků s totální gradací (světelnou až k oslepnutí sm2)…pak pauza a…tuc, tuc, tuc…vždyt JDOU vymyslet originálnější beaty (viz. třeba „Mac & Mac – Rippin‘ base (Scott Mac mix)“ z toho jsem byl předloni docela dost dlouho odvařenej 🙂
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.