Úvod › Fóra › Trance Diskuse › Kopírování melodií.
- Toto téma obsahuje celkem 760 odpovědí. Do diskuze (65 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
2Sexy a poslední změna proběhla před 11 roky a 7 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
3. 3. 2010 v 14:07 #160452
Star_Guitar
ČlenNo co tak koukám, tak největší kopírkou stejně disponuje Nickey. Můžeme srovnat, že jo, vezměme si na paškál jeho EP In Motion / Callista a sledujme.
3:25
versus
2:06a pak taky
2:48
versus
zhruba 1:30U In Motion to bije do uší, u Callisty se snad ještě dá mluvit o inspiraci.
Nicméně tyhlety věci si o Nickeym štěbetají i vrabci na střeše, zdá se, že je slavný trochu jinak, než by chtěl sm153. 3. 2010 v 13:58 #160451K1aptcha
ČlenKreeki: nádhera, úplně se rozplývám sm15 tady je to aspoň zamaskovaný jinym synthem a spodkem… ale samozřejmě díky za příspěvek
jinak ale se tu vytváří pořádná kadence vydávání stejných tracků sm23. 3. 2010 v 13:43 #160450kreeki
ČlenKlapčo, mam tu jednu pro tebe, tušim, že tě velmi potěší sm2
20. 2. 2010 v 20:03 #159330Anonymní uživatel
Neaktivníano je tam jistá podoba, právě proto je Lacrobat tak skvělá 🙂
20. 2. 2010 v 19:47 #159329K1aptcha
ČlenSickboy: Já chápu, že se chceš zastávat svých oblíbených tracků a producentů, ale poslechni si pozorně breakdown… jsem si jistej, že každej kdo umí noty, by ti potrvdil, že je to prakticky ta samá melodie s velmi mírnejma variacema na ony tracky na první stránce… a proti tomu, že se ti ten track líbí samozřejmě nic nemam sm0
20. 2. 2010 v 19:34 #159328Sickboy
ČlenKlapča: No, to už je podle mě dost přehnaný. sm18
20. 2. 2010 v 16:24 #159315K1aptcha
Členk tématu Famicom, Slider a další sm6
13. 2. 2010 v 18:26 #158596Sicky
Člen[quote Sandeagle][quote Sicky][quote Sandeagle][quote Sicky]Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4[/quote]
to asi nikde, celá meodie mi nesedí a je daloby se říct o "ho*ne" sm15 to byl jen příklad,[/quote]
Vždyť já jsem to myslel ironicky. sm4[/quote]
tak tady člověk nikdy neví sm15[/quote]
Uvedu to na pravou míru. Ironicky jsem to myslel s tím vydáním. Jinak melodie se mi líbí.
13. 2. 2010 v 16:35 #158574Sandeagle
Člen[quote Sicky][quote Sandeagle][quote Sicky]Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4[/quote]
to asi nikde, celá meodie mi nesedí a je daloby se říct o "ho*ne" sm15 to byl jen příklad,[/quote]
Vždyť já jsem to myslel ironicky. sm4[/quote]
tak tady člověk nikdy neví sm15
13. 2. 2010 v 16:24 #158570Sicky
Člen[quote Sandeagle][quote Sicky]Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4[/quote]
to asi nikde, celá meodie mi nesedí a je daloby se říct o "ho*ne" sm15 to byl jen příklad,[/quote]
Vždyť já jsem to myslel ironicky. sm4
12. 2. 2010 v 12:49 #158411Anonymní uživatel
HostVim, ze to tu nepatri, ale nechtelo se mi zakladat novy topic.
[url=http://insound.eu/news.php?readmore=883]insound.eu[/url]
11. 2. 2010 v 0:13 #158279Sandeagle
Člen[quote Sicky]Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4[/quote]
to asi nikde, celá meodie mi nesedí a je daloby se říct o „ho*ne“ sm15 to byl jen příklad,
10. 2. 2010 v 22:25 #158247Anonymní uživatel
HostKdyby nekdo neveril, ze tam mam [b]„vagonky“[/b], tak at se podiva sm15
[img]http://ronnyk.net/out/track.jpg[/img]10. 2. 2010 v 19:09 #158213Anonymní uživatel
Neaktivní[quote Anonymní uživatel]Znalost pravidel rozhodně nelimituje originalitu výsledku. Naučit se co nejvíce pravidel, prozkoumat co se dá.. a poté při komponování vše zapomenout.. nebo spíše zapomínat a vzpomínat dle vlastní vůle. Schopnost "přepínat" mezi těmito nastaveními mysli (analytický / uvědomělý / logický / "pravidlový" / vzorcový... vs citový / "představivostní" / zaobraný jen přítomným okamžikem...) je předpokladem kvalitního tvůrčího procesu a jen ten může vytvářet skutečně originální a hodnotné výsledky.[/quote]
Tohle je zatím asi nejvýstižnější a nejlepší argument proti tomu, co jsem psal. S tímhle ale souhlasím – pokud budeme mluvit o umění, které je originální a hodnotné [i]zároveň[/i], pak je nepochybně nejlepší kombinace obojího, tedy teoretické znalosti a tvořivosti/momentu inspirace.
Pokud ale uvažujeme čistě abstraktně proti sobě naučená pravidla vs. čistý, nepopsaný list (protože tak stál původní spor), pak to druhé bude vždy zárukou něčeho méně nebo více nekonformního, tedy originálního. Je to jako např. posadit někoho, kdo v životě neslyšel o elektronické hudbě, před Reason a nechat ho si s tím chvíli hrát – výsledek se pravděpodobně bude značně vymykat známým konvencím (viz to, co psali Natix nebo hellman). Pravděpodobně nebude umělecky hodnotný, ale to už je stojí mimo to, jak jsem chápal původní argument – tady je asi zdroj nepochopení.
Nebo ještě jinak. Zastávám názor, že jakýkoli významnější pokrok v rámci hudby, závisí na nástroji, která se pro její tvorbu používá. Tedy, že vznik nových žánrů není podmíněný nějakou genialitou jednotlivých tvůrců, ale mnohem víc existencí technologie, která jej umožňuje. Stejně tak sice nikdy nezjistíme, jakou hudbu (jestli vůbec nějakou) by skládal Mozart, kdyby se narodil ve 20. století, ale dost pravděpodobně by nebyla klasická. Dál si myslím, že jakkoli byl sice Wolgang Amadeus geniální skladatel – až by se mohlo zdát, že podobní se dnes už nerodí – jeho genialita byla silně podmíněná dobou, v jaké tvořil a omezeními, které mu přinášela (nutnost psát pro celý orchestr noty na papír bez možnosti si v ten moment vyzkoušet, jak to celé skutečně dohromady zní atd.). A tím se dostávám k poslednímu bodu, co chci říct – podmínky, ve kterých hudba vzniká, mají na její finální podobu větší vliv, než si možná dokážeme připustit.
Opět použiju jako příklad Buriala, ale na něm lze prostě ukázat spoustu zajímavých věcí. On se jako producent cíleně a vědomě odlišil od ostatních především tím, že si pro svoji tvorbu zvolil instrument/program, který pravděpodobně žádný další seriózní hudebník nepoužívá – jednoduchý SoundForge. Tím na sebe uvalil dost velká omezení, která musel překonat: 1) Nepoužíval sequencer 2) Beaty tvořil tak, že si je nejprve [i]nakreslil[/i] na papír (dalo by se říct, že viděl jejich zvuk) a až na základě toho se je snažil reprodukovat 3) K dispozici měl velmi omezenou soundbanku a spoustu samplů vytahal z her, které měl doma na Playstationu. Výsledek je hudba, která zní úplně jinak, než cokoli ostatního, je nezaměnitelná, a tedy výsostně originální. Přitom jednoznačně porušuje „pravidla“ žánru – např., že jednotlivé beaty musí být vždy přesně umístěny na jednotlivých dobách (aby byly pro dje míchatelné) – ale ne vědomě, je to důsledek alternativního přístupu ke tvorbě hudby (nepodložený teoretickým základem). Nebo charakteristické vokály, které vznikly proto, že jediný způsob jak je po vysamplování uzpůsobit stanovenému bpm jeho skladby, bylo různě upravit jejich pitch (tedy na některých místech je různě zpomalit nebo zrychlit, dle potřeby). Tím vlastně z nouze vzniknul unikátní výrazový prostředek, kteří potom někteří začali kopírovat, ale to už není podstatné.
Tím vším chci říct, že čím víc možností budeme mít a čím větším počtem faktů a znalostí si zatížíme hlavu, tím větší problém budeme mít stvořit něco jedinečného.
10. 2. 2010 v 18:50 #158210Anonymní uživatel
Host[b]2Sandeagle:[/b] Bohuzel, ani trosicku toho casu nemam. Uz tak nestiham to co mam sm3
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.