TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Trance Diskuse Kopírování melodií.

  • Toto téma obsahuje celkem 760 odpovědí. Do diskuze (65 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel 2Sexy a poslední změna proběhla před 11 roky a 7 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 616. až 630. (celkem z 762)
  • Autor
    Příspěvky
  • #160452

    No co tak koukám, tak největší kopírkou stejně disponuje Nickey. Můžeme srovnat, že jo, vezměme si na paškál jeho EP In Motion / Callista a sledujme.

    3:25

    versus
    2:06

    a pak taky

    2:48

    versus
    zhruba 1:30

    U In Motion to bije do uší, u Callisty se snad ještě dá mluvit o inspiraci.
    Nicméně tyhlety věci si o Nickeym štěbetají i vrabci na střeše, zdá se, že je slavný trochu jinak, než by chtěl sm15

    #160451
    K1aptcha
    Člen

    Kreeki: nádhera, úplně se rozplývám sm15 tady je to aspoň zamaskovaný jinym synthem a spodkem… ale samozřejmě díky za příspěvek
    jinak ale se tu vytváří pořádná kadence vydávání stejných tracků sm2

    #160450
    kreeki
    Člen

    Klapčo, mam tu jednu pro tebe, tušim, že tě velmi potěší sm2

    #159330
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    ano je tam jistá podoba, právě proto je Lacrobat tak skvělá 🙂

    #159329
    K1aptcha
    Člen

    Sickboy: Já chápu, že se chceš zastávat svých oblíbených tracků a producentů, ale poslechni si pozorně breakdown… jsem si jistej, že každej kdo umí noty, by ti potrvdil, že je to prakticky ta samá melodie s velmi mírnejma variacema na ony tracky na první stránce… a proti tomu, že se ti ten track líbí samozřejmě nic nemam sm0

    #159328
    Sickboy
    Člen

    Klapča: No, to už je podle mě dost přehnaný. sm18

    #159315
    K1aptcha
    Člen

    k tématu Famicom, Slider a další sm6

    #158596
    Sicky
    Člen

    [quote Sandeagle][quote Sicky][quote Sandeagle][quote Sicky]Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4[/quote]

    to asi nikde, celá meodie mi nesedí a je daloby se říct o "ho*ne" sm15 to byl jen příklad,[/quote]

    Vždyť já jsem to myslel ironicky. sm4[/quote]

    tak tady člověk nikdy neví sm15[/quote]

    Uvedu to na pravou míru. Ironicky jsem to myslel s tím vydáním. Jinak melodie se mi líbí.

    #158574
    Sandeagle
    Člen

    [quote Sicky][quote Sandeagle][quote Sicky]Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4[/quote]

    to asi nikde, celá meodie mi nesedí a je daloby se říct o "ho*ne" sm15 to byl jen příklad,[/quote]

    Vždyť já jsem to myslel ironicky. sm4[/quote]

    tak tady člověk nikdy neví sm15

    #158570
    Sicky
    Člen

    [quote Sandeagle][quote Sicky]Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4[/quote]

    to asi nikde, celá meodie mi nesedí a je daloby se říct o "ho*ne" sm15 to byl jen příklad,[/quote]

    Vždyť já jsem to myslel ironicky. sm4

    #158411
    Anonymní uživatel
    Host

    Vim, ze to tu nepatri, ale nechtelo se mi zakladat novy topic.

    [url=http://insound.eu/news.php?readmore=883]insound.eu[/url]

    #158279
    Sandeagle
    Člen

    [quote Sicky]Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4[/quote]

    to asi nikde, celá meodie mi nesedí a je daloby se říct o „ho*ne“ sm15 to byl jen příklad,

    #158247
    Anonymní uživatel
    Host

    Kdyby nekdo neveril, ze tam mam [b]„vagonky“[/b], tak at se podiva sm15
    [img]http://ronnyk.net/out/track.jpg[/img]

    #158213
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    [quote Anonymní uživatel]Znalost pravidel rozhodně nelimituje originalitu výsledku. Naučit se co nejvíce pravidel, prozkoumat co se dá.. a poté při komponování vše zapomenout.. nebo spíše zapomínat a vzpomínat dle vlastní vůle. Schopnost "přepínat" mezi těmito nastaveními mysli (analytický / uvědomělý / logický / "pravidlový" / vzorcový... vs citový / "představivostní" / zaobraný jen přítomným okamžikem...) je předpokladem kvalitního tvůrčího procesu a jen ten může vytvářet skutečně originální a hodnotné výsledky.[/quote]

    Tohle je zatím asi nejvýstižnější a nejlepší argument proti tomu, co jsem psal. S tímhle ale souhlasím – pokud budeme mluvit o umění, které je originální a hodnotné [i]zároveň[/i], pak je nepochybně nejlepší kombinace obojího, tedy teoretické znalosti a tvořivosti/momentu inspirace.

    Pokud ale uvažujeme čistě abstraktně proti sobě naučená pravidla vs. čistý, nepopsaný list (protože tak stál původní spor), pak to druhé bude vždy zárukou něčeho méně nebo více nekonformního, tedy originálního. Je to jako např. posadit někoho, kdo v životě neslyšel o elektronické hudbě, před Reason a nechat ho si s tím chvíli hrát – výsledek se pravděpodobně bude značně vymykat známým konvencím (viz to, co psali Natix nebo hellman). Pravděpodobně nebude umělecky hodnotný, ale to už je stojí mimo to, jak jsem chápal původní argument – tady je asi zdroj nepochopení.

    Nebo ještě jinak. Zastávám názor, že jakýkoli významnější pokrok v rámci hudby, závisí na nástroji, která se pro její tvorbu používá. Tedy, že vznik nových žánrů není podmíněný nějakou genialitou jednotlivých tvůrců, ale mnohem víc existencí technologie, která jej umožňuje. Stejně tak sice nikdy nezjistíme, jakou hudbu (jestli vůbec nějakou) by skládal Mozart, kdyby se narodil ve 20. století, ale dost pravděpodobně by nebyla klasická. Dál si myslím, že jakkoli byl sice Wolgang Amadeus geniální skladatel – až by se mohlo zdát, že podobní se dnes už nerodí – jeho genialita byla silně podmíněná dobou, v jaké tvořil a omezeními, které mu přinášela (nutnost psát pro celý orchestr noty na papír bez možnosti si v ten moment vyzkoušet, jak to celé skutečně dohromady zní atd.). A tím se dostávám k poslednímu bodu, co chci říct – podmínky, ve kterých hudba vzniká, mají na její finální podobu větší vliv, než si možná dokážeme připustit.

    Opět použiju jako příklad Buriala, ale na něm lze prostě ukázat spoustu zajímavých věcí. On se jako producent cíleně a vědomě odlišil od ostatních především tím, že si pro svoji tvorbu zvolil instrument/program, který pravděpodobně žádný další seriózní hudebník nepoužívá – jednoduchý SoundForge. Tím na sebe uvalil dost velká omezení, která musel překonat: 1) Nepoužíval sequencer 2) Beaty tvořil tak, že si je nejprve [i]nakreslil[/i] na papír (dalo by se říct, že viděl jejich zvuk) a až na základě toho se je snažil reprodukovat 3) K dispozici měl velmi omezenou soundbanku a spoustu samplů vytahal z her, které měl doma na Playstationu. Výsledek je hudba, která zní úplně jinak, než cokoli ostatního, je nezaměnitelná, a tedy výsostně originální. Přitom jednoznačně porušuje „pravidla“ žánru – např., že jednotlivé beaty musí být vždy přesně umístěny na jednotlivých dobách (aby byly pro dje míchatelné) – ale ne vědomě, je to důsledek alternativního přístupu ke tvorbě hudby (nepodložený teoretickým základem). Nebo charakteristické vokály, které vznikly proto, že jediný způsob jak je po vysamplování uzpůsobit stanovenému bpm jeho skladby, bylo různě upravit jejich pitch (tedy na některých místech je různě zpomalit nebo zrychlit, dle potřeby). Tím vlastně z nouze vzniknul unikátní výrazový prostředek, kteří potom někteří začali kopírovat, ale to už není podstatné.

    Tím vším chci říct, že čím víc možností budeme mít a čím větším počtem faktů a znalostí si zatížíme hlavu, tím větší problém budeme mít stvořit něco jedinečného.

    #158210
    Anonymní uživatel
    Host

    [b]2Sandeagle:[/b] Bohuzel, ani trosicku toho casu nemam. Uz tak nestiham to co mam sm3

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 616. až 630. (celkem z 762)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.