TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Trance Diskuse Kopírování melodií.

  • Toto téma obsahuje celkem 760 odpovědí. Do diskuze (65 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel 2Sexy a poslední změna proběhla před 11 roky a 7 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 631. až 645. (celkem z 762)
  • Autor
    Příspěvky
  • #158209
    Sicky
    Člen

    Sandeagle: Tak a kdy to vyjde a na jakém labelu? sm4

    #158134
    Electribe
    Člen

    [quote Sandeagle]jádrem sporu bylo to, že člověk prý s hudebním vzděláním bývá méně originální (v kostce) čehož já jsem opačného názoru[/quote]

    +1

    #158123
    Sandeagle
    Člen

    jádrem sporu bylo to, že člověk prý s hudebním vzděláním bývá méně originální (v kostce) čehož já jsem opačného názoru

    http://file.qip.ru/file/119283183/9fb51627/A1_online.html

    Tady je příklad, co sem ted udělal na koleni tak se omlouvám za kvalitu

    v prvním segmentu se arp drží meodie, docela časté
    Druhý segment je podpořený z 2 na 3 akord, už ted zní „trochu lépe“
    Třetí segment je rozvinutejší (akord o 4ech notách), ale stále se arp drží původního akordu
    Poslední je oříšek, první pad je stejný jako přechozí, druhý se ho nedrží a arp je mimo oba dva

    příklad, že se i „vykradéná“ věc dá udělat k nepoznání, tak je zbytečné obhajovat producenty, je jen jejich omezenost že nejsou variabilní a neví kudy kam.

    #158115
    Sq4Raa
    Člen

    Sandeagle: Tu myšlenku v rámci možností chápu. Já hudební vzdělání nemám, takže ji nemohu rozumět úplně, ale vím, o čem je řeč. Zdá se mi ale, že mluvíš o nějaké dokonalosti, o maximální harmonii, skladatelským perfekcionismu. A souhlasím, že hudební teorie ti může otevřít spoustu možností. Ale tvorba hudby přece není jen o dokonalém vrstvení ploch, třeba naopak v trancu je tohle největší problém. Může to znít dokonale harmonicky, ovšem ve finále to bude stejně špatný. Snažím se jen poukázat na to, že existuje několik faktorů, podle nichž lze tvorbu posuzovat. Pokud se naučíš veškerou teorii a půjdeš skládat, nemusíto hned znamenat, že budeš nejlepší. Ale to předpokládám asi víš, jen se snažím vypátrat, co je jádrem toho sporu.

    #158110
    Sandeagle
    Člen

    natix: mi tohle co jsi psal připomělo experimentování, třeba v podově A. Morpha a Woodyho Eydena, na walk the edge, uplift jak prase, ale trvalo mi asi 3 hraní než sem si uvědomil proč se mi to tak blbě míchá… melodie je o dva beaty delší než normální pattern a když to nevíš, udělá ti to pěkný guláš

    #158109
    Sandeagle
    Člen

    Sq4Raa: no vidíš to se omlouvám, mi se to nejak vykouřilo při odpovídání… Myslím si (a já si za tím opravdu stojím, i když je to jen můj názor) že když máš nějaké hudební vzdělání (a tím myslím všechno co k tomu patří, v mnohých případech i talentové zkoušky), tak se ti otevře třeba něco, co člověku, který je vyhraněný určitým stylem, nebo směsicí ne. Idea byla taková, že když chápeš hranice hudby jako směsici akordů a not, vždycky můžeš najít kompromis tak, aby se to tobě zamlouvalo a přitom to mělo nějaký zvuk…
    Když to vemu z nadhledu hudební teorie, tak existují třeba stovky akordů, které znějí na první poslech pro necvičené ucho stejně, avšak se od sebe hodně liší. Rozdíl mezi tím je ten, že ne na každý znich můžeš navázat jak chceš, proto se třeba volí akordy které splnují určité podmínky, aby se zachovala harmonie (ano tady se znalec vetšinou drží teorie, ale nenavazuje podle schématu, nýbrž zase vybírá nějaký z těch dalších stovek, které se k tomu hodí a přitom vždy může vzniknout absolutně jiná melodie). Jakmile tohle víš a ovládáš, tak nikdy nemáš nouzi o volbu, vybereš si bud zabehnuté známé pokračování, nebo ti tvoje intuice řekne, jakou z těch přeženu nekonečno kombinací použiješ.
    Když máš tedy melodii složenou z akordů, (u trancu se vetšinou používají komplikovanější akordy na PADy, nebo do arp. ) tak se jí při volbě hlavní melodie, která nebývá zase u trancu většinou vázaná na složitější akordy, můžeš !ale nemusíš! držet původního… no a to hudební vzdělání ti umožní třeba na první pohled vidět, kam všude si můžeš dovolit zajít, a jak jednotlivé zdánlivě nesouvisející akordy a tóny kombinovat. Veř že pro laika není moc jednoduché skombinovat na sebe třeba 4 tóny a dostat z hlavy přesně to co chce, vetšinou to udělá tak, že si vystačí třeba se 2ma aby mu to „jakš takš“ znělo a tím se kombinace možných melodických základů značně redukuje, nemluve o tom že tímhle si usekne cestičku k vybudování třeba 3tí ambientní melodie, která už bohužel musí znít stejne jak předešlé dvě aby nedošlo k nějaké kakofonii…

    uff dobré? kdyžtak mi napiš na icq, kdybys tomu neporozuměl, je to docela vyšší dívčí 🙂

    #158107
    Natix
    Účastník

    Ronny K:
    To přirovnání synťáků ke štětci a plátnu se mi docela líbí. Souhlasím, že bez jakékoliv ať teoretické nebo praktické průpravy nedokáže i sebenadanější člověk namalovat dobrý portrét, krajinu, zátiší atd… Na druhou stranu, malířství zdaleka nekončí realistickými malbami konkrétních věcí, naopak abstrakce dává mnohem více prostoru k uměleckému vyjádření a u takového díla už tolik nerozhoduje, co znáš, ale co sám dokážeš vymyslet.

    Když se přesunu zpátky do hudebního světa, stejně tak se můžu vykašlat na to, co znám, a udělat hudbu z nehudebních věcí. Můžu si vzít mikrofon, nahrát zvuk kapajícího dřezu a cinkajícího nádobí a udělat track z toho. A je jenom otázka mých vlastních tvůrčích schopností, jestli bude výsledkem neposlouchatelný bullshit nebo něco opravdu zajímavého (viz. třeba Amon Tobin).

    Podle mě jde na originalitu nahlížet ze dvou pohledů, z formálního a neformálního. Formální originalita bude něco na způsob toho, co jsem právě napsal, využívat netradiční hudební postupy, nástroje, nehudební zvuky, v podstatě jít hlavou proti celé hudební teorii. Někdo chytrý řekl, že [b]rozdíl mezi zvukem a hudbou není v obsahu, ale pouze v kontextu[/b]. Tahle myšlenka se mě osobně moc líbí, protože stejně tak jako jde udělat hudbu z nehudebních prvků, tak stejně dobře jde udělat nehudební blábol z věcí za hudební běžně považovaných. Jak moc je pak dané dílo umělecky hodnotné, závisí na schopnostech jeho tvůrce, ale samozřejmě i na otevřenosti samotného posluchače.

    Jako neformální originalitu bych pak asi chápal schopnost využít zažité a obvyklé postupy tak, abych vytvořil něco nového a hodnotného, konkrétně třeba použít nějaký profláklý synťák a pomocí něj zahrát naprosto originální melodii, řekněme nějaký trancový DAW a na něm melodii pro trance naprosto netypickou. Co takhle zahrát jazzovou melodii na trancový synťák nebo třeba použít pro trance typické perkuse a udělat 7/8 rytmus? sm2

    Samozřejmě asi nikdy nejde od sebe tyhle dvě složky úplně oddělit, vždycky stojí vedle sebe, akorát jedna z nich může více nebo méně převažovat.

    #158106
    Sq4Raa
    Člen

    Sandeagle: Pořád jsi mi neodpověděl :-). A mě by to vážně docela zajímalo, protože se mi zdá, že se spíš úplně nechápem, než že bychom přímo nesouhlasili.

    #158102
    Sandeagle
    Člen

    [quote Natix]Abych se taky vyjádřil k zajímavě se vyvíjejícímu tématu... Zaujala mě myšlenka ovlivňování tvůrčí originality tím, čemu byl člověk v životě vystavený (což samozřejmě neplatí zdaleka jen v hudbě, ale vlastně i v podstatně širší rovinně). Souhlasím, že takový vliv tu je, ale podle mě je zde druhým důležitým faktorem samotná originalita daného člověka, a je asi dosti individuální, který z těchhle dvou převáží, jak se budou navzájem ovlivňovat atd...

    Napadá mě totiž myšlenka, co kdyby se vzal člověk, který nikdy žádnou hudbu neslyšel. Jakou hudbu by tvořil a byl by vůbec schopný nějakou hudbu vytvářet? Jak moc by na to měla vliv jeho přirozená tvořivost? Případně úprava pro člověka, který by celý život byl vystavený jednomu jedinému hudebnímu stylu. Bohužel se teď pohybuju na dost teoretické rovině, nevím jestli někdy někdo takový experiment vůbec prováděl a v jaké míře, ale opravdu by mě zajímaly případné zjištěné výsledky.[/quote]

    jsou případy, kdy člověk od narození třeba neslyší a díky chyrurgii nebo léčbe v půlce života začne, taky by me zajímalo jak by se pak díval na hudbu a jestli by byl u něj přítomen hudební sluch… Hudba je s člověkem přecijen už od mala (víceméně i rytmus)

    #158101
    Natix
    Účastník

    Abych se taky vyjádřil k zajímavě se vyvíjejícímu tématu… Zaujala mě myšlenka ovlivňování tvůrčí originality tím, čemu byl člověk v životě vystavený (což samozřejmě neplatí zdaleka jen v hudbě, ale vlastně i v podstatně širší rovinně). Souhlasím, že takový vliv tu je, ale podle mě je zde druhým důležitým faktorem samotná originalita daného člověka, a je asi dosti individuální, který z těchhle dvou převáží, jak se budou navzájem ovlivňovat atd…

    Napadá mě totiž myšlenka, co kdyby se vzal člověk, který nikdy žádnou hudbu neslyšel. Jakou hudbu by tvořil a byl by vůbec schopný nějakou hudbu vytvářet? Jak moc by na to měla vliv jeho přirozená tvořivost? Případně úprava pro člověka, který by celý život byl vystavený jednomu jedinému hudebnímu stylu. Bohužel se teď pohybuju na dost teoretické rovině, nevím jestli někdy někdo takový experiment vůbec prováděl a v jaké míře, ale opravdu by mě zajímaly případné zjištěné výsledky.

    #158100
    Sandeagle
    Člen

    Ronny: Vagonky sm15 to mi neco říká, já je mám zelený, no a andrews a spol asi chteli naznačit neco ve smyslu, že pokud jsi patlat, tak ti stačí nastříkat na plátno barvu podle libosti a náhody a pak to prodávat za „originální“ abstraktní umění,… každopádně +1
    a jinak myslim si že alespon chvilku času by sis na to studium najít klidně mohl, ono to nemusí být pravidelně jak do houslí (a rozhodně alespoň ne tak bolestivé), ale pak to jako když najdeš sm3, tobě by se to mohlo právěže náramě hodit

    #158098
    Anonymní uživatel
    Host

    Znalost pravidel rozhodně nelimituje originalitu výsledku. Naučit se co nejvíce pravidel, prozkoumat co se dá.. a poté při komponování vše zapomenout.. nebo spíše zapomínat a vzpomínat dle vlastní vůle. Schopnost „přepínat“ mezi těmito nastaveními mysli (analytický / uvědomělý / logický / „pravidlový“ / vzorcový… vs citový / „představivostní“ / zaobraný jen přítomným okamžikem…) je předpokladem kvalitního tvůrčího procesu a jen ten může vytvářet skutečně originální a hodnotné výsledky.

    #158097

    no fajn ale diskuze se poměrne zajimavě rozvinula a ve své podstatě OT není … je to jenom ponekud hlubší než půvoně autor témetu zamýšlel. myslím si že by byla škoda ji nák omezovat … sm4

    #158095
    Anonymní uživatel
    Host

    Topic je o kopirovani myslim. Kazdopadne ke kopirovani, vykradani melodii jsem se jiz vyjadril. Jednou je to kradez, tudiz zlodejina a samozrejme taky trestny cin (alespon myslim ze v CR). sm4

    #158094

    ronny : kde vidíš OT ? mě to přijde všechno k tématu..

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 631. až 645. (celkem z 762)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.