Úvod › Fóra › Trance Diskuse › Kopírování melodií.
- Toto téma obsahuje celkem 760 odpovědí. Do diskuze (65 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
2Sexy a poslední změna proběhla před 11 roky a 6 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
9. 2. 2010 v 20:05 #158093
Anonymní uživatel
HostVidim, ze se to tady docela rozjelo v OT. Tak taky prispeji.
[b]Hudba byla, je a bude stale povazovana jako za umeni[/b] stejne jako malirstvi, nebo socharstvi, no a z toho vyplyva, ze ne kazdy ji muze produkovat. Dnes ale narazime vsudemozne na soucasny fenomen zvany [b]„PRODUCENT“[/b]. Mnoho lidi si mysli, ze postaci se naucit DAW a automaticky se z nej stava producent, tudiz clovek, ktery je dnes IN. Taktez mnoho DJs si mysli, ze aby byli plnohodnotni DJs, tak musi produkovat, ale takhle to nefunguje. Ja sam za sebe mohu rict, ze se hudebni produkce da srovnat s malirstvim. Pochopitelne umeleckym malirstvim. Pojdte se na to podivat se mnou.
Pokladejme malisrsky stetec, barvy a platno za hudebni [b]DAW[/b]. Tudiz ono az tak moc nezalezi jestli si koupite stetce a barvy od tehle, nebo tamte firmy, ale zalezi na hotovem produktu. Dale. Barvy jsou dane (luminescentni, nebo reflexni) a tezko uz vynalezneme barvu, kterou doposud nikdo nevidel. Malirske barvy jsou jako v hudbe jsou pravidla, ktere prameni z lidskeho vnimani zvuku a souzvuku. Tudiz at budeme delat cokoli, nic noveho nevymyslime.
No a kdyz uz jsem zacal s tim fenomenem. Podivejme se na to takhle. Kazdy z nas muze vzit prave zminovany stetec s paletou barev, postavit se pred platno a muzeme zacit malovat napriklad portret nejake osoby. Co si myslite, jak by to asi dopadlo ? Jake ty portery by tz toho vzesly? Asi by ty nase vytvory nebyly hodny pojmenovani portret. A proc ? Protoze nemame k tomu talent a taky vzdelani. Jasne, ze to vzdelani neni tak dulezite jako talent, protoze sam osobne znam malire, kteri nikdy do zadne skoly malovani nechodili a jejich obrazy jsou vsudemozne po evropskych galeriich. Proste se o to hodne zajimali. Tudiz, zde prevladl talent nad vzdelanim. To same se deje v hudbe. Ja sam ostatne zadne hudebni vzdelani nemam a delam hudbu jen podle citu. Melodie si vzdy hraji na klavesach a neklikam mysi v DAW a nemaluji si [b]„tamty vagonky“[/b] sm15, ktere pak nejak zni. Kdyby mi nekdo dal pred nos notovy zapis, neumel bych se v nem orientovat a ani bych podle nej nic nezahral. Hrozne mne ale mrzi, ze to hudebni vzdelani nemam a v soucasnosti ani nemam moznost to dohnat z duvodu casove tisne. Mnohe veci by mi tim v hudebni produkci urychlily praci. Ale abych se jeste vratil k tematu.
Mnozi lide si dnes (ted to znovu prirovnam k malirstvi) reknou. Koupim si barvy, stetce a platno (daw) a naucim se s nimi pracovat. Jak michat barvy, jak je nanaset a jak z nich vytvaret ruzne odstiny. No a az to vsechno zvladnu, bude ze mne malir. Budu malovat obrazy, ktere budou profi a budu je draze prodavat do galerii.
Ve skutecnosti to pak vypada, takhle. Technicky se ten clovek naucil pouzivat stetce, barvu a techniku michani odstinu (daw), ale hotovy produkt vypadal vzdy jako by ho namalovalo male dite. Nikoli profesionalne. A proc ? Protoze ten clovek k tomu nema ten potrebny talent.
No asi takhle. Jinak s Deepem naprosto souhlasim.
9. 2. 2010 v 17:19 #158087Anonymní uživatel
Neaktivníúplně mi nerozumíš, myslel sem to jinak. ale souhlasim s tim, co si napsal
9. 2. 2010 v 17:05 #158086Chelseaplayer
Účastník[quote=Deep]Jeste si dovolím dovětek:
Čím méně tě ten trance zajima, tím méně poznáš podobnost. A vubec se mi tohle inženýrování nelíbí. Na párty se chodím bavit a popít s přáteli, pokud se mi nějaka hudba, producent nebo dj nelibi tak tam nelezu. Neplatim za to abych tam cely večer seděl a analyzoval akci od čistoty hajzliku až po tkaničky vystupujícího[/quote]
+19. 2. 2010 v 16:34 #158083Anonymní uživatel
HostJeste si dovolím dovětek:
Čím méně tě ten trance zajima, tím méně poznáš podobnost. A vubec se mi tohle inženýrování nelíbí. Na párty se chodím bavit a popít s přáteli, pokud se mi nějaka hudba, producent nebo dj nelibi tak tam nelezu. Neplatim za to abych tam cely večer seděl a analyzoval akci od čistoty hajzliku až po tkaničky vystupujícího.
9. 2. 2010 v 16:21 #158080Anonymní uživatel
HostHellman: To je omezenost zaka a ne hudebni nauky co tady popisujes…btw pokud vim co chci slozit a vim jak to slozit tak to slozim a ze je to necemu podobny ? no a co mel sem na to naladu…je pouze problemem konzumni spolecnosti ze to sezere a jeste to votuje jako FF u armina….a pokud chci experimentovat tak muzu ale po hudebni strance muzu rict ze experimentuju s hudbou a ne s balastem
9. 2. 2010 v 13:58 #158064Anonymní uživatel
Neaktivnídeep: tak to právě neni. takovej člověk je sice osvobozenej od komponování disharmonickýho balastu, ale z celkovýho pohledu je uzavřenej v tom, co se naučil, byť by to bylo jen to osvobození od disharmonií. žádná hudební nauka ti nepředepisuje co smíš a co ne, ale jak sem říkal, tohle je o psychologii, čim víc se něčim zabejváš, tim víc a víc v rámci jistejch pravidel, který sis odvodil nebo se naučil. nenapadá mě nějakej názornej příklad, ale zkusim to třeba takhle: postavíš dítě na lyže a necháš ho jezdit samotný. bude sebou řezat do sněhu, ale naučí se to a naučí se to samo, bude mít víceméně vlastní styl lyžování (opomenu, že bude okounět kolem sebe na lyžaře). nebo dáš dítě do lyžařský školy, bude umět lyžovat za tři dny, ale nebude umět nic víc, než uměl jeho instruktor
9. 2. 2010 v 13:43 #158063Sq4Raa
ČlenHlavní myšlenka je imho taková, že čím víc toho člověk zná, tím hůře dokáže vytvořit něco, co tu ještě nebylo, protože spíš začne (i nevědomě) napodobovat to, co už slyšel. A z Andrewsovo příspěvku jsem alespoň já pochopil, že mluvil o originalitě, a tu spíše znalosti omezují. Ne, že by jí zabraňovaly, ale hudební teorie Vám nepomůže k nezvyklým nápadům, snad jen k tomu, že je snadněji realizujete.
[quote-0=Hudebník (tím myslím pravý hudebník) nepřijde k hudbě jen tak. Předchází to dlouholetá studia, mnohdy celoživotní komponování, praxe, umění teorie, skladby, harmonie, většinou i schopnost hrát i na jiný než klávesový hudební nástroj. A právě tento člověk dokáže vždy přinést něco nového.][/quote-0]
Proč dokáže právě on přinést něco nového? Z toho odstavce to nechápu.
9. 2. 2010 v 13:27 #158061Anonymní uživatel
Hosttak ja se taky zapojim teda:
Nevim o tom ze by hudebni nauka predepisovala nekomu co smi a co nesmi ….spis to co zni a co nezni….kdyz neco nezni proste tak je naprosto zbytecny se tim zabyvat a tam ma clovek s hudebni naukou jistou vyhodu protoze je NAOPAK od vaseho „uzavren v pravidlech“ OSVOBOZEN od toho vseho disharmonického balastu.
Preji hezky den a tesim se na reakce.
P.S. vim ze uz jsme asi OT a netyka se to primo vykradaní melodii sm18
9. 2. 2010 v 12:39 #158058Sandeagle
Člentak vždycky to budou dva světy a máš recht že člověku bez průpravy pude poskládat melodie co mu zní v hlavě mnohem déle… pro člověka je rychlejší si něco trošičku vykrást než vymejšle sám svépomocí vše od A do B… stejne se bude krást i dál tak co
9. 2. 2010 v 12:31 #158057Anonymní uživatel
Neaktivníještě bych to doložil na příkladu sebe sama, kdysi dávno sem se pokoušel komponovat hudbu, když sem dělal trance, kterej sem už několik let poslouchal, vznikaly tracky jako podle šablony, pořád ta samá variace, tak nějak podle očekávání sem věděl, kde jakej zvuk použít, jak poskládat melodii a tak. když sem pak zkoušel udělat dramec, šlo to sice podstatně pomaleji, ale protože sem tehdy znal dnb tracků co by se dalo na prstech spočítat, byl sem podstatně míň ovlivněnej nějakejma pravidlama pro ten styl, věděl sem akorát jaký má cca bpm a lámanej beat, nic víc. a výsledek dopadl u dnb daleko líp (na tehdejší moje měřítka).
zkrátka, čim víc o něčem víte, tim sice máte v daný oblasti hlubší znalosti, ale ste daleko víc svázaný poznanejma pravidlama a vzorama, a to platí všude, od matematiky po hudbu.9. 2. 2010 v 12:23 #158056Anonymní uživatel
Neaktivníbych se přidal do polemiky… znát hudební teorie přeci znamená znát noty, tóny, akordy, atd., takže člověk sice automaticky bude umět poskládat, co mu v hlavě zní, ale co mu v ní bude znít, už je dopředu daný, nebo alespoň trochu předurčený tim, co se naučil. kdežto ten druhej člověk nebude sice skládat tak rychle a přesně, ale protože nemá zažitý žádný pravidla, bude jeho mít tvůrčí osobnost daleko širší pole pro invenci (nebude se držet zarytejch harmonií, kompozic, skládání i používání zvuků atd).
(že se teda do toho míchám, už to hraničí s psychologií, ale jak vás tak čtu, tak mi přijde, že tohle možná nevidíte)
9. 2. 2010 v 10:54 #158052Anonymní uživatel
Hostachjo…
9. 2. 2010 v 10:37 #158050Electribe
Člen[quote Sandeagle][i]"Je to přesně naopak než píšeš - lidi, kteří jsou netknutí teorií, naopak mají čistou hlavu a dokážou myslet tzv. "out of the box", protože se neřídí nějakých přednastavených pravidel."[/i]
je to? to znamená vždy = nikdy atd...
ne nemá to cenu, jestliže máš vlastní názor, byt neopodstatněný, tak ti ho nemá cenu brát[/quote]
Je to přesně naopak. Ti, co mají teorii a praxi, budou mít vždy výhodu než ti co tu teorii nemají, protože právě ti s teorií hned vědí nebo alespoň tuší, jak co poskládat, aby to neznělo falešně (nebývá pravidlem, někdy na to stačí mít i sluch, který se naučit nedá). Nehledě na to, že to poskládávání těch „tónů“ jde pak mnohem rychleji. Tohle mohl napsat jedině někdo, kdo žádnou teorii nemá.
9. 2. 2010 v 6:00 #158042Sandeagle
Člen[i]„Je to přesně naopak než píšeš – lidi, kteří jsou netknutí teorií, naopak mají čistou hlavu a dokážou myslet tzv. „out of the box“, protože se neřídí nějakých přednastavených pravidel.“[/i]
je to? to znamená vždy = nikdy atd…
ne nemá to cenu, jestliže máš vlastní názor, byt neopodstatněný, tak ti ho nemá cenu brát
8. 2. 2010 v 22:54 #158011Anonymní uživatel
Neaktivní[quote Sandeagle]Andrews: Já sem nikde nepsal že to platí vždycky...[/quote]
[i]„- Hudebník (tím myslím pravý hudebník) nepřijde k hudbě jen tak. Předchází to dlouholetá studia, mnohdy celoživotní komponování, praxe, umění teorie, skladby, harmonie, většinou i schopnost hrát i na jiný než klávesový hudební nástroj. A právě tento člověk dokáže [b]vždy[/b] přinést něco nového.“[/i]
[quote Sandeagle]Edit: a když chceš hrát na argumenty, ty jsi mi ještě žádný rozumný nepředvedl, ohaníš se tu "nemusí znamenat" "není to podmínkou", ale chtěl bych vědět, kde máš nějaké rozumné opodstatnění, proč lidi bez vzdělání budou mít ve většině případů navrch a kde bereš tu jistotu že lidé jsou se znalostí omezení, jasné? pořád na to čekám, pořád to nepřichází, já už jsem si tohle opodstatnil, ty ještě ne.[/quote]
Nenapsal jsem, že budou „mít ve většině případů navrch“. Příklad někoho naprosto inovativního, klasicky hudebně nevzdělaného jsem ti dal hned ve svojí první reakci.
Já myslím, že nemá smysl pokračovat, nikam to nevede.
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.