Úvod › Fóra › Trance Diskuse › Kopírování melodií.
- Toto téma obsahuje celkem 760 odpovědí. Do diskuze (65 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
2Sexy a poslední změna proběhla před 11 roky a 7 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
8. 2. 2010 v 21:32 #157991
Sandeagle
ČlenAndrews: Já sem nikde nepsal že to platí vždycky, nezapomen že sem tam nekolikrát dodával že jsou i vyjimky. A ano, je to o kopírování hudby a to s tím má co dočinění. Lidé kteří se neřadí mezi ty vyjimky a nedokáží udělat originální věc bez hudební průpravy, těch bude vždycky víc než těch, kteří přinesou něco nového… Ale rozhodně si budu stát za tím, že se najde originality více v řadách lidí s průpravou, než bez ní sm4 Pokud nedokážeš číst co jsem psal, tak jsem zdůraznil že většina lidí s průpravou se jí nedrží, oni vědí, jak na to po svém, oni to jen „nezkoušejí“. Tak mi neříkej že to s tím nesouvísí, člověk kterí zná, ví i to, jak to udělat jinak. Tečka… talent nemůžeš srovnávat s náhodou
Edit: a když chceš hrát na argumenty, ty jsi mi ještě žádný rozumný nepředvedl, ohaníš se tu „nemusí znamenat“ „není to podmínkou“, ale chtěl bych vědět, kde máš nějaké rozumné opodstatnění, proč lidi bez vzdělání budou mít ve většině případů navrch a kde bereš tu jistotu že lidé jsou se znalostí omezení, jasné? pořád na to čekám, pořád to nepřichází, já už jsem si tohle opodstatnil, ty ještě ne.
8. 2. 2010 v 18:51 #157967Anonymní uživatel
Neaktivní[quote Sandeagle]Pořád si myslíš že laik zvládne v majoritní většině víc než člověk co tohle zná a ovládá? Jestli ano tak mi prosím napiš nějaký argument a já se tě budu snažit aspon trochu pochopit.[/quote]
Ty ten argument posouváš někam, kde vůbec původně nebyl. [b]Originalita nerovná se kvalita[/b]. Souhlas? Ty tady ale píšeš odstavce o nějakém „skladatelském umění“ všeobecně, ale o tom jsme se přece vůbec nebavil. Samozřejmě, že někdo jako Zimmer bude umět skládat komplexní orchestrální hudbu líp než třeba Burial. Ale znamená to, že bude automaticky i originálnější? Ne. Samozřejmě zároveň nedostatek znalosti hudební teorie automaticky nepředpokládá originalitu, ale právě nezatíženost takovou teorií spíš může některým kreativním lidem umožnit vymyslet něco, co tu ještě nebylo.
Proboha, tohle je thread o kopírování a originalitě hudby a ty tady exhibuješ s hudební teorií, která s tím vůbec nesouvisí. WTF.
8. 2. 2010 v 16:28 #157942K1aptcha
Členkreeki: pattern stejnej, graduje taky docela podobně, takže originalita stále mizivá, jak vidno (teda „slyšno“) sm2 aspoň tam dali jinej synťák, takže to nezní tak „vyťukávaně“ a je to tam celkově o něco líp zamaskovaný
Nevim: nj kdyby kdyby…8. 2. 2010 v 16:23 #157941kreeki
ČlenZpátky ke Slideru, co třeba toto? sm2
8. 2. 2010 v 15:44 #157939Nevim
ÚčastníkKdyby jste poslouchali Techno tak to neřešíte sm15
8. 2. 2010 v 15:12 #157938drastics
ČlenHouska, Sq4aa – sm0
8. 2. 2010 v 12:59 #157931Sq4Raa
Člen[quote hectic] u me proste vyhrava ten kdo ho podal lepe a ne ten kdo prisel s originalem sm4[/quote]
To u většiny zdejších fans. Bez Vás by producenti neměli šanci.
8. 2. 2010 v 12:58 #157930Sq4Raa
ČlenPokud se dělá čtvrtým rokem pořád stejnej zvuk, okopírovaná melodie už tolik nerozhází. Proto se Freezerovi a ostatním ani moc nedivím, že jim to nevadí. Stejně to byla jen otázka času, kdy se v žánru, kterej je dnes založenej snad jen na melodii v breakdownu, začnou ty melodie opakovat. Kdyby zbytek byl co k čemu a ne jak dort od pejska a kočičky (hellmanův zásah), nemuselo se to stát. Tohle už je jen logické vyvrcholení postupného umírání trancu, i když dle mého názoru už dávno padl. Mrtvý styl je ten, který stagnuje. Takže se nebojte, produkce bude vycházet ještě dalších 10 let.
8. 2. 2010 v 9:52 #157918Anonymní uživatel
Host2Starf: Podobnost skladeb na základě jejich znění a shromážděných důkazů posuzuje soudem stanovený soudní znalec v oboru.
Pokud se tedy hodláte soudit, můžete dopadnout i přes slyšitelnou „krádež“ stejně neúspěšně jako Jan Kalousek Vs. Support Lesbians.7. 2. 2010 v 23:42 #157896Sandeagle
Člen[quote Andrews]
Já absolutně nechápu, co s tím má teď společného filmová hudba.[/quote]
To byl příklad (jelikož ses do mě navezl že není pravda s tím, že vyškolený a zkušený hudebník není originální a nedokáže to co laik, jak ty říkáš „neomezený“ ) a ano, má to s tím co dělat. Říka Ti něco film četa a defakto nejznámější věc s nálepkou „jasnej trance“ u laiků? Nebudu se z Tebou hádat už jen proto, že na to máš svůj názor a já ti ho neberu. Já třeba vím co je to hudební vzdělání a jestli si myslíš, že ten, kdo ho má, je automaticky odkázaný dělat vše podle vzoru, tak je to tvoje věc.
A proč filmová hudba? Proč ne, je to hudba jako každá jiná, a i k té se nejde dostat ze dne na den. Omlouvám se že jsem pro srovnání nepoužil Gagu…
Můj názor je ten, že Každý dokáže udělat track, ale je třeba i něco víc než jen sluch a už i to, že si člověk jak říkám „zkouší“ nějaké notičky a jede podle sluchu, i to se dá počítat za jistou hudební průpravu. Zdravý člověk ti pozná kakofonii (jak psal Ronny výše, je třeba souzvuk) a na škole ti neřeknou „dělej jen tohle a tohle“, tam se učíš skládat sám a tvořit k tomu to, co k tomu zní, nikdo tě tam neomezuje a neříká ti co tam nesmíš udělat. Rozdíl proti laikovi bez tohoto vzdělání je ten, že víš i jiné způsoby, než je ten jeden, co ti do toho při vytukávání zní sm4
A ano, já jsem stoprocentně přesvedčen že člověk který tomuto věnuje celý život včetně studia je schopen lepších výsledků, než je track jako vejce vejci. Ale pokud neumíš složit jiný, než trojnotičkový akord do souzvuku, tak si opravdu vyčerpáš všechny nápady okamžitě… a o tom to je. Jednoduché melodii stačí jen sluch. Ke komplexní at chceš nebo nechceš musíš nějak přijít.
[quote Andrews]No jistě, že budou umět komponovat 10 nástrojů dohromady líp než bedroom producent naučenej v Abletonu, ale to přece nemá nic společného s originalitou.][/quote]
Ne? Nemá to nic společného s tím, že pro každý nástroj platí jiná pravidla a každý nástroj má třeba jiný průběh signálu? Že když víš jak zní, umíš ho ovládat a zakomponovat, tak že tě třeba nenapadne něco víc než tři noty ?Víš ono je to trochu složitější, když si rozložíš orchestr, uvidíš, že každý nástroj vlastně hraje něco jiného, takže místo jedné melodie se skládá mnohem víc.
A jednoduchá rovnice ->Vynásob si počet nástrojů, které hrají něco jiného, krát všechny 3 4 a více stupňové akordy v MAJ i MIN, krát notové variace pro solo, krát dobovou rozmanitost. Myslíš že to jde jen tak vyčerpat?
Pořád si myslíš že laik zvládne v majoritní většině víc než člověk co tohle zná a ovládá? Jestli ano tak mi prosím napiš nějaký argument a já se tě budu snažit aspon trochu pochopit.
Edit: Abych se tě nedotkl, tak máš pravdu v jedné věci. Například člověk který nikdy nědělal s hrnčířským kruhem taky vždycky dokáže udělat originální „popelník“, narozdíl od mistra, který zvládne třeba maximálně tak celý trapný čajový servis i když podle normy. To však neznamená že si mistr nemůže občas udělat stejný popelník tím že práskne do kruhu. sm4 (pozn. …PŘÍKLAD…, tak doufám že se tu ráno nedočtu „co do toho taháš hrnčíře, to nemá s hudbou nic společného“)
7. 2. 2010 v 22:31 #157886nexxie
ČlenJaka kauza s Paulem Millerem? Je nas tu asi vic, kdo o tom nic nevi, tak by to tu nekdo mohl kdyztak nejak strucne popsat, kdyz by mel cas a chut..
7. 2. 2010 v 22:30 #157885Anonymní uživatel
Neaktivní[quote Sandeagle][b]Andrews[/b]: No obojí si pochopil špatně tak to napíšu jinak
1) Netvrdím že jen kopírujeme, mluvím v rámci žánrů (tím jsem chtěl říct že u nás asi těžko vznikne žánr, neovlivněný zahraničím, ne naší kulturou a tlak zvenčí je v téhle době opravdu obrovský) to neznamená že tu skupiny i jednotlivci nemůžou jít svou cestou... Možná sem to předtím napsal kostrbatě[/quote]
Proč by u nás měly vznikat nové žánry?! Celej svět se ovlivňuje navzájem, už v začátcích techna probíhala kulturní výměna mezi USA a Evropou (probíhá dodnes). Samozřejmě, že Praha nikdy nebude v centru dění tak jako Detroit, Chicago, Londýn nebo Berlín, ale má to být jako výmluva, nebo proč jsi to vůbec zmiňoval?
[quote Sandeagle]2) Proč je to až takový nonsense? myslíš že člověk který umí hrát na 3+ různé nástroje a dokáže vytvořit harmonickou gradaci, nedokáže to co člověk který má třeba jen hudební sluch? jsou vyjimky ale pokud člověk zná všechny své hranice, ví také přesně, kdy si je může dovolit překročit. Když si uvědomíš, jaká je výhoda umět kombinovat například 10 nástrojů dohromady; a tím nemyslím 10 stejných melodíí.
Doporučuju si poslechnout lidi jako je Steve Jablonsky, Brad Fiedel, Hans Zimmer nebo Klaus Badelt. Tito lidé jsou jedněmi z nejznámějších tvořičů filmových melodií a ty jsou známe tím, že u každého filmu dokreslují atmosferu jinak (jsou přesně na míru). Proto v tom vždy musí být nějaká rozmanitost
Originál? Naprosto určitě - používá tam neskutečně moc věcí které by sis jen "držením se" standartů nemohl dovolit
Jablonsky, naprostý fenomen - Score The Island a Score transformers, jedny z nejžádanějších (dokonce i díky statisícovým peticím) soundtracků.
čím jsou vyjmeční právě skladatelé filmové hudby? Tím že přes všechny podružné motivy musí zakomponovat jeden hlavní motiv do všech sekvencí filmu v jiné podobě (jiný podkres, jiná doprovodná atmosféra, rytmus, stylizace)
A ted mi řekni, kdy naposledy se podařilo převést (ale tím myslím se vším všudy včetně emocí které z té skladby jdou)kultovní filmovou melodii na taneční?
(doporučuju nezkoušet ani Terminátora, ani piráty z karibiku... to bys urazil)[/quote]Vždyť tohle ale nemá vůbec souvislost s tím, co jsi psal předtím (klasicky vyškolení hudebníci podle tebe jedině můžou „přinést něco nového“). No jistě, že budou umět komponovat 10 nástrojů dohromady líp než bedroom producent naučenej v Abletonu, ale to přece nemá nic společného s originalitou.
Já absolutně nechápu, co s tím má teď společného filmová hudba.
7. 2. 2010 v 22:28 #157884majklhauske
Členstačí vydat white label a můžete si vydávat co chcete viz pan tiesto a nedovolený remix pro radiohead.. 🙂
7. 2. 2010 v 21:38 #157877K1aptcha
ČlenHellman: tuším že třeba Sander van Doorn – Punk’d (tam byla remixová soutěž) a Kamui – Dismissed… i když to teda taky nejsou zrovna melodické tracky, tak podobné si samozřejmě jsou…
každopádně pokud není byť jen nějakým způsobem kreditován původní track, tak to asi moc etické není, ale taky to myslím nikdo neřešil7. 2. 2010 v 21:36 #157876Starf
Členstejnej pripad imo
zalezi, jestli se nekomu bude chtit soudit – v trancu se tohle moc neresi… aspon sem to snad nikdy nevidel -
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.