- Toto téma obsahuje celkem 294 odpovědí. Do diskuze (50 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 10 roky a 9 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
12. 5. 2010 v 18:44 #168796
Anonymní uživatel
NeaktivníJohny2005: Já po celou dobu, co sem píšeš, nedokážu vyčíst, o co ti vlastně jde. A protože už jsem několikrát opakoval dokola to samé v několika variacích jako vysvětlení a ty říkáš pořád dokola to samé, tak už mě to mate.
K tomu, cos napsal teď: Jistě, že řada fanoušků například nedokáže rozpoznat třeba jakou roli hraje Lady Gaga ve feminismu, ale znamená to, že tam ten význam není? Jak proboha myšlenky diváků ovlivňují kvalitu samotného díla? Myslíš si, že třeba v baroku nechodili někteří lidé na operu především jako na společenskou událost, aby se tam ukázali v nových šatech a hudba pro ně nebyla až tak podstatná? Pokud ti běžní diváci nejsou sto to umění docenit, znamená to, že to umění není hodnotné?
To s těmi filmy nechápu. Respektive nevím, čeho tím chceš dosáhnout.
Raduš: Tak já si právě zarezervoval lístek do kotle na stání. Mně se fakt nechce sedět na tribuně :-/
12. 5. 2010 v 10:23 #168730Raduška
ČlenSimvás, o filmech se iděte bavit jinam. Děkuji převelice sm15
A k tématu… lístky pořád jsou. Do prodeje se dostávaj nevyzvednuté, jak mi vysvětlil Kocour. To víte, sama bych na to nepřišla sm15
12. 5. 2010 v 2:18 #168717Sq4Raa
Člen[quote Johny2005] ad1) tvrdíte, že ty věci jsou od sebe neoddělitelné, ale přesto (tipuji) valná většina děcek a lidí jezdí na koncerty (Gagy a jím podobné) z důvodu, že žerou jejich hudbu. [/quote]
Jen aby bylo jasno, já netvrdím, že Gagu nemůže člověk jen poslouchat, nebo že si u televize nemůže vypnout zvuk. Já jen z informací, které jsem hlavně zde vyčetl, pochopil, že LG je koncepční umělkyně (/umělec sm2), a pokud bys ji chtěl nějak objektivně hodnotit, měl bys vzít v potaz to, co se snaží říct, a zahrnout do toho všechny prostředky, které k tomu využívá.
To, že ,,valná většina děcek‘ něco dělá, je sice úplně úžasné, ale já z toho opět cítím ten odpor a zaujatost., už jen pro i tu irelevantnost dané informace.
Zbytek té věty jsem vůbec nepochopil, možná už je pozdě.[quote Johny2005]ad2) Můžete mi prosím ohodnotit nějaký film (např: Forrest Gump, Kmotr, Yes Man, Terminátor 2 - vyberte si, jaký jste viděli)? Ale má to jeden háček, berte film takový jaký je, tudíž celek, nic neoddělujte, pouze hodnocení celku.
Pak bych poprosil o důvody, proč a na základě čeho jste tak hodnotili.[/quote]Ve filmovým koutku si můžeš najít docela zajímavý rozbory Avatara, ale asi ti to taky nebude po chuti.
12. 5. 2010 v 2:07 #168716Johny2005
Člen[quote Raduška]Popkorn v kině, jako "něco navíc". Ejej, to je jako kdybych řekla, že stejně tak má divadelní inscenace "něco navíc" oproti scénickému čtení. Takže asi tak sm15
No nic. Tak kdo má lístek?[/quote]
Zajímavé že? A teď to samé jdi vysvětlit té valné většině lidí, která si ten popkorn dává převážně jen v kině a má ho s kinem velice významně spojen. Přece jim ho nebudeš zapírat ne?
Mimoto již vytrháváš jen jedno slovo z kontextu. Znamená to tedy, že s ostatníma příkladama souhlasíš? Nebo to měl být už jen pokus o výsměch něčemu, čemu jsi ale zřejmě neporozuměla.to Andrews a Sq4Raa: ještě bych měl poslední 2 věci, třeba se to pak nějak urovná.
ad1) tvrdíte, že ty věci jsou od sebe neoddělitelné, ale přesto (tipuji) valná většina děcek a lidí jezdí na koncerty (Gagy a jím podobné) z důvodu, že žerou jejich hudbu. O dalších, nebo některých
vypovídajících hodnotách těchco celebrit, pokud nějaké jsou, nemají ani páru. Tady jsme ale v rozporu s tím, co říkáte. Dle tohoto pak přeci podle Vás, mají zcestný náhled a němájí právo soudit, jestli se jim to líbí, či ne.
Dle mě naprosto jednoduché: každý si z té šou bere, co jest mu po chuti.ad2) Můžete mi prosím ohodnotit nějaký film (např: Forrest Gump, Kmotr, Yes Man, Terminátor 2 – vyberte si, jaký jste viděli)? Ale má to jeden háček, berte film takový jaký je, tudíž celek, nic neoddělujte, pouze hodnocení celku.
Pak bych poprosil o důvody, proč a na základě čeho jste tak hodnotili.A neberte to ve zlém, prostě normální diskuse a pořád se okrajově týka tématu.
12. 5. 2010 v 0:22 #168712Raduška
ČlenPopkorn v kině, jako „něco navíc“. Ejej, to je jako kdybych řekla, že stejně tak má divadelní inscenace „něco navíc“ oproti scénickému čtení. Takže asi tak sm15
No nic. Tak kdo má lístek?
11. 5. 2010 v 23:58 #168709Johny2005
Člen[quote Andrews]Ne, ten tvůj příklad s kinem taky není přesný, protože to, co ty uvádíš jako "něco navíc", nemá s tím samotným filmem nic společného. Neboli je možné se bez toho při sledování filmu obejít a nebýt ochuzen. Zatímco pouze poslouchat písničky Lady Gaga a nevnímat to ostatní, znamená ignorovat celý významový rámec, do kterého jsou ty písničky zasazené. Lady Gaga je [b]multimediální[/b], a proto je nutné ji tak brát.
A už opravdu konec, tahle diskuse fakt nikam nevede. :-)[/quote]
Chtěl bych vidět ty spousty lidí a že i osobně jich pár znám, co by ti na tohle odpověděli. To co já uvádím něco navíc, to by cílová skupina lidí těžce postrádala při obyčejné reprodukci doma.
to Sq4Raa: to co se mi ostatní snaží naznačit chápu moc dobře, kdybys četl celý můj příspěvek, tak to vysvětluji na konci. Kdyby sis také přečetl, proč jsem se vložil do diskuse, zjistil bys, že to bylo právě naopak, někdo se snažil naznačit, že dnes to již není jen o hudbě. Proto se hudbu snažím obhájit, jelikož to není zcela pravdivé, možná jen u některých interpretů. To jestli Gaga dělá nějakou celkovou šou se spousty věcí a je to obrázek jejího celku to je pro někoho, kdo jí nesleduje naprosto nepodstatné.
Jinak ty věci samozřejmě oddělitelné jsou, ale sáhodlouhle to tady vysvětlovat by byla zase jen ztráta času.Opravdu to nemá smysl dále řešit.
11. 5. 2010 v 23:35 #168698Sq4Raa
Člen[quote Johny2005]Bohužel v tomto se opravdu neshodneme. Mimochodem, když už tu uvádíš příklady, tak alespoň takové, které jsou odpovídající: Nemůžeš totiž od základu filmu odtrhávat vizuální stránku, zvuk a další tyhle věci, ty dělájí ten celý základ filmu. Je to jako odebrat ze skladby (delay, reverb, mixáž, bicí) Ten příklad by měl vypadat následovně: Film kompletní (tzn. i s vizuální stránkou, zvukem aj.) vs ten samý film + něco navíc (obrovské kino, hafo reproduktorů, nadstandartní zvuk kina, většinou možnost shlédnou film dříve, měkounké sedačky, popkorn, 3d brýle, výlet na celé odpoledne s rodinou atd.) [/quote]
Ten příklad si stojí náhodou velmi dobře. Z tebe mluví naopak předpojatost, jinak si ten tvůj příklad s filmem vysvětlit nedokážu. Jde o to, že oni se ti snaží vysvětlit, že Gaga (a jiní umělci jejího druhu) nedělají jen hudbu, a proto je nemůžeš hodnotit jen podle zvuku. Ty můžeš nějakou hudbu hodnotit jen podle toho, jak zní, ale nemůžeš hodnotit třeba film (rozuměj Gagu) jen podle scénáře. Ty věci, které od toho ty ze zvyku (přesvědčení, čekoholi) odděluješ, jsou neoddělitelné. To je třeba pochopit. Už ten tvůj počáteční náhled je proto scestný.
11. 5. 2010 v 23:34 #168697Anonymní uživatel
NeaktivníNe, ten tvůj příklad s kinem taky není přesný, protože to, co ty uvádíš jako „něco navíc“, nemá s tím samotným filmem nic společného. Neboli je možné se bez toho při sledování filmu obejít a nebýt ochuzen. Zatímco pouze poslouchat písničky Lady Gaga a nevnímat to ostatní, znamená ignorovat celý významový rámec, do kterého jsou ty písničky zasazené. Lady Gaga je [b]multimediální[/b], a proto je nutné ji tak brát.
A už opravdu konec, tahle diskuse fakt nikam nevede. 🙂
11. 5. 2010 v 23:23 #168693Johny2005
Člen[quote Andrews][quote Johny2005]Dále ale zůstávám v přesvědčení, že hudba není zažitý a úzký formát.[/quote]
To je přesně to, cos nepochopil. Možná jsem se nevyjádřil úplně jasně, ale myšlenka byla, že zažitý a úzký je tenhle tvůj [b]pohled[/b] na hudbu, kdy bereš jenom hudbu samotnou a její kontext tě nezajímá. To je jako kdybys bral filmy striktně jako záznam hrané adaptace nějakého scénáře a hudbu/zvuk a vizuální stránku bral jen jako balast.
Jak jsi teď správně poznamenal - skutečně existuje hudba, která stojí sama o sobě (převážně underground, dejme tomu tvůj oblíbený producent) a ta, která je jen součástí nějakého většího projektu (pop, Lady Gaga). Ke každé formě hudby je potřeba přistupovat jinak - žádná není lepší ani horší, jen jiná. A pokud chceme ty formy nějak rozumně hodnotit, musíme mezi tím rozlišovat. Jestli to všechno, cos tu psal mělo znamenat pouhé "ale mně to ostatní nezajímá", pak se to určitě dalo říct jednodušeji a mohli jsme si ušetřit tohle nedorozumnění.[/quote]
Bohužel v tomto se opravdu neshodneme. Mimochodem, když už tu uvádíš příklady, tak alespoň takové, které jsou odpovídající: Nemůžeš totiž od základu filmu odtrhávat vizuální stránku, zvuk a další tyhle věci, ty dělájí ten celý základ filmu. Je to jako odebrat ze skladby (delay, reverb, mixáž, bicí) Ten příklad by měl vypadat následovně: Film kompletní (tzn. i s vizuální stránkou, zvukem aj.) vs ten samý film + něco navíc (obrovské kino, hafo reproduktorů, nadstandartní zvuk kina, většinou možnost shlédnou film dříve, měkounké sedačky, popkorn, 3d brýle, výlet na celé odpoledne s rodinou atd.) Rozdíl tam určitě je. V prvním případě je to standartně shlédnutý film a ve druhém to samé + něco navíc. Vypovídající hodnoty filmu se ale nemění. Pokud uvidím kvalitní film doma a céčkový v kině, tak filmový zážitek bude daleko větší z domova. Samozřejmě, že se najde spousta lidí, kterým bude více vyhovovat varianta kina s těmi ostatními věci okolo a samotné puštění doma na DVD jim přijde jako zůžená varianta. Jde ale o to, že hodnotu filmu již vytvořil: režisér, zvukař, scénárista, kameraman a další, takže pokud se budu zaměřovat jen na ni, je to jasně dané. Již k tomu nepotřebuji majitele kina, prodavačku popkornu, uklizečky, člověka přes reklamy, internetové stránky kin, zvukaře v kině a ty další lidi okolo těhle věcí.
Pokud to tedy vezmu po hudební stránce, tak když po vícero poslechu jedné a té samé skladby dojdu k závěru, že pro mne neposlouchatelná, tak to už bohužel nezmění pozdější shlédnutí klipu a zjištění dalších souvisejících událostí a návazností. To samé jako mi kino nemůže přinést převrat v hodnotě filmu.
Jak jsi již správně napsal, každá tato forma je jinak podaná. Samo, že můžu přijít z akce Transmission s názorem výborná šou. Nebo, výborná šou, ale hudebně strašný. Jde o to, co od toho kdo čeká. V tomhle ohledu se nepřu. Ale pokud od hudby očekávám mrazení v zádech, příběh a pochopení její samotné geniality, tak k tomu opravdu potřebuji jen toho geniální autora, který mi to složí.
Samozřejmě, že umím rozlišovat a věřím, že někomu se líbí celá ta šou a to mu dává ten celkový zážitek, necht mi ale netvrdí, že na tu akci lezl jen kvůli hudbě.
11. 5. 2010 v 22:58 #168690styk pohlavson
Člen[quote Raduška]Joa málem bych zapomněla mám lííííístééééék! Nejbáječnější muž na světě mi obstaral lístek na koncert nejbáječnější Italky s tlustýma stehnama! Takhle mi bylo naposledy, když jsem si šla pro lístek na Dyka 2004. Připadám si, že mi najíždí druhá puberta!
Tak s kýmpak se tam uvidím?[/quote]
Myslím, že se ještě osobně neznáme, ale neva. sm4 Zejtra jdu pro lupení.
11. 5. 2010 v 20:30 #168666Sq4Raa
ČlenTak s určitě souhlasím, díky za dovysvětlení.
11. 5. 2010 v 20:20 #168665Anonymní uživatel
Neaktivní[quote Sq4Raa][quote Andrews]Ke každé formě hudby je potřeba přistupovat jinak - žádná není lepší ani horší, jen jiná.[/quote]
Odstoupil si od klasického kvalitativního modelu, nebo jen odmítáš porovnání stylů? A nebo to není myšleno doslovně? Já jsem si všiml, že podobně třeba hovoří Fila o filmech.[/quote]
Ano, nejenom Fila, ale třeba i jeden z nejznámějších kritiků Roger Ebert, přistupují k filmům individuálně podle toho, čeho ten film chce dosáhnout. Tahle formulace může znít trochu problematicky, protože to vypadá, jako kdybychom chtěli odhadnout autorův záměr, to ale není účelem. Jen není možné vytvořit nějakou ultimátní stupnici kvality, když např. komedie se ze svojí podstaty soustředí na určité výrazové prostředky a horory zase na jiné, takže porovnávat mezi těmi dvěma kategoriemi dost dobře nejde.
Každý recenzent/kritik si většinou zvolí nějaký svůj optimální způsob hodnocení, ale Fila tuším kromě podobných děl v tom žánru ještě logicky přihlíží k autorově předchozí tvorbě, je-li nějaká.
Proto je ignorantské zevšeobecňovat a říkat, že pop je automaticky nějak horší a méněcenný v porovnání např. s vážnou hudbou, když od samého počátku si ta která tvorba klade zcela odlišné cíle.
Pop art je plnohodnotná forma umění, kterou proslavil třeba Andy Warhol a právě z něj mimojiné dost čerpá Gaga.
11. 5. 2010 v 19:18 #168658Sq4Raa
Člen[quote Andrews]Ke každé formě hudby je potřeba přistupovat jinak - žádná není lepší ani horší, jen jiná.[/quote]
Odstoupil si od klasického kvalitativního modelu, nebo jen odmítáš porovnání stylů? A nebo to není myšleno doslovně? Já jsem si všiml, že podobně třeba hovoří Fila o filmech.
11. 5. 2010 v 19:05 #168655Anonymní uživatel
Neaktivní[quote Johny2005]Dále ale zůstávám v přesvědčení, že hudba není zažitý a úzký formát.[/quote]
To je přesně to, cos nepochopil. Možná jsem se nevyjádřil úplně jasně, ale myšlenka byla, že zažitý a úzký je tenhle tvůj [b]pohled[/b] na hudbu, kdy bereš jenom hudbu samotnou a její kontext tě nezajímá. To je jako kdybys bral filmy striktně jako záznam hrané adaptace nějakého scénáře a hudbu/zvuk a vizuální stránku bral jen jako balast.
Jak jsi teď správně poznamenal – skutečně existuje hudba, která stojí sama o sobě (převážně underground, dejme tomu tvůj oblíbený producent) a ta, která je jen součástí nějakého většího projektu (pop, Lady Gaga). Ke každé formě hudby je potřeba přistupovat jinak – žádná není lepší ani horší, jen jiná. A pokud chceme ty formy nějak rozumně hodnotit, musíme mezi tím rozlišovat. Jestli to všechno, cos tu psal mělo znamenat pouhé „ale mně to ostatní nezajímá“, pak se to určitě dalo říct jednodušeji a mohli jsme si ušetřit tohle nedorozumnění.
11. 5. 2010 v 17:52 #168644Hanny
Člen😀
Teda lidi, takhle jsem se naposledy zastávala ve 12-ti letech svých milovaných Kelly Family 😀 -
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.