TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Off Topic Lady Gaga

  • Toto téma obsahuje celkem 294 odpovědí. Do diskuze (50 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 10 roky a 10 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 106. až 120. (celkem z 296)
  • Autor
    Příspěvky
  • #168623
    Johny2005
    Člen

    [quote Raduška]Johny 2005, heleď se...
    Ty pořád píšeš o "balastu" ale vtip je právě v tom, že Gaga svoji hudbu neobaluje balastem, ale něčím víc. Asi se shodnem na tom, že existuje hudba, která nepotřebuje něco víc (v tvým podání "balast" okolo) a taky hudba, která je rozeznatelná a uchopitelná jen jako celek s oním okolím (videoklip, názor, oblečení...)

    Jo a pak taky netvrdím, že mým koníčkem je hudba. Já spíš než o audio kulturu projevuju zájem o celkový umění a to postmoderní mi je asi nejbližší. Tudíž si poslouchej svoje audio, já se budu zajímat o (jak to napsat....) celkové vyznění umělce jako takového.

    Jednoduše Andrews ti vlastně už odpověděl. Koukám, že tu ťukám více-méně ty samé myšlenky.

    Dolikusi, kamaráde...
    K tomu trancu co "v dnešní době" stojí za h.ovno asi tolik.... Nechápu, kde se vzal zažitý vzorec, že nejvíc s.račka je pop, pak je o trochu lepší electro/house/rock pop, pak je trance, pak techno a house, a undergroundová hudba je upe nejlepší. Vždyť kolikrát v under klubech můžou hrát hudební nesmysly bez vkusu a naproti tomu pop může být delikátní a se smyslem.
    Jo a Doliku, nějaký braní ohledu... Je to fórum "Lady Gaga", není to nějaký fórum o tančení scéně jako takové, tak se nemusíš ohrazovat vůči nějaké bezohlednosti. Už v úvodu je řečeno, o čem tohle téma je. Tak nás tu nech vzdychat nad Italkou.[/quote]

    Moje první reakce byla hlavně proto, že jsi psala, že už nejde jen o hudbu a že je to potřeba brát koncepčně. Teď už píšeš, že se shodujeme na tom, že existuje i hudba, která se dá brát jen jako hudba. Zřejmě jsme trochu pokročili.
    Já totiž nikde netvrdil, že každý musí poslouchat jen hudbu a vynechávat ty další věci, psal jsem, že já osobně to tak beru a určitě nejsem sám, kdo při poslechu hudby vynechá ty ostatní věci.

    Dost lidí to ale tvrdí, proto jsem to použil jako příklad.

    [b]to Andrews[/b]: já pochopil, co ty si chtěl říct, to tys nepřijal můj názor, že mě ty ostatní věci okolo neinteresují
    Dále ale zůstávám v přesvědčení, že hudba není zažitý a úzký formát. Hudba je hudba a vždycky bude. To okolo je už něco jiného a můžeš ji posuzovat samotnou, nebo ne, to už je na tobě.

    #168586
    Sandeagle
    Člen

    [quote Raduška]Nejbáječnější muž na světě mi obstaral lístek[/quote]
    raduš ale já ti nic nesháněl, to bude nejakej renonc sm7sm15

    #168582
    Raduška
    Člen

    Joa málem bych zapomněla mám lííííístééééék! Nejbáječnější muž na světě mi obstaral lístek na koncert nejbáječnější Italky s tlustýma stehnama! Takhle mi bylo naposledy, když jsem si šla pro lístek na Dyka 2004. Připadám si, že mi najíždí druhá puberta!

    Tak s kýmpak se tam uvidím?

    #168580
    Raduška
    Člen

    Johny 2005, heleď se…
    Ty pořád píšeš o „balastu“ ale vtip je právě v tom, že Gaga svoji hudbu neobaluje balastem, ale něčím víc. Asi se shodnem na tom, že existuje hudba, která nepotřebuje něco víc (v tvým podání „balast“ okolo) a taky hudba, která je rozeznatelná a uchopitelná jen jako celek s oním okolím (videoklip, názor, oblečení…)

    Jo a pak taky netvrdím, že mým koníčkem je hudba. Já spíš než o audio kulturu projevuju zájem o celkový umění a to postmoderní mi je asi nejbližší. Tudíž si poslouchej svoje audio, já se budu zajímat o (jak to napsat….) celkové vyznění umělce jako takového.

    Jednoduše Andrews ti vlastně už odpověděl. Koukám, že tu ťukám více-méně ty samé myšlenky.

    Dolikusi, kamaráde…
    K tomu trancu co „v dnešní době“ stojí za h.ovno asi tolik…. Nechápu, kde se vzal zažitý vzorec, že nejvíc s.račka je pop, pak je o trochu lepší electro/house/rock pop, pak je trance, pak techno a house, a undergroundová hudba je upe nejlepší. Vždyť kolikrát v under klubech můžou hrát hudební nesmysly bez vkusu a naproti tomu pop může být delikátní a se smyslem.
    Jo a Doliku, nějaký braní ohledu… Je to fórum „Lady Gaga“, není to nějaký fórum o tančení scéně jako takové, tak se nemusíš ohrazovat vůči nějaké bezohlednosti. Už v úvodu je řečeno, o čem tohle téma je. Tak nás tu nech vzdychat nad Italkou.

    #168575
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    [quote Dolikus1] Každýho názor, jen mi připadá, že by se tady měl brát taky ohled na to, že prostě všem se nelíbísm4[/quote]

    A on se nebere ohled? Já se akorát snažím věcně polemizovat s názorem, který se tady objevil, nikomu nic nenutím.

    Já naprosto respektuju, že někdo nedokáže/nechce ocenit, co Gaga dělá, ale mám pocit, že tu ani není vůle tomu nějak porozumět. Což beru, ale proč o tom pak vůbec diskutovat?

    #168570
    Dolikus1
    Člen

    Taky se mi zdá, že psát tady něco o hlouposti a ignoraci je minimálně zarážející. Johny to, myslím, velmi logicky vysvětlil a já nemužu jinak, než souhlasit. Mě nadruhou stranu přijde zase velmi..jak to říct…k nepochopení…že lidi,co tady pomalu v každým druhým topicu nezapomenou zmínit že trance stojí za hov*o, pak ulítávaj na takovýhle popině. A je mi fuk, jestli má telefon na hlavě nebo kabát z medvěda. Její hudba mě z 90% přijde jako každá druhá tohodle stylu..tedy nudná a ty klipy a její styl to u mě rozhodně nezmění. Každýho názor, jen mi připadá, že by se tady měl brát taky ohled na to, že prostě všem se nelíbísm4

    #168569
    Gizmo
    Člen

    [quote Sq4Raa][quote Raduška]Proč dělat hudbu, když je to s.račka? Nejeden z trancařů, uživatelů tohodle fóra, si jistě už položil otázku, proč se vlastně dělá hudba (především ta trancová), když je to dneska takovej shit. [/quote]

    sm15

    Určitě existují producenti, kteří dělají tu špatnou hudbu vědomě, ale myslím, že ti ostatní nedělají účelově špatnou muziku, jim prostě připadá dobrá.[/quote]

    Třeba existují producenti,kteří dělají tu špatnou hudbu schválně – je plná odkazů na dřívější tvorbu jiných mnohdy kontroverzních DJs a nejen DJs. sm15sm15sm15 … ne dost – Nechápu (a asi se ani nebudu snažit pochopit) čím je tak přelomová. Na druhou stranu to nebudu nikomu shazovat natož pak rozmlouvat.

    #168567
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Nepochopil jsi, co jsem chtěl říct. To je jedno, nemá to smysl.

    #168557
    Johny2005
    Člen

    to Andrews:

    můj problém nespočívá v tom, že bych tu něco aplikoval. Jen jsem se snažil někomu jinému, kdo tvrdí, že již nejde jen o hudbu, vysvetlit, že to až zas tak není.
    Jinak nazvat omezeným přístupem to, že někdo, kdo dělá muziku, dělá jen muziku, je dle mého trochu z cesty. To, že jsou někde videa hlavním sdělovacím prostředkem ještě nedělá samotnou hudbu omezující.

    Na celý tvůj další odstavec mohu zase jen opakovat, že jsem jen reagoval na někoho, kdo tvrdí, že dnes nejde jen o hudbu. Pokud si totiž přečteš můj první post, tak to tam najdeš. Z pozice člověka, který poslouchá hudbu, mohu tvrdit, že se mi to nelíbí a ta ostatní show okolo mě vůbec nemusí zajímat.
    Když to přirovnám třeba k Trancemission, tak to je vlastně taková show se vším všudy, která hudebně může a většinou dopadá ne zrovna dobře. Lidi, kterým jde opravdu o muziku na takovouhle akci pak raději ani nejdou.

    To jak tvrdíš o muzice, že je to nějaký zažitý a úzký formát, to ani nebudu komentovat.

    PS: To co dělají nějací Trance Top Guru opravdu nevím a vědět asi ani nebudu. Jejich produkce totiž stačila za tu dlouhou řádku let také pěkně zabřednout.

    #168520
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    [quote Johny2005]K dalšímu tvému odstavci: vždyť já taky neříkám hodnotit umělce mimo celý jeho kontext. Jde právě o to, jestli si vybereš toho umělce, který se zaměřuje na to, aby ti ve svojí skladbě ukázal jeho genialitu, nebo naopak na toho, který nabízí spíše ten balast okolo. Pořád píšeš o nějakém kontextu, ale u samotné skladby nějaký větší kontext hledat nemusíš. Hudba ti má něco povědět sama od sebe a musíš jí hlavně cítit. Skladbu musíš pochopit z tónů, zvůků a souzvuků, které vydává. Vem si, kdyby neexistoval obrazový materiál a hudbu bys poslouchala jen z reproduktorů? Co by jsi v té situaci asi hledala? Pokud nutně hledáš něco jiného, tak vlastně připoušíš, že tě samotná skladba moc nezajímá a že máš rádá ten balast okolo. Co se ale týká produkce, kterou poslouchám já, tam toho balastu ani moc není. Na Youtubu jsou ke skladbě jen obrázky, jelikož interpret klipy nemá a ani nepotřebuje, jeho styl oblékání znám jen z pár obrázků a jeho kompletní produkci si najdu na příslušném serveru (nepočítejme teď kvalitu poslechu). Jde ale o to, že v ten daný okamžik mě naplní právě ta skladba, na kterou mám chuť.
    Pokud chce většina lidí ten balast okolo, tak ať mi ale netvrdí, že jejich koníčkem je hudba, jelikož to není samotná hudba, ale i ten balast okolo, kterému se ve většině případech říká komerce.[/quote]

    Tvůj problém spočívá v tom, že na Lady Gaga aplikuješ nějaká svoje kritéria, která používáš pro hodnocení svých oblíbených interpretů, kteří pro svoje sebevyjádření skutečně potřebují akorát to jedno médium – audio, zvukovou stopu. Jistě, to je v pořádku a já proti tomu nic nemám, ale používat tenhle omezený přístup dnes, v roce 2010, v době digimodernismu a doznívající postmoderny, kdy hudební videa jsou jako už několik dekád samostatným vyjadřovacím prostředkem se společensko-kritickým přesahem, je nesmysl.

    Nemůžeš hodnotit všechno, co není hudba a patří k vyjadřovacím prvkům toho interpreta/osobnosti jako balast – jako něco přebytečného, bez významu, odpad – když ani nejsi schopen těm prvkům porozumět a snažit se pochopit, jestli nemají nějaký význam, byť takový, který nesouvisí přímo s hudbou. Ale popové hvězdy přece ze svojí vlastní podstaty jsou osobnosti, které je potřeba vnímat komplexně – jako umělce a osobnosti, které vzhledem ke svojí popularitě mají vliv na veřejný život a můžou ve svojí tvorbě i reflektovat některé podstatné znaky současnosti. Lady Gaga je zároveň zpěvačkou, tanečnicí, herečkou, modelkou a společensko-politickou komentátorkou a všechno tohle spolu nějak souvisí. Odsuzovat ji pouze na základě pochopení jen jedné téhle složky se rovná hlouposti a ignoranci, což je ironicky něco, co je fanouškům LG vytýkáno.

    Pop může být stejně tak hodnotný a vypovídající jako nezávislá tvorba, jen se liší způsob, jakým toho dokazují a schopnost – respektive nedostatek téhle schopnosti – vnímat mezi těmi odlišnostmi a odprostit se od nějakého zažitého, úzkého formátu, je největší důvod toho, že vznikají takovéhle nepochopení a rozepře.

    EDIT: Koneckonců trancové superstars/top djs už také jistě delší dobu nejsou pouze hudebníky a to, co dělají jaksi navíc, je potřeba hodnotit stejně tak, jako jejich skladby. Na některé z předchozích stránek jsem tu už v jedné odpovědi popisoval rozdíl mezi tím, jak s vizuálními prvky pracuje Tiesto a jak Gaga, kde je mezi nimi rozdíl a jak ho rozpoznat.

    #168512
    Sq4Raa
    Člen

    [quote Raduška]Proč dělat hudbu, když je to s.račka? Nejeden z trancařů, uživatelů tohodle fóra, si jistě už položil otázku, proč se vlastně dělá hudba (především ta trancová), když je to dneska takovej shit. [/quote]

    sm15

    Určitě existují producenti, kteří dělají tu špatnou hudbu vědomě, ale myslím, že ti ostatní nedělají účelově špatnou muziku, jim prostě připadá dobrá.

    #168507
    Lukin_
    Člen

    Já možná přijedu s přítelkyní a segrou na koncertsm0

    #168487
    Johny2005
    Člen

    V jedné věci se zřejmě shodujeme: Přesně jak píšeš, jak dlouho by žila Hana Montána? Jak dlouho Gaga? Jak dlouho další obdobná hvězda? Většina téhle produkce je pouze balast, psychologicky cílený na určité skupiny lidí, který se s hudebním umem potkal možná někde na procházce. Po hudební stránce by žil tedy velmi krátkou dobu.

    Dále píšeš, že v dnešním světě nejde říct, zajímám se jen o hudbu? Tady se začínáme zásadně rozcházet. Ne jen, že to jde říct, ale čím dál tím více si začínám vážit lidí, kteří to tak cítí, které nezajíma nějaký balast okolo, který je ve většině případů jen kvůli zbohatnutí pár lidí okolo. Pokud se zajímám pouze o hudbu, tak si přeci žádné obzory nezužuji. Jaké obzory bych si měl zužovat? Já si opravdu pustím hudbu s cílem, aby mě nabyla energií, abych si poslechl ten příběh a pochopil autora, jak to vlastně cítil, když jí tvořil. Dále jak píšeš, že na mejdanu nepotkám opravdové fanoušky hudby, to je zase omyl. Fanoušek totiž bude vybírat akci, která mu sedí, a na které budou hrát dle něj dobří umělci. Bude si vybírat akce, kde budou lidi hlavně kvůli hudbě a né se vystavovat ve skoro průhlednejch hadrech jednich a těch samejch značek. Bude tam prostě spousta lidí hudebně stejně naladěna. A o to na té akci hlavně půjde.
    Umělce samozřejmě vizuelně hodnotit můžu, jelikož si ho většinou najdu na internetu, ale to nic nemění na jeho produkci, která když je dobrá, tak je prostě dobrá. Jinak nemyslím si, že hudba bez zpěvu nemůže nic bezprostředně vyjádřit, naopak kolikrát toho vyjádří daleko více.

    K dalšímu tvému odstavci: vždyť já taky neříkám hodnotit umělce mimo celý jeho kontext. Jde právě o to, jestli si vybereš toho umělce, který se zaměřuje na to, aby ti ve svojí skladbě ukázal jeho genialitu, nebo naopak na toho, který nabízí spíše ten balast okolo. Pořád píšeš o nějakém kontextu, ale u samotné skladby nějaký větší kontext hledat nemusíš. Hudba ti má něco povědět sama od sebe a musíš jí hlavně cítit. Skladbu musíš pochopit z tónů, zvůků a souzvuků, které vydává. Vem si, kdyby neexistoval obrazový materiál a hudbu bys poslouchala jen z reproduktorů? Co by jsi v té situaci asi hledala? Pokud nutně hledáš něco jiného, tak vlastně připoušíš, že tě samotná skladba moc nezajímá a že máš rádá ten balast okolo. Co se ale týká produkce, kterou poslouchám já, tam toho balastu ani moc není. Na Youtubu jsou ke skladbě jen obrázky, jelikož interpret klipy nemá a ani nepotřebuje, jeho styl oblékání znám jen z pár obrázků a jeho kompletní produkci si najdu na příslušném serveru (nepočítejme teď kvalitu poslechu). Jde ale o to, že v ten daný okamžik mě naplní právě ta skladba, na kterou mám chuť.
    Pokud chce většina lidí ten balast okolo, tak ať mi ale netvrdí, že jejich koníčkem je hudba, jelikož to není samotná hudba, ale i ten balast okolo, kterému se ve většině případech říká komerce.

    #168481
    Raduška
    Člen

    To je právě o tý postmoderně. Hudba v dnešní době žije sama o sobě a pomocí mnoha vedlejších (asi to jde tak nazvat) produktů. Každej to samozřejmě vidí jinak a najdou se i tací, kteří tvrdí, že nic jako postmoderna neexistuje. Ale stejně… Jak dlouho by žila Hana Montána, kdyby nebylo seriálu, filmu a dětských penálů potištěných jejím xichtíkem? Jak dlouho by žila Gaga, nebýt toho celého obalu kolem ní? V dnešním světě nejde říct: „zajímám se jen o hudbu“. Jednak je to dost povrchní a svým způsobem tak vyjadřuješ, že ti je všechno ostatní jedno a zužuješ si obzory. A jednak to ani nejde. … Pokud teda nepočítám ty lidi, co jsou děsný fanoušci do hudby (libovolnýho žánru), ale jen doma. Na mejdanu je neuvidíš. I když uznávám, že může i dnes fungovat umělec, který dělá „jen hudbu“. Tudíž nepořádá koncerty, svým oblečením nic nevyjadřuje, ostatně protože nevystupuje a nemá videoklipy, ani ho vizuálně hodnotit nemůžeš. Plus nejsou jeho nahrávky zpívané a tudíž nemůže vyjádřit nic bezprostředně a tím pádem expresivně.

    Nevim, jak to vysvětlit, ale nemůžeš už dneska něčí práci hodnotit mimo kontext. Dřív šlo Degase, Delacroix, Bacha… hodnotit jen jako jeden jediný obraz vystavený v galerii, jednu skladbu hranou kdekoliv po světě. Ale když vezmeš Gagu (dejme tomu její fotku) a podíváš se na ní, bez kontextu ti nic neřekne. Myslím, že spousta lidí je líná vidět a hlavně HLEDAT v tom ten kontext. Dnešní doba je natolik složitá, že nejde jen se podívat na obraz (fotku), poslechnout si skladbu, podívat se na videoklip a ohodnotit je bez hlubších informací.

    Samozřejmě že se pak můžeme bavit i o tom, že dnes naprosto bez debat uznávaní umělci a jejich díla (jako je třeba Delacroix) byli ve své době nepochopeni. Co víc…Delacroázovu „Svobodu vedoucí lid“ odmítali v Louvru vystavit, neboť byla pobuřující a nevhodná (Tak jí pověsili na půdu). Existují tací, kteří říkají, že to je jen obraz – viděl rozbouřenou Paříž, tak to namaloval. Jiní tvrdí, že je v tom mnohem víc. Je možné, že to ono „mnohem víc“ jsme si v tom našli časem a Delacroix to vůbec nezamýšlel. (Podobně jako Andrews psal o Becketově „Čekání na Godota“, v němž lidé viděli i to, co tam původně nevepsal.) Já bych to neuspěchala a podívala se na tvorbu Lady Gaga za 50 let. Podle mě tam stále něco bude. Možná se budou promítat její klipy v muezích…

    #168478
    Johny2005
    Člen

    [quote Raduška]Já jí miluju! Ale nemůžu vám říct proč. Jsem ženská a tak nedokážu racionálně vysvětlit svoje pocity. Třeba tak, jak tu předvedl Andrews.

    Racionálně u ní obdivuju právě to co popsal hned v prvním příspěvku. A sice to, jak dokonale využívá postmoderních prvků. Přesně tak, jak dnes film, hudba i jiné umění žijí po opuštění umělcova ateliéru (studia) svým životem, dává Gaga svému umění vlastní život přímo účelově. Sama chce, aby jednotlivé její prvky i její tvorba jako celek oním samostatným životem žili. Podle mě si ta holka moc dobře uvědomuje co dělá a proč to dělá. A důležitá věc je, že ona opravdu JE KONTROVERZNÍ! Jakkoliv se o onu kontroverzi snaží Rihanna, Beyoncé nebo jiná, vyjde to naprázdno a jeden videoklip, vystoupení, róba, zapadnou do hromady těch dalších. Gaga je kontroverzní a jedinečná a nutí k zamyšlení a k reakci.

    Co mě k tématu napadá dál je...

    Proč dělat hudbu, když je to s.račka? Nejeden z trancařů, uživatelů tohodle fóra, si jistě už položil otázku, proč se vlastně dělá hudba (především ta trancová), když je to dneska takovej shit. Dnes totiž už nejde jen o hudbu. Je třeba to vnímat koncepčne. Proč teda nadávat Gaze za to, že dělá blbou hudbu? Sama to říká, že to jsou popiny. Ona k tomu ale přidává to postmoderno. A to je podle mě stěžejní.

    Právě proto nečumte jen na videoklipy. Sledujte jí jako celek!

    Jo a taky si myslim, že většina z vás Žiletkův rozbor nepochopila právě proto, že většinou neznáte symboly, na které odkazuje. Kdo viděl Gamer, Vertigo? Kdo zná tvorbu Davida Bowieho? Kdo zná tvorbu současných módních tvůrců? Kdybyste to všechno znali, tak nemůžete říct (respektive napsat), že ty její odkazy na tyhle symboly jsou náhoda.

    Jo a může mi někdo vysvětlit, jaktože hodinu po uvedení lístků do prodeje už nejsou?[/quote]

    Na tu poslední otázku ti už odpověděl Sandeagle, ale na to ostatní bych si zareagoval.

    Jestli jsem správně pochopil tvůj příspěvěk (doufám, že tykání nevadí), tak ty vidíš u Gagy hlavně to ostatní okolo hudby, sama se na to odkazuješ v celém příspěvku (chování, symboly, atd.). Tvrdíš, že dnes nejde jen o hudbu, a že je to třeba brát koncepčně. Z pozice člověka, kterému jde právě jen o hudbu ti mohu z klidným svědomím říct, že tohle smýšlení právě hudbu zabíjí. Snad 99% lidí má všude po internetu napsáno, že hudba je jejich koníček. Stejně tomu je i tak, když se jich zeptáš v reálu, všichni jakoby hudbou žijou a je to jedno z jejich guru. Jaká je však realita? Pro naprostou většinu z nich je to pouze konzumní záležitost (poslouchání v autě, doma jako pozadí, MP3 při chůzi po městě, atd, atd). Kolik z nich si ale vychutná hudbu doma v klidu třeba na sluchátkách, zavřou oči a jen poslouchají tu nádheru. Také se zajímám o producenty, které mám rád, také studuji to, co dělají, jak skládají, na čem skládají, odkud jsou atd, to ale nic nemění na tom, že pokud začnou dělat sra…y , tak se mi přestanou líbit. Ať už kvůli penězům, změně sytlu, či z jiných důvodů.
    Nesouhlasím tudíž z tvým nazorem, že již nejde jen o hudbu. Když budu mluvit konkrétně o Lady Gaga, tak pokud si tedy pustím její skladbu, jakoukoli skladbu, cítím zní jen naprosto neříkající nic, prázdno, spíš mi to zhorší náladu. Už vůbec si nedokážu představit, že bych si jí pustil večer v naprostém klidu do sluchátek. Co se týče hudby, je to dle mého taková standartní komerce, která dnes frčí. Tenhle prázdný styl, kde se skoro nic neděje začal někdy po roce 2000 a s menšíma obměnama se tu drží. Občas do toho naspívá tahla zpěvačka, občas tahle. Je asi pravda, že Gaga do toho dává nějaké symboly, kus něčeho jiného, ale to mě, jako posluchače tónů, hudby, skladby jako celku nechává naprosto chladným. Pokud si pustím její produkci a hned poté si pustím 8 minutový song, který má svůj hudební příběh a po hudební stránce z něj srší genialita autora, rozdíl je prostě neuvěřitelný.

    Hudba je hudba a jako takovou jí je třeba brát.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 106. až 120. (celkem z 296)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.