- Toto téma obsahuje celkem 1,505 odpovědí. Do diskuze (53 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
Fox Mulder a poslední změna proběhla před 13 roky a 4 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
17. 9. 2009 v 10:04 #140730
Binary
Člen[quote Fox Mulder]Zakázky se přidělují bez tendru? Já myslel, že se vždycky dělá výběrové řízení na takový stavby?[/quote]
Vždyť se o tom všude píše… zrovna v dnešní MF Dnes je o tom rozsáhlej článek, jak se zbytečně plýtvá miliardama, co se týká státních zakázek a to nejen na stavbu dálnic…
[quote Fox Mulder]V ČSSR se bankrot konal, proto taky Jakeš furt dělal ty reformy, protože to nefungovalo. Pusť si ten jeho projev z Červenýho Hrádku 17.7.1989, kde o těch problémech na uzavřenym jednání otevřeně mluví[/quote]
On je právě dělat nechtěl, ale Gorbačov ho k tomu tlačil, stejně jako Honeckera. U nás to krachlo proto, že jsme byli politicky závislý na Moskvě, ne z ekonomických důvodů.
[quote beyond infinity]Binary: Prosím tě kolik let jsi prožil v přederevolučním socialismu? A ještě jedna otázka: volíš komunisty?[/quote]
8 let. Koho volim, je moje věc.
[quote Sq4Raa]Komunismus ekonomicky zruinoval naši zemi víc než skopčácký okupanti.[/quote]
Ano a proto všechny polistopadový vlády žily z rozprodeje státního majetku. Dnes už ale skoro není co privatizovat (rozkrádat).
[quote Sq4Raa]Alespoň už vím, proč nás tu Binary obviňuje ze zaslepených voličů vlaštovek[/quote]
Ona je to vlaštovka? Já myslel, že straka…
17. 9. 2009 v 10:02 #140729Gizmo
Člen[quote Newman][quote Fox Mulder]Převážně Ústecký kraj. sm4 Kudy jezdíš ty?[/quote]
Tak to ti gratuluju k jedinému kraji, kde si nestěžují na kvalitu silnic. Na Zlínsku jsou teda silnice v otřesném stavu, po každé zimě je to horší a horší.[/quote]
+1 v mém okolí je to naprosto stejné … a to nemluvím o tom, že nově opravené kousky většinou do roka vypadají hůř než před opravou – viz úsek I 38 od Poděbrad do Nymburka s četnými výtluky, kdy je vidět, že muselo dojít k technologickému pochybení – nový koberec není místy vůbec spojený s podkladem a loupe se jak perníček …
Úsek, který se mě týká nejvíc – tzn MB-NBK pak byl opraven z cca 1/3 (od Boleslavi) u nás 3x zfrézovali koleje (což má za následek velmi obtížnou jízdu na kole).Dál si psal o dodržování termínů a předávání dříve … Ono pokud je doba na vybudování či opravu 3x delší než doba nutná tak to se to inkasují prémie za předčasné dokončení … Příkladem budiž most přes Mrlinu na kraji Nymburka – z celkové doby uzávěry se na něm pracovalo cca 1/2 této doby a předán byl s pompou o nějaký týden dříve. Nadjezd nad železnicí je pěkně fousaté dílko, ale v době kdy byl dělán trvala oprava 3/4 roku.
Naprosto netvrdím, že za komančů lepší – my jsme měli oproti ostatním částem kraje výhodu – pokud byl asfalt a měl se plnit plán tak u nás udělali lecjakou silnici 3. třídy, protože jsme měli Správu silnic a dálnic 2 km od baráku. Kdo ví jak by vypadala situace tehdy s dnešním zatížením.
[quote=Fox Mulder] A že by se výstavba zpomalovala? Možná tak oddalovala, většinou kvůli ekologistům. Ale že by se samotná stavba prodlužovala, o tom vůbec nevím. Termíny zprovoznění jsou kolikrát i zkráceny.[/quote]
Ano 10 odložený termín se potom stihne o týden či měsíc (podle prémiové částky ve smlouvě) dříve … Jak bylo krásně shrnuto – pracovník na stavbě dálnice u nás bere cca 1/2 kolik dělník v německu, 1km dálnice pak stojí 3-4x tolik než je evropský průměr … (ale oni to asi dělají nekvalitně) …
[quote=kousek článku z http://www.autorevue.cz/%5D … Jeden kilometr nás tedy stál ukrutných 808 milionů Kč. Norsko nedávno otevřelo dvacetikilometrový úsek pobřežní dálnice E39. Ta se netáhne rovinou, ale fjordy, což je terén ještě složitejší než Krušné hory. Cena? 252 milionů Kč za kilometr, tedy méně než třetina. U moře, v Norsku, kde dělník bere plat „menšího” českého manažera. Neuvěřitelné.[/quote]
Psal jsi o zdržování staveb Ekologisty … Co si říkal například na obchvat Plzně ??? Hnusná občanská združení nechtěla dopustit aby byla silově protlačena dražší a méně výhodná varianta (přes pozemky, přes které to prostě vest muselo protože je vlastnili ti správní lidé). Výsledkem bylo, že v cestě původní variantě bylo postaveno několik obytných domů (bez změny územního plánu – tudíž na místě, které bylo blokováno pro případnou stavbu obchvatu) – argument „přece to nebudeme bourat“ pak byl použit jako argument pro méně výhodnou variantu. Samozřejmě zbourání domů a jejich výstavba jinde by byl náklad v objemu plivnutí do moře v ušetřených financích. FUJ ty špatný občanský sdružení (dávám jen příklad případu, který jsem tehdy dost sledoval).
btw moje nářky na infrastrukturu jsou o5 z pozice člověka žijícího v tradičně „modrém“ městě a do posledních voleb tradičně modrém kraji … Tady si dovolím poznámku – věcná předvolební kampaň – domů nám přišel letáček na kterém bylo uvedeno jakou částkou kraj(nově pod „rozdávači poplatků“) dotoval právě zahájené dokončení místní kanalizace a silnice, jaká částka byla získána z EU. Vedle toho ODS mě oslovuje stále denně bilboardem v modré barvě s nápisem ODS řešení …
Edit : Nějak vyplivli tagy ne ???
17. 9. 2009 v 9:37 #140724Sq4Raa
ČlenKomunismus ekonomicky zruinoval naši zemi víc než skopčácký okupanti. A jako ideologie je de facto demokraticky nerealizovatelnej, to je prostě fakt. Alespoň už vím, proč nás tu Binary obviňuje ze zaslepených voličů vlaštovek, když vidí dobu totality i jinak než jen černě.
17. 9. 2009 v 1:05 #140713Fox Mulder
Člen[quote Newman][quote Fox Mulder]Převážně Ústecký kraj. sm4 Kudy jezdíš ty?[/quote]
Tak to ti gratuluju k jedinému kraji, kde si nestěžují na kvalitu silnic. Na Zlínsku jsou teda silnice v otřesném stavu, po každé zimě je to horší a horší.[/quote]
Díky. sm4 U nás je to stále lepší a lepší. Asi před dvěma lety byl rozkopanej celej kraj a všude se dával novej asfalt. sm3 Já už nejel po špatný silnici ani nepamatuju a to nejezdím jen po silnicích I. třídy. sm4
Bohužel nevim, jestli se to udrží i teď, když na kraji vládne ČSSD, která všechny prachy prošustruje za poplatky. sm7
17. 9. 2009 v 0:30 #140710Newman
Člen[quote Fox Mulder]Převážně Ústecký kraj. sm4 Kudy jezdíš ty?[/quote]
Tak to ti gratuluju k jedinému kraji, kde si nestěžují na kvalitu silnic. Na Zlínsku jsou teda silnice v otřesném stavu, po každé zimě je to horší a horší.
17. 9. 2009 v 0:29 #140709beyond infinity
ČlenBinary: Prosím tě kolik let jsi prožil v přederevolučním socialismu? A ještě jedna otázka: volíš komunisty?
17. 9. 2009 v 0:07 #140702Fox Mulder
Člen[quote Binary][quote Fox Mulder] Dneska díry a záplaty nevidíš, vše dobře značeno, čisto. Dálnice se staví taky lépe a rychleji, dřív se dělal několikakilometrový úsek 6 let, dnes 3 roky. Ve městech se taky opravily silnice, vznikly lepší křižovatky (kruháče nebo semafory). Právě v tý silniční dopravě se učinil velkej pokrok, všechno je lepší..[/quote]
No to by mě teda opravdu zajímalo kudy jezdíš.[/quote]
Převážně Ústecký kraj. sm4 Kudy jezdíš ty?
[quote Binary]S těmi dálnicemi to nemyslíš vážně? Zakázky se přidělují bez tendru těm nejdražším firmám (kterým šéfujou kamarádi politiků, co si jen namastí kapsu) a ve finále se stavba zpomalí a prodraží o několik miliard.[/quote]
Zakázky se přidělují bez tendru? Já myslel, že se vždycky dělá výběrové řízení na takový stavby? A že by se výstavba zpomalovala? Možná tak oddalovala, většinou kvůli ekologistům. Ale že by se samotná stavba prodlužovala, o tom vůbec nevím. Termíny zprovoznění jsou kolikrát i zkráceny.
[quote Binary]Všechno časem chátrá a potřebuje obnovu, to není tím, že to bylo postavený nekvalitně.[/quote]
No jo, ale stavby, který byly postaveny do 60. let tu dobu obnovení měly mnohem delší, než stavby co vznikly později.
[quote Binary]Proč jsou panelákový byty tak drahý a pro většinu lidí nedostupný, když jsou paneláky tak špatný a hnusný králíkárny?[/quote]
Právě proto, že potřebujou ty opravy. sm4 Ale ono je bydlení drahý všude, ve všech státech, o USA ani nemluvim, tam maj ještě navíc tzv. domovní daň, což je vlastně daň z nemovitosti a je v desetitisících Kč ročně.
[quote Binary]Socialistický hospodářství by imho vydrželo dodnes, krachlo to proto, že Gorbačov ztratil kontrolu nad chodem událostí. V ČSSR se žádnej státní bankrot nekonal.[/quote]
Tak to snad nemyslíš vážně! Proč začal Gorbačov dělat reformy? Protože už byli ekonomicky tak zruinovaný, že už nešlo dělat vůbec nic. Napříč celym socialistickym blokem byla ekonomická krize z neefektivního a nesmyslnýho řízení ekonomiky, neexistence normálního trhu, plýtvání zdroji. A to všechno mělo mj. i původ v totalitním řízení státu, kdy důležitý funkce a rozhodnutí nedělali odborníci z oboru, ale straníci s dobrym politickym posudkem.
V ČSSR se bankrot konal, proto taky Jakeš furt dělal ty reformy, protože to nefungovalo. Pusť si ten jeho projev z Červenýho Hrádku 17.7.1989, kde o těch problémech na uzavřenym jednání otevřeně mluví, jak je to celý hospodářství na píču a že nemůže fungovat. Byli v rozkladu, proto se ohlíželi okolo a něco s tim dělali. Kdyby ten problém neměli, tak by to neřešili a mohli by vládnout až do dnes…
Je fakt, že v ČSSR a snad ještě Jugoslávii a NDR ta krize byla nejmenší. V SSSR, Polsku, Maďarsku a Rumunsku to bylo mnohem horší. Co se týče zahraničního zadlužení na tom byla ČSSR nejlépe. Však taky díky tomu jsme se mohli rychleji postavit na nohy, než třeba Polsko.
16. 9. 2009 v 23:43 #140697Binary
Člen[quote Fox Mulder] Dneska díry a záplaty nevidíš, vše dobře značeno, čisto. Dálnice se staví taky lépe a rychleji, dřív se dělal několikakilometrový úsek 6 let, dnes 3 roky. Ve městech se taky opravily silnice, vznikly lepší křižovatky (kruháče nebo semafory). Právě v tý silniční dopravě se učinil velkej pokrok, všechno je lepší..[/quote]
No to by mě teda opravdu zajímalo kudy jezdíš. S těmi dálnicemi to nemyslíš vážně? Zakázky se přidělují bez tendru těm nejdražším firmám (kterým šéfujou kamarádi politiků, co si jen namastí kapsu) a ve finále se stavba zpomalí a prodraží o několik miliard.
[quote Fox Mulder] No ty zdravotní střediska a školy - nevim. Bylo toho asi více, ale že by to lépe fungovalo? I tady bylo plýtvání a chátrání. To co se tenkrát postavilo bylo velmi nekvalitní a dnes to potřebuje všechno kompletní opravu za miliardy. Zase ale byly zdarma učebnice, to je fakt. MHD asi taky jezdila častěji, zas taky nejezdilo tolik aut, že jo, takže kdyby jezdilo tak málo aut jako dříve, tak MHD dnes jezdí taky jezdí více. Dneska se více hledí na ekonomickou návratnost, což za komoušů nikoho nezajímalo a pak to socialistický hospodářství dopadlo jak dopadlo (=krach)..[/quote]
Všechno časem chátrá a potřebuje obnovu, to není tím, že to bylo postavený nekvalitně. Proč jsou panelákový byty tak drahý a pro většinu lidí nedostupný, když jsou paneláky tak špatný a hnusný králíkárny? Socialistický hospodářství by imho vydrželo dodnes, krachlo to proto, že Gorbačov ztratil kontrolu nad chodem událostí. V ČSSR se žádnej státní bankrot nekonal.
16. 9. 2009 v 23:20 #140695Fox Mulder
Člen[quote Binary]Fox: Stačí se podivat např. na to jak vypadaj silnice teď a jak vypadaly dřív. Některý silnice 2. třídy se pomalu mění v polní cesty, na jiných musíš objíždět díry, aby sis neurval kolo. Když už se nějaký díry spravujou, tak stylem, že tam nasypou štěrk a udělají záplatu. Za komančů potáhli celou silnici tlustym asfaltovym kobercem.[/quote]
Já teda nevim, ale podle mě je to přesně naopak. Dřív byly samý díry všude a záplaty, zanedbaný, nedostatečný, málo bílých čar na silnicích (pomalá obnova, nekvalitní barvy), zrezlé dopravní značky, špinavé silnice a ulice. Dneska díry a záplaty nevidíš, vše dobře značeno, čisto. Dálnice se staví taky lépe a rychleji, dřív se dělal několikakilometrový úsek 6 let, dnes 3 roky. Ve městech se taky opravily silnice, vznikly lepší křižovatky (kruháče nebo semafory). Právě v tý silniční dopravě se učinil velkej pokrok, všechno je lepší.
[quote Binary]Ale to je jen jeden příklad z mnoha. Byly peníze na zdravotní středisko a školu v každý vesnici, vlaky a busy jezdily všude. Teď se všechno ruší, protože na to nejsou peníze. Ale neřikám, že všechno bylo dobře. V něčem to bylo lepší dřív a v něčem zas dneska. Nevidím dobu před rokem 89 jen černě.[/quote]
No ty zdravotní střediska a školy – nevim. Bylo toho asi více, ale že by to lépe fungovalo? I tady bylo plýtvání a chátrání. To co se tenkrát postavilo bylo velmi nekvalitní a dnes to potřebuje všechno kompletní opravu za miliardy. Zase ale byly zdarma učebnice, to je fakt. MHD asi taky jezdila častěji, zas taky nejezdilo tolik aut, že jo, takže kdyby jezdilo tak málo aut jako dříve, tak MHD dnes jezdí taky jezdí více. Dneska se více hledí na ekonomickou návratnost, což za komoušů nikoho nezajímalo a pak to socialistický hospodářství dopadlo jak dopadlo (=krach).
[quote Binary]Jinak nekonečný možnosti utrácení maj ti, co "uměj vydělávat". Ti, co "uměj jen pracovat" jsou většinou rádi, že vyjdou s výplatou a zaplatí složenky.[/quote]
Nekonečný možnosti utrácení (velkej trh plnej zboží) tu je pro každýho. Je fakt, že dostatek peněz nemá každej, ale to bylo za komoušů taky, že někdo měl málo a někdo hodně.
16. 9. 2009 v 22:48 #140690iamek
ČlenNejlepsi ten sasek z ODS : Samozrejme zastavime nasi kampan, ale nastesti nas nestala tolik jako CSSD … CSSD stala kolem 230 milionu a ODS kolem 210 mega 😀 …
16. 9. 2009 v 22:42 #140688Binary
ČlenFox: Stačí se podivat např. na to jak vypadaj silnice teď a jak vypadaly dřív. Některý silnice 2. třídy se pomalu mění v polní cesty, na jiných musíš objíždět díry, aby sis neurval kolo. Když už se nějaký díry spravujou, tak stylem, že tam nasypou štěrk a udělají záplatu. Za komančů potáhli celou silnici tlustym asfaltovym kobercem. Ale to je jen jeden příklad z mnoha. Byly peníze na zdravotní středisko a školu v každý vesnici, vlaky a busy jezdily všude. Teď se všechno ruší, protože na to nejsou peníze. Ale neřikám, že všechno bylo dobře. V něčem to bylo lepší dřív a v něčem zas dneska. Nevidím dobu před rokem 89 jen černě.
Jinak nekonečný možnosti utrácení maj ti, co „uměj vydělávat“. Ti, co „uměj jen pracovat“ jsou většinou rádi, že vyjdou s výplatou a zaplatí složenky.
16. 9. 2009 v 22:41 #140687Dexx
ČlenVy (někteří) si fakt myslíte, že to ČSSD udělala kvůli lidem? sm15 Jako, že má strach aby nedošlo na provizorium? Fakt věříte těm kecům, že to udělali proto, aby se mohlo začít jednat o rozpočtu? Opatření ke snížení schodku rozpočtu musí být razantní a všichni si finančně pohorší, ale ČSSD by pořád ráda rozdávala i když není z čeho. Myslíte si, že teď dojde ke schválení rozpočtu jako mávnutím kouzelného proutku? Eduard Janota chce předložit balíček ke snížení schodku jako celek a ne jinak, ale strany budou mít pořád blbý kecy k té či oné oblasti a budou se jen DOHADOVAT. Socialistům nesmíte sahat na důchody a mateřskou či na sníženou sazbu DPH, protože by se to dotklo jejich cílové voličské skupiny. Jak se to vyřeší? Pravice chce tohle, levice tohle. Vždycky se to někomu nebude líbit. Pokud Janota necovne a předloží komletní balíček, a pokud ho Sněmovna naschválí, Vláda se nas*re, požádá o důvěru, tu možná nedostane a jsme kde? V ještě větší prd*li než teď.
Vy co si myslíte, že tím ČSSD otevřela cestu ke schválení rozpočtu se schodkem pod 200mld. tak napište jak si jako myslíte, že k tomu dojde. To by mě fakt zajímalo.
16. 9. 2009 v 22:27 #140685Fox Mulder
Člen[b]2 Binary:[/b] Kdes přišel na to, že tenkrát byly peníze na všechno a teď nejsou na nic? Tenkrát jsi je neměl kde a za co utratit. Dneska máš nekonečný možnosti utrácení..
16. 9. 2009 v 22:11 #140681Binary
Členiamek: Za komunistů kradli všichni a přitom byly peníze na všechno… dneska kradou jen ti nahoře a peníze nejsou na nic. 🙂
16. 9. 2009 v 12:15 #140610iamek
ČlenVcera to ten komous v TV rekl spravne : Po nas komunistech zustalo majetku v hodnote 3 biliony … A kde je ten majetek ted ? A to mate jeste dluh 1 bilion … Nikdo neodpovedel 🙂 …
A jak jsem rikal : Topolanek se chysta do Bruselu a Paroubek si nechce spinit ruce reformama … Viz dnesni tisk 🙂 …
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.