Úvod › Fóra › Trance Diskuse › úpadek Trance hudby
- Toto téma obsahuje celkem 167 odpovědí. Do diskuze (56 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
wenca a poslední změna proběhla před 16 roky.
-
AutorPříspěvky
-
26. 10. 2007 v 14:53 #45262
mountainer
Členno z toho, co se tu omílá, bych musel dojít k závěru, že dneska už vlastně všechno stojí za ho*no, hudba bejvala dřív lepší, filmy a seriály taky, PC hry taky, prostě už jsme v dnešní době všeho přesycený a chybí originalita…to je neskutečně depresivní myšlenka, a jakkoliv to může bejt pravda, jako zarytej optimista si tohle nechci nikdy připustit a jsem přesvědčen, že ve všech těch tvůrčích kategoriích je stále co nabídnout, jenom je potřeba líp hledat
26. 10. 2007 v 14:31 #45260Sq4Raa
Člentrancesetter: nemyslím si, že by jeden člověk zavinil pád hudebního stylu…
26. 10. 2007 v 9:27 #45220trancesetter
ČlenTiesto zavinil úpadok trance-u …práve tým že spravil z trance-u komerčný produkt na ktorom sa dá hodne zarobiť…Väčšina jeho produkcie je pre mňa totálny brak a odpad…Naproti tomu, stále sú tu ľudia ktorý chápu trance ako vhodnú alternatívu k nudnej komerčnej hudbe a preto si myslím, že trance neni v úpadku, skôr naopak
26. 10. 2007 v 9:13 #45217Anonymní uživatel
NeaktivníJohny2005: Dobrej post, o tomhle už mluvim nějakou dobu a nechtěl jsem to už znovu opakovat.
Ale poměrně přesně jsi vystihnul tu teorii vzniku a zániku stylu. Já se na ni dívám ještě trochu z jiné perspektivy, ale nicméně to taky beru jako něco, co je nevyhnutelné a postihne v podstatě nakonec každou myšlenku, která je natolik silná, aby se pak rozšířila a už tím předznamenala svůj zánik.
Já tohle přesně dnes prožívám s dubstepem. To je nádherná hudba, která opravdu velmi stojí na undergroundu, ale na takovém tom zdravém a spousta lidí, kteří jsou jako by hlavními tvářemi toho stylu teď do toho, přesně jak píšeš, dávají kus sebe. On je tam dost silný odkaz UK Garage, takže je to jako by navázání na to, co bylo dřív, ale na co se už trochu zapomnělo. Nebo spíš je tam taková naděje, která byla dřív v d’n’b, než se tenhle styl ‚prodal‘. Není náhodou, že jedním z největších jmen dubstepu je člověk, co ani nechce prozrazovat svoji identitu a chce, aby za něj mluvila jenom hudba. Chce dělat hudbu, která by spojovala lidi, který přemýšlej stejně jako on, který jsou v tý komunitě. Nechce vystupovat, nechce aby nikdo věděl, že on je za tím projektem. Pro zajímavost, psal jsem o tom tady: http://plasticjourney.blogspot.com/2007/10/jako-svtlo-na-konci-tunelu.html
Je to přesně to, co mi v hudbě dnes chybí obecně. Doba je hrozně přetechnizovaná a klade se větší důraz na to, jak hudba zní než co v ní skutečně je. Opravdu mám v poslední době pocit, že čím míň tomu umělci záleží na technice, kterou používá, nebo ještě líp – čím větší si v ní dá restrikce, omezení – tak tím zajímavěji ta hudba pak zní. A hlavně má to něco navíc – tu duši. Právě proto se bojím toho, že dubstep skončí podobně jako trance, nebo dnes minimal nebo electro – pojmy, které možná kdysi něco znamenaly a dnes jsou to spíš módní značky, o kterých vlastně nikdo neví, jakou hudbu přesně zahrnují, ale každý je používá v souvislosti se vším. Pryč jsou pod-žánry, pryč je takové to zaujetí hudbou – pro popsání současné situace na scéně stačí tři čtyři aktuální výrazy, které pod sebe zahrnou všechno.
Těžko předpovídat, jakým směrem se bude hudba vyvíjet, ale tak trochu spoléhám na ten koloběh, který se pořád opakuje, takže nějaký ten revival se jednou za čas odehraje v každém stylu – něco způsobí napřed pád popularity, aby mohli opět přijít lidi, kterým záleží víc na hudbě a kteří do ní něco dají.
26. 10. 2007 v 0:34 #45204Natix
ÚčastníkAndrews:
Ten Cosmic Baby je fakt hodně zajímavý. Já osobně mám docela rád staré věci od Cygnus X – Positron a Superstring (originál je podle mě mnohem lepší než ten profláklý remix od Rank 1), což je taky ten „real old-school trance.“ 🙂26. 10. 2007 v 0:14 #45203Johny2005
Člen„““““Něco jsem už poslechnul a nic zajímavýho, bohužel Našel jsem tenhle nádhernej track na youtube a to je přesně ten rozdíl oproti dnešku. Sledujte, jak dlouhý to má intro, jak to graduje, občas proběhne vokálek, a pak kick, jednoduchá ale efektivní melodie, nakonci zase vokál… ten track má snad deset fází, je to úplná skladba, umělecký dílo. To se dneska o těch rychlokvaškách, co vychází moc říct nedá.“““““
to Andrews: myslíš trochu jako já, řekl bych to jinak, ale vyznělo by to stejně. Jinak ta skladba má přesně to co říkáš, taky to v ní vidím.
Z novodobější scény, ikdyž ne úplně nové bych jmenoval geniální song: Rob B. – Terapia . Je například v setu Progress your mind 3 od Milana Lieskovskeho. Zkus si to Andrewsi stáhnout a poslechni si tu skladbu párkrát, abys v ní objevil tu složitost a tu originalitu, nikdy jsem neslyšel nic podobného. To je to co se mi líbí, ten track tvoří spousta věcí a v každé části je tam přesně to co by mělo být. Není to prostě jen jedna nařezaná melodie. Má to svůj vývoj a v každé části tě osloví něco jiného. Já těmhle trackům říkám, že jednou přijdou a už neodejdou. Ne jako většina ostatních, které jsou na jedno brdo.Vím, že tady už je spousta lidí proti tomu, bavit se o tom, co je lepší, jestli starý, nebo nový, co bylo a tak, ale jelikož jsem se tu k tomuhle tématu v žádném topicu ještě nevyjádřil, tak si pár řádek napíšu.
Je jedna věc, kterou spousta lidí neustále přehlíží a která dle mého názoru na tohle vše má neskutečný zásadní vliv.
Ta věc je, že vše je dáno dobou. Doba ve které dnešní producenti, skladatelé, DJs žijí, hodně ovlivňuje jejich tvorbu. Já razím teorii, že většinou veškerá hudba je nejlepší v počáteční fázi vývoje, nebo střední éře, pak už jde o víceméně jen zdlouhavý pád, který se pořád ještě někdo snaží odvrátit, ale už je prakticky nezadržitelný, neznám nějaký starý žánr, u kterého by to tak nebylo. Jeden takový jsem už rozebral v topicu Eurodance, napsal jsem ho tak, aby bylo jasné, jak tento žánr vznikl, postupoval až upadl, to samé platí o ostatních. To samé se stane s Trancem, já osobně mu dávám 2 roky. Už teď je na úpadku, ale po těch dvou letech se úpadek výrazně zrychlý. Neříkám tím, že zanikne úplně, ale žánr jako takový se už moc poslouchat nebude, nebo se spojí do více žánrů, což se vlastně s hudbou v dnešní době děje. Mimochodem tohle vše platí třeba i u her a navíc je to tam ještě markantnější. V dřívější době vycházely samé originální hry, což se o dnešní říct rozhodně nedá.Abych se vrátil k tomu, co myslím tím dáno dobou. Pokud se dostaneme do fáze počátku nějakého hudebního stylu, tak hned u zrodu se stane jedna zásadní věc. Tento styl ovlivní, ať už zásadním, nebo jen malým vlivem určité procento posluchačů a hlavně umělců, co ho chtějí vytvářet. Jsou to většinou lidi, které to oslový v pravém slova smyslu a kteří si k tomu najdou osobní vztah a lásku, prostě jim to dává chuť do života. Umělci se v této době většinou snaží dělat co jim se líbí a co je naplňuje. Každý si z tohoto stylu vezme něco a chce to doplnit něčím novým. Z toho pramení to, že se objeví spousta nového soundu a spousta originálních tracků na které by ten druhý prostě nepřišel a to je právě dáno tou dobou. Jelikož tenhle a tenhle umělec je hozený sem a sem, tak vytváří to a to. Jiný je zas tady, tak se snaží dělat zas tohle.
Poté přicházejí nový a nový lidé, kteří ještě oběví něco jiného a zkusí to tak a tak. Po nějakém čase se začnou ti první zmiňovaní vyčerpávat a nebo hodně opakovat. Přesně v tuhle chvíli přichází další a další, kteří v počáteční fázi toho daného stylu o to vůbec neměli zájem, nebo se třeba ještě o hudbu ani nezajímali. Tady ale začíná zásadní rozdíl v tom, že z těchto lidí už dejme tomu polovina necítí, to co ti pvní. Zaměřují se většinou jen na to staré co tu již bylo, předělávají. Když to řeknu na rovinu, jsou líní zkoušet něco, co není osvědčené a by většině nemuselo přinést zisky. Někteří začínají hodně komerčnět jiní prostě omýlají dokola to samé a tak se to pořád opakuje. Je čím dál tím méně lidí, kterým je fuk, že nebudou hvězdy, že nebudou opěvováni atd….. Myslím, že geniální tracky se rodí proto, že člověk to co skládá cítí, dává do toho kus svého života a přesně vidí co chce a většinou ten track nevypustí, dokud ho sám necítí na plno.
Je jasné, že vývoj trancu je také daný technikou, přístroji, na kterých se to dává dohromady, zvuky atd. V roce 1997 by těžko udělali to co dnes, když na to neměli všechny ty nové synťáky a miliony krabiček a nadupané PC. Ale i tak, člověk co tu hudbu opravdu cítí, Vám z toho nového údělá něco geniálního. Ale právě těhle lidí ubívá. Kdo si myslí, že tohle není pravda, tak by se měl nad tím hodně zamyslet. Lidí, kteří mají opravdu přínos pro hudební scénu, totiž není zas tak moc.Zrovna dnes jsem se zamýšlel, proč už tak dlouho neslýchám tvorbu od Marina Stephana, který byl pro mě geniální a dokázal během 3 let vyprodukovat několik tracků, které jsou tak famózní. Nevím jestli to ještě někomu něco řekně, ale tvořil Duo například v projektu C.M. Dnes jsem zjistil, že v roce 1999 tragicky zahynul při autonehodě. Moc mě to mrzí, nevím, jestli by skládal do dnes, ale vím na tuty, že by býval udělal ještě plno nezapomenutelných tracků.
No nic, napadá mě ještě spousta věcí, co bych k tomu měl, ale už tak je to litanie, kterou dočtou jen ty nejzarputilejší.
Tak se zatím mějte 😉
26. 10. 2007 v 0:08 #45202Sickboy
ČlenAndrews: Souhlas. Ale to mi (nám) přece nemůžeš zazlívat. 😉
25. 10. 2007 v 23:44 #45196Nevim
Účastníkstim slouhlasim na 100% na to ma vlim i vek cloveka a genarace ja jse taky tok 1994 nezazil to jsem akorat cutal do balonu a hral na schovku a jedinny co jsem z hudby poslouchal bylo eso :):´-)):´-)):´-)) a o nejakym trancu to jsem nevedel ani co je mozna tak dance to jsem vedel co je a techno to jsem vedel od kamosu ale nikdy neslysel :oD :oD:oD:oD
25. 10. 2007 v 23:25 #45191Anonymní uživatel
NeaktivníJá jsem třeba rok 94 ‚aktivně‘ nezažil, ale ten Cosmic Baby mi přijde v úplně jiný kvalitativní lize než celej trance roku 07. To není o nostalgii.
Ono tomu staršímu zvuku se dostává hůř pod kůži, právě proto že není tak rozkošně zabalenej jako ten dnešní vypiglovanej sound, člověk si k němu prostě musí najít cestu. Je to jako pustit si cd na nejnovější hi-fi soustavě proti starý poškrábaný desce, kterou si posadíte na gramofon. Nebo jako dívat se na poslední hollywoodskej popcornovej biják proti sledování starýho černobílýho filmu. Je tam poetika.
25. 10. 2007 v 23:02 #45185Nevim
Účastníkja myslim ze taky neupada ale jen jsi clovek musis vybrat v te zplave tracku jak uz tady bylo psany a vzdycky se tam neco najde jde oto ze drive bylo tech tracku mene jak tedka jich je mhome vic a vic
treba udelat nejakou hitovku to uz podle me jde tezko nez drive ale to nezname na ze je produkce horsi me prave pripada ze ty starsi tracky jsou takovy ostry hranaty ne vsechny protoze ten synth nebyl tak dobrej jako tedka dneska me taky tracky prijdou pekne zabaleny synth zni hezky
a taky jsi myslim ze casem to trochu omrzi jaky ja jsem mel eufori treba tak pred 1.5 rokem z nejakych songu to bylo az neuveritelne ale tedka uz to tak horky neni a furt se snazim o tom a by to bylo stejny jako drive ale ono furt nic a to produkce je furt dobra proste u me opadlo to nadseni co jsem me na zacatku a uz me to nejak trochu unavuje ale treba casem to prijde znova aspon doufam :-P:-P:-P25. 10. 2007 v 22:45 #45183ceero
Účastníknenavidim diskusie tohto typu …. trance uz nikdy nebude taky ako pred tym, rovnako ako v podstate kazdy zaner sa tiez postupom casu vyvyja a meni, keby sa nevyvyjal tak by tu vkuse bol len ten isty sound, producenti by sa zacali navzajom vykradat a to by viedlo k istemu zaniku celeho zanru ….. styly ktore sa nevyvyjaju zaniknu … a to by ste chceli ? B-] samozrejme ze aj v trance sa obcas vykrada ale v ktorom zanri nie ?? je to podla mna debata o hov*e, je to vazne len o tom komu sa viac paci oldskool trance v porovnani s novodobym …
25. 10. 2007 v 22:43 #45182Sickboy
ČlenAndrews: Tak třeba mně se to příliš nelíbí. Určitě tím ale nechci snižovat uměleckou hodnotu skladby.
Myslím, že tohle je hlavně generační problém. Osobně mám raději ten preciznější moderní zvuk. :-/
Mimochodem v podpisu jsem si všimnul, že jsi „zkoušel“ i Beyond Sunset – dobrá volba. 🙂
25. 10. 2007 v 22:31 #45179Anonymní uživatel
NeaktivníStoupa: Podle mě to jde dobře, právě na tom se nejlíp ukáže, kde má trance podle mě dneska problém. Tady je právě vidět, že není potřeba žádný zpívání o lásce na nebesích a že jde i něco v podstatě i celkem upliftovýho podat vkusně.
V té Fantasii od Cosmic Baby je to něco, co pro mě odlišuje hudbu od pouhýho produktu. Nevim přesně čím to je, ale celkově se mě to prostě ‚dotýká‘ zatímco trance roku 2007 na mě působí, jako kdybych si právě dal hamburger, prostě McProdukt. Prázdný, chutnající stejně, vyráběný podle stejný receptury po celym světě, prostě bez duše.
25. 10. 2007 v 22:24 #45178Stoupa
ÚčastníkCosmic Baby byl dycky kapitola sama pro sebe… a myslim, že nejde moc porovnávat trance z let 92-96 s dnešním… to už je opravdu někde jinde…
25. 10. 2007 v 22:15 #45177Anonymní uživatel
NeaktivníNěco jsem už poslechnul a nic zajímavýho, bohužel :-/ Našel jsem tenhle nádhernej track na youtube a to je přesně ten rozdíl oproti dnešku. Sledujte, jak dlouhý to má intro, jak to graduje, občas proběhne vokálek, a pak kick, jednoduchá ale efektivní melodie, nakonci zase vokál… ten track má snad deset fází, je to úplná skladba, umělecký dílo. To se dneska o těch rychlokvaškách, co vychází moc říct nedá.
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.