TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Trance Diskuse Vlastní tvorba

  • Toto téma obsahuje celkem 506 odpovědí. Do diskuze (58 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel dpL a poslední změna proběhla před 14 roky a 7 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 481. až 495. (celkem z 508)
  • Autor
    Příspěvky
  • #129192

    No já si doma občas taky něco zkouším ve FL. Už to bude 6 let a pořád mám pocit že to má k dokonalosti daleko. Rozdělaných tracků mám desítky, ale takový se kterým bych byl stoprocentně spokojen ani jeden sm2. Občas mám pocit že už to zní docela slušně. Pak si to pustím třeba po měsíci a slyším tam spoustu nedostatků a zase to jdu předělávat.
    Teď se rozhoduju že si pořídím nějaké slušnější bedny, protože ty pro domácí kino nejsou pro to moc optimální. Tak snad mě to posune zase o kus dál až si je koupím sm3

    #129191
    dpL
    Člen

    DjDkD@ve: čí skladbu myslíš? V té mé žádné piáno nemám 🙂 ale pokud skladba postrádá basu a zní oldschoolově, tak to je určitě moje :)), mám ale nepříjemné tušení, že po dokončení masteringu znít oldschoolově nebude, ale tak můžu udělat dvě verze 🙂

    Tholy, Sandeagle: tak on ten problém těch živých kapel je trochu jinde, pokud teda hrají vlastní věci samozřejmě (i tak by ale každý ze členů skupiny musel složit jednu skladbu, aby byli statisticky nastejno)… Co se týče komerční sféry, tak tam figurují prakticky tři lidé, jeden složí melodie, druhý z nich vytvoří trak a třetí jen mastruje. Dělat něco, co dělají tři lidé, které tohle celé živí, nebude moc jednoduché. Jinak jsem na tom podobně jako Tholy, když už to slyším po dvěstěpadesátý, už je to prostě moc, týdenní pauza…

    #129189
    Tholy
    Člen

    Sandeagle: Tak jasná, vždycky nejvíc kybicujou lemplové, co nic neumí. Ale tak já třeba kytaru zkoušel a pár akordů dal a osobně si myslim, že to je jeden z nejlehčích nástrojů (samozřejmě pokud hraješ jen čistě klasicky akordy, vybrnkat něco unikátního je už fuška). Ale celkově ta hudební vize je taková, že ovládat jeden nástroj (jeden zvuk, jedna část songu) je v tý hudební představě snažší a jak říkáš, zvuky ladí zvukař.
    U mě i když kvalita rostě, tak když to slyšim po stý, dvoustý, třístý… tak mi to už docela začíná srát.:) I jahod se přejíš, víš jak..:)

    #129188
    DjDkD@ve
    Člen

    Me se to celkem zamlouva, dycha to celkem oldscoolove, a to celkem muzu, urcite by to jeste chtelo lehce vycistit zvuk (hlavne basovou linku), ale ne moc, aby to neztratilo ten oldshcoolovej nadech……….

    Jinak ustredni motiv je dobrej, ja pianko rozhodne muzu sm15

    #129186
    Sandeagle
    Člen

    [quote Tholy]Sandeagle: S tím kompresorem jsem to tak myslel, že má prostě být až nakonec. Ale každopádně je fakt velkej rozdíl, když jsme tracku dali za uši s kompresorem a bez něj. Samozřejmě pokud máš dost trpělivosti a vyšteluješ si vše sám, tak je to lepší, než když ti to dá automatika, ale upřímně řečeno já mám těch tracků už v jejich finálním štelování tak plný zuby, že jsem rád, když to kompresor udělá za mě. 🙂

    No prostě stručně řečeno je kurevská piplačka udělat pořádnej track a tak mě vždycky baví ty kecy těch chytrejch rockerů, jak říkají, že si naklikáš něco na PC a hraje to, že to zvládne každej a že hrát na nástroj je víc než tohle. Podle mě se naučit hrát na nástroj je lehčí, než udělat pořádnou bombu na PC, protože jeden nástroj je lehčí, než celej orchestr, kterej musíš zkomponovat ty.[/quote]

    Sice ne tak docela ale je to tak 🙂 máš pravdu… ale producer je spíš než muzikant něco jako skladatel, když ti příště nějakej roker řekne že je těžší umet hrát na kytaru, tak se ho zeptej kolik kytarovejch sól složil… když ti řekne jedno dve (při nejlepším) tak stačí říct „a já mám něčeho podobného několikanásobně víc v jednom jedinym tracku“

    a převedeno na mastering a míchání… kolik světovejch ‚instrumentálních‘ skupin hraje bez zvukaře? sm3

    [quote Tholy]ale upřímně řečeno já mám těch tracků už v jejich finálním štelování tak plný zuby, že jsem rád, když to kompresor udělá za mě. :)[/quote]

    No nevim jak ty ale mne s rostoucí kvalitou ten track vždycky mnohem víc baví sm15

    #129185
    Tholy
    Člen

    Sandeagle: S tím kompresorem jsem to tak myslel, že má prostě být až nakonec. Ale každopádně je fakt velkej rozdíl, když jsme tracku dali za uši s kompresorem a bez něj. Samozřejmě pokud máš dost trpělivosti a vyšteluješ si vše sám, tak je to lepší, než když ti to dá automatika, ale upřímně řečeno já mám těch tracků už v jejich finálním štelování tak plný zuby, že jsem rád, když to kompresor udělá za mě. 🙂

    No prostě stručně řečeno je kurevská piplačka udělat pořádnej track a tak mě vždycky baví ty kecy těch chytrejch rockerů, jak říkají, že si naklikáš něco na PC a hraje to, že to zvládne každej a že hrát na nástroj je víc než tohle. Podle mě se naučit hrát na nástroj je lehčí, než udělat pořádnou bombu na PC, protože jeden nástroj je lehčí, než celej orchestr, kterej musíš zkomponovat ty.

    #129182
    Sandeagle
    Člen

    [quote dpL]

    OT:
    Ad k masteringu: http://www.izotope.com/products/audio/ozone/guides.html
    Pár poznatků k masteringu, třeba se budou hodit... načtenýho mám o masteringu dost, ale převést to do praxe je problém...

    Jinak jsem si všiml různých služeb lidí, kteří dělají profesionální mastering hotových skladeb, logicky pak musí mít ten trak už dobrý zvuk, aby oni z něj dokázali získat maximum (?), pak jsem si všiml ještě služby mixing & mastering, kdy chtějí všechny nástroje zvlášť, takže se tedy jedná o to, že provedou kompletní mastering všech nástrojů, pak je naskládají podle "původního stavu" a výsledek vymasterují?[/quote]

    No není to takové ot… je to tak, existují spec. firmy, které ti namixují track ze stop, nebo jen vymasterují hotový… jedna se o to že se pošlou exporty audiostop (nejlepší je každý zvuk zvlášt) bez efektů a tihle lidé si s tím pohrají

    [quote dpL]Sandeagle: Tholy to vystihl dobře 🙂 můžu se zeptat na tvé vybavení (programy, mixák, sluchátka, ...)?[/quote]

    takže programy (je toho víc tak to vemu jen dle důležitých)

    [b]FL Studio[/b].. Klasika, dělám v tom track skoro od á až do zet i s častečnym výslednym masteringem – Důležité seou pluginy a mixer
    [b]Audacity[/b] + [b]MAGIX Audio Cleaning Lab[/b] na dynamiku
    [b]VirtualDj[/b] na sledování profilu výsledného tracku – jak se bude chovat při zrychlení/zpomalení, přepálení, equalizace atp (ale jinak v něm normálně mícham)

    mixáky nemám žádné na stálo, párkrát sem měl v ruce různý na zkoušku ale ne tolik abych si na ně zvykl… budu si ale ted o prázdninách pořizovat

    Sluchátka: Technics RP-DH1200 , McCRYPT DJ-79, KOSS EarPlug (na všech výsledek testuju)

    Bedny a místnost: 2x20W Tesla ve dřevě, 7x4x4 S bezvadnou akustikou

    Jinak tady ještě přikládám… Jde o to mít dobré uši… a u mne konkrétně nějakejch 6 – 7 let praxe s flkem… pokud se naučíš ovládat Pluginy tak si vyhrál

    http://www.youtube.com/watch?v=5AoNxMNdo-4
    http://www.youtube.com/watch?v=BlvMadFR1vM
    http://www.youtube.com/watch?v=hafwymZaLug

    #129176
    dpL
    Člen

    Sq4Raa, Czech smejd, Andrews: díky za komenty 🙂

    Bohužel se to nelíbí mně samotnému, sám v tom ztrácím dynamiku a rychlost, jenže jsem to přisuzoval právě tomu, že jsem se dost dlouhou dobu věnoval DnB, kde je to o hodně jiné… oldchoolový zvuk dělá podle mě „cheap-synth“, „levně“ a staře (jednoduše) znící nástroj. Ale dnes jsem to pustil znovu a s čistou hlavou smazal všechna EQčka, místo těch cheap-synthů hodil jiné s plnějším zvukem, atd. atd., zjistil jsem, že celá ta dynamika se ztrácela kvůli base a špatně rozvrženým hajtkám – už to vypadá mnohem lépe. Takže až doladím pad v pozadí (v nižších frekvencích interferuje s basou… achjo), tak sem hodím novou verzi… jsem docela zvědavý. Navíc by mi měl přijít snad v úterý mixák, teď mi všechno dost zklresluje dvouband eq na reprácích… takže s lepším vybavením to snad půjde 🙂

    Sandeagle: Tholy to vystihl dobře 🙂 můžu se zeptat na tvé vybavení (programy, mixák, sluchátka, …)?

    OT:
    Ad k masteringu: http://www.izotope.com/products/audio/ozone/guides.html
    Pár poznatků k masteringu, třeba se budou hodit… načtenýho mám o masteringu dost, ale převést to do praxe je problém…

    Jinak jsem si všiml různých služeb lidí, kteří dělají profesionální mastering hotových skladeb, logicky pak musí mít ten trak už dobrý zvuk, aby oni z něj dokázali získat maximum (?), pak jsem si všiml ještě služby mixing & mastering, kdy chtějí všechny nástroje zvlášť, takže se tedy jedná o to, že provedou kompletní mastering všech nástrojů, pak je naskládají podle „původního stavu“ a výsledek vymasterují?

    #129162
    Sandeagle
    Člen

    Vydaný to nemám, lost in love se možná chystá ale až to vymasteruje Coastline…

    Jinak [b]kompresor[/b] není vždycky správná volba, ten by se měl dávat až nakonec aby udržel gain celé skladby… V masteringu je důležité aby každý zvuk měl „svojí vlastní frekvenci“, dobry je na to si otevřít grafický equalizer a sledovat, kde jakej zvuk do čeho zasahuje, samozřejme finálně se zvuk neobejde bez dobrejch monitorů a kvalitní místnosti ale s tim si hlavu nelámejte, většina producentů si mastering nechává pro někoho jiného… Základní věc je: [b]Nenechávat za sebe práci dělat automatiku[/b]. To že nakonec prdnete do mixeru compresor/limiter/maximus… klidně ale až budete mít sekundu po sekundě vyladěný každý zvuk ručně…

    nebojte se improvizovat, každá nová věc kterou zkusíte vás posune strašně dopředu, já mám taky problémy s masteringem, naštěstí základní formu tracku mám vždycky na takové úrovni, že není problém to někomu dodat pro final…

    #129156
    Tholy
    Člen

    Ocho: Cubase má sám o sobě na každej vloženej MIDI track (každej zvuk, na kterej připojíš VST) filtr. Klasickej, jedoduchej filtr s křivkou, tam se dá celkem dobře štelovat a automatizací to vypilat. Ale sposuta VST plugginů už má v sobě filtr a většinou je lepší pracovat s ním. Nexus má jedno kolečko na frekvenci a ten dobře stáhne nebo vytáhne zvuk. Ale určitě i existujou plugginy, který jsou na to zaměřený. My je ale nepoužíváme. Což je ale možná chyba.

    #129154
    Ocho
    Člen

    jj tiez som to spocuval…kvalitne veci podla mna urcite uz niektore dade vydane su…parada…

    Tholy: pocuj pouzivas na ladenie frekvencii daky plugin alebo to robis rucne? s tymto mam problem…nechapem ze v profi trakoch je to pekne vsetko uhladene a u mna mi napr skacu frekvencie kadejako aj ked sa s nimi hram celkom dlho…

    #129151
    Tholy
    Člen

    Sandeagle: Poslouchal jsem tvojí tvorbu a líbí se mi to. Máš to skvěle pestrý, už jsi něco vydal?

    #129150
    Tholy
    Člen

    Díky za ohlasy, ale hlavně bych rád upozornil na to, že to nedělám sám, děláme to ve dvou a prvotní nápady jsou především od Lola, takže by nebylo správný, kdybych to nevyjasnil.

    DPL: S tou dynamikou máme právě taky problem, Charm je taky ještě málo dynamickej, ale dostali jsme typ od jednoho producenta. Chce to dávat na celkovej výstup kompresor, ten ti udrží zvuk, aby nešel do červenejch a pak si můžeš různě filtrama vytáčet jednotlivý zvuky tak, aby to znělo podle tvýho gusta. Ten kompresor má tu výhodu, že když máš nějaký zvuky, který ti hrajou a pak přidáš další a ty ostatní neztlumíš, tak ten zvuk tou bohatostí začne být přeřvanej a některý zvuky se v něm začnou ztrácet. Ten kompresor to prostě udrří v optimální hladině a ty pak nemusíš zvuky tlumit a neztrácejí tu efektivitu. Ale samozřejmě musíš používat kvalitní VSTčka, jinak to prostě nevyladíš.
    Doporučuju Nexus, je fakt supr. Z něj je dělanej skoro celej Charm, je tam i ta basa. Navíc se s Nexusem lehce pracuje, není vůbec složitej, takže určitě doporučuju.
    Jinak my děláme v Cubase, ve Fruity jsme dělali kdysi, myslim že v trojce, pak jsem přešli a dlouho zůstali u Reasona, ale tam prostě nešel udělat kvalitní sound, až u Cubase jsme celkem spoky. Ale FL by mělo mít taky good sound, protože VSTčka se v něm dají používat.
    Hlavně to nikdy nevzdávej, každým trackem se budeš určitě zlepšovat a do tý správný podoby to určo dostaneš, nápady bych řekl máš dobrý.
    Jo a kritku uvítáme, takže klidně napiš, co ti tam překáží.

    Fido: Jj, někdy je to dokonce až k posrání.:)

    #129149
    Ocho
    Člen

    dobre veci mate hosi… sakra uz nie len ze kazdy druhy je dj ale uz aj producent je skoro kazdy mam pocit :D…robi tu niekto aj v cubase? lebo tiez mam pocit ze vsetci len vo FL….

    ja mam problem hlavne s konecnym ladenim…FQ ktore sa momentalne snazim zdokonalovat…v cubase sa hram dlhsie ale len posledne mesiace som zacal trocha viac sa tomu venovat…

    tak aspon jedna ukazka…ktoru stale treba doladit…
    http://www10.zippyshare.com/v/11330747/file.html

    #129119
    Sandeagle
    Člen

    [quote Yarosslove]čus, potřeboval bych poradit s FL7...totiž, newim jak to, že není slyšet to, co tvořim?...když zmačknu tlačítko play, tak to jede, ale není to slyšet. Esli to pomůže tzak mam zvukovku Realtek HD Sound effect manager. Hold v tomhle sem zaostalej jak co kde nastavit, tak kdyby mi někdo řek, kde co mám v FL nastavit, thx2all[/quote]

    sice je to OT ale odpovi, zkus proklikat všechno v nastavení Zvuku…. popřípadě se podívej jestli to náhodou nemáš přepnutý mezi paternama a playlistem 😉

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 481. až 495. (celkem z 508)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.