Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
f1d0
ČlenMC Tepače jsem ještě neslyšel, asi bych si měl rozšířit obzory:´-)) Každopádně jsem ale zvědav, kdo to nakonec bude, zdejší nápovědy mi teda vůbec nepomohly, jak tady ale hovoří ti, kteří už vědí, jedná se asi o jména více než zajímavá
f1d0
Členhmm…Eva a Vašek + Zdeněk „Style“ Hrubý?:-D
f1d0
ČlenSpyro: Here´s the one, trance music all night long
21.1., AVENUE, Pekelnej Bar
I will post some other tips later, I think there are several great parties during the week in prague clubs (not trance, mainly electro house etc, but without doubt great parties).
f1d0
ČlenAndrews: Tak jsem si toho Buriala stáhnul a poslechl. Tak při třetím poslechu se mi to docela i líbilo, ale na tuhle hudbu musí být člověk asi opravdu v té správné náladě, na odreagování bych si ji rozhodně nepustil.
Jinak, když se tu bavíme o tom, že každý hudbu vnímá jinak – můj spolubydlící poslouchá rock a když jsem tu měl puštěného toho Buriala, tak do mě neustále hučel, ať to vypnu, že když začne ladit analogové rádio, bude to znít líp….což asi nejlépe vystihuje fakt, že co je pro jednoho super skladba, pro jiného nemusí znamenat nic. A co je pro tebe kýč, může být pro ostatní ta pravá a jediná hudba.
f1d0
ČlenTak jsem opět našel něco málo, co stojí za shlédnutí:
Přes jednoduchý prográmek si z Iphonu nebo Iphonu Touch uděláte plnohodnotné ovládání Abletonu. Dobře, úplně plnohodnotné není (mě osobně chybí korekce), ale zase přináší něco jiného, ostatně, posuďte sami:
link na youtubeDalší vychytávkou je bezesporu Monome. Tam není moc co dodávat, jen snad, že to fakt celé hezky svítí:´-))
link na youtubeNo a na závěr něco, co je teda určeno jako kontroler pro Traktor, ale rozhodně doporučuji shlédnout. Chtěl bych někoho vidět hrát na tomhle na akci:oD
Sonalog Gypsy – přímý link na videof1d0
ČlenPulpi: Nakonec kolem půl dvanácté do té jedné, čtvrt na dvě, bylo lidí poměrně dost, parket byl slušně plnej. Pak to teda zase pomalu začalo odcházet, ale osobně si myslim, že to byla poměrně vydařená akce
f1d0
ČlenTahle problematika je strašně zamotaná, každopádně poměrně výstižný je jeden z příspěvků na výše uvedeném fóru:
—————————————————
Ahoj psal sem na OSU s dotazem:
„Jak je to se servery i-legalne.cz, mp3sugar.com zda se dá hudba stažená z těchto serverů použít i na veřejné provozování když už se za ní platí. A zda by se dala k veřejnému použití i produktech typu Finalscratch.“Odpověď OSA:
Stažením nahrávek z i-legalne atd. do elektronických formátu typu mp3, ogg, wma ad. je samo o sobě vytvořením další rozmnoženiny díla. Pokud tak učiníte pro svou osobní potřebu, pak na to máte ze zákona právo, respektive se jedná o volné užití podle § 30 autorského zákona. V takovém případě není nutné získat licenci od autora (od OSA) a hradit autorskou odměnu.Pokud tyto rozmnoženiny užijete pro jiné účely než pro svou osobní potřebu, typicky pro veřejnou produkci jako diskžokej, pak je podle zákona nutné, aby se jednalo o rozmnoženiny licencované. Intergram, který zastupuje výrobce a výkonné umělce (www.intergram.cz) pro takový účel nabízí třeba diskžokejům licenci.
OSA pro tuto chvíli licenci za tímto účelem neposkytuje, užití nelicencovaných rozmnoženin toleruje (tzn. nepostihuje jejich vlastníky), ovšem striktně požaduje, aby provozovatel diskotéky (pořadatel) měl licenci k veřejnému provozování. Proto si vždy ověřte u pořadatele, zda má s OSA licenční smlouvu na veřejné provozování.
Dále bych Vás chtěl upozornit, že pracujeme na tom, abychom od příštího roku tuto situaci vyjasnili, proto prosím berte mé vyjádření jako dočasné, platné do konce letošního roku.
Jana Francová – odbor veřejného provozování
OSA – Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním, o.s.Mám si z toho myslet že to OSE navadí a mohu používat legálně stažené MP3 z placených serverů a přitom bude stačit aby majtel-provozovatel akce měl licenci k veřejnému provozování.
———————————————-
Pokud tomu rozumím dobře, tak tobě stačí si nakoupit skladby normálně na netu a máš je jakoby pro svoji potřebu. V případě, že se chystáš vyrazit někde zahrát na akci, tu povinnost platit za tebe přebírá klub. Tam se myslím platí podle toho, kolik přijde lidí, nebo jsou zkrátka nějaká kritéria, podle kterých klub / pořadatel odvádí OSE peníze. Ty tím pádem musíš splňovat jedinou věc, mít nahrávky legální.V případě vydaných věcí, to je víceméně jasné – musíš prokázat, že je máš zaplacené (ať už paragonem, nebo v případě hudby koupení třeba na beatportu mailem potvrzujícím tvůj nákup (+možná ještě třeba výpisem z účtu, že transakce proběhla, v téhle problematice se zas tak mocneorientuju, to by mohl někdo vysvětlit lépe).
Pokud ta věc nevyšla, tak by mělo stačit písemné vyjádření autora, že ti poskytuje skladbu tu a tu, popřípadě jeho následné vyjádření, že ti ji opravdu poskytl.
Pak jsou tady ještě otázky bootlegů, použití acapel, věcí, které jsi získal jako promo a následně vyšly….to už je ale hodně tenký led, tam si netroufnu tvrdit, jak se to řeší. každopádně si myslím, že na tohle zákon ani nepamatuje.Jinak výše napsané ber jako že by to tak mohlo být. Tyhle vědomosti jsem získal od známých djs a dalších lidí, kteří se v této problematice trochu vyznají. Pokud je tu někdo, kdo se v tomto orientuje a něco, co jsem napsal, je špatně, ať kdyžtak uvede věci na pravou míru, díky.
Každym pádem bych se řídil heslem, co je legálně pořízené, je v pořádku a kdyby se mohly díky nedokonalosti zákona vyskytnout nějaké komplikace, je to práce pro právníka. A jelikož se zákon dá ve spoustě případů vyložit různě, moc bych se tohodle nebál.
zabca: Poplatky pořadatel platí ose a ta na zahraniční umělce z vysoka se*e:´-)) Každopádně v zahraničí jsou taky podobné instituce a není pravidlem, že je pouze jedna, myslím že třeba v USA jsou dvě nebo dokonce tři navzájem si konkurující takovéto organizace
f1d0
ČlenAndrews: Ok, díky za tip:-)
Sq4Raa: Njn, stane se, aspoň už vím, že existuje nějaký Burial:´-))
Jinak se hrdě hlásím do skupiny 2, trance mě stále baví a to, že ho někdo nazývá komerční značkou…to je podobné, jako když já komerční značkou nazvu třeba RnB. Na druhou stranu ale respektuji, že se to někomu líbí, je to jeho volba a já mu ji neberuB-]
f1d0
Členhellman napsal(a):
——————————————————-
> fido: no soudit nikoho nechci, ale názor si udělat
> můžu.. v tomhle spolýhám na cit, co z tý hudby
> číší a co ona naopak postrádá. nikomu to nenutim,
> je to můj cit a můj vkus. jen mi přijde minimálně
> zvláštní, že lidi jako tyas rozdělili trance
> komunitu na dva póly.
> z mojeho pohledu tenhle člověk prostě cpe na sebe
> zvuky hlava nehlava, sekec mazec, je to děsně
> přeplácaný, vymizela jakási hloubka, jde jen o
> melodický tlučení, který přes svůj epickej zvuk
> postrádá sebemenší špetku epičnosti a „hloubky“..
> proti jeho party killer kicku nic moc nemám, mně
> osobně vadí tohleChápu a respektuju. Já netvrdím, že Tyas dělá kdovíjak procítěnou muziku. On ji prostě dělá jinak a na párty to funguje, má to šťávu. A některým lidem se to líbí.
Andrews: také jsem myslel, že tam stojí Burian. Buriala neznám, takže si nemohu udělat názor (seženu si něco od něj, abych si udělal obrázek a trochu rozšířil obzory). Každopádně to, co jsem řekl, myslím si, platí obecně. Jde o to, co si v té hudbě člověk najde.
Sq4Raa: docela by mě zajímalo, co tě na mém příspěvku tak rozesmálo;-)
Jinak pro upřesnění, nejsem fanatický fanoušek Tyase, který neuznává nic jiného. Líbí se mi od něj poměrně dost věcí, ale to se mi líbí i od spousty ostatních producentů, Tyas je prostě jeden z mnoha.
f1d0
ČlenFreezer: souhlas
Tyhle témata jsou strašně ošemetný. Spekulujeme tu o motivaci někoho, koho ani jeden z nás nezná. Někomu se jeho hudba, zamlouvá, někomu ne a tak to prostě je.
Andrews: a stejně tak může někomu připadat Burianova hudba fádní a Tyasova parádní. Každej jsme holt jinej a každý preferuje trochu jiný styl muziky.
f1d0
ČlenSq4Raa: V pohodě, rozumím. Každej hudbu vnímá jinak, každej si v ní nalézá něco jiného a každý tak tím pádem preferuje něco jiného. Určitě si Tyas, když tvořil svůj první hit neřekl: „Tak, jaká hudba by se lidem líbila?“ a určitě si to neříká ani teď. Je pravda, že i Armin prohlásil, že dělá to, co se líbí lidem, ale v zásadě si myslím, že každý (dobře skoro každý) producent chce do svého tracku dát něco ze sebe, nějak se prezentovat. Kdyby mu šlo jen o peníze, tak po prvním hitu se na produkci vykašle a bude jen objíždět kluby. Sice mechanismům prodeje hudby nerozumím, ale co vím, tak vydávání hudby dje rozhodně neuživí .(Možná před několika lety, teď, v době internetu by podle mě tyas z toho, co dostane ze vyprodukování tracku, ten nájem nezaplatil.)
hellman: máš pravdu, ale myslíš že to je Tyasův případ? To bys mohl pak říct třeba o Sashovi, o M.I.K.E., prakticky o komkoli, kdo dělá jakoukoli hudbu (a nejen trance, napříč žánry). Ty lidi zkrátka nemůžeš soudit, když je neznáš. Ani ty, ani já.
f1d0
ČlenSq4Raa napsal(a):
——————————————————-
> Přijde mi, že furt obhajujete Tyase stylem:
> “spoustě lidem se to líbí“, ostatně f1dovo
> příspěvek to ukazuje. Ono koneckonců příznivce má
> i Guetta, Tokio Hotel, televize Nova, Big Brother
> a měl je i Hitler…
>
> Ten taky dovedl strhnout lidi, vytvořit skvělou
> atmosféru, trefil se lidem do vkusu a kdyby ne,
> tak jsme o něm ani nikdy neslyšeli.Co se týče Guetty, dá se říct, že to přirovnání je trefné (i když samozřejmě v jiném měřítku). Rozhodně si ale nemyslím, že by si Guetta jednou za čas řekl: Potřebuju nějaké ty peníze, tak udělám hit. Dělá to, co se mu líbí a jak jsem říkal, trefí se zkrátka lidem do vkusu, lidem se to líbí.
Co se týče Tokio Hotel, to jsme podle mě někde jinde. Nechci je nijak podceňovat, ale oni si podle mě hudbu nepíšou, jen dostanou noty a text a hrajou. Je pravda, že můžeš to samé namítnout u Tyasových remixů a koneckonců a ni já nevím, jestli si Guetta dělá hudbu sám. Ale tahle skupina se s tím nedá srovnávat, ptz zatímco si lidi Tyase našli, tak, Tokio Hotel byli koncipování jako produk tpro lidi. nebo jsem já osobně teda žádnou reklmaní masáží týkající se Tyase neslyšel.
Co se týče dalšího přirovnání, to je to samé, když Andrews o pár řádků výše mluví o porovnání umění a sportu – porovnáváš (podle mě) neporovnatelné.
Každopádně je jasný jeden závěr – Tyase lidi buď berou, nebo ho naopak úplně odmítají. Mezi tím, jak to tak vypadá, nic není.
f1d0
ČlenAndrews: dovede strhnout lidi, vytvořit skvělou atmosféru a jeho sety bývaj jedna velká jízda od začátku až do konce. Svoji hudbou se lidem trefil do vkusu a kdyby ne, tak jsme o něm ani nikdy neslyšeli. Máš pravdu, jeho produkce rozhodně není nic převratného a najdou se tam tracky, které kdyby nevydal, nic by se nestalo.
Ale většina jeho věcí je to, co boří kluby a dostává lidi do varu. Na jednu stranu účelové….na stranu druhou, ti lidi si nepřijdou, když hraje Tyas, na akci zameditovat, ale zařádit. A o tom to v Tyasově případu prostě je.
f1d0
ČlenTak mě osobně se teda Tyasovy věci (ať už přímo jeho vlastní, nebo remixy či v tomhle případě rework) líbí. Na párty podle mě jak dělané. Samozřejmě se dá oponovat tím, že on ten track jen trochu poupraví (v tomhle případě) a ve své podstatě „zneužije“ hlavní motiv kolem kterého nabalí svůj typický zvuk, ale celé to na mě působí kompaktním dojmem a „šlape to.“
Takže já tenhle počin rozhodně hodnotím kladně B-]
f1d0
ČlenTak druhá stage nakonec nebude, prostor, který měl pro tyto účely sloužit, zabere soukromá akce. (Každé z těch míst má vlastní vchod a průchod mezi nimi bude uzavřen, aby se zabezpečil komfort návštěvníků ať už Mhaaanie, nebo té soukromé akce.)
-
AutorPříspěvky