TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Vytvořené odpovědi

Aktuálně je na stránce zobrazeno 8 příspěvků - 136. až 143. (celkem z 143)
  • Autor
    Příspěvky
  • odpověď na: úpadek Trance hudby #47017
    Johny2005
    Člen

    to Chelseaplayer: nějak tě nechápu, nevím, jestli jsi si spletl topic, nebo jsem z tebe trochu mimo 😉

    odpověď na: úpadek Trance hudby #45203
    Johny2005
    Člen

    „““““Něco jsem už poslechnul a nic zajímavýho, bohužel Našel jsem tenhle nádhernej track na youtube a to je přesně ten rozdíl oproti dnešku. Sledujte, jak dlouhý to má intro, jak to graduje, občas proběhne vokálek, a pak kick, jednoduchá ale efektivní melodie, nakonci zase vokál… ten track má snad deset fází, je to úplná skladba, umělecký dílo. To se dneska o těch rychlokvaškách, co vychází moc říct nedá.“““““

    to Andrews: myslíš trochu jako já, řekl bych to jinak, ale vyznělo by to stejně. Jinak ta skladba má přesně to co říkáš, taky to v ní vidím.
    Z novodobější scény, ikdyž ne úplně nové bych jmenoval geniální song: Rob B. – Terapia . Je například v setu Progress your mind 3 od Milana Lieskovskeho. Zkus si to Andrewsi stáhnout a poslechni si tu skladbu párkrát, abys v ní objevil tu složitost a tu originalitu, nikdy jsem neslyšel nic podobného. To je to co se mi líbí, ten track tvoří spousta věcí a v každé části je tam přesně to co by mělo být. Není to prostě jen jedna nařezaná melodie. Má to svůj vývoj a v každé části tě osloví něco jiného. Já těmhle trackům říkám, že jednou přijdou a už neodejdou. Ne jako většina ostatních, které jsou na jedno brdo.

    Vím, že tady už je spousta lidí proti tomu, bavit se o tom, co je lepší, jestli starý, nebo nový, co bylo a tak, ale jelikož jsem se tu k tomuhle tématu v žádném topicu ještě nevyjádřil, tak si pár řádek napíšu.

    Je jedna věc, kterou spousta lidí neustále přehlíží a která dle mého názoru na tohle vše má neskutečný zásadní vliv.
    Ta věc je, že vše je dáno dobou. Doba ve které dnešní producenti, skladatelé, DJs žijí, hodně ovlivňuje jejich tvorbu. Já razím teorii, že většinou veškerá hudba je nejlepší v počáteční fázi vývoje, nebo střední éře, pak už jde o víceméně jen zdlouhavý pád, který se pořád ještě někdo snaží odvrátit, ale už je prakticky nezadržitelný, neznám nějaký starý žánr, u kterého by to tak nebylo. Jeden takový jsem už rozebral v topicu Eurodance, napsal jsem ho tak, aby bylo jasné, jak tento žánr vznikl, postupoval až upadl, to samé platí o ostatních. To samé se stane s Trancem, já osobně mu dávám 2 roky. Už teď je na úpadku, ale po těch dvou letech se úpadek výrazně zrychlý. Neříkám tím, že zanikne úplně, ale žánr jako takový se už moc poslouchat nebude, nebo se spojí do více žánrů, což se vlastně s hudbou v dnešní době děje. Mimochodem tohle vše platí třeba i u her a navíc je to tam ještě markantnější. V dřívější době vycházely samé originální hry, což se o dnešní říct rozhodně nedá.

    Abych se vrátil k tomu, co myslím tím dáno dobou. Pokud se dostaneme do fáze počátku nějakého hudebního stylu, tak hned u zrodu se stane jedna zásadní věc. Tento styl ovlivní, ať už zásadním, nebo jen malým vlivem určité procento posluchačů a hlavně umělců, co ho chtějí vytvářet. Jsou to většinou lidi, které to oslový v pravém slova smyslu a kteří si k tomu najdou osobní vztah a lásku, prostě jim to dává chuť do života. Umělci se v této době většinou snaží dělat co jim se líbí a co je naplňuje. Každý si z tohoto stylu vezme něco a chce to doplnit něčím novým. Z toho pramení to, že se objeví spousta nového soundu a spousta originálních tracků na které by ten druhý prostě nepřišel a to je právě dáno tou dobou. Jelikož tenhle a tenhle umělec je hozený sem a sem, tak vytváří to a to. Jiný je zas tady, tak se snaží dělat zas tohle.
    Poté přicházejí nový a nový lidé, kteří ještě oběví něco jiného a zkusí to tak a tak. Po nějakém čase se začnou ti první zmiňovaní vyčerpávat a nebo hodně opakovat. Přesně v tuhle chvíli přichází další a další, kteří v počáteční fázi toho daného stylu o to vůbec neměli zájem, nebo se třeba ještě o hudbu ani nezajímali. Tady ale začíná zásadní rozdíl v tom, že z těchto lidí už dejme tomu polovina necítí, to co ti pvní. Zaměřují se většinou jen na to staré co tu již bylo, předělávají. Když to řeknu na rovinu, jsou líní zkoušet něco, co není osvědčené a by většině nemuselo přinést zisky. Někteří začínají hodně komerčnět jiní prostě omýlají dokola to samé a tak se to pořád opakuje. Je čím dál tím méně lidí, kterým je fuk, že nebudou hvězdy, že nebudou opěvováni atd….. Myslím, že geniální tracky se rodí proto, že člověk to co skládá cítí, dává do toho kus svého života a přesně vidí co chce a většinou ten track nevypustí, dokud ho sám necítí na plno.
    Je jasné, že vývoj trancu je také daný technikou, přístroji, na kterých se to dává dohromady, zvuky atd. V roce 1997 by těžko udělali to co dnes, když na to neměli všechny ty nové synťáky a miliony krabiček a nadupané PC. Ale i tak, člověk co tu hudbu opravdu cítí, Vám z toho nového údělá něco geniálního. Ale právě těhle lidí ubívá. Kdo si myslí, že tohle není pravda, tak by se měl nad tím hodně zamyslet. Lidí, kteří mají opravdu přínos pro hudební scénu, totiž není zas tak moc.

    Zrovna dnes jsem se zamýšlel, proč už tak dlouho neslýchám tvorbu od Marina Stephana, který byl pro mě geniální a dokázal během 3 let vyprodukovat několik tracků, které jsou tak famózní. Nevím jestli to ještě někomu něco řekně, ale tvořil Duo například v projektu C.M. Dnes jsem zjistil, že v roce 1999 tragicky zahynul při autonehodě. Moc mě to mrzí, nevím, jestli by skládal do dnes, ale vím na tuty, že by býval udělal ještě plno nezapomenutelných tracků.

    No nic, napadá mě ještě spousta věcí, co bych k tomu měl, ale už tak je to litanie, kterou dočtou jen ty nejzarputilejší.

    Tak se zatím mějte 😉

    odpověď na: Eurodance #44112
    Johny2005
    Člen

    Přesně tak, tady šlo o to zavzpomínat si. Nikdo netvrdí, že je to nejlepší hudba na světě. Mě šlo jen o to, že to co řekl trancesetter by mohl říct kdokoliv o jakékoliv hudbě. Třeba pro mojí babičku je jakákoliv novodobá hudba odpad. Takže tak.

    odpověď na: Eurodance #43894
    Johny2005
    Člen

    trancesetter: koukám že to umíš říct jednoduše, přesně takhle by to spousta lidí řekla o tom, co posloucháš ty.

    odpověď na: Eurodance #43440
    Johny2005
    Člen

    beyond infinity: ještě bych k tomu dodal tohle: http://eurokdj.free.fr/
    Na téhle stránce najdete vše, co kdy svět eurodencu nabídl.

    odpověď na: Eurodance #43354
    Johny2005
    Člen

    Tak tímhle tématem jste mě dost potěšili. Ikdyž je to všechno dávno pryč, tak tuhle scénu mám prostudovanou až na výjimky do mrtě. Napsat tady všechno, tak to bude asi na literární dílo. Zkusím to trochu ve zkratce.

    Do Eurodance se v podstatě počítaly i skupiny, které hráli trochu něco jiného, ale prvnky tam byly. Jedním z největších startérů toho, že se muzika tak zmenila byli bezesporu Technotronic, Snap, KFL, a několik dalších. Psal se rok 89 až 91 řekl bych. Pak přišly na řadu další, někteří z Vámi zmiňovaných – 2 Unlimited, 2 Brothers on the 4 floor, Ice Mc, Culture Beat, Masterboy, Mc Sar a Real McCoy, DJ Bobo, Prince Ital Joe and Marky Mark, E type, Haddaway, BJ the Prince of Rap, Dr Alban, Captain Hollywood Project později jen Captain Hollywood, a opravdu mnoho dalších, řekl bych tak okolo 100 skupin, některé více, některé méně známe. Některé skupiny měli stejného producenta, třeba v DDD byl producentem týpek od 2 Unlimited, jen mu to zpívali 3 holky.
    Přejdeme dále. Asi nejúspěšnější rok Eurodance, který kdy byl, je rok 1994, kdy vyšlo asi nejvíce pecek a šlágrů z tého oblasti. Následný 1995 a 1996 měl už sestupnou tendenci a éra přestala tak kolem roku 1997-98, kdy většina těchto skupin zaniká, nebo dělá jen průměrnou muziku. Prostě docházely nápady, tak to chodí a tak to dopadne i s Trancem, řekl bych tak za 2-3 roky.
    Jak tady už někdo zmiňoval, tak pak nastalo neskutečné období sucha a dle mého jednoho z nejhorších obdoví, ikdyž spousta z Vás ho koukám má rádo, tak se na mě nesesypte ;-). Nastartoval to práve GiGi a pak ho následovalo skupin požehnaně, doba Itálie pro mě byla hrozná, jelikož jsem chodil jen na Diskotéky a tam se jiný druh moc nehrál, tak když už něco zahráli, tak jsem si to náležitě vychutnal.
    Skupiny jako Starsplash a další, řekl bych celá Italská scéna jsou jen bezmyšlenkovité, je to snad nejjednodužší taneční muzika, která vznikla, Tucky podpořené vokálama a melodie, které jsem prostě nevstřebal a nikdy nevztřebám. Na to se dá prostě jen skákat a ruce nahoru, což z pohledu mě, kdo rád tančí je deprimující. Od roku 1999 už dále tuto scénu nesleduji, takže nevím co se děje na těch nových tančeních ligách, dokonce k tomu pak začal přecházet Dream Dance, jeden z nejlepších výběrů od roku 1996.
    Když shrnu Eurodance, tak od roku 1989 do roku 1996-97 mám skoro vše, vše si kupuji originály, tak kdyby někdo měl, něco co já ještě ne, tak beru hned, většinou beru singly 🙂
    Teď něco, co se Vám asi nebude líbit, ale trance, house, progress si z této éry dost berou, ale to už by bylo na větší rozbor.

    Teď jsem chtěl ještě to, jak to bylo semnou. Jelikož rok 1996 začal být slabý na tuto muziku, tak jsem již brousil do jiných sfér, sice jsou některé skupiny považovány také do Eurodance, ale už mají hodně nádechů do groovy, trance, progress, housu. Zajímavé je, že spousta těchto skupin následně sklouzla do té mojí nelsavné éry a začala dělat tu hudbu také, takže se nezřídka stane, že od těchto skupin mám jednu nebo 2 kompilačky a o další jsem již neměl zájem. Krásným příkladem je například Brooklyn Bounce, který přišel v roce 1996 s novým ne moc oposlouchaným trendem, ale co se z nich stalo po roce 1998 to už raději psát nebudu. Snad poslední co se mi od nich líbilo je Canda.
    V těchto letech také vycházely skladby od skupin, které měli třeba jen 2 písničky a pak zanikly. Krásný příklad je: Dublex House – Why dont you love me – schálně si to někde najdete, je to jejich jediný song, asi se Vám to líbit nebude, kor když jste teď zmlsaný tou spoutou složitých skladeb, ale uvědomte si, že já to poslouchal na v té době, když to bylo něco neuvěřitelnýho. Singl na který jsem hrdý má 5 verzí a jedna je celkem bych řekl s krásným uplift nádechem.
    Dále v té době vycházely dle mého názoru super trancové songy (ikdyž si vlastně nejsem jistý co se za trance bere a co nikoliv). Příklad: Three Drives on a Vinil – Greece 2000, Beam and Yanou – On Y Va, Neskutečný songy udělaly: Threen one, Red 5. Další velmi oblíbené mám Sequential one (asi víte, že to byli: ATB, Woody a Space Kid a zpěvačka), Porn Kings, DiscoNation a spousty dalších……………… z téhle doby mám ty výběry Dream Dance, řekl bych že tak do 20ky jsou ok, pak už to začalo být hrozný.
    Tahle éra také ustala a přišla pro mě největší krize okolo roku 2000 až 2003, ikdy jsem slyšel jen samou Itálii atd. Poté se konečně pro mě začal dělat trochu komplikovanější trancík, začal mě zajímat house, progressiv, breakbeat. Hodně těch stylů bylo v rozvoji a to je super.

    Trochu mě trápí představa, že tak do 2 let dojdou nápady a šťáva a začne období sucha, nebo muziky, kterou už nebudu muset a co pak?

    Poslední odstavec věnuji tomu Eurodencu. Ať už to byla jakkoliv komerční muzika a teď se mnoha lidem zdá směšná a většinou slyším jen: jé 2 unlimited, DJ Bobo a smích, to jsme byli malý děti, tak ve srovnání s dnešní komerční scénou se mi zdá geniální a o mnoho tanečnější.

    Jinak se omlouvám za tu litanii, ale ikdyž teď poslouchám jiné styly, tak na tuhle hudbu nikdy nezapomenu a snad někdy budu mít vše co nabídla, ale vidím to ještě tak minimálně na 1000 CD ;-). A to jsem to opravdu zkrátil, zaobírat se tady vším do detailů, tak by to opravdu bylo na menší knížku.

    Johny2005
    Člen

    Tak jsem si to konečně celé přečetl.

    Zajímalo by mě, kam řadíte třeba skladbu: Greece2000 od Three Drives on a Vinil z 90 let, nebo třeba Beam and Yanou – On Y Va, nebo Threen One – Reflect. Tohle a spousty dalších jsem kdysi poslouchal a mám toho spoustu doma na origo CD a je to pro mě posvátné. Tohle se ptám, jen protože mě to zajímá.

    Jinak co se týče hudby, tak mám trochu jiný náhled, možná špatný, možná dobrý, ale je to můj vlastní a vznikl tím, jak jsem hudbu studoval a vnímal. Možná mě, za to co napíšu, spousta z Vás bude řadit právě k těm, co neposlouchá komerční trance, ale není tomu tak, taky někdy poslechnu. Jde o to, že tyhle pro Vás geniální trance šlágry mě zrovna osobně neříkají. Znám daleko a hlavně spousty naprosto dokonalých, dle mého názoru s trancem společných skladeb, které jsou pro mne osobně opravdu několikanásobně hodnotnější a lepší, co se týče trancové muziky a většinou je ani na žádné akci neslyším. Ikdyž je pravda, že jsem byl jen na pár akcích, ale třeba do klubíků chodím a tam někdy jsou údajné trance party.
    Vyjmenovat je bohužel nemohu, jelikož jsem je mnohdy slyšel jen 1x nebo 2x za život, ale soustu jich mám na stažených setech.

    Je také pravda, že jsem objevil trance jako první a postupně z něj přesedlávám trochu do progressivu a housu, ale trance poslouchám pořád, ale vlastně už si nejsem jistý co to ani trance je.

    Asi založím nové téma, kde si nechám vysvětlit jak trance vlastně vzniknul, kdo byli ti prní, co ho propagovali a tak dál, ale to už jsem off.

    Ještě abych se vyjádřil k té komerci – nemám jí tedy vůbec rád, ikdyž hudba na které jsem začínal, byla zřejmě tehdá také komerce, ale při nejmenším mnohonásobně lepší než ta dnešní (technotronic, snap, 2 brothers on the 4 floor). Zhruba od konce let 90 jsem komerční hudbu absolutně vypustil. Něco určitě poslechnu, když je to dobrý, ale moc toho není.

    odpověď na: TOP CZ DJs #40282
    Johny2005
    Člen

    Tak jsem si to přečetl a moc mě zaskočilo to, že tu nikde není uvedený DJ Rai.
    Pro mě je to absolutní špička, to nemluvím o tom, že má i jedny z nejlepších skladeb, které
    skládá sám.
    Další výborní DJs jsou třeba DaMoon (ikdyž je pravda, že v poslední době už začíná taky trochu divočit), Dan Cooley.

    Jinak spousta DJs, co tu zazněla jsou jen takový pouštěči Desek v Mece, ve studiu, v Duplexu a tak dal. Chápu, že třeba zahrajou dobře, ale oproti některým DJs co se o hudbu opravdu zajímají nemají absolutní šanci. Možná v komerční scéně. Ale v čechách existuje spousta klubů, kde hrajou neznámý DJs, kteří svým setem, který má úroveň a někam směřuje by tyhle pány hravě strčili do kapsy. Ale zas je jasný, že se o nich moc nepíše.

    Taky jsem absolutně proti Burianovi, který tu zazněl nezčetněkrát. Jestli jeho nazýváte Beest CZ DJ, tak jsem asi zaspal dobu. Taková komerční figurka hrající pořád ten samý styl. Jako neříkám, byl dobrej, ale to už je pár let nazpět, teď už je to jen taková komerční figurka. Holt je vidět to, že slává dělá hodně.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 8 příspěvků - 136. až 143. (celkem z 143)