Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
9. 7. 2007 v 11:18 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29697
Rikeya
ČlenAndrews:
neoháněl ses tu náhodou nedávno tím, že trance nehaníš? Označení cirkusová hudba mi jako hanění docela přijde…8. 7. 2007 v 22:42 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29626Rikeya
Členlépe řečeno: lepší akce s částečně nechtěným publikem než žádná akce
8. 7. 2007 v 22:40 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29625Rikeya
ČlenA co vám vadí na tom nechtěném publiku? Já ho nijak neřeším, nevnímám a užívám si akci. Kdybychom tu neměli nechtěné publikum, tak by byl první díl Transmission (jestli vůbec) a pak by se před kancelářemi UM vytvořil shluk exekutorů. Díky nechtěnému publiku tu teď máme možnost vídat střídavě všechny top trance djs.
8. 7. 2007 v 20:41 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29602Rikeya
ČlenTaky by mě zajímalo, proč tam píšou, že zrovna pan „odborník na trance“ Fleming je zrovna ten pravý, aby komentoval jeho aktuální stav. Trošku mi to připomína anti-povolanost výroků či postojů Aleše Blehy k tranceu.
8. 7. 2007 v 20:32 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29598Rikeya
ČlenJá jsem nic o hodnotě nepovídal, jen jsem lehce kritizoval ASOT jako celek, toť vše (a nevím, jestli se to dá označit za vyloženou kritiku, když řeknu, že skladby sice postrádají nápad, ale stále jsou na vysoké technické úrovni). Ale jak jsem již výše uvedl, i v asotu se dá najít kvalita. Ano, je sice komponovaná osnovou výše popsanou, ale to na hodnotě skladby vůbec neubírá. Jsou tu přece další stránky k posouzení jako pestrost zvuků, rytmika atd.
Mně se to prostě stále líbí, asot bych 2 hodiny poslouchat nevydržel (i přesto, že obsahuje i některé tracky, které vyhledávám), gdjb ano a releasy Terje Bakkeho a podobných mě prostě dostávají. Po čtyřech letech mě to stále neomrzelo.
8. 7. 2007 v 18:34 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29567Rikeya
Členbtw co se týče např. tracku Alex Stealhy – Deploring, tak tam to slovo house vyloženě smrdí.
8. 7. 2007 v 18:28 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29565Rikeya
ČlenŠkoda, že si nenajdu čas na to komentovat každou větu, ale celkově to je asi tak, že trance vybočil svým soundem poslední dobou z libosti pana Andrewse a Fleminga a naproti tomu nabral základnu tisícovek jiných příznivců. A pro někoho to může být pozitivní a pro někoho naopak negativní jev.
Takže tu máme trance na OH, trance v reklamních spotech, tranceové megaakce u nás a já jsem celkem rád, že je o tranceu tak slyšet. Že i občas objevím náhodou ve svém okolí člověka, který se o tento styl hudby aktivně zajímá a mám si s ním o čem popovídat (a tito lidé byli k tranceu přivedeni většinou přes ty neoblíbené pojmy á la Tiesto, ASOT).. Být teď trance undergroundovým žánrem, tak se 5 lidí sejde jednou za půl roku v nějakém pražském klubu, popovídají si a zase mají na půl roku pokoj. Tak bych to nechtěl. Komunita roste a je to zejména díky kopírované produkci, stereotypním radioshows, konceptuálnímu systému tvorby nových tracků a všem ostatním vadám, co zde byly vyjmenovány. Ale účel to plní 😉
8. 7. 2007 v 15:58 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29552Rikeya
ČlenKdyž jsi teda zmínil toho Bakkeho, tak se stačí rozhlédnout po severských zemích a dá se dajít mnoho v rámci možností originálních individualit. Bakkeho kolega Joni Ljungqvist, Alex Stealhy, Ozgur Can atd.
Vocal house je také pořád dokolečka to samé, velice podobné tracky, a je to stále house. A takoví jako Guetta či Prydz a jeho Call On Me už jej posunuli na hodně cheesy hranici. Takže neříkejme, že ostatní styly „problémy“ nemají.
Faktem je, že například ASOT je dá se říct většinou stereotypní nuda, i když se tam dají najít hezké skladby, ale ty bohužel zapadnou do šedi ostatních, kompozičně podobných a tudíž neoriginálních , nicméně stále z technického hlediska povedených tracků. Větší rozmanitost pro uši je už třeba GDJB. Ale to už je prostě jistou mírou konflikt uplifting vs progressive. V upliftingu se hodně používá zmíněna šablona intro – build-up atd… U progressive jsou podle mě možnosti ještě značně otevřené a celková kompozice je volnější.
Tak nebo onak, v současné době by mě už nahrávky od Visions of Shiva do tranzu jistě nedostali, zatímco některé upliftingové anthemy nebo temnější progressive ano. Visions Of Shiva měli také volnější ruku, protože ať se hnuli kamkoliv, tak nemohli kopírovat, protože v podstatě nebylo co. Kdybys před 15 lety slyšel Good For Me, tak bys taky nevěděl, co od ní za minutu očekávat. Tím ale nechci tuhle skladbu obhajovat 🙂
8. 7. 2007 v 10:58 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29538Rikeya
ČlenNeřekl bych, že ten zvuk kopírují proto, že by chtěli udělat hit, ale proto, že ho prostě znají, mají k němu nějaký vztah, líbí se jim a čerpají z něj inspiraci. Docela by mě zajímalo, kam by Andrews ten zvuk rád posunul.
Žádnou tvůrčí krizi nevidím, jediný fakt je, že je toho teď přehršel. Kdyby producenti nelezli jak houby po dešti, tak by si každý našel to, co jeho uchu lahodí a neměl by to 5x okopírované od jiných producentů. Když vezmeme třeba tvorbu Airwavea a dalších, tak o žádné tvůrčí krizi nemůže být řeč. Naopak, tito právě dosáhli maximálních možností zvuku. A pokud budeme chtít zvuk někam posouvat, tak jedině k amelodickému technu nebo minimalu anebo na druhou stranu směrem k ambientu. A to už pak opravdu trance nebude.
7. 7. 2007 v 20:32 odpověď na: Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music #29478Rikeya
ČlenTak je přirozený, že hudba se časem vyvíjí a mění = není stejná jako na začátku 90.let, o kterých tady pan Fleming mluví. A je i celkem pochopitelné, že v dnešní době už není tolik prostoru pro originalitu. A polemizovat o tom, jestli to je či není trance, je zbytečný, protože to z něj tak či onak vyrostlo a nechalo si to nálepku tranceu, stejně tak jako rock je už úplně někde jinde než před dvaceti lety.
Takže příliš nevím, na co chtěl pan Fleming vlastně poukázat. Pokud na to, ať mladí producenti raději tvoří v neohraných stylech, tak je to sice pěkné, ale budou mít daleko větší šanci, že jejich tracky uslyší jejich nejlepší kamarádi než ti, kteří ´trying to make a hit´. Pěkný příklad je Slovensko, kde je originalita ta tam a jak si tamní producenti spokojeně vydávají na Armadě atd.
Co se Sandera týče, tak musí být asi velký kamarád s Johnem, protože jeho příklad je úplně absurdní.
Rikeya
Člendeivis:
já ti nic nekritizuju, příjde mi to jen legrační 😉Rikeya
ČlenAdam „metrouš“ White :_)
Rikeya
Členjen jeden headliner? :-/
Rikeya
ČlenFox Mulder:
Co se týče Husteyho, tak nevím, neznám ho, byla to jen nadsázka 🙂Ano, jsem si jistý, že bych si měl s něma o čem popovídat, byli to lidé, kteří měli různé zájmy sport atd, což později ustoupilo do pozadí kvůli srazům s jejich komunitou (což bylo většinou půldenní sedění někde venku a všechno, co k těmhle „srazum“ patri), taky se jeden z nich (slabsi povaha) stal tak trosku nepredvidatelnym a byly s nim opravdu velke problemy. Byli to (aspoň jsem si myslel) celkem inteligentní lidé, druhý případ je, když začne fetovat někdo méně duševně založený a vyjde si třeba takhle po Praze shánět peníze s tím, že vybírá pro nadaci. To už jsem také bohužel zažil 🙁 Neříkám, že by to neudělal třeba i zoufalec, který by pod vlivem nebyl, ale tady se jednalo spíš o jakési utlumení mysli a o ztrátu veškerého studu vůči okolí pod vlivem oné omamné látky.
Rikeya
ČlenFox:
„Ale copak tam můžou jít, když se musí dávat na prevenci proti drogám a léčby závislích a nemocných s hepatitidou a AIDS?“Když by byly drogy legální, kdo by těm lidem kupoval stříkačky? Myslíš, že oni sami by si je kupovali? Ne, vzali by si raději požitou než utratit zbytečně peníze, za který si můžou pořídit to, po čem nejvíc touží.
-
AutorPříspěvky