Eternity 13 – trance akce v Brně + soutěž + rozhovor s Laydee Jane
Klubová noc s názvem Eternity si získala za 4 roky existence uznání po celé republice jako jedna z nejpečlivěji připravovaných akcí a to nejen díky originálnímu line-upu (v minulosti vystoupili například Layo + Bushwacka, Umek, Valentino Kanzyani, Felipe,Lucca či La Di Da), ale i vysoké kvalitě dekorací, grafiky a technického provedení akce. Pořadatelská agentura Mersey zde zúročuje mimo jiné své dlouholeté zkušenosti s pořádáním známého festivalu Hradhouse, či legendárních party Supersonic Garage. Další, prosincový díl Eternity se bude konat v brněnském klubu Fléda a bude orientován na styly progressive a trance, tedy na hudbu, která má v České Republice vzrůstající popularitu, což ostatně potvrdila rekordní návštěvnost nedávné párty s Tiestem v Praze.
Ve Flédě se představí švýcarská tranceová djka LayDee Jane, která v poslední době nadchla publikum na festivalu Creamfields či v ostravském Fabricu, jeden z nejrespektovanějších současných producentů Chris Cowie ze skotského Aberdeenu,holandský DJ San,Rai z Roxy, Martin Gredner a nový talent Hydrophonic. Vstupenky jsou k dostání v síti Ticketpro.
18.12.Fléda Brno
Předpokládaný line-up:
20.00 Rai (Roxy)
23.00 Martin Gredner (Fabric)
00.30 LayDee Jane (Ch)
02.00 San (Nl)
03.30 Chris Cowie (GB)
06.00 Hydrophonic
07.00 end
Soutěž o 2 vstupy (zasílejte na katka@mersey.cz, do predmetu e-mailu vyplnte ETERNITY 13 – soutez o 2 vstupy Trance.cz):
Odkud je DJ San ?
1. z Německa
2. z Belgie
3. z Holandska
Rozhovor s LayDee Jane k Eternity
Jaká je vlastně tvoje historie a proč jsi se odstěhovala do Švýcarska?
Můj přítel tam dostal nabídku na práci, já měla čerstvě odmaturováno, tak jsme tam odjeli. Nejdříve jen s tím, že tam budeme pár týdnů, no ale dnes už jsme tady skoro 6 let 🙂
Kdysi jsi v Brně hrávala na Základně, z Brna však nejsi, jak k tomu došlo?
Tak to byla velká náhoda. Dříve můj přítel jezdil hrát po celé ČR. A jednou, když mu odpadlo v pátek hraní, tak jsme se rozhodli, že když už jedeme na Moravu, tak se stavíme v Boby. Tam byl ale nějaký firemní večírek a tak jsme se zeptali taxikáře, jestli neví o nějakém dobrém klubu v Brně. Doporučil nám právě Základnu, kde jsme se ještě ten večer seznámili přes společného známého s majitelem. Asi za rok na to, když už jsme byli ve Švýcarsku, jsme na Základnu jeli znovu. To už jsem měla první demo, které jsem šéfkovi dala no a na základě toho dema si mě tam pozval. První akce měla úspěch a tak jsem tam hrála vícekrát. Vlastně to byl můj začátek v ČR, protože tam jsem se seznámila s kamárádkou, která o mě řekla pořadatelům Citadely, kde jsem pak několikrát také hrála.
Jak jsi se dostala na akce JPA, kde jsi téměř rezidentka?
No to právě bylo na mojí zatím poslední Citadele, která se konala přímo v sídle JPA, tedy v Benešově v KC Karlov. Tam mě tehdy oslovil takový divný týpek, že bych měla hrát na Creamfields. Vůbec jsem netušila kdo to je a myslela, že to je další z těch, co mě chce sbalit na booking. No ale pak jsem to řekla svému managerovi a ten se toho člověka šel zeptat, jestli to myslí vážně. Později se z toho divnýho týpka vyklubal hodně pohodovej člověk, na kterém bylo vidět, že se opravdu v klubové scéně (nejen v ČR) vyzná. Nakonec jsem tam tedy opravdu hrála a myslím, že jsem nezklamala, protože od té doby jsem dostala od JPA další 3 velmi atraktivní nabídky. Takže díky Kire .)
Co tě vlastně přimělo hrát trance?
Na to se mě ptá skoro každý 🙂 Po tom co jsem se odstěhovala do Švýcarska, tak jsem tam začala chodit do klubů, kde se tenkrát skoro nic jiného než trance nehrálo. Hned na poprvé mě to natolik chytlo, že jsem se ho rozhodla hrát také. Už dříve jsem si jen tak ze zvědavosti zkoušela doma mixovat, ale tohle bylo něco víc. Podobné pocity mám do dnes, když slyším trance. Netvrdím, že je to nejlepší hudba na světě, ale kdo má trance rád, ví o čem mluvím.
U hraní máš typický projev a dobře až divadelně komunikuješ s publikem, hrála jsi někdy divadlo?
Jasně, já jsem dříve zkoušela snad všechno, herectví, klavír, zpěv, dokonce jsem chtěla po maturitě studovat v Brně na JAMU! Původně jsem totiž chtěla dělat muzikály nebo tak něco s hudbou a tancem, ale nikdy mě nenapadlo, že budu djka, to fakt ne. Ale co se týká mých projevů za pultem, tak to neni divadlo, ale to vše ve mě vyvolává ta hudba kterou hraju a také ta atmosféra a energie, kterou umí lidi vytvořit. Já jsem totiž hodně temperamentní povaha, takže to prostě musí ze mě ven 🙂
Kde všude nejčastěji hráváš, daří se ti expandovat například do Holandska či Anglie?
Tak v Holandsku jsem letos hrála poprvé, ale za to rovnou na Street-parade v Rotterdamu, v Anglii jsem ještě nehrála. Já se tam ani nějak netlačím a nabídky mi ještě nechodí. Je pravda, že mám smlouvu s jednou holandskou agenturou, ale doteď je to o ničem. Zatím čekám na to, až se mi povede natočit nějaký fakt dobrý song a pak uvidím, jestli mi to otevře dveře dál nebo ne. Do teď jsem hrála v zemích jako ČR, Švýcarsko, Itálie, Německo, Polsko, Francie, Španělsko, Slovensko a Holandsko a myslím že s jedním singlem, který vyšel jen jako promo v nákladu 100 kusů, je to až skoro neuvěřitelné.
Slyšel jsem tě hrát i tvrdší tech trance, co je vlastně tvoje hlavní “parketa “?
Jak kdy, záleží na tom kde hraju, ale já hraju prostě trance. Podle reakcích publika se pak během setu rozhoduju, jestli bude více těch melodických nebo více těch tech-tranceových kusů. Poslední dobou ale lidi více paří na právě na ten tech-trance. A navíc toho kvalitního melodického tranceu vychází poslední 2 roky čím dál méně.
Na Eternity tě doprovodí DJs Chris Cowie (Bellboy records), Holanďan San (F2 Recordings), Rai a Martin Gredner, jaký na ně máš názor?
Tak já znám jenom Martina, který podle mě udělal velký kus práce a myslím že už má docela slušnou základnu fanoušků. Od Sana mám jednu výbornou desku, která je ale spíše progressive, takže kvůli rychlosti BPM se mi jí daří málokdy zařadit do setu. Chrise znám jen podle jména. Já se s těmi progressive dji setkávám málokde, ačkoliv ten styl ráda poslouchám, třeba doma u vaření 🙂
Jaká je scéna ve Švýcarsku, a kde tam nejčastěji hráváš?
Před 5 lety se tady hrál trance doslova na každém rohu, ale dnes aby ho člověk hledal. Možná se ho lidi přesytili, ale především je to vinou promotérů, kteří bookovali pořád ty stejné švýcarské “dj-star”. A další věc, že přišla nová generace a ta si v klubech prosadila RnB, které do nich cpou hudební TV stanice. Já jsem odkojená na MTV, ale dnes si ho už nemůžu ani zapnout. Jiank zrovna tento týden jsem se dozvěděla, že v nejvyhlášenějším švýcarském klubu MAD s mou rezidenturou počítají na další rok, což jsem moc ráda, protože od nového roku tam končí hodně dlouholetých rezidentů. No a hned v únoru tam budu hrát na akci Trance Escape s Ferry Corstenem, s kterým jsem ještě nikdy nehrála. Jinak tam hraju na různých trance-festivalech, nebo v menších klubech podobných těm v ČR.
A nakonec prosíme vzkaz clubberům a top 10
Že jim ten Top 10 určitě zahraju právě na Flédě a moc bych si přála, aby se tam povedla aspoň taková atmosféra jako když jsem tam před více jak rokem hrála naposledy !!
Chris Cowie profil
Chris Cowie je nepochybně jedním z nejprofilovanějších DJ producentů na taneční scéně, s nepočítaným množstvím tracků na stovkách kompilací všech žánrů, od tech-house kompilací až po řádně “našlápnuté” techno kompilace. DJs všech stylů taneční hudby použili jeho tracky ve svých mixech. Od Jeffa Millse, Laurenta Garniera, Danny Tennaglia, Carl Coxe až k Paulu Oakenfoldovi. Rozmanitost a půvab Cowieho hudby jsou zřejmé. Během své kariéry nahrál a vydal kolem 150 desek jednotlivě pod různými pseudonymy a pokračuje v kvalitní produkci u spousty labelů. Rovněž spolupracoval na skladbách se spoustou DJs, což vyvrcholilo vydáním cca 45 releasů umělců jako např. Percy X, Christopher Lawrence, Havana, San a DJ Lucca.
Carl Coxem ho označil za “mistra funk techna”. Cowie jednoduše pořád posouvá své možnosti při hraní či práci ve studiu. Není pochyb o tom, že Cowieho schopnost přizpůsobit se nebo se vyvíjet v neustále se měnícím prostředí taneční scény je jednou z jeho silných stránek. Nyní Chris upustil od všech pseudonymů, vystupuje a produkuje pod vlastním jménem a šíří svůj unikátní sound po celém světě. Zahrál si ve všech koutech světa – od Ruska přes Čínu k Austrálii a USA.
Chris Cowie do své práce zahrnul novou technologii. Nedávno přesedlal od hraní z vinylů a final scratche na používání softwaru Ableton live. “Byl jsem unavený jednotvárností hraní z vinylů. Nyní mohu tracky, které hraji, editovat a remixovat, což dává mému setu osobitější sound, a je tedy pro mě unikátní.”
Cowieho dosažených úspěchů je příliš mnoho, než aby se daly všechny zde zmínit. Dvě z jeho sólových alb, “Best Behaviour” (Chris Cowie) a “Pure” (Vegas Soul) byly zvoleny nejlepším albem roku v mnoha anglických časopisech. Jeho album “Pure” se umístilo na 6.místě ze 100 v žebříčku prestižního anglického časopisu Muzik Magazine. Na pozicích před ním se umístili pouze velikáni jako Chemical Brother, Underworld, Leftfield, Daft Punk a Moby. Byl rovněž nominován v prestižním BBC Radio One – Essential Mix roku, a to společně s 5 dalšími top DJs. “Nevyhrál jsem, cenu získali za svůj DJ set Sasha a Darren Emmerson, což je těžko porazitelný tým. Byl jsem šťastný za svou nominaci.”
“Bez Chrise Cowieho by můj sound nebyl ani z poloviny tak dobrý, jaký je teď.” Danny Tenaglia
“Cowie je mistr Funk Techna” – Carl Cox
“Definitely Funky As Hell” – Laurent Garnier
“Cowieho album Best Behaviour je čistá klasika.” – Ministry Of Sound Magazine
DJ SAN (NL) profil
Máte-li rádi DJe a producenta, který hraje a tvoří hudbu se spoustou energie, break beat nebo 4/4, s agresivními basovými linkami a množstvím bicích, pak San vám musí přesně padnout do noty! DJ a producent San působí na scéně elektronické taneční music již dlouho a vede se mu skvěle. Je rezidentem v indickém New Delhi a v St. Juliens na Maltě, a kromě toho také předvádí své umění pravidelně jednou za 14 dní v nejpopulárnějším bukurešťském klubu Kristal (www.clubkristal.ro). Zde znovu vystoupí 11.prosince společně s Hybrid (U.K.)
Sanovy desky hrají takoví DJs, jako Anthony Pappa, Quiver, Satoshi Tomiie, Max Graham, Danny Tenaglia, Christopher Lawrence, Cass, James Holden, Chris Fortier, Jimmy Van M., Saeed & Palach, Andy Jarrod, Thomas Penton a DJ 19. John Digweed Sana označil za “excelentního DJe s úžasným mixem”. Také Marco V. mu dává plnou podporu – použil Sanův track “Sebastian Moore-Hunted” ve svém posledním Essential Mixu pro BBC Radio!
Jeho exkluzivní nejnovější remix DJ Rubyho – Pure Stimulation pro label F2 si zase našel cestu do kufrů na desky spousty DJs (Anthony Pappa, Hybrid, Thomas Penton), a to ho label rozeslal teprve před týdnem! Kromě hraní a produkování se San také věnuje psaní: měsíčně píše sloupek pro Pitch Adjust (www.pitchadjust.com) a v prosinci bude online jeho první sloupek na nejnavštěvovanějším holandském tanečním serveru Phono.
Tento měsíc se San objeví na titulce časopisu Dansezee (Malta), kde o něm budou 2 rozsáhlé články. Dále dělá mixy pro různá rádia, např. Trance Airwaves, Oslo Nights Sweden, holandské National Radio 3 FM a Radio Decibel.
Začátkem příštího roku Sanovi vyjde nové mix CD “DJ San live in Bucharest” z rumunského klubu Kristal a poté také jeho 1.sólové album. Očekávejte kombinaci break beatu, ambientu, tech houseu a prvků techna.
Díky své skvělé dj-technice, unikátní směsi stylů a svým releasům, které podporují hvězdní DJs je San připraven stát se velkým jménem na poli celosvětové taneční scény tento rok!