JPL – Ilmola
Za projektem JPL se skrývá mladý a talentovaný producent z Jiľního ©védska Joni Ljungqvist. Joni se narodil v roce 1987 a jiľ od svých 12 let začal vytvářet muziku. Během této doby se dostal k programu Rebirth, který mu v začátcích hodně pomohl. Postupem času si uvědomoval, ľe se pro něj stala elektronická hudba přímo váąní. Během daląích let se postupně začal vyvíjet po producentské stránce a jeho skladby se na internetu dostávaly do stále větąího povědomí. Ale to aľ po létě 2004, kdy Joni ve věku 16 let začal spolupracovat s Norským DJ’em a producentem jménem Terje Bakke na své první opravdové “zakázce”. Jejich track “Bakke & Ljungqvist – Fanatic” si vybral Markus Schulz pro svůj label Electronic Elements (sublabel Armady). “Fanatic” se také dostal na vinyl Coldharbour Selections 3. Později měl Joni úspěch se vąemi svými daląími aliasy , JPL, Ljungqvist a LNQ.Skladba LNQ – People i used to know byla hrána hlavně Tiestem a Arminem, hlavně Tiesto si ji natolik zamiloval, ľe ji nabídl místo na své kompilaci In search of sunrise 4. Stejná skladba se dostala na kompilaci Pedro Del Mara and Dj Shaha “Mellomania 4”. Track JPL – A Place Called Home si vybral Ferry Corsten pro svoji kompilaci Passport: Kingdom of the Netherlands. Jedna z posledních Joniho desek přichází pod Aliasem JPL. Její jméno je Ilmola a kromě výborného original mixu zde najdeme remixy od Leona Boliera a Antidote. Vinyl vyąel 3.4.2006 na labelu E-TCR.
Original mix se dá popsat jako nadýchaný Uplifting. Je vidět, ľe si Joni s touhle skladbou opravdu pohrál. Ilmola se opravdu skvěle poslouchá, vąechny její části, vąechny samply a melodie jsou spolu v téměř dokonalé harmonii a vytvářejí opravdu nepopsatelnou atmosféru. Osobně bych tenhle track zařadil takřka aľ úplně na konec, nebo» se hodí jako taková perlička na rozloučenou. 8.5/10. Leon Bolier nasadil v remixu opravdu masivní sound. Skladba je mnohem energičtějąí neľ Joniho verze. Dá se popsat jako Anthem a troąku taky Hard, to vąe díky hlavnímu motivu, který jiľ tolik neharmonizuje s okolím ale spíąe se dere do popředí. Někdy mi hlavní motiv troąku připomene Yvese DeRuitera a jeho Turkish Bazaar.8/10. Za Antidote’s Darkroom remixem stojí pánové Laurent Véronnez (L-Vee, Airwave) & Marnix Braeckevelt. Jak uľ název napovídá, skladba je trochu jiného raľení neľ předchozí dvě. Styl produkce se tu dá popsat jako Deep Dark Progressive Trance. Osobně ji mám z celého vinylu nejraději. Její temná atmosféra se hodí do jakéhokoliv proggy setu. Kdyľ se do skladby zaposloucháme, tak si můľeme představit skladbu jako temnou jeskyni a hlavní motiv jako světlo ukazující nám cestu ven. 9/10.