Leon Bolier pres. Surpresa – Back in the days / Flower Fountain
Leon Bolier se narodil v roce 1980 v Holandsku, svou producentskou kariéru odstartoval ve svých 14 letech, hlavně pod vlivem tehdejąího “komerčního” house. Začal produkováním jednoduchých smyček a samplů, později přiąel na to, jak postavit celý track. Za svůj smysl pro melodie a melodické linky vděčí bezesporu mnoha lekcím hraní na piáno s nimiľ začal ve svých 8 letech. Nejdůleľitějąím momentem v jeho dosavadním ľivotě, který ovlivnil jeho producentský směr bylo objevení tracku ‘Energy 52 – Cafe del Mar’, který si Leon zamiloval. Od té doby byl jeho hlavním směrem v produkování Trance. V dneąní době se vąak zaměřuje také na progressive, ambient a techno. V roce 2003 se Leon a jeho bratr Bart dali dohromady s Maykelem Pironem, který pracoval pro Warner Music Benelux. Ten se jim rozhodl svěřit remix Libra – Calling your Name, který vyąel pod jejich společným projektem Subsphere. Poté se Leon rozhodl udělat pár daląích remixů pod projektem Subsphere jako třeba remixy Questia – Nexus Asia a Crystal Clouds (vydáno na labelu A State of Trance) a Azior – Sunset at Myvatn (label Green Martian). Dále následovala první sólová nahrávka, která byla je a bude stejně jako mnoho daląích vydávána na labelech jako Armada Music, Blackhole Recordings, Spinnin Records, Bonzai Music, Captured Music a FTM Records pod pseudonymy Subsphere, Mindsensation a Precursor, samozřejmě také pod svým vlastním jménem. Jeho nahrávky hrají velikáni jako Tiesto, Armin van Buuren, Judge Jules, Marco V, Paul Oakenfold, John Digweed a daląí.
Do mého povědomí se Leon zapsal hlavně skladbou My precious o níľ psal Libor a remixem skladby projektu JPL “Ilmola” o které napíąu v jedné ze svých recenzích. Jeho poslední vlastní release vyąel pod novým pseudonymem Surpresa a je to Double A vinyl obsahující tracky Back in the days a Flower Fountain. O vydání se postaral sublabel Armady, konkrétně label A State of Trance. ASOT053 RELEASE DATE 03-27-2006. Skladba Back in the days je vynikající kombinací upliftu a melody progressive a ambientními prvky. Track sám o sobě je velice sviľný (okolo 138 BPM) o coľ se stará hlavně pěkně propracovaná basová linka. Z počátku tracku nás příjemně navnadí basová linka, která nás opravdu nabudí, v daląí fázi tracku přijdou ke slovu konga, jemná electro smyčka a hlavně v pozadí znějící velice smutná melodie. Za zvuků moře přechází track do daląí fáze, v níľ se jiľ začne ozývat hlavní motiv. Následující vteřiny nás správně “upliftnou” do stavu, kdy člověk takřka “surfuje na vlnách euforie”. Celá skladby je zavrąena smutnou pasáľí, která byla ke slyąení v prvních minutách. Kdyľ se za touto skladbou ohlédnu, musím jednoznačně konstatovat, ľe patří mezi nejlepąí skladby tohoto roku. Její balancování mezi smutkem a euforií je geniální stejně jako hlavní motiv. Jednoznačně 10/10.
Co čekat od druhého tracku v pořadí, kdyľ první je tak výjimečný. Na tuto otázku se pokusil Leon odpovědět skladbou Flower Fountain. “Květinová fontána” jak by se dal název přeloľit je opět velice sviľnou skladbou. Basová linka je o něco jednoduąąí, celý track je temnějąí a více laděný do electra. Tentokrát se Leonovi povedlo pocity smutku a euforie vměstnat do jedné melodie, do jednoho motivu. Osobně mám z celého tracku nejradąi cca 30 sekundovou pasáľ před hlavním breakdownem, která je nadmíru podmaňující. Během samotného breakdown se ozývají příjemné ambientní motivy, skladba následně vygraduje do velice energické pasáľe. Celou skladbu uzavírá opět velice podmanivá melodie. Jestli se skladbě Flower fountain podařilo vystoupit ze stínu Back in the days nechám na vás, podle mě to snad ani nejde, takľe 9.5/10. Leon Bolier a Double A vinyl, co na to říct, myslím, ľe postačí prosté WOW.