TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Nový singl: Satoshi Tomiie – Inspired

01.11.2000

Tenhle singl vyąel uľ v roce 1999, avąak v roce letoąním se dočkal reedice s neuvěřitelnými 10 mixy a ąedesátidevíti minutami záznamu. Asi největąím lákadlem měly být dva nové mixy od člověka, který je tedˇ hodně v kurzu – Borise Dlugosche. Vzhledem k tomu, ľe jde o promo výlisek a ty jak známo jsou skoupé na informace, dalo docela fuąku o tomhle japonečkovi něco sehnat, ale nakonec se zadařilo.

Satoshi Tomiie se narodil v roce 1966 v Tokyu a po právu se řadí mezi první japonské umělce, kteří pomohli tamní klubovou scénu trochu rozhýbat. Uľ v mládí proslul sluąnou hrou na klavír, později se začal (jako správný japonec:-) zajímat o elektronické maąinky a tak svoji první kapelu zakládá uľ počátkem 80. let. A jak se dokázal vypracovat v uznávaného DJe a producenta i za oceánem? Vľdy» je to tak jednoduché:-). Byl poľádán jednou kosmetickou firmou o vyrobení znělky pro jejich promoakci a následný DJing na párty, která s výrobkem souvisela. To ovąem netuąil, ľe druhým DJem, který tu bude hrát, není nikdo jiný neľ Frankie Knuckles. Frankiemu se líbil jeho přístup k hudbě, naąli spoustu společného a tak ho pozval do New Yorku a seznámil s druhou nejdůleľitějąí osobou houseové scény – Davidem Moralesem.

Uľ tehdy vlastnil Frankie s Davidem agenturu Def Mix Productions, která se zabývala produkováním a remixováním nejrůznějąích projektů, zpěvaček a zpěváků, ale i vlastní tvorbou obou z nich. Nic tedy nebránilo tomu, aby se jeątě o jednoho člena rozrostli a tak je dnes Satoshi Tomiie vedle těchto dvou legend povaľován za stejně důleľitého a zároveň pracovitého umělce. Spousta popových hvězdiček si uvědomovala, ľe pokud se dostanou jejich tracky z komerčních rádií do undergroundových klubů, zvýąí se tak mnohem více poptávka po skladbách, o které by tohle publikum jen sotva mělo zájem. To vąak vyľaduje volbu dobrého remixéra. Satoshiho sluľeb vyuľívali ti nejlepąí a on jim také to nejlepąí za svého talentu poskytoval, v podobě devíti aľ deseti minutových klubových mixů. Z dlouhého seznamu zákazníků bychom měli zmínit alespoň: Simply Red (Remembering The First Time), Michael Jackson (This Time Around), Mariah Carey (Fantasy), asistenci po boku Davida Moralese – U2 (Discotheque), Michael & Janet Jackson (Scream) nebo producentskou činnost na Madonnině Human Nature.

Inspired je po výborných singlech Darkness a Up In Flames v pořadí třetím bonbónkem z debutového alba (proč aľ teď??) Full Lick. Jiľ tehdy mě Inspired zaujala. Mezi tou změtí nejrůznějąích jazzových, houseových, soulových, občas i hiphopových a drum´n´bassových postupů, tahle skladba vynikala od prvních tónů. Z 90% za to můľe nádherný vokál Diane Charlemagne. Pokud vám to jméno nic neříká, rád vám pomůľu. To ona je zodpovědná za jednu z prvních drum´n´bassových hymen, a sice Goldieho nesmrtelnou Inner City Life. Tedy co ona s tím hlasem dokáľe… Soulové cítění o několika oktávách jsou ozdobou a zároveň zárukou úspěchu vąech nazpívaných skladeb. Taková pohoda, čistota a zároveň hravost se slovíčky – kdybych měl klobouk, tak smeknu. Vsadím se, ľe ve studiu zpívá vľdy napoprvé a bez nějakých oprav. Ale teď k samotným verzím!
The New Radio Mix je klasický edit téhle skladby, který se samozřejmě kromě praľského Rádia 1 nikde jinde neobjevil. Hodně připomíná věci od Todda Terryho nebo debutové album Nu Yorican Soul. Je velká ąkoda, ľe naąe rádia zatím takovéhle tracky ignorují. Moľná jsou na ně moc “americké” a doba snad jeątě dozraje.
The Vinyl začíná sólem na různé perkuse a zvonečky, důraz je kladen na zvýraznění doprovodu na klavír a spoustu ľivých nástrojů. Pozadu nezůstává ani Dianin hlas, který je s citem usazen mezi jednotlivé nástroje a svojí silou vůbec nepůsobí nijak uřvaně. Je opravdu něľným pohlazením. Při poslechu si uvědomíte, jak jsou si skladby od Moralese, Knucklese i samotného Tomiieho podobné. To klávesové přejetí z prava do leva, které se objeví v přechodech – to je typická Moralesova ąkola. Vzhledem k tomu, ľe Satoshi u “velkého mistra” často asistuje při různých dodělávkách, moľná ľe tentokrát pomohl naopak jemu.
V Reprise 2 oceníte hlavně Dianin hlas, podbarvený opravdovým piánem. A jak se zdá, jde to i bez daląího doprovodu – Diane si vystačí:-). Shellshock Club je pojmenován podle jednoho Satoshiho projektu. Pokud předchozímu mixu vévodilo piáno, tady je to několik kytarových doprovodů, které určují jak se skladba bude vyvíjet. Mají hodně příjemný zvuk a spolu s hutnou basou je to více hozené do jazzu s příjemnými filtrovanými vokály.
The Directors Cut – tak tady opravdu váhám. Nevím totiľ, kdo je “Director”. Věci od Davida Moralese mám naposlouchané a tohle by klidně mohla být jedna z nich. Janet Jackson (When I Think Of You) remixoval právě on a tyhle dva mixy jsou si hodně podobné – pohoda, čistota, typický automatový spodky, jednoduchá smyčka, flétna – to vąe hovoří právě pro něj. Ach jo, jak moc mi chybí informace k remixům (pokud vám tenhle singl proąel rukama, můj e-mail je tu pro vás, díky:-).
Oba Dlugoschovy mixy stojí opravdu za to. Budu se muset porozhlédnout po vinylech – hrál bych je, hlavně ten s označením Dub. Výborné filtry dělají s hlasem Diane opravdu divy. Je tu více stopbeatů, ale vůbec vás nebudou nudit. Vychutnávejte si hlavně vąechny ty hrátky s přechody. Vynikající spodky a basa tomuto tracku dominují. Proti tomu je Dlugoschův kolovrátkový mix pro Moloko (Sing It Back) hodně slabým čajíčkem. Jeho Clubmix je více do rádia a na diskotéky, ale ruku na srdce – dostane se tam? Hodně voní létem a pouľité smyčce ho jeątě více rozdovádí a dají mu zcela jinou tvář.
The Shellstrumental není ničím jiným neľ instrumentální podobou mixu č.4 – Shellshock Club, takľe nic nového.
Accapella naopak dává na frak vąem rádoby zpěvačkám. Mohou totiľ jen tiąe závidět, protoľe hlasu Diane se jen tak někdo nevyrovná. Kdyľ byste měli chu» udělat si vlastní remix Satoshihi nádhery, víte kde získat samotný vokál bez jediného ruąivého tónu, pouze s nutným echem.
Directors Dub vyvolává opět polemiku o moľné Moralesově účasti. Velká hravost s perkusemi, uvolněnost a naprostá vyváľenost vąech zúčastněných nástrojů – to jsou hlavní body závěrečného mixu vynikajícího singlu.

Zhodnocení: Uľ dlouho se mi nedostal do rukou singl s tolika verzemi, který by se dal poslouchat od začátku do konce, bez toho aby vás nějak nudil. Pokud máte rádi americkou podobu houseu, tedy stylu který se tam narodil, bude Satoshi Tomiie patřit mezi vaąe oblíbence, protoľe singl Inspired je opravdu “Inspired”. A pro programové ředitele vąech rádií tu mám malý vzkaz: Zkuste se při tvoření playlistu více zamyslet – moľná vám jedna skladba chybí…
Myclick

Monika
Author: Monika

Komentáře nejsou povoleny.