TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Poslední info o sobotní akci Open to close s Markusem Schulzem v Sasazu a velký rozhovor

18.05.2016

V sobotu 21. května se koná unikátní akce v klubu Sasazu, Markus Schulz v Praze předvede svůj jedinečný koncept “Open To Close” (od otvíračky do zavíračky). Začátek akce bude ve 22:00 a konec bude v 05:00 nebo později! Celý večer bude za mixážním pultem jen jediný člověk – legenda Markus Schulz. V průběhu večera se nám představí ve třech fázích. Pro zahřátí se z něj stane warm-up DJ, poté se promění v hlavní hvězdu alias headlinera a třetí fází bude afterhour DJ, který celou noc uzavře. Je na co se těšit!

Důležité info:
Klub bude otevřen ve 21:30.
Poslední vstupenky v prodeji: http://bit.ly/MS-OTCPrg16Tix
VIP vstupenky jsou vyprodané.
V klubu nelze platit platební kartou.

Čtěte rozhovor s Markusem o vydaném albu “Watch the World” a konceptu “Open To Close”:
K produkci tvého nového alba “Watch the World” jsi přistoupil velmi odlišně. Můžeš vysvětlit, co je to za novinku?
To jsem určitě přistoupil. V kariéře DJe jsou alba umělce vždy velkými milníky, proto jsem chtěl strávit nějaký čas reflektováním a vyhodnocováním toho, jaký by byl příští vhodný a vzrušující krok v dalším posunu, jelikož jsem během jednoho desetiletí dokončil již pět alb. Proto se v průběhu počátečního období brainstormingu má mysl vrací zpátky do dnů, kdy jsem byl mladý. Prožil jsem si těžké dětství a ve věcech, které jsem měl rád, jsem našel více útěchy, než je obvyklé. Předmětem, ve kterém jsem ve škole nejvíce vynikal, bylo tvůrčí psaní, a učitelé mě vždy povzbuzovali, abych to zkoušel co nejčastěji. Avšak už v tomto věku, zamilován do hudby a poslechu rádia, jsem byl neskutečně odhodlán jít za svým snem stát se DJ, a to i na úkor všeho ostatního. Když se mi začaly otevírat dveře na dýdžejské frontě, mým dalším krokem byl posun do produkce. A když jste mladí, můžete vynaložit veškerou tvůrčí energii do hudby – pohrávat si se syntezátory a otáčet kolečka. A tak se moje touha po tvůrčím psaní začala vytrácet.
První produkce zrozená z tohoto směru byla skladba Destiny, kde se objevila zpěvačka Delacey, a jak víme, dnes se díky tomu, jak hluboce fanoušci na celém světě přilnuli k tématu skladby, stala jedním z těch velmi zvláštních okamžiků v mém livesetu. Úspěch té skladby mi dodal více sebedůvěry k psaní písní pro celé album. Ale teď, po dokončení alba Watch the World, mě na osobní úrovni velmi těší ponořit se do zájmu z mládí, který v začátcích mé kariéry DJe zeslábl. Připadá mi, jako by ve mně opět vzplál plamen. O 17 skladeb později je album Watch the World s úžasnými příběhy připraveno k poslechu pro každého.
Tvé album obsahuje 17 písní, ale deset z nich je jak v původní, tak i akustické verzi. Jaké si myslíš, že jsou konkrétní odměny a rizika, když se takové album udělá?
S výjimkou skladeb Destiny a Fears byly akustické verze, které se objevují na druhém disku alba, produkovány ještě před verzemi z disku jedna. V podstatě takhle vznikla skladba Facedown. Kvůli příběhu obsaženému ve skladbě Facedown – kde jde o dva lidi, kteří své životy zpackali takovým způsobem, že už nemají nic jiného než sami sebe, a jejich prosba je v této těžké době zůstat s tím druhým a nepodlehnout. Rozhlasová úprava, akustičtější verze se základními bicími nástroji byla úmyslná interpretace, u níž jsem chtěl, aby ji lidé slyšeli jako první – pozorně si poslechli slova a porozuměli příběhu, a velká klubová verze v trancovém stylu byla samozřejmě ta, kterou hraju v livesetech. V návaznosti na to, že lidé ocenili hodnotu příběhu, mi bylo jasnější, že napsat píseň se základní kytarovou melodií je nejlepší cesta k dokončení alba Watch the World. A tak se zrodil “akustický disk” a také mi pak dávalo smysl vrátit se a udělat skladbu Destiny ve stejném stylu. Jistě byl risk vypustit akustickou verzi alba Facedown jako první, protože se nevyhnutelně objeví část lidí vyšilujících, že se hudba hrozně liší od toho, co ode mě očekávají, ale já jsem neustále zdůrazňoval, že hlavní verze pro každého bude brzy následovat, a když si lidé na píseň zvykli, už to nebyl problém.
Při tvoření tohoto alba jsem se hlavně naučil to, že pokud napíšete skvělou píseň, pak bude také skvěle znít bez ohledu na to, s jakou hudbou ji spojíte. Opravdu mi to dávalo smysl nade vše ostatní. Pracovat na akustických verzích pro mě byla velmi cenná zkušenost.
Na novém albu jsi pracoval s několika umělci, jenž známe z tvých posledních dvou alb Scream, ale najde se i pár nových hlasů. Jak jsi je našel?
S většinou zpěváků jsem se setkal díky sérii speciálních táborů tvůrčího psaní, které ochotně pořádal můj management. Celkem byly čtyři – tři v Los Angeles a jeden v Bukurešti, s dalším psaním a produkcí v Londýně, v mém bytě v Berlíně a samozřejmě v našem studiu Coldharbour v Miami. Jednalo se o poznávání zpěváků, sdílení příběhů, které jsem se snažil prostřednictvím slov vložit do tvořené skladby, a zaměření se na shodu mezi slovy a jejich hlasem. I skladby Destiny, Summer Dream a In the Night jsem vytvořil stejným způsobem. Ze setkání v Bukurešti vzešly písně Facedown, Soldier a You & I.
A noví zpěváci – někteří jsou samozřejmě známé tváře z předchozích prací, například Victoria Horn/Lady V se mnou pracovala na skladbách Erase You a Winter Kills Me. Byla v LA v době, kdy jsem se účastnil jednoho z táborů, a tak ke mně přišla a vytvořili jsme to, z čehož vzniklo album Watch the World. Jsem rád, že ji mám jako součást tohoto alba, a dokonce na titulní skladbě.
S každým novým albem jsem se vždy snažil poskytnout příležitost novým zpěvákům, aby se mohli prezentovat. Mou vášní je hledat nové talenty a sdílet s nimi nápady. Mít tak bohatou škálu talentů pro spolupráci na táborech tvůrčího psaní pro mě bylo požehnáním. Věřím také, že být schopný spolupracovat s kolegy osobně je velkou výhodnou, protože to znamená, že pokud je třeba změnit zpívaný text nebo techniku, lze to provést přímo na místě ve studiu, spíše než muset čekat při práci na dálku.
Minulý týden jsi na internetu zveřejnil nový videoklip k písni “Love Me Like You Never Did”. Jaký byl příběh za touto konkrétní skladbou?
Ano, vznikla během týdne zmíněného tábora v Los Angeles, kde jsme Ferry Corsten a já byli společně, a to především při rozvíjení nápadů pro budoucí materiál skupiny New World Punx, ale s dohodou, že kdyby se ve skladbách našlo něco, co by jeden z nás chtěl jako materiál pro vlastní individuální kariéru, pak bychom si dali požehnání navzájem.
Ethana Thompsona jsme potkali v průběhu tohoto týdne a oba jsme si s ním okamžitě porozuměli. Pokud sledujete nedávnou práci Ferryho, budete vědět, že zpíval v písni Heart’s Beating Faster z finálního EP Hello World.
Jakmile jsem uslyšel jeho hlas, moje vize o psaní s ním přicházela s euforií, s něčím, co by bylo poslední skladbou noci. Ať už je to na festivalu, zatímco ohňostroj rozzáří oblohu nad hlavou, nebo v klubu, kde poletují konfety během poslední písně večera, chtěl jsem, aby tato skladba byla opravdovým hitem daného momentu. Jsem opravdu spokojený s tím, jak to dopadlo. Na této tour ji zatím používám jako poslední skladbu všech mých pravidelných dlouhých setů, a je opravdu pěknou tečkou k zakončení noci.
Podle videa pro akustickou verzi “You And I” bych řekl, že jde o jednu z tvých oblíbených písní z nového alba. Co tě k této písni inspirovalo?
Jo, určitě je má oblíbená. Zpěvačka Adina Butar zaslouží uznání za to, že byla inspirací pro můj začátek skladatelské cesty díky zkušenostem v tomhle stylu, a díky tomu že mi dokázala pomoct najít odvahu napsat, co jsem cítil uvnitř. Je takový můj komplic na tour. Ve skladbě je znázorněné, co vidím v průběhu bláznivého života při cestování a na turné, takže You & I odráží tyto zážitky. V Praze bude Adina vystupovat živě. Nemám pochyb o tom, že ta skladba bude u každého velice oblíbená.
V Praze během “OPEN TO CLOSE” setu uvedeš nové album. Můžeš nám o tomto projektu říct trochu více?
Nejdůležitějším aspektem celé noci je to, že se jedná o “open-to-close” sólo set, který, jak víte, zbožňuji nejvíce – takové noci naplňují mou duši, protože jsem ochoten dělat je jen ve městech, kde mezi mnou a fanoušky existuje hluboce ceněné spojení, a Praha je pro mě samozřejmě pravděpodobně nejdůležitějším městem z celé Evropy. “Hlavní část” noci v podstatě oslavuje album Watch the World – představí skladby v živém prostředí se zpěváky a velkou vizuální prezentací, ale na obou stranách budete mít také tradiční postupnou zahřívací část a část po setu, abyste se dostali zpět do reality. Takže se jedná o kompletní cestu spektrem hudby Markuse Schulze s hlavním důrazem na písně z alba Watch the World.
Než zahraješ v klubu SaSaZu, chceš fanouškům v České republice a na Slovensku něco vzkázat?
Určitě chci. Jako vždy vám obrovsky děkuji za vaši neuvěřitelnou podporu, týden po týdnu. Vidím komentáře a podporu mnoha z vás během rádiového pořadu Global DJ Broadcast a vaše zprávy na sociálních médiích, takže jsem rád, že se mohu vrátit do Česka a pochválit každoroční Transmission extravaganza. A jsem velmi pyšný, že jedu do Prahy zahrát celonoční sólo set v klubu SaSaZu. Moje mysl celý týden přemítá o významu párty k vydání alba v Praze v roce 2011 na stejném místě a myslím, že sobota 21. pro mě bude jedna z nejdůležitějších akcí v Česku. Těším se na všechny fanoušky z České republiky, ale i ze Slovenska, Slovinska, Polska, Maďarska, Nizozemí, Německa, Velké Británie a dokonce ze vzdálenějších zemí. Udělejme z toho noc, kterou si bude naše “Schulz army” pamatovat hodně dlouho.
————————————————
Rozhovor: jak vypadá příprava na Open to close set v podání Markuse Schulze
Na tvé nadcházející vystoupení v pražském klubu SaSaZu přijedeš se speciálním setem, který české publikum ve tvém podání ještě nezažilo. Jak se připravuješ na set typu OPEN TO CLOSE, který hraješ od začátku až do konce akce? Nejprve musím podotknout, že je to fyzicky náročné, takže držet zdravou dietu je základ. Pár týdnu před plánovanými sólo-sety přestanu pít alkohol a ve fitku dávám důraz na kardio. Po cvičení, když se nás sejde víc, hrajeme basketball, který taky pomáhá. V den akcí moc nejím a než vyrazím do klubu, tak si dávám jen lehká jídla. S sebou do DJ bagu vezmu oříšky a ovoce pro případ, že moje energie začne stagnovat ke konci noci. A zlatý pravidlo je žádný alkohol během vystoupení.
Hudebně, můj přístup k open to close setu je představovat normální klubovou noc se třemi DJs, kde se dám do role všech tří dohromady a smíchám tři styly krásně k sobě.
Začínám jako warm-up DJ, kdy ponechám náladu poklidnou s minimálními vizualizacemi, pomalejším tempem s důrazem na progressive a groove, kde jsou basy a perkuse klíčovými prvky. Dávám důraz na to, že jde o marathón, takže nechci vyčerpat energii publika s tracky plnými energie. Postupně to začínám rozjíždět s představou v hlavě, že po chvíli předám mix headlinerovi. Ta hlavní část vystoupení je totožná s tím, co můžete očekávat v normálním setu Markuse Schulze, dvě až tři hodiny okouzlující produkce a osvětlení, velké trance-ové hity a melodie, známé vokály; v podstatě všechny tracky, s kterými se lidi ztotožní při poslechu mých alb nebo mé týdenní rádio show Global DJ Broadcast. To je přesně moment, kdy povolím ruční brzdu a vypukne chaos. Po několika hodinách, kdy je celá místnost jako jeden celek a praská ve švech, dochází čas na přechod k poslednímu DJovi; přesněji řečeno afterhours DJovi. Chci, aby mě lidi přestali vnímat jako hlavního DJe na podiu, a aby začali vnímat tu párty jako takovou; mnohokrát zmiňovaná jako “králičí nora”. To už je část večera, kdy jde o přežití těch, co jsou nejvíc fit; světla se stáhnou a hudba začíná být trochu mizivá a podivnější s důrazem na tracky se základem v technu a s mými melodiemi položenými nad nimi. A ve chvíle, kdy vylezeme z králičí nory, je čas na sebereflexi, kdy rozjedu klasickými tracky konec naší cesty. Není nic krásnějšího než umění DJingu.
Máš nějaké speciální požadavky na celo-noční akce jako je ten náš?
Nic neobyčejného, jen chci mít u DJ-pultu jeden nebo dva větráky navíc, abych se chladil a také navíc nějaké ručníky. Sbalím si s sebou náhradní tričko, abych se mohl naklonit za pult a převléct se v případě, že moje první tričko se propotí. A abych nebyl dehydrovaný, je dobré mít poblíž láhve s vodou. V případě delších setů s dobou 10-12 hodin piju v průběhu večera pomerančový nebo brusinkový džus. Abych byl upřímný, ani můj normální rider není moc náročný.
Markus Schulz přiveze svůj OPEN TO CLOSE set do pražského klubu Sasazu již 21. května. Vstupenky na toto mistrovské umění v podání jediného umělce jsou zatím ještě v prodeji u Ticketportal.cz: http://bit.ly/MS-OTCPrg16Tix
————————————————–
Produkce a novinky Markuse Schulze
Markus Schulz se před pár dny vrátil na Slovensko, kde zahrál v legendárním klubu Ministry Of Fun. Před vystoupením jsme ho lehce vyzpovídali. Markusi, prvně ti chceme srdečně pogratulovat ke kompilaci Trance Nation. Jak se cítíš jakožto člen rodiny Trance Nation a Ministry Of Sound, pod jehož hlavičkou tato kompilace vyšla? Děkuju moc! Musím říct, že se cítím velmi poctěn, že jsem byl osloven. Série “Trance Nation” má opravdu bohatou a velmi respektovanou historii na naší scéně a já si plně uvědomuju její důležitost a zodpovědnost.


Osobně tvou aktuální kompilaci “Trance Nation” považujeme za jednu z nejlepších, jakou jsi kdy vytvořil. Kolik času jsi strávil s její přípravou?

Děkuju, to je od vás velmi milé. Do všeho, co v životě dělám, dávám srdce i duši a to vše hlavně pro fanoušky, za jejich vášeň a neutuchající podporu. Ministry Of Sound mě oslovili někdy v březnu minulého roku a zajímalo je, zda mám či nemám zájem. Samozřejmě jsem hned řekl ‘Ano’ a proces pak začal vlastně okamžitě. Deadline jsem měl koncem srpna a musím říct, že v tom období nebylo dne, kdybych na kompilaci nemyslel. Strávil jsem s vybíráním a vylepšováním dlouhé noci ve studiu i hotelových pokojích, protože léto je pro DJe nejhektičtější částí roku. Moje německá pracovní etika mi ale pomohla, aby vše dopadlo jak má.
Posuňme se k tvým dalším hudebním aktivitám, tedy k tvému aktuálnímu singlu “Facedown”. Podle nás je naprosto skvělý a odkrývá úplně novou tvář Markuse Schulze. Kolik těch tváří tedy vlastně máš?
Víš, myslím, že my hudebníci musíme prostě následovat naše pocity. Nikdy nechodím do studia s tím, že udělám nový song Markuse Schulze, mého projektu Dakota nebo něco pro New World Punx, tedy pro náš společný projekt s Ferry Corstenem. K singlu “Facedown” mě inspirovala loňská návštěva na Tomorrowlandu. Byl jsem jedním ze tří, kteří měli to privilegium, aby se podíleli na jejich Daybreak Session – tedy začínali a nastavili tak zvuk pro celý zbytek dne na hlavním pódiu.
Facedown – youtube.com
Tvůj nový singl je opravdu úplně jiný oproti všem tvým dosavadním produkcím. Jaké byly reakce tvého nejbližšího okolí?
Opravdu jsem byl nervózní, jak každý zareaguje. Ten hlavní hudební nápad se mi stále honil hlavou, takže jsem si ve studiu sednul ke kytaře a spolu se zpěvákem jsme pilovali hlavní melodii, harmonii i text. Když jsem se pak pustil do produkce, rozhodl jsem se, že v ní musí být znát, jak ten song vznikl. Tedy nesměla chybět kytara a nálada, kterou jsem cítil, když jsem song skládal. A jak se zdá podle reakcí, nápad to nebyl špatný…
Na jaro tohoto roku jsi ohlásil nové autorské album. Už nám o něm můžeš něco říct?
Určitě. V současné době jsem ve finálních dnech produkce nové desky a kladu maximální důraz na doladění všech maličkostí před deadlinem. Celý proces trval kolem dvou let, kdy jsem napsal asi čtyřicet písní. Momentálně jsme výběr omezili na sedmnáct songů. Hlavní důraz jsem při psaní kladl na návrat ke svým hudebním kořenům, a to především v procesu psaní písní, kdy všechno začíná s kusem nepopsaného papíru a perem. To, že je to správná cesta, potvrdil i úspěch songu “Destiny”. Ten vznikl obdobným způsobem a podle reakcí posluchačů si každý v písni našel něco osobního. Jsem vždy velmi nervózní, když jde o tvorbu nového alba, ale zároveň jsem si vědom, že celá SchulzArmy a Trancefamily mě vždy podporovali a chápali moje různé hudební cesty. Myslím si, že rok 2016 bude díky této desce velmi zajímavý.
Destiny – youtube.com
Budeme se těšit na novou desku a děkujeme za tvůj čas!
Markus Schulz se brzy vrátí také do ČR!
V klubu Sasazu odehraje 21. května 2016 exkluzivní OPEN TO CLOSE set – od otvíračky do zavíračky – jenom Markus Schulz a nikdo jiný. Celý set a akce tak bude trvat minimálně 7 hodin.

————————————-
Markus Schulz – Open to close – Sasazu 21.5.2016
Hrdí a nadšení oznamujeme, že Markus Schulz potvrdil hraní exkluzivního OPEN TO CLOSE setu 21. května v klubu Sasazu v Praze. Open to close sólo set je umělecké dílo, které Markus zdokonaloval několik let a provede nás cestou dolů do hlubších tónů s dotekem undergroundu. Open to close set jste nemohli jen tak někde vidět a slyšet, protože je jen pár vybraných měst, která toto vystoupení přivítají. Praha je mezi vybranými, kde Markus tento speciální ‘open to close’ set zahraje a to dokonce v jednom z nejlepších klubů – Sasazu. To znamená, že Markus bude ozdobou podia po celou noc od otevření ve 22:00 do 05:00, takže se připravte na energický a emotivní maratón v délce minimálně 7 hodin v podání kapitána Coldharbour, Markuse Schulze. Jak ho známe, bude to určitě trvat i déle.
Early-bird vstupenky jsou v prodeji přes Ticketportal.cz za 499 Kč. VIP vstupenky začínají na ceně 999 Kč.
ZÁKLADNÍ VSTUPENKY – 499 Kč / 599 Kč / 699 Kč/ 750 Kč v den akce
VIP VSTUPENKY – 999 Kč / 1099 Kč / 1199 Kč v den akce
VIP STOLEČKY LOUNGE – 20.000 CZK (zahrnují 10 VIP vstupenek & 10.000 Kč konzumaci)
VIP STOLEČKY BALKON – 25.000 CZK (zahrnují 10 VIP vstupenek & 15.000 Kč konzumaci)
VIP stolečky je nutno objednat zasláním e-mailu na info (@) unitedmusic.cz
Vstup povolen osobám starším 18 let.
Aftermovie z vystoupení Markuse v SaSaZu 2015 – https://youtu.be/vJ5f_k4A2TY
Facebook událost – www.bit.ly/MS-OTCPrg16EP
Vstupenky – www.bit.ly/MS-OTCPrg16Tix

Monika
Author: Monika

Komentáře nejsou povoleny.