Recenze: Blank & Jones – Beyond Time
Po deląí odmlce, kdy jsem vám místo singlů nabízel recenze na celá alba, se vám opět hlásím s horkou novinkou. U příleľitosti nového filmu Jetzt Oder Nie – Zeit Ist Geld, německého reľiséra Larse Buchela, byl vydán jako titulní song singl Beyond Time od projektu Blank & Jones. Film běľí od půlky prosince v německých kinech a tak neľ dorazí k nám, mohli bychom si zde zatím představit projekt, který se u naąich západních sousedů uľ sluąnou dobu pohybuje éterem místních rádií a zároveň se budu snaľit co nejvíce Vám tenhle singl přiblíľit.
Osudy Piet Blanka a Jaspa Jonese se poprvé spojily před čtyřmi lety, kdy vydali svůj první singl Sunrise. Řadí se k vlně relativně mladých německých projektů jako jsou Mellow D., ATB, Kai Tracid, apod. Jejich hudební věhlas uľ dávno překročil hranice Německa a tak jejich singly vycházejí v Anglii, Holandsku a dokonce i v americké licenci! Největąího ocenění se dostalo skladbám Cream, Flying To The Moon a After Love a tak se dalo předpokládat, ľe budou napřetřesu informace o novém albu. Deska s názvem DJ Culture vyąla u hudebního molocha Polygramu a jde skutečně o jejich vlastní tracky, místo nějakého mixu oblíbených skladeb. To ten matoucí název a stále větąí obliba v odevzdávání umíchaných setů. Za zmínku stojí, ľe dvěma skladbami na tuhle desku přispěla i polovina slavných ąvýcarů Yello – Dieter Meier. Vydáním desky to vąak nekončí – ba právě naopak! Pokud hudbou ľijete, je tu jeątě stále spousta souvisejících aktivit. Jednou z nich je třeba opětovná účast na největąí párty na světě. Na letoąní Loveparade vyrazili opět se svým kamiónem, stejně tak jako po boku Marushy a Westbama přijali účinkování ve vyhláąeném hudebním maratónu posledního květnového dne – Mayday. Na své DJské výlety vyráľejí buď sólo nebo jako tandem a pokud byste nahlédli do jejich mapy, naąli byste zde zakrouľkovaná tak dobrodruľná místa jako jsou Miami, Buenos Aires, Zurich a spousta daląích. Větąinou a zároveň nejraději pořádají párty pro menąí kluby – optimálním se zdá počet kolem třech tisíc nadąením poskakujících návątěvníků.
Pokud se přeneseme zpátky do studia, větąina tracků vzniká ve dvojici, za občasné pomoci producenta Andy Kaufholda. Není tajemstvím, ľe kromě hlavního projektu B&J mají prsty jeątě v daląích seskupeních, a» uľ jsou to Georgeous nebo Da Bomb. K tomu se váľe i malé odbočení. Při jedné návątěvě klubu slyąel známý hudební chameleón Moby v setu Boy George track, který ho hodně zaujal. ©lo o zcela neznámou desku The Original od projektu Da Bomb. V té době Moby připravoval singl James Bond Theme s nesmrtelným agentem a tak si řekl, ľe by nebylo od věci poľádat o remix právě B&J, jeľ se za tímhle dílkem skrývali. Kromě Mobyho potom B&J přepracovávali jednu skladbu za druhou a do dneąního dne se v mixáľním pultu vystřídaly základy takových hvězd jako jsou Bellini, Future Breeze, Sash, Dune, jiľ jednou zmiňovaní Yello, Storm (ten zas dostal na oplátku prostor na tomto singlu), nebo v současnosti hlavně diskotékovým publikem opěvovaný ital – Mauro Picotto. A abyste si udělali obrázek o současné osobní Top 10 tohoto projektu, zde je jejich poslední přehlídka deseti nejoblíbenějąích skladeb:
1. Svenson & Gielen / The Beauty Of Silence
2. System F vs. Armin van Buuren / Exhale
3. Paffendorf / Rhythm & Sex [U.K.dub]
4. Push / Strange World
5. Nexus / Return From Flatliner
6. Sonorous / Glass Garden
7. Electric Nature / Electronic Music
8. Futura / Far Horizon
9. Yahel & Eyal Barkan / Voyage
10. Sourmash / Pilgrimage
Singl Beyond Time nám přináąí label Edel, čili hudební domov populárních kompilací Trance Nation či jeątě stále se drľících jiných němců (mnohem uřvanějąích:-) Scooter. Nechci se chlubit, ale řekl bych ľe mám docela sluąnou dávku představivosti. Jsou vąak okamľiky, kdy vás tahle celkem uľitečná schopnost zklame. A teď jsme u toho – a» se snaľím sebevíc, nějak si neumím představit titulky filmu a k tomu tuhle skladbu jako doprovod. Budu muset asi do kina vyrazit, abych si udělal obrázek o tom, kam tenhle song zapasovat. Hudebně jde ve skladbě Beyond Time o tuctový track, kterých se míhá éterem těch komerčněji zaloľených rádií mraky. Kromě celkem procítěného vokálu se jedná o zvuky a barvy nástrojů, jeľ frčely zhruba před čtyřmi, pěti lety. To vąak nikoho nezajímá a tak paradoxně vyąplhal v anglické klubové hitparádě prozatím na 3.místo.
Verze, která je dělána pro rádia obsahuje skutečně vąechno co by klasická komerční skladba měla mít. Automaty s celkem příjemnou barvou zvuku určují tempo, pumpující basa uľ byla milionkrát úspěąně pouľita, stoupačkovité přechody, za které bych se styděl uľ před čtyřmi lety a k tomu vąemu naechované piánko a uvzdychaný ľenský vokál, který by měl eroticky laděným hlasem s vámi dělat za kaľdou cenu divy…
Club Mix se moc neliąí, je jen jeątě jednou tak dlouhý a instrumentálním partům je dán podstatně větąí prostor. Skoro to vypadá jako by se vąemi těmi loopy, filtry a gradovanými přechody chtěli vyrovnat obrovské bombě roku 1998 – Binary Finary. Jinak je to kolovrátek, který si pořád dál přede tu svoji komerční nitku. Navíc je tenhle mix zbytečně natahovaný, na to ľe se v něm uľ nic nového nepřihodí…
Důvodem mé koupě bylo opět sběratelství vąech nahrávek Jam El Mara, takľe remix Happy People In The Morning (nová značka pro klubové verze J&S) mě zajímal ze vąech nejvíc. Vąak jsem byl taky náleľitě zklamán:-(. Nic nového pod sluncem a kdyľ, tak vykrádají zase sebe sama. Pro Jam and Spoon hodně podprůměrný remix – hlavní motiv je po vzoru jejich loňské verze pro Giorgio Morodera (The Chase) a barva kláves zase pochází ze Stelly 1999. Jinak si s originálem moc nepohráli – vľdy jen vyměnili barvu rejstříku, přidali pár snivých ploch (jak je jejich zvykem) a nové perkuse. Nuda, nic neľ nuda – pořád doufám, ľe J&S nemají jeątě svoji tvůrčí krizi!
Remix od Thrillseekers je hodně inspirován tím, co dneska dělá Paul van Dyk. Líbivý, hodně zaąuměný trance s nádherně vyčiątěnými zvuky. Pro mě osobně nejlepąí remix tohoto singlu – příjemné plochy a snaha k ne rovným, ale breakbeatovým doprovodům. Vokál byl takřka zruąen a to je dobře – takhle by se hodil do kufříku Paul Oakenfolda!
Darude vs. JS 16 Remix je zcela odpadovým mixem od finského projektu Darude jeľ letos sklízel jeden úspěch za druhým díky skladbě Sandstorm. Přesně v duchu tohoto tracku – vysoké klávesové tóny a laciné bicí, to vąe do smyček a na nějaké zásadní změny se tu kaąle. Ville Virtanen zde spolupracuje s daląím finem Jaakko Salovaarou (JS 16).
Poslední mix s názvem Blank & Jones Laidback Mix singl uzavírá. Nic nového – pouze pár filtrů a stopbeatů navíc a to uľ mi ta ústřední melodie leze krkem!
Zhodnocení:
Klasický případ německého “odpadu” je opět na světě. Těm kdo jeątě stále nerozeznají rozdíl mezi singlem dlouhé ľivotnosti a lacinou náhraľkou by mohl poslouľit jako názorný příklad. Film nemusí být ąpatný, tipnul bych si, ľe videoklip z něho bude sestříhán, ale po hudební stránce je tenhle singl pro vás ztrátou tolik drahoceného času. Jeątě bych mohl pochválit celkem dobrý obal po grafickém ztvárnění, ale v okamľiku kdy budete singl strkat do své věľe vás tenhle detail bude asi těľko zajímat…
Myclick