Roland Klinkenberg – Bounce & @ / Melting Point (2007 mixes)
V dneąní recenzi zabloudíme opět do temných soundů progressive house music, kam spadá novinka z labelu 68 Recodings (info o labelu viz. recenze Perry O’Neil – Rush / Industribe) a nemá ji na svědomí nikdo jiný neľ dlouholetý par»ák majitele tohoto labelu (DJe Remyho) Roland Klinkenberg. Roland produkuje house / progressive muziku téměř 15 let a za tu dobu má na svém kontě jiľ nespočet vlastních produkcí i remixů. Z těch nejlepąích za posledních pár let bych jmenoval hlavně jiľ téměř klasiku “Inner Laugh” (2000, Lost Language), dále například “Cafeinne / Aeronautics” (2003, Pure Music), “Monday Groove / T.K.O.” (2004, Electronic Elements), “Twilight / O-Matic” (2005, Electronic Elements), “What’s The Point / Future Pussy” (2006, 68 Rec.), v co-produkci s Remym “Fearless / Till Ya Drop!” (2004, Electronic Elements), “Ignite” (2006, 68. Rec.). V neposlední řadě také Roland vydal v roce 2003 vinyl “Melting Point / Bounce & @”, který se nyní dočkal nových mixů, o kterých si povíme právě v této recenzi.
Bounce & @ 2007
Tuto novou verzi bych spíąe nazval takovým malým updatem, protoľe kromě zkrácení délky a lepąího zvuku se přílią od originálu neliąí. Takľe tedy stejně jako původní verze z roku 2003 je tato produkce postavená předevąím na různých perkusích a basovce, která dává tomuto kousku velice chytlavé houpavé tempo a celkově je to velmi příjemná prog house produkce. Na druhou stranu bych přecijen od tak schopného producenta, jakým Roland bezesporu je, čekal trochu víc nápaditosti při tvorbě této nové 2007 verze. (ukázka)
hodnocení: 8/10
Melting Point 2007
Tato produkce patřila vľdy k mým oblíbeným z dílny Rolanda, tudíľ jsem byl na novou verzi velmi zvědavý. Opět se spíąe ale jedná hlavně o zkrácení původně desetiminutového tracku a vylepąení soundu. Musím ale podotknout, ľe původní verze mi zněla vľdy tak trochu “ploąe”, takľe kvalita zvuku v této verzi 2007 je nyní mnohem lepąí a podle mě je celkově větąím přínosem neľ 2007 verze pro Bounce & @. A o čem ľe tento track je? Melting Point spadá do tradiční tvrdąí produkce Klinkenberga, tedy opět je předevąím postavena na deląím build-upu s perkusemi a vrcholí temnou tech / house pasáľí, která je podobná například té z “Caffeine”, “More Food (Cat Food That Is)” nebo z co-produkce s Remym “T.K.O.”. (ukázka)
hodnocení: 8+/10
Zde by původně recenze na tento release z 68 Recordings končila, ale 15. února vyąly na mp3-shopu Beatport.com daląí zbrusu dva nové remixy. Pokud tedy chcete vědět, jestli přináąí něco víc neľ výąe zmíněné 2007 verze, čtěte určitě dál.
Bounce & @ (Tyler Durden Remix)
S daląím novým remixem nepřichází nikdo jiný neľ opět sám autor pod jedním ze svých aliasů, pod kterým v tomto případě vydal vinyl “Cause I Know” v roce 2004 a nyní jeątě vyąel digitálně dříve nevydaný remix k Rolandově tracku “Don’t Stop”. Ale zpět k remixu “Bounce & @” – zde jiľ s potěąením mohu konstatovat, ľe se nyní jiľ jedná o plnohodnotný nový remix. Opět je tato produkce tvořena předevąím perkusivním podkladem, nyní obohaceným o pár electro soundů a také zde nechybí původní tahoun originální verze, kterým je ona houpavá basovka. Ta zde jiľ působí spíąe jen jako doplňující prvek, tudíľ celý tento remix zní více měkce neľ originál a 2007 mix. Na jednu stranu se konečně jedná o remix v pravém slova smyslu, ale na druhou mně osobně tento lehčí house styl moc nesedí, takľe dávám přednost originálu, popř. verzi 2007. (ukázka)
hodnocení: 7/10
Melting Point (Remix)
Jako poslední je nový remix skladby Melting Point, opět v podání samotného Rolanda. Ne vľdy platí, ľe to nejlepąí nakonec, ale zde to alespoň podle mě jednoznačně platí. Remix začíná sviľným beatem, který jiľ od začátku udává tempo celé produkce, to je jeątě podpořeno rychlým sledem dvou beatů, které následují vľdy po kaľdém 8. beatu. Po první půl minutě se v pozadí přidává electro sample, který byl jiľ pouľit v předeąlé Rolandově produkci “What’s The Point”. Po daląí půl minutě se skladba zpomalí a je opět nasazena pouze jen část s tvrdąími bicími, do které se postupem času začne mísit úderný sample z originálu. Takto track pokračuje aľ do breakdownu ve třetí minutě, kde si Roland pohrál pouze s tímto samplem a electro podkladem ze začátku remixu. S koncem breakdownu se tempo zrychluje a s opětovným zapojením beatů se přidává nosný prvek tohoto remixu a tím je rychlý sled tří electro soundů, které od této chvíle doplňují původní podklad. Na první poslech to můľe znít velmi jednoduąe, ale přeci jen uľ i předeąlá produkce “What’s The Point” byla postavena na jednoduchém opakování pár samplů a i přesto zaznamenala velký úspěch (ovąem moľná z části také daný tím, ľe tuto skladbu představily lidem, kteří jsou zaměřeni předevąím jen na trance, i známí trance-only DJs ve svých setech a radio shows…). Takľe pokud se vám líbila Rolandova předeąlá produkce, tak tímto remixem rozhodně zklamáni nebudete. (ukázka)
hodnocení: 9/10
Celkově se tedy nakonec jedná o povedenou kolekci nových remixů, která určitě potěąí větąinu příznivců temnějąí progressive aľ tech house muziky. Nakonec jen dodám, ľe daląím ohláąeným releasem z labelu 68 Recordings je novinka od Davida Forbese “Safety / Elektro Killa”, která je orientovaná spíąe do electra.