Rozhovor s Vlastíkem Adámkem o jeho životní cestě, rodině a události Czech DJ Gathering
Největší setkání DJů v Ostravě pod názvem Czech DJ Gathering se již kvapem blíží a my jsme tedy vyzpovídali ředitele této hudební konference. Tím je Vlastík Adámek, kterého možná znáte pod jeho DJ pseudonymem Daddy Adams. Dozvěděli jsme se od něj nejenom podrobnosti o Czech DJ Gathringu, ale Vlastík se rozpovídal i o své kariéře DJe a mentora své dcery, úspěšné začínající DJky.
Ahoj Vlastíku, můžeš se krátce představit našim čtenářům? Jak dlouho působíš v hudebním průmyslu, co tě hudebně formovalo a jaké projekty máš za sebou?
Psal se rok 1991, když jsem se po návratu z vojny začal začleňovat do civilního života. A bylo mi více než jasné, že jsem byl po již předešlých akcích za pultem předurčen k dlouholeté „práci“ DJe. Mnoho odehraných akcí, kde jsem bavil obecenstvo pouštěním hudby z kotoučáku, kazeťáku či z videopřehrávače a v tom nejlepším případě z CD, mi jasně ukázalo cestu, kterou se budu celou řadu let ubírat.
A tak následovala má první stálejší štace v ostravském klubu Metalurg. Ano, tam jsem poprvé zjistil, k čemu přesně jsou určeny maxi singly a vinyly vůbec. Tam poprvé jsem se dostal za pult, který byl obohacen gramofony Tesla s možností nastavení rychlosti. Tak začal 4 měsíční každodenní několikahodinový trénink. A tak jsem získal prvotní zručnost a schopnosti k mixování vinylů. Pak následovala práce rezidenta v dalších ostravských klubech 90. let Kobra a Rotunda. Zde nastal přechod na legendární gramofon Technics 1200. Kdo si tohle prošel, jistě poznal ten pocit, když se mu Technics poprvé dostal pod ruku. Úplně jiná dimenze mixování.
V klubu Kobra v roce 1992 až 1994 šlo spíše o multižánrovou diskotéku i když vždy s precizní prací DJů a mixováním mnoha žánrů. Ovšem když se v roce 1995 otevřel klub Rotunda s dvěma patry zábavy, vznikl zde v přízemí první opravdový House Music klub v širokém okolí. A ten, za pultem s mou maličkostí, se na 2 roky stal Mekkou opravdové a skvělé taneční hudby. Každý víkend plný návštěvníků a to nejen z Ostravska, ale i z dalekého okolí a to nejen z ČR. Podotýkám, že v té době se lidé sjížděli jen na základě zážitků a osobních referencí. Tehdy ještě žádné sociální sítě neexistovaly.
Ale co bylo pro mne vždy podstatné, scházeli jsme se zde s kolegy DJi a s mladými lidmi, toužícími se naučit mixovat. Tady se předávaly zkušenosti. Tady jsme vysvětlovali začínajícím, co za pultem dělat a pustili je trénovat na tak skvělých gramofonech. Tady mnozí z nich viděli, jak to má prostě za pultem DJe vypadat. Byla to prostě krásná doba plná skvělé zábavy a spolupráce s kolegy.
Bohužel i tento skvělý klub byl odsouzen k zániku. Poté následovaly cca 4 roky hraní v klubech nejen na Stodolní ale i v různých koutech ČR a také pár odmixovaných akcí v nově zrozeném klubu Fabric.
Pak přišla doba mé dlouhé DJské pauzy zapříčiněné především nechutí, bít se o místo za pultem s dalšími „také“ DJi, vstupujícími na toto posvátné místo pouze v touze zvětšit si své ego či přivydělat si mrzký peníz. Ale o opravdovém umu DJe neměli a dodnes nemají ani ponětí. Nikdy totiž nepocítili ten krásný pocit, asi nemusím znalým vysvětlovat.
Takže nastala doba rodinného života a pracovních povinností nutných k obživě. A tady mne potkalo několik rozhodujících událostí, které mne vlastně vrátily zpět za pult. Vše to začalo samozřejmě svatbou s mou ženou Věrkou, se kterou jsme si v době mého klubového působení užili, jak říkám stále, to nejlepší období našeho společného života. Prostě to byla bezstarostná doba plná skvělých akcí. Je jasné, že hudba u nás vždy hrála velkou roli. A to samozřejmě nejen ta taneční (House Music), ale prostě kvalitní hudba zněla v našem obydlí stále.
No a do toho se nám v roce 2003 narodila naše první úžasná dcerka Jana. To už bylo v období post DJském. Léta ubíhala a v roce 2009 přišla na svět druhá úžasná dcerka Anna. To podstatné s ohledem na život DJů se stalo v roce 2017, kdy si Jana poprvé stoupla za svůj narozeninový dárek a to pult značky Numark NS7 II. Podotýkám, že ten byl pořízen po předešlém projevení zájmu o mixování. A světe div se, geny zaúřadovaly a tato mladá slečna začala po 14 dnech zkoušení a testování mixovat. Poté následovalo totéž s playery Pioneer a brzy přišla první možnost, zahrát si již ve 14 letech před opravdovým publikem v klubu Kravín.
A tady musíme směřovat první dík našemu velkému kamarádu a špičkovému DJi Honzovi (Ian Blond), který ji tuto možnost v klubu Kravín zařídil. Pak hned následuje další a velký dík Mathiassi O’zanovi, který po zhlédnutí vystoupení, zařídil mladé DJce první možnost si zahrát v našem domečku, v klubu Fabric – Ostrava. A toto vše, tento sled událostí, i mne v roce 2017 vrátil po cca. 15 letech za pult. Bylo to opět v našem milovaném klubu Fabric, který vedou ti nejlepší kluboví manažeři (Elvis a C-Phone), kteří mi dali tu důvěru a poskytli mi první možnost uspořádat první akci pod taktovkou nově vzniklého labelu HouseGen.
To už jsem se spojil se svými bývalými (nyní současnými) kolegy a DJi a uspořádal několik akcí, kde se jsme si zahráli po boku těch nejlepších světových DJs jako je David Penn, Sam Divine, Ferreck Down, Lucas & Steve apod.
A to, že mám kolem sebe opravdu skvělé přátelé, DJe, fanoušky, návštěvníky, prostě milovníky skvělé taneční hudby, mne dovedlo až ke vzniku HouseGen Rádia a propojení opravdu skvělých DJů a lidí, kteří opět žijí taneční hudbou a chutí být součástí skvělého týmu.
To byl vyčerpávající životopis. Jak vnikl nápad na CDG, co je hlavní myšlenkou, jak je náročná příprava a kolik lidí pracuje na realizaci takového projektu?
Protože jsem kdysi pomohl naučit mixovat mnohé začínající DJe, poté další výborní DJs dali šanci mé dceři a pomohli ji se dostat k této nádherné profesi, tak jsem se rozhodl, že velmi rád poskytnu všem mladým a talentovaným DJům a producentům možnost, podělit se o toto krásné poslání. No a jak jinak se o to vše podělit, než že uděláme velké setkání mladých začínajících ale i velmi zkušených DJs, kde si navzájem budeme předávat své zkušenosti a ukazovat technické dovednosti. A tak vznikla akce Czech DJ Gathering. Jakožto vlastně náhodné setkání vznikl nultý ročník – Czech DJ Gathering 2022: Summer Edition 30. 7. 2022 v areálu FK Staříč. Zde jsme se setkali poprvé, kde nás bylo pouze asi 30. A zde vznikla myšlenka, udělat setkání pro všechny zájemce nejen z ČR.
No a motto nultého ročníku bylo toto: Czech DJ Gathering je event, jehož myšlenkou je posílit komunitu českých DJs. Sejít se na jednom místě, společně se pobavit, popřemýšlet jak společně posunout dále českou scénu undergroundové elektronické taneční hudby, ale také se předvést ostatním DJs a fandům se svým uměním za mixem a pohodově si užít tento den. Na přípravě letošního ročníku CDG 2024 se podílí cca. 20 spolupracovníků. A vypadá to, že množství lidí kolem přípravy CDG se bude do budoucna ještě zvyšovat.
Co z programu letošního CDG bys vyzdvihnul? Kteří DJs jsou dle tvého mínění nejatraktivnější tento rok a jaké novinky nás čekají oproti prvnímu ročníku?
Začnu tím, že největší novinkou je Anketa “CDG PRODUCENT/DJ ROKU”. Tato cena je věnována propagaci, představení, uznání a oslavě talentů v oblasti elektronické taneční hudby a vzejde z hlasování pečlivě vybrané poroty složené z opravdových znalců elektronické taneční hudby. Finalisté a vítězové se mohou těšit nejen na prestižní titul CDG Producent/DJ Roku, ale také na krásné poháry z dílny “Poháry Bauer” vytvořené speciálně k této příležitosti. Vyhlášení vítězů proběhne při slavnostním galavečeru CDG 2024. Celá anketa proběhne hlasováním pečlivě vybrané poroty/akademie CDG. Vše pak bude probíhat bez jakýchkoliv pochybností a z ankety vzejdou opravdu ti nejlepší producenti daného roku. Akademie CDG bude vybírat vždy 4 finalisty v každé kategorii (tito budou včas oznámeni v rámci události na sociálních sítích) a pečlivým hlasováním pak vzejde vítěz každé kategorie, který bude vyhlášen při galavečeru CDG2024. No a co bych vyzdvihnul? Velmi zajímavá pro všechny účastníky a návštěvníky bude sobota v klubu Fabric. Celé to odstartuje již ve 13 hod Masterclass o produkci hudby pod taktovkou špičkového trance producenta ReOrdera (SK) a budou následovat velmi zajímavé besedy s pečlivě vybranými hosty. Ale toto vše již najdete v hodinovém programu CDG. Následovat pak bude vyhlášení ankety “CDG PRODUCENT/DJ ROKU” no a pak už se můžeme těšit na samotný Galavečer se špičkovými světovými DJi a producenty jako je již zmíněný ReOrder z labelu Armada či Avenue One z labelu Anjunabeats.
Co bys rád na CDG v budoucích ročnících viděl nebo slyšel? Kam bys chtěl projekt posunout? Myslíš, že je reálné na CDG dostat špičku českého DJingu, tedy top CZ DJs, kteří se ostravskému setkání dosud zdánlivě vyhýbali?
Rád bych viděl větší množství nových, mladých a talentovaných producentů. Vždyť to je jedna z hlavních myšlenek, ukázat světu jak šikovné DJe a producenty u nás máme. Přesně to, co se děje na ADE v Holandsku. Posunout CDG na úroveň akce známé alespoň ve střední Evropě, kde by promotéři hledali talentované umělce, kteří by byli schopní bavit obecenstvo klubů něčím novým a zábavným. Nemáme ambici dostat na CDG jakékoliv DJe, kteří o toto setkání nestojí a kteří jsou přesvědčeni, že jim toto setkání nic nepřinese. Vše je zde založeno čistě na dobrovolnosti, chuti setkat se s kolegy a naučit se něco nového či sdílet mezi sebou nové trendy. A mohu zodpovědně říci, že CDG 2023 již odhalilo mnoho opravdu špičkových DJs a producentů, kteří zatím nedostávali dostatek příležitostí od promotérů. No a na akci CDG zaujali svým vystoupením návštěvníky výrazně více, než jsme zvyklí u protřelých „Top CZ DJs“ a nyní již dostávají více nabídek k hraní. A toto je také jedna z hlavních myšlenek CDG.
CDG je často přezdíváno „české ADE“ (Amsterdam Dance Event). Navštívil jsi někdy ADE a chystáš se tam letos?
„české ADE“ je zatím opravdu hodně nadnesené. Určitě nemáme ambici konkurovat této prezentaci nejlepších světových DJs. Spíš chceme přiblížit tuto myšlenku pro lidi, kteří nemají možnost ADE navštívit a nastínit jim tak atmosféru velkolepé Amsterdamské akce. Na ADE jsem byl již několikrát a díky úzkým vazbám Petra Leška z Avenue One s největšími světovými producenty jsem měl to obrovské štěstí se dostat do zákulisí ADE. Ať do studií největších světových labelů, tak i do backstages těch nejlepších vystoupeních na ADE. A o tom se mi před několika lety ještě ani nezdálo. Letošní návštěva ADE ještě není zcela jasná. Máme nyní opravdu hodně práce s CDG a myšlenky jdou zatím pouze tímto směrem.
Prozraď nám, kdo ze světových DJs tě na mezinárodní scéně oslovuje nejvíce a proč? Chtěl bys mít nějaké zásadní hvězdné jméno na CDG nebo je to už vybočení z původní myšlenky?
Za svou hudební kariéru jsem si naposlouchal tolik kvalitní taneční hudby, že nemám jedno speciální jméno, které by mne oslovovalo. Je jich mnoho opravdu kvalitních a nelze vybrat pouze jedno jméno. Spíše bych řekl, že můj DJský život je úzce spjat s melodickými žánry taneční hudby. Ale ono se to vše v těchto žánrech tak vyvíjí, že bych nerad ustrnul na jednom umělci či jednom žánru. Chtěl bych mít na CDG nějaké opravdu hvězdné jméno světové produkce, ovšem opět za podmínek, že by tato „hvězda“ chtěla dobrovolně s námi sdílet radost z hudby, prezentovat své umění a podílet se společně s dalšími účastníky na skvělé a přátelské atmosféře CDG. Nicméně musím znovu připomenut 2 velká jména světové produkce, která se s námi zcela nezištně podělí o své umění na Galavečeru a která dosáhla ve své produkci opravdového vrcholu, vydávají ve světově nejuznávanějších labelech a spolupracují s největšími jmény světového DJingu. Trance producent ReOrder z labelu Armada a Progressive producenti Avenue One z labelu Anjunabeats. A znalí v oboru jistě dobře vědí o jejich současných velkých úspěších.
Není žádným tajemstvím, že máš úzké vazby na Petra Leška, který je polovinou projektu Avenue One. Co říkáš na výrazný úspěch česko-kanadského dua? Máš přehled o tom, jak si na mezinárodním poli vedou i ostatní tuzemští producenti? Tvorba jakých českých umělců tě oslovuje nejvíce?
Asi není ani tajemstvím, že s Petrem máme již téměř rodinnou vazbu díky jeho neskrývanému dlouholetému vztahu s mou dcerou Janou (DJka GiA) a že nám to díky lásce k hudbě v této branži naprosto skvěle klape. A další věc je, že Petr mi neskutečně pomáhá s propagací naši akce i ve světě a pomáhá mi tak do budoucna budovat větší věhlas CDG. No a co se Avenue One týká? Tak to teď prožíváme všichni v našem okolí velmi intenzivně, protože to co se děje kolem jejich tvorby je až na pokraji splněného snu. Několikrát jejich songy jakožto Record Of The Week zazněly ve vysílání ABGT, či připravované EP na nejlepším Progressive labelu Anjunabeats a nebo bookingy na opravdu velké akce pod křídly Anjuny. No je to pro kluky momentálně krásné období a my jen čekáme, kam až se to vše může posunout. Ale jaké to je se můžete osobně pobavit s Petrem na besedě v rámci CDG. Přehled o dalších českých producentech získávám hlavně díky práci kolem CDG a hlavně pak jejich účasti v anketě CDG/Producent roku. A věřte, že jsou to neskutečně povedené kousky, které nám přicházejí do ankety. Jde jen o to je předvést lidem a objevit tyto velmi talentované producenty. Jakožto člen poroty bych nyní nerad sdělil nějaké konkrétní jméno, abych někoho neovlivnil. Nicméně můžete se těšit na opravdu špičkové tracky.
Ne vždy se vše povede. Můžeš s námi sdílet nějakou pikantní historku ze zákulisí, kdy vše neběželo podle plánu nebo máš plně profesionální tým, který vždy vše odvede na sto procent?
Na pikantní historky toho ještě nemáme dost za sebou. Vždyť připravujeme teprve 2. ročník akce. Každopádně je jasné, že drobné technické problémy se takovéto náročné akci nemohou zcela vyhnout. Namátkou problémy s přenoskou na gramofonech, úprk před deštěm na venkovní stage či opomenutá výroba visačky pro určitého DJe. Ovšem i na tyto možné drobnosti se tento rok lépe připravujeme.
Připravuješ ještě nějaké zajímavé projekty, o kterých bys nám mohl něco říci? Je Ostrava tvojí pevnou základnou nebo se chystáš expandovat?
Krom jednotlivých menších eventů v klubu Fabric žádné další projekty nechystám. CDG dá celoročně opravdu zabrat a nemyslím si, že by mělo práce s přípravou dalších ročníků ubývat. Ostrava je pro mne jedinou a trvalou možností uskutečnit akci CDG. Jsem tady doma a znám se s majiteli a promotéry klubů, kde CDG organizujeme. Nemyslím si, že by byla jiná možná lokalita v ČR, kde by bylo možno takto spojit několik klubů a mnoho stages a věnovat se v těchto klubech pouze jedné společné akci. Navíc jsem velký Ostravský patriot a mám to tady opravdu velmi rád.
Pokud by nějaký DJ chtěl vystoupit na některém z budoucích ročníků CDG, co má udělat? Musí splňovat některá kritéria nebo berete každého?
Zatím se stačí přihlásit dle svého stylu, zaslat kvalitní profilovou fotku a chuť předvést své umění před kolegy a návštěvníky CDG. Nicméně si nemyslím, že by to takto bylo do budoucna stále. Již nyní jsme měli problém s umístěním všech DJs do Line Up a proto jsme v určitou chvíli museli ukončit přijímání přihlášek. Takže pokud výhledově nerozšíříme CDG na více dní, budeme již muset časem přistoupit k nějakému výběru. Ovšem na tomto se bude pracovat až v dalších ročnících a dle vývoje celé akce.
Jak bys závěrem tohoto rozhovoru nalákal potencionální návštěvníky na CDG?
Tak to je jednoduché. Kdo jiný vám poskytne možnost za velmi nízkou částku 250,- Kč v předprodeji navštívit 4 kluby plné skvělých DJs, kde si po celý víkend můžete vybírat z různých tanečních stylů, poslechnout besedy, setkávat se s přáteli a užít si tak velkou zábavu? Jedině „Czech DJ Gathering / Ostrava“. Koukněte na Aftermovie minulého ročníku a bude vám vše jasné.
Napsat komentář: