TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Trancenation – Rozhovory se všemi vystupujícími DJs

21.01.2017

Původem americký DJ a producent Sean Tyas se začal zajímat o elektronickou hudbu již na počátku 90. let. Od roku 2000 vydává vlastní produkci a dnes je tento vysoce respektovaný mezinárodní DJ mnohými odborníky označován za možnou budoucí jedničku žánru trance. Již nyní je považován za nekorunovaného krále oblíbeného tempa 138 BPM a je velice žádaným hudebníkem. Pro remixování svých děl si jej vybírají i umělci mimo elektronickou taneční hudbu jako Pink či Bloodhound Gang. Proto jsme právě tohoto rodáka z New Yorku vybrali jako headlinera druhé edice eventu Trancenation, která se bude konat dnes v pražském klubu Radost FX.

Ahoj Seane, jak se těšíš zpět do České republiky? Pamatuješ si ještě své první vystoupení v Praze?

Vždy se velmi těším na hraní v Praze, protože je to jednoduše nádherné město plné úžasných lidí. Vzpomínám si, že poprvé jsem tam hrál s Manuel Le Saux. Na akci nazvané Mind, pokud se dobře pamatuji. Skvělá noc.
Už jsi hrál na hodně akcích. Na kterou rád vzpomínáš a na kterou bys nejraději zapomněl?
Jeden z mých nejoblíbenějších eventů byl Trancefusion. Vždy na něj budu rád vzpomínat a jsem skutečně rozčarován z toho, jak tragicky vše skončilo. A gig, na který bych nejraději zapomněl? Asi žádný, vždy se snažím si to užít.
Jak se připravuješ na svá živá vystoupení? Věnuješ výběru tracků hodně času?
Ano, vždy se ujišťuji, že sebou mám každý track, který chci zahrát. Také rád dělám speciální edity některých tracků.
Preferuješ ve svých setech spíše harmonické melodie nebo tvrdé beaty? S kým bys rád spolupracoval?
Preferuji oboje naráz ideálně. Melodie i bassy jsou pro mě důležité. Rád bych spolupracoval s lidmi, se kterými jsem již v minulosti spolupracoval, např. Liquid Soul a Darren Porter.
Jaký máš názor na vývoj trancu za posledních 5 let? Kam se posunul a co bude následovat?
Myslím, že za poslední rok se velmi zvýšila popularita rychlého trancu, což je pěkně vidět. Já v tom budu pokračovat tak dlouho, dokud producenti budou nadále tvrdě pracovat a nebudou líní.
Co bys rád změnil na taneční scéně, kdybys měl neomezené možnosti?
Chtěl bych, aby byla méně komerční, protože si myslím, že se stala trochu perverzní kvůli nadměrné komercializaci toho všeho.
Co bys rád doporučil začínajícím producentům? Co by měli dělat, aby byli skutečně dobří?
Začínající producenti by se měli soustředit na učení. Přestaňte posílat tracky labelům 12 měsíců poté, co jste začali s vlastní produkcí. Buďte realističtější a upřímní sami k sobě. Dobrým producentem se stanete až po několika letech. Učte se.
Jak časově náročná je práce profesionálního DJe a producenta? Kolik hodin týdně trávíš ve studiu? Jak relaxuješ?
Je to 24hodinová profese. Přemýšlím nad hudbou a produkcí pořád. Během týdne trávím ve studiu 10 hodin denně. Relaxuji tím, že trávím čas s dětmi, čtu, hraji videohry a také trochu koukám na TV.
Účastníš se tanečních akcí také jako běžný návštěvník? A pokud ano, kde jsi byl naposledy?
Ano, byl jsem teď nedávno. Mám velmi rád drum’n’bass, tak když jsem hrál naposledy v Austrálii v Melbourne, tak jsem po svém gigu navštívil úžasný drum’n’bassový event, kde hráli Friction a Joe Ford. To bylo poprvé, co jsem byl na drum’n’bass party. Bylo zajímavé být svědkem rozdílné scény a vibrací.
Jak svět DJingu ovlivnil tvůj osobní život?
Vedlo to k tomu, že jsem za posledních 10 let poznal mnoho nových přátel v mnoha zemích. Přátelé, kteří se stali blízkými. Je to skvělý pocit, znát tolik skvělých lidí po celém světě.
—————————————————-
Trancenation – Rozhovor s Lange
Dalším DJem, který vystoupí 21.1.2017 na akci Trancenation v klubu Radost FX je britský pionýr Stuart Langelaan více známý jako Lange. Je považován za jednoho z nejvlivnějších umělců na taneční scéně posledních dvou dekád, DJ, který se drží v popředí během celé své kariéry a producent, který posouvá hranice. Do seznamu jeho úspěchů patří 20 singlů v britské Top40, práce na filmovém soundtracku a remixování mainstreamových umělců jako Pet Shop Boys či Faithless. Mimo své studiové práce je Lange také úspěšný na poli mezinárodního DJingu. Vystupoval nejen pod nejlepšími klubovými značkami jako Cream, Godkitchen a Gatecrasher ale i na velkých prestižních akcích jako Tommorowland, EDC či ASOT. V DJ Mag Top 100 žebříčku se udržel 8 let a dodnes je velmi žádaným DJem.
Ahoj Stuarte, co od tebe můžeme očekávat na Trancenation v Praze?
Skutečně jsem si užil své předchozí vystoupení v Praze a vím, že tamní fanoušci mají mnoho energie, takže to bude energický set plný nového materiálu ode mě a z mého labelu Create.
Vedl jsi dvě vydavatelství Lange Recordings a Create Music. Můžeš nám popsat rozdíl mezi těmito značkami a proč jsi se rozhodl jednu z nich ukončit?
Create Music je pro více undergroundový experimentální tech trance, kdežto Lange Recordings byl domovem více tradičního, vokálového a bigroomového trancu. Rozhodl jsem se, že po 12ti letech přeruším Lange Recordings, abychom se já a můj tým mohli plně soustředit na Create Music.
Máš za sebou 20 let úspěšné hudební kariéry. Máš stále nějaké cíle, kterých bys chtěl dosáhnout?
Ano, je stále za čím jít. Chtěl bych dělat zejména filmové a televizní soundtracky. Některé filmy už obsahují mojí hudbu. Vytvářet hudbu, abych pomohl vyprávět příběh je nepřekonatelný pocit naplnění.
Pamatuješ si, kdy jsi poprvé slyšel trance a co to pro tebe znamenalo?
Moje první zkušenost s trance music byla v polovině 90. let a byl jsem očarován. Labely, které mě ovlivnily, byly Hooj Choons, Platipus a Perfecto, ale také umělci, kteří tvořili trancem ošlehaný styl jako Jean Michelle Jarre. Na konci 90. let jsem dělal kariéru jako producent trancu a to byla scéna na vrcholu.
Kdy a kde jsi poprvé hrál v klubu?
Moje první hraní bylo v Londýně v klubu jménem Bagley’s a hrál jsem pod Additive Records, což byl můj první label, kterému jsem se upsal v roce 1997. To hraní bylo v roce 2000 a bylo to samozřejmě z vinylů. DJingu jsem se věnoval jen několik měsíců a byl jsem vyděšený, ale dopadlo to dobře. Ten večer jsem poprvé potkal Jona a Paava z Above & Beyond, kteří akci navštívili. Stále mám desku Anjunabeats Vol 1, kterou mi tehdy dali.
Máš stále trému před živým hraním? Máš nějaký rituál?
Trému nemám, ale stále jsem nervózní před setem. Popravdě když to necítím, tak můj set není dobrý. Nemám žádný rituál jako takový. Jako většina DJů co vím, nerad se před setem povaluji v klubu. Zjistil jsem, že jsem více soustředěný, když dorazím 20 minut před hraním, nasaju atmosféru, dám si drink a jdu přímo na věc.
Můžeš nám popsat ten nejúžasnější moment tvé DJské kariéry?
Jedna z nejúžasnějších zkušeností co se DJingu týče, bylo hraní B2B s Andy Moorem na stadionu na akci nazvané POPNYE v Kalifornii na Sylvestra. Vítání Nového roku s 13.000 ravery bylo obrovské.
Co máš rád více? Živé DJské vystoupení před publikem nebo produkování hudby ve studiu?
Užívám si oboje. Jsou to velmi odlišné disciplíny a je skvělé vnímat ten kontrast. Produkování hudby je více osobní, je to můj kreativní výstup a bude vždy pro mě velmi důležité. DJing je více zábavnější než vysedávání ve studiu samozřejmě. A jsem velmi šťasten, že mám možnost cestovat po světě.
Kde sbíráš inspiraci k tvorbě nových tracků?
Hodně mých tracků je inspirováno událostmi v mém životě nebo ovlivněno věcmi, které vidím a čtu. A mojí největší inspirací je samozřejmě scéna sama o sobě a taktéž ostatní hudební žánry. Jsem velkým fanouškem filmových soundtracků a způsobu, jakým evokují tak silné emoce. Před několika měsíci jsem zažil hrát živě jednu z mých největších inspirací, legendárního Hanse Zimmera.
Cítíš rivalitu mezi DJs v tanečním průmyslu?
Tento průmysl je velice soutěživý, takže tam je určitá rivalita, ale po mnoha letech v branži je hodně DJs přáteli a vzájemně spolupracují. Je lepší nechat soutěživost na manažerech a agentech.
Jakou profesi bys rád vykonával, kdybys nebyl muzikantem?
Nejsem si jist. Vždy jsem se zaměřoval na hudební produkci již od školy. Nemám žádný záložní plán.
———————————————————–
Trancenation – Rozhovor s Airwave
Belgická legenda Laurent Véronnez alias Airwave je považován za nekorunovaného krále stylu progressive trance. Jeho práce hudebního producenta je velmi ceněná už od začátku jeho kariéry, kdy vydával jednu trancovou klasiku za druhou na kultovní značce Bonzai, které je věrný dodnes. Je autorem několika stovek tracků pro desítky projektů, z nichž zásadní bylo vedle jeho sólových prací také spojení s jeho kolegou Jurgenem Leyersem pod projektem Fire & Ice. Airwave sound inspiroval britskou a holandskou scénu a pomohl některým současným top DJům dostat se tam, kde dnes jsou. A 21.1.2017 si budete moci vychutnat jeho neotřelý progressive sound v legendárním klubu Radost FX.
 
Ahoj Laurente, mnoho fanoušků tě považuje za krále žánru progressive. Vnímáš tak i ty sám sebe? Vytváří to na tebe tlak k dosažení vyšších cílů? Dává ti to možnost experimentovat s různým soundem?
Řeknu to narovinu. Nikdy nebudu králem ničeho, neboť v mém světě není žádná hierarchie, žádný Bůh, žádný mistr, žádný král. Nevnímám hudbu, kterou dělám jako hudební žánr. Moje hudba vychází z mého srdce a samozřejmě experimentuji s mnohými zvuky. Vždy vyhledávám nové možnosti tvorby hudby. Je to zejména vášeň. Vnímám pocit závazku, pokud jde o hudbu, kterou dělám a vždy se snažím překonat a překvapit sám sebe. Je to o egu. Reakce publika, které dostávám, ať už pozitivní či negativní, na to nemají příliš vliv. Takže se cítím velmi polichocen, že mohu být součástí lidských životů tímto způsobem. Mí fanoušci mi nic nedluží a ještě jsou ochotni pro mě přenášet hory. Cítím se požehnaný a šťastný, že je mám.
Co je zdrojem tvé inspirace?
Stejně jako u ostatních muzikantů jsou to jiné hudební žánry, která mám rád. I přes to, že dělám především trance, tak hodně poslouchám filmovou hudbu. Je potřeba připomenout, že filmová hudba byla nejzásadnější inspirací pro průkopníky trancu. Zeptejte se ve Frankfurtu nebo Berlíně. To je to, co dělalo hudbu tak zvláštní dříve v časech, než se rozdělila na subžánry, komerci, underground.
Začal jsi s DJingem a hudební produkcí už před nějakým časem a byl jsi během těch let svědkem mnohých změn. Jak si myslíš, že se bude scéna nadále vyvíjet během následujících deseti let?
Tato otázka je mi kladena často v poslední době. Upřímně si myslím, že nikdo z nás nedokáže přesně předpovědět budoucnost. Vše co vím je, že můžu slyšet v dnešních produkcích velkou obnovu raného soundu a to, že více a více teenagerů vyhledává dnes tento sound. Mnoho z nich touží po zvuku 90. let, neboť je více autentický, neumělý zvuk. Myslím, že částečně bude budoucnost patřit tomuto směru.
Kdo je pro tebe dobrým producentem? Co je nejdůležitější aspekt skladby k tomu, aby si jí zařadil do svých setů?
Toto je další otázka, kterou slyším často. To co chci především ve skladbě slyšet je ten “nezajímá mě, co si ostatní budou myslet o mé hudbě” faktor. Nechci, aby se muzikanti stali vězni toho, co právě hrají DJové. Je to velice kontraproduktivní. Řekněme, že chci ve skladbě slyšet lidský rozměr umělce, který za trackem stojí. Něco co neslyším každý den právě kvůli způsobu, jakým všichni dělají hudbu v dnešní době.
Během své kariéry jsi stvořil hodně hudebních produkcí. Které z tvých tracků mají v tvém srdci speciální místo?
When Things Go Wrong, Ladyblue, Alone In The Dark, Save Me, ale také Tigris & Euphrates, A Touch Of Grace, Sadness In Black & White a naposledy The Quest Fo Beauty.
Co je pro tebe aktuálně hlavní výzvou DJe a hudebního producenta?
Time-management byl vždycky mým problémem. Přál bych si, abych toho stihnul udělat více. Jsem control-freak a nemůžu někoho nechat něco udělat za mě. Takže jsem rád, že to všechno zvládám.
Co máš rád na současné trancové scéně?
Jsme stále jedna velká rodina, i když ne vždy kráčíme po stejných cestách, to přinese hodně skvělé hudby v příštích letech. Tím jsem si jist.
Jak vypadá tvůj běžný den, když zrovna nehraješ ani neprodukuješ hudbu?
Jsem hrdým otcem dvou dětí, věnuji jim tolik času, kolik můžu, když zrovna nejsem ve studiu nebo na turné. Mám takové teenagerské zájmy jako videohry, ale jsem pracovně hodně vytížený, proto ani nemám čas zapnout svou herní konzoli. Myslím, že kdybych nebyl DJem a producentem, tak bych byl sound designer, neboť mám mimořádný vztah ke zvuku, speciálně k syntetizátorům. A jsem v tom docela úspěšný. Před rokem jsem vydal svou první kolekci synth patchů pro syntetizátory a prodávala se velice dobře.
———————————————————–
Trancenation – Rozhovor s Manuel Le Saux
Na akci Trancenation v klubu Radost FX 21.1.2017 vystoupí i italský DJ a producent Emanuele Lucariello více známý jako Manuel Le Saux. Manny je zarputilým bojovníkem za plně euforický trance. A právě pro svůj povznášející sound se stal známým, obrovský seznam jeho produkcí a remixů mluví sám za sebe. Také jeho radioshow Extrema na Afterhours.FM je jedna z nejvíce poslouchaných trance relací na internetu. Není tudíž divu, že již hrál na největších Evropských eventech jako Quest 4 Trance, Luminosity, Tommorowland, Technoclub či Gatecrasher ale i v USA, Austrálii, Mexiku nebo Argentině. Vydal již dvě studiová alba a velmi ceněná je také jeho kompilace Underground Anthems 2.

Ahoj Manny, hrál jsi již několikrát v Praze. Těšíš se zpět? Jak vnímáš české publikum?

Již se nemůžu dočkat, až budu zpět v Praze. Lidé tam jsou srdeční a prostě báječní.
Kdy jsi začal s tvorbou hudby a co bylo tvou inspirací?
Bylo to v roce 2000, kdy jsem se začal učit, jak produkovat hudbu a po několika letech jsem jí začal vydávat. Hudba byla vždy mou vášní, obzvláště ta klasická.
Kteří italští producenti jsou v tvých očích ti nejlepší umělci?
Giuseppe Ottaviani je úžasný producent. Ale je zde i několik dalších jako třeba Astuni, jenž je A&R manažer mého labelu Extrema Global Music.
A koho z významných dobře známých světových DJů si vážíš nejvíce?
Sean Tyas, John O’Callaghan a Darren Porter jsou ti, které respektuji nejvíce.
Co říkáš na to, že mnoho DJů změnilo svůj styl a více či méně se odchylují od trance music?
Hudba je především biznis, takže chápu proč DJové mění svůj styl. Kvůli penězům. Já nadále dělám a hraju trance, protože já nevnímám hudbu jako biznis. Pro mě je to vášeň.
Co tě teď zaneprazdňuje ve studiu?
Pracuji na nových singlech a bude také nové album.
S kterým z tvých vystoupeních jsi byl nejvíce spokojen? Zažil jsi někdy na akci zábavnou situaci?
Každé hraní je pro mě speciální. Zažil jsem hodně zábavných momentů. Nejlepší z nich byl, když se mě někdo ptal, jestli znám osobně papeže. Že prý bych ho měl znát, když žiju v Římě.
Jaké máš jiné vášně kromě hudby?
Miluji hraní videoher.
—————————————————–
Trancenation – Rozhovor s Lostly
Ve svém premiérovém vystoupení se českému publiku představí také vycházející hvězda Andre Frauenstein více známý jako Lostly. Svou DJskou kariéru začal ve 13ti letech a od té doby ušel velký kus cesty. Dnes jako A&R manažer úspěšného vydavatelství Discover činí důležitá rozhodnutí, hraje na megafestivalech jako Love Parade či Nature One a jeho produkci, která je zjevně inspirována Berlínským soundem přelomu tisíciletí, podporují ta nejvýznamnější jména na scéně jako Armin Van Buuren, Paul Van Dyk, Paul Oakenfold nebo John Askew. O tomto talentovaném umělci v budoucnu ještě hodně uslyšíme.
Ahoj Andre, jak se těšíš do Prahy? Byl jsi někdy v České republice? Co víš o naší zemi?
Praha je jedno z měst, které jsem chtěl vždy navštívit. Velmi se těším, až to tam uvidím, nikdy jsem v České republice nebyl. Vím, že je to země s bohatou historií, plná hrdosti. Lidé tam bojovali velmi tvrdě za svou nezávislost. Jsou tam nádherné zámky a výborné pivo.
Jak ses dostal k DJingu? Co bylo tvou inspirací? Máš nějaký vzor?
K DJingu jsem se dostal ve věku 13ti let, když jsem začal hrát na kamarádovo house parties. Myslím, že celá dosavadní rave scéna pro mě byla velice inspirující. Připadali mi, že jsem součástí něčeho, k čemu běžná veřejnost nemá přístup a to pro mě byl skutečně mimořádný pocit. Vliv na mě měl rozhodně Paul Van Dyk a jeho label Vandit.
Kdy a jak jsi začal s produkcí?
S hudebním vystupováním jsem začal ve věku 15ti let. Mým prvním nástrojem byla elektrická kytara a bylo to těžce do punk rocku. Ale toto ustoupilo do pozadí, když jsem se začal více věnovat DJingu. Později jsem se rozhodl studovat sound engeneering a následně jsem dostal práci v hudebním studiu v Johannesburgu. Majitel studia mi toho hodně řekl o hudební produkci, hře na piano atd. a já pomalu začal skládat hudbu pro reklamy a konečně jsem také začal s produkcí elektronické hudby. To vše se stalo, když mi bylo 19 let.
Je v tvé vlasti Jihoafrické republice nějaká trancová scéna? Jak bys jí popsal?
Ne, není tam žádná scéna. Připadá mi to docela smutné, že v JAR je hodně talentovaných lidí, kteří by si zasloužili být vidět a slyšet ve světě. Ale tento průmysl tak funguje, velice záleží na tom, kde žijete. V celé zemi je jenom pár promotérů, kteří pořádají trance akce a ti si zvou jako DJs pouze své přátele, což znamená, že talent je zcela opomíjen.
Nedávno ses přestěhoval do Kolýna nad Rýnem. Tvé jméno zní německy. Jsou tví předci z Německa?
Přesně tak. Když jsem žil v Jihoafrické republice, tak jsem zjišťoval historii své rodiny a proč mám příjmení Frauenstein. To mě přivedlo k hrobu mého dědy v JAR a zvláštní věc byla, že všechny slova na jeho náhrobním kamenu byla napsána v němčině. Při dalším pátrání jsem zjistil, že pocházel z Drážďan. Tak jsem zatoužil poznat své kořeny. Původ hraje velkou roli v tom, kým jsme.
Jaké věci máš rád na Německu? Jaké je tvé auto snů?
Miluji, že se můžu volně procházet po ulici. V Johannesburgu jsem se musel pořád ohlížet přes rameno, obzvláště po zkušenostech s opakovanými přepadeními. Miluji na Německu čistý vzduch, jídlo, lidi, pořádek, umění a rozmanitost. Mým vysněným autem je Nissan Skyline R34 GTR v modré barvě.
Co pro tebe byl rok 2016 a co od tebe můžeme očekávat v roce 2017?
2016 byl stresující rok ohledně imigračních záležitostí a začátku nového života. Ale byl to také rok plný fantastických momentů. Hrál jsem v Evropě, Austrálii, Asii, Americe. Dvakrát jsem dosáhl #1 Beatport charts s releasy Coffin Corner / Dance With The Devils a také s Du Bist Okay / Heading Back. Pro rok 2017 mám od svého managementu již potvrzeno několik vystoupení, takže zase lze očekávat pořádné turné. Co se mého soundu týče, pomalu ale jistě jdu směrem k progressive. Je to čistší zvuk, ale stále melodický, stále energický, stále Lostly. Nové tracky budou vycházet hlavně na Outburst Records, to je label na který bude zaměřena moje hudba v tomto roce.
Experimentuješ teď s acidem. Půjde tvá produkce tímto směrem?
Určitě, v budoucnu očekávejte mnoho acidových kousků. Pořídil jsem si teď do studia nový nástroj, takže ho budu hodně využívat. Nepoužívám žádné virtuální nástroje, všechno co mám, jsou analogové syntetizátory. Takže pokaždé když seženu nový synťák, tak ho používám, jak to jen jde. Něco jako nová hračka.
Chystáš spolupráce s Kai Tracid, Talla 2XLC a dalšími známými německými trancovými producenty. Můžeš nám říci více?
Mluvil jsem o tom s Kaiem, pohráváme si s tou myšlenkou, ale stále jsme nic nepřevedli do reality. Víte, jak to chodí, když začnete turné, máte radioshow atd. Jsem velice zaneprázdněn, neboť nemám lidi na dělání hudby nebo radioshow. Vše to dělám sám a času je málo. Talla je mým dobrým přítelem a rozhodně spolu uděláme nějakou dobrou německou hudbu.
Můžeš nám říct něco o svých tetováních?
Mám 5 tetování, dvě z nich jsou texty Love Will Tear Us Apart a Born Slippy na mé hrudi. Už jsem se nechal tetovat na několika divných místech. Jedno z nich bylo v Kolumbii, když jsem byl na turné, nechal jsem si udělat tetování těsně před odletem u tatéra doma.
———————————————————————
Trancenation – Rozhovor s Robbie Van Doe
Debutujícím vystupujícím na akci Trancenation v klubu Radost FX bude techtrancový specialista Robbie Van Doe. Jeho jedinečný styl vyznačující se obrovským množstvím energie, fenomenálními melodiemi a řádnou porcí acidu je podporován nejvýznamnějšími DJs jako Armin Van Buuren, John Askew či Aly & Fila. Působí na renomovaných značkách Discover, Nu-Depth, Extrema a Mental Asylum, kdy s každou další produkcí překonává sám sebe a vydobývá si pověst velmi osobitého hudebního producenta a DJe.
Ahoj Robbie, jak se těšíš na hraní v Praze?
Jsem velmi natěšený, vždy jsem chtěl vystupovat v Praze, slyšel jsem o tomto městě mnoho skvělých historek od kluberů a DJů.
Jak ses dostal k trancu?
Můj první kontakt s trancem jsem absolvoval, když jsem byl velmi mladý. Jsem šťasten, že jsem tehdy objevil starý acid house a rave, který jsem dostal od své matky. Vše se pak odvíjelo od toho, ty šílené zvuky a kopáky se mi dostaly do hlavy. To vedlo k tomu, že jsem se více zajímal o elektronickou hudby a později jsem začal s produkcí a DJingem.
Můžeš nám popsat sound, který reprezentuješ jako DJ a hudební producent?
Jak se ví, hraju velmi tvrdě. Většina mé produkce je poháněna povznášejícími melodiemi, acidem a tvrdými bassy, ale stále si ještě udržuje základní elementy trance music. Postupem času jsem vyvinul svůj vlastní styl, který dává mým trackům možnost vyniknout. Stejně tak i mým setům, velmi rád mixuji svou tvorbu. Hraju tech/psy/hard trance někdy i hard house. Rád zkouším zanechat na klubery dobrý dojem tím, že hraju tracky, které se ostatní bojí hrát. Proč bych měl být ovce a dělat generické věci? Rád porušuji zažitá pravidla.
Máš nějaký vzor? Kdo ze současných umělců jsou tví oblíbenci?
Mým vzorem je rozhodně John Askew, ten muž je legenda. On dělá a hraje to, co se mi líbí. Miluji jeho techniku mixu, rozhodně to není nudný DJ. A také Indecent Noise, mám rád jeho produkci. Pracoval velmi tvrdě, aby se dostal tam, kde je a to neříkám jenom proto, že jsem upsaný jeho labelu.

Jaké tracky jsou pro tebe těmi největšími trancovými hymnami všech dob?

Otázka za milion dolarů. Můj oblíbený track je Simon Patterson – Us, při něm mám vždy husí kůži. Dále Origin – Wide Eyed Angel z roku 1998 a JOC & Kearney – Exactly.
Už jsi vystupoval všude po světě. Kde se ti hrálo nejlépe? Stala se ti nějaká vtipná situace při hraní?
Nejlepší mezinárodní gig jsem zažil v Argentině. Bylo pro mě velmi potěšující být tam pozván a hrát v takové úžasné zemi. Doufám, že se tam zase jednoho dne vrátím. Zábavné momenty se mi stávají. Jednou se mi zamotaly nohy do kabelu od sluchátek, což způsobilo, že jsem absolvoval lekci létání po pódiu. Docela trapné, ale přesto zábavné.
Techtrance a psytrance je velmi v kurzu v této době. Čím to je, že jsou tyto styly tak populární?
To ovlivňují velcí DJs, kteří tento sound prosazují. Třeba Mark Sherry s Outburst Records vyzdvihuje techtrance. Psytrance tu byl vždy, ale začal být více inspirující poté, co ho začali hrát DJs jako Simon Patterson a John 00 Flemming a to samozřejmě ovlivnilo ostatní DJs.
Co dělá z UK líheň nových talentů a trancových producentů? V tomto ohledu překonává i Holandsko.
Těžká otázka. Je to o lidech, kteří pracují na své pověsti v trancovém světě.
Máš nějaké jiné zájmy kromě trance music?
Mou velkou vášní je mountain biking. Pokaždé když mám příležitost, tak vyjedu ven na kole.
—————————————————
Druhá edice eventu Trancenation v klubu Radost FX
Na začátku roku 2017 se odehraje v legendárním klubu Radost FX v Praze druhá edice eventu Trancenation. Na akci zaměřenou na melodickou taneční hudbu vystoupí celkem šest známých zahraničních DJs světového formátu v čele se Seanem Tyasem, který patří mezi nejpopulárnější zástupce žánru trance. Celý večer se bude linout v rytmu té nejkvalitnější taneční hudby pod taktovou ostřílených DJs, kteří již hráli všude po světě a moc dobře vědí, jak udělat dobrou party. Vše se bude odehrávat v nejstarším klubovém prostoru v Praze, v legendárním klubu Radost FX, který slaví 24 let existence. Toto unikátní atraktivní prostředí s dostatkem prostoru, špičkovým zvukem a příjemnou profesionální obsluhou je další devízou už tak výjimečné taneční akce, která nemá na české klubové scéně obdoby. Přijďte se podívat, poslechnout či zatančit a staňte se součástí eventu, na který budete ještě hodně dlouho vzpomínat.
Vstupné je nyní jen 290 Kč, po vyprodání limitované startovací série se cena bude zvyšovat. Vstupenky jsou v distribuci na prodejních místech Ticketportal a nebo je můžete zakoupit on-line přímo na ticketportal.cz a ihned vytisknout – HOMEtickets. Nebo je také možné si zakoupit vstupenky v den konání přímo na místě v klubu Radost FX za plnou cenu 500 Kč.
Vstup na akci bude umožněn pouze osobám starším 18 let. Klub nemá bezbariérový přístup.
Odkaz na vstupenky: https://www.ticketportal.cz/event.aspx?ID=135830

Monika
Author: Monika

Komentáře nejsou povoleny.