TRANCE.CZ - Elektronická taneční hudba v ČR i ze světa.

Reklama



Úvod Fóra Off Topic Filmový koutek

  • Toto téma obsahuje celkem 2,465 odpovědí. Do diskuze (94 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Sickboy a poslední změna proběhla před 10 roky.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 121. až 135. (celkem z 2,466)
  • Autor
    Příspěvky
  • #189538
    Hustey
    Člen

    asi budu patrit mezi vyjimky, ale Inception bych nejak vysoko neradil, souhlasim v tomto s kritikou ktera se objevila v south parku 🙂

    #189524
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Uf, tak jsem nakonec něco vyplodil i k tomu Tronovi (3*):

    Nebylo těžké dopředu uhodnout, že nový Tron bude excelovat především v akčních scénách, ale že ho bude poměrně výrazně táhnout dolů jejich špatné rozvrstvení, nezvládnuté vyprávění, slabý scénář a filosofická plochost, bylo (alespoň pro mě) nemilé překvapení. _____ V angličtině existuje dost špatně přeložitelný termín „pacing“ (nejblíže je možná „temporytmus“), který se v rámci filmu obvykle používá v souhrnném hodnocení toho, jak snímek plyne (rychle/pomalu), jestli řazení scén za sebe dává smysl/je plynulé atd. Právě pacing je asi největším kamenem úrazu v Legacy, kde si tvůrci zcela nelogicky vyplýtvají dvě zdaleka nejvzrušivější (a subjektivně nejrychlejší) sekvence (disk fight v aréně a následná motorková honička na gridu) ještě v první polovině stopáže, a co víc – posadí je hned za sebe. Následné (nutné a bohužel i nudné) vysvětlování pozadí příběhu se pak v porovnání nehorázně vleče, a není to pouze z důvodu inherentní neakčnosti takových pasáží, ale také ze způsobu, jakým jsou nasnímané. Řekl bych, že vrcholu v tomto ohledu dosáhl Ch. Nolan, jehož Inception je požitek sledovat už jen pro ten brilantní převod scénáře na plátno, který šlape jako hodinky právě i v upovídaných pasážích, ale abych nesrovnával nesrovnatelné – kupříkladu i Avatar je vzorovým příkladem toho, jak zručně a zábavně odvyprávět jednoduchý příběh v novém technologickém prostředí. Ačkoli Cameron točil za nepoměrně víc $$$ než Kosinski a obecně svoji story pojímal už předem mnohem epičtěji, je rozdíl v umu přece jen dost znát. _____ Už výše zmiňované dva Tronovy highlighty je radost sledovat především proto, jakým způsobem pracují s prostorem; kreativně se tu využívá 3D pro to, aby vynikla architektura arény, divák se spolu s hráči naklání na strany nebo vzhůru nohama… Jestliže Speed Racer pracoval s 2D závodištěm a nejrůznější vertikály napříč prostorem kreslil pomocí speciálních funkcí aut (a vytvářel tak iluzi 3D), Tron sice disponuje omezeně se pohybujícími motorkami, ale ve 3D modeluje závodní dráhu tak, že se motorky různě podjíždějí, nadjíždějí a ke zničení soupeře musí využívat okolního prostoru, ne čudlíků a udělátek. Je škoda, že se film do podobných hrátek už dál nepouští, závěrečná létací scéna působí místy skoro až staticky. _____ S faktem, že jde o pokračování se tu bohužel nepracuje příliš kreativně; dohromady jde spíš o takové jednoduché „úlitby hardcore fanouškům“ ve formě nejrůznějších hlášek, které jsou ale často vytržené z kontextu a v Legacy už nedávají velký (nebo jiný) smysl a slouží jen jako pomrkávání na znalce. Podobně povrchní a nedopracovaná jsou téměř všechna témata, o která se Tron otírá. V malé (ale opravdu ostudně malé) příběhové odbočce o ISOech (jak se to skloňuje?) naznačí konflikt kreacionismu a spontánní evoluce, ale už to dál nijak nerozvíjí, rozpor mezi klasickými dobrodružnými příběhy a novodobým videoherním prožíváním redukuje na prosté zobrazování symbolů z obou stran (ale už je nijak vzájemně neporovnává a nepracuje s nimi), nejprve oslavuje pirátství, aby příběh zakončil vítězstvím odpovědnosti k rodinnému dědictví a (de facto) ke korporaci, z kánonu filmové sci-fi pouze přejímá, ale neaktualizuje (hláška „I’m not your father.“ mě ale, pravda, rozesmála) atd. Snad jen v poselství, že skutečný svět vítězí nad virtuálním, je Tron tematicky i formálně důsledný, a symbolicky se tak jedná o protipól Avatara, který naopak oslavoval odvržení tělesné, lidské identity a přijetí umělého světa a virtuálna. _____ Jednoduše a stručně: pokud jste fanoušky původního Trona nebo chcete vidět starého Bridgese jako Dudea, Obi-Wana Kenobiho a Boha v jednom, případně bezvýhradně zbožňujete Daft Punk, nebo je vám méně než 12 let, pak se vám nový Tron pravděpodobně bude líbit. _____ P.S.: To opěvované revoluční propojení hudby a vizuálu se nekoná a je, dle mého názoru, způsobené pouze tím, jak velké očekávání v tomto případě soundtrack provázelo, a už jenom vědomím toho, kdo ho nahrál a jak se s ním v průběhu tvorby filmu pracovalo. Zimmer v Inception se do plátna vpíjí možná ještě lépe, ale nikdo to nijak speciálně nekomentoval. A to sám miluju EDM a Daft Punk rovněž. (viděno v IMAXu)

    _________

    Jinak sestavit žebříček za 2010 bych měl asi problém…

    Na prvním místě nakonec zhruba nastejno Inception a Black Swan, a pak asi A Serious Man (počítám-li uvedení do kin), Ghost Writer a Shutter Island.

    Celkem nuda, ale zas tak moc filmů z loňska jsem neviděl, takže se to ještě časem asi změní.

    #189519
    iamek
    Člen

    TOP20 nejvetsiho filmoveho boha

    1.) Toy Story 3: Příběh hraček
    2.) The Social Network
    3.) Království zvěrstev
    4.) I Am Love
    5.) Na vlásku
    6.) Opravdová kuráž
    7.) The Town
    8.) Greenberg
    9.) Cyrus
    10.) Vejdi do prázdna
    11.) Kick-Ass
    12.) Zatím spolu, zatím živí
    13.) Dostaň ho tam!
    14.) The Fighter
    15.) The King’s Speech
    16.) Děcka jsou v pohodě
    17.) Jak vycvičit draka
    18.) Robin Hood
    19.) Amer
    20.) Jackass 3D

    #189517
    kreeki
    Člen

    [b]Never let me go[/b] – Výborný, ovšem proč se fakt všichni chovaj tak nelogicky odevzdaně?! sm6

    #189406
    M.i.k.e
    Člen

    takže po Black swan už netem koluje kvaltní screener Fightera a hlavně Coenovic True Grit…

    jinak sem trošku opožděně dal dohromady top 10 za loňský rok :
    1)Inception
    2)Black Swan
    3)Kick-Ass
    4)Sherlock Holmes
    5)Shutter Island
    6)Green Zone
    7)Expendables
    8)Up In The Air
    9)Unstoppable
    10)Social Network

    těsně za 10 potom : Machete,Robin Hood,A-Team,Mr.Nobody,Toy Story 3 a Scott Pilgrim vs.The World

    jinak aké konečně viděn Tron : Legacy a po všech těch očekáváních mě to trošičku zklamalo.Chvílema sem měl dojem,že koukám na původního Trona,jen v novém hávu.Každopádně soundtrack super a vizuální stránka taktéž.Jen v tomhle musím soulasit s iamkem,že jen o tom to není a v dnešní době by to měl být svým způsobem standart.žádná revoluce se tedy nekoná.Takový Speed Racer byl v tomhle ohledu lepší a zajímavější…

    #189383
    Nevim
    Účastník

    Smrtící Avalon (2001)
    http://www.csfd.cz/film/34293-smrtici-avalon/#
    koukal jsem na to je z toho důvodu že soundtrack z film je excelentní
    Film mě z větší části vůbec nebavil a nudil. Hlavni hrdinka hezká, ale to je tak asi vše. Točený v Polsku= pře dabovaní poláci do japonštiny, docela hrůza. Jenže ten závěr z orchestrem je parádní ta muzika je hodně luxusní a kor při té finální scéně. Tam jsem měl pěkně husinu a mrazení po celím těle. Jenže finální scéna to fakt nezachrání..1* + muzika 1* =2/5

    #189332
    DjDkD@ve
    Člen

    Doufam, ze je to jen silvestrovskej joke, jinak Jingsawa na nej! sm15

    #189331
    DjDkD@ve
    Člen

    Parchant jeden choreografskej!!!! Meli by ho za to povesit za koule do pruvanu!!!!

    #189329
    iamek
    Člen

    Natalie Portman je zasnoubená a těhotná (zbouchl ji choreograf Černé labutě), takže v novinkách Ridleyho Scotta nebo Wachowských ji neuvidíme

    sm7

    #189328
    DjDkD@ve
    Člen

    At si rika kdo chce co chce, me se to libilo sm15

    #189326
    DjDkD@ve
    Člen

    Tak po Machtete si jdu splnit dalsi rest do kina, tentokrat SAW 3D sm15

    Hra zacina! sm15

    #189267
    SHP
    Člen

    Black Swan ***, gut, ale Wrestler se mi líbil víc.
    Nejdřív jsem chtěl dát ****, ale rozmyslel jsem si to.

    #189265
    Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Tron: Legacy si absolutní hodnocení nezaslouží, už jen protože svoji nejlepší a nejnápaditější akci vyčerpá před půlkou filmu. To opěvované propojení hudby a obrazu mi taky nepřišlo až tak převratné, jak o tom psal Fila, ne víc než třeba v Inception, kde se taky soundtrack skoro až vpíjel do plátna. Navíc kdyby to měl v paži Nolan, možná že by ty vysvětlovací pasáže odsýpaly svižněji než pod Kosinskim. Chtělo to silnějšího režiséra, nemůžu si pomoct. Čekal jsem víc, ale zklamaný nejsem.

    Ještě se rozepíšu v komentáři, je tam pár zajímavých prvků, které stojí za rozbor.

    #189235
    DjDkD@ve
    Člen
    #189210
    iamek
    Člen
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 121. až 135. (celkem z 2,466)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.