Úvod › Fóra › Trance Diskuse › Interview s Johnem 00 Flemingem o současném stavu trance music
- Toto téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (25 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel
Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 17 roky a 9 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
10. 7. 2007 v 14:11 #29897
Anonymní uživatel
Neaktivnífreezer: nene, tak ne. ale v přenesenym významu – podívej se dneska mezi lidi, většina lidí, co poslouchaj tuhle hudbu, znaj maximálně tracky z radioshow, v lepšim případě ze dvou až tří radioshows..
a pak je jasný, že deme kamsi do pr*ele, když někdo zná jen tracky od armina a šulce..
nemám jim to za zlý, dělaj si, co je baví, na druhou stranu sou za to sou placený (dyť dj je regulerní job) a dělaj si reklamu, lidi pak neznaj nic jinýho.
koukni na to takhle, co byl ASOT ze začátku a co je teď.. dyť trancovejch tracků je tam tak sotva 4-5, zbytek změť čehosi, ale název zůstal a mystifikuje lidi10. 7. 2007 v 13:59 #29896Anonymní uživatel
Neaktivnínechápu proč to berete tak, že když někdo něco hraje ve své radioshow, tak je to okamžitě vnucování se…já to beru jako doporučení od toho daného DJje a nikdo mi přece nic nevnucuje, když se mi to nelíbí tak to prostě skipnu a nazdar bazar ne? :´-))
10. 7. 2007 v 13:30 #29894Anonymní uživatel
Neaktivníuuuuf, tak sem si konečně přečetl úvodní interview s joof i následnou jeho reakci, kterou andrews hezky přeložil (díky, ušetřilo mi to pár minut)
a neřeknu nic jinýho, než že ten pán má naprostou pravdu, ikdyž já do toho můžu se svejma 7 naposlouchanejma rokama sotva nějak kecat..
a pravdu má takovou, až bych z toho brečel.. to, co on říká, by měl vědět a znát zhola KAŽDEJ!!!, tim spíš někdo, kdo tu hudbu dělá.
krásně vytihl to radio, dyť jak je to dneska, jak něco zahraje armin/šulc/tiesto/a&b, de to do prdeleX[]a proto říkám, serfujte a hledejte hudbu, která vás baví a nenechte si ji podsouvat, jak vám jí kdo naservíruje
10. 7. 2007 v 13:26 #29893Anonymní uživatel
NeaktivníRatty01: Pochopil jsi to naprosto špatně a pokud jsi četl můj příspěvek před tím, než jsem pastoval odpověď Fleminga, muselo by ti být jasné, že nikomu neupírám jeho vlastní názor na hudbu a když už jsi zmínil Corstenův remix Adagia, tak i já to považuju za super uplifting a jednu z klasik žánru.
Za argumenty nic neschovávám, prostě je používám a snažím se bavit v odosobněné rovině, aby přesně nedocházelo k něčemu podobnému jako je tvoje reakce, kdy se naprosto nesmyslně víc než tím, co jsem napsal, zaobíráš tím, proč jsem to napsal a jakej jsem asi loser. Snad nikdo tady nedokázal na moje argumenty reagovat konstruktivně bez toho, aniž by nesklouznul do roviny obviňování mě z toho, že něco urážím nebo že někomu beru názor. Pokud toho je někdo schopen, ať to udělá a můžeme se normálně bavit, takhle je tohle opravdu o ničem.
10. 7. 2007 v 13:20 #29891Anonymní uživatel
NeaktivníHustey: Proč radioshows? Jako kdyby to byla jediná existující věc na světě…? Nemám moc rád tenhle formát, ale jestli bych měl jednu vybrat, tak z hlavy Digweedovy Transitions. Ale jak říkám, moc se tomuhle nevěnuju, takže mi možná uniká nějakej božskej radiovej pořad, kterej se naprosto bezkonkurenčně úžasně ‚vyvíjí‘ (cokoli tím máš na mysli).
Gizmo: Bohužel momentálně nehraju v podstatě nikde a jsem ve fázi, kdy se pokoušim shromáždit náčiní, který si myslim, že budu chtít používat, protože vinyl jsem v podstatě opustil. Produkce dtto, nevím, jestli chystám něco ‚s ohledem na historii tranceu‘. Asi si budeš muset chvilku počkat, pak ti dám třeba vědět, pokud tě to bude pořád zajímat.
10. 7. 2007 v 13:15 #29890Ratty01
ČlenAhoj,
Andrews: v některých věcech máš samozřejmě pravdu, ale mají pravdu i ti, kteří trvdí, že se snažíš vštěpovat své vlastní názory ostatním a schováváš to za argumentace k příspěvkům. Samozřejmě nevím, kdo jsi a jestli to je vážně pravda, ale podle pozorování téhle diskuze, nemůžu mít jiný názor. Mám z tebe trochu pocit, že ze sebe děláš chytráka, který v podstatě v Trancu nic nedokázal. Sorry za můj názor, kterým tě ale nechci urazit.
Nejsem žádný odborník na Trance, ale myslím si, že každý by měl poslouchat to, co se mu opravdu líbí. Když člověk při poslechu cítí husí kůži, tak pak je úplně zbytečný mluvit o originalitě a o tom, jestli je ta daná věc komerční nebo ne. Třeba W. Orbit – Barbers Adagio…. (Ferry Corsten rmx) je komerční věc, která má v sobě určitou originalitu (pro mě, tak mi na to Andrewsi please nereaguj) a mrazení v zádech je v určitý náladě nevyhnutelný. 😛
Toť můj názor 😀
10. 7. 2007 v 13:03 #29889Gizmo
ČlenPanečku to je ale zase počteníčko 😀 Škatulkování rulezz. Tohle je trance tohle už ne to je přece pop protože to hrali v radiu a tam taneční muziku nehrajou – ani na většině těch internetových, dál se pak téměř nevyskytuje na halovkách – tam je jen pop pro ovce které s sebou nechají manipulovat odporným hudebním průmyslem postaveným na hajzlech co to dělaj pro prachy a ne pro ideály. (viděl bych to na to že ideálem už o5 bude maximálně komunita s jednim diesel agregatem vagonem chlastu a old-schoolovejma deskama kdesi v Austtralské bushi kde peníze nemají cenu) Lidi kterým se líbí track (doplň libovolný název, interpret, rádiová show, label, akce to je buřt) jsou horší než ti co se v tom vyznají a líbí se jim track (doplň libovolný název interpret, rádiová show, label, akce to je buřt). Panejo … :_)
V hudebním vývoji jsem prošel a stále se snažím vnímat dost hudebních stylů a vlivů a proto se snažím nikomu nebrat jeho přesvědčení a nikdy bych si nedovolil ani naznačit, že to co poslouchám je víc v pořádku než to co poslouchá někdo jiný. Ano nemám rád pozéry, kteří si hrají na maximální machry např s kšiltem nakřivo okolo sebe FUCKují (ale asi stejne jako nabobulovane blbečky (rozumějte pseudo kulturisty) na tanečních akcích).
Ano vadí mi že některé akce daleko víc připomínají matějskou (ale nejen taneční – viz Rock 4 People kde loni fakt chyběla jen horská dráha – cukrová vata byla…) Ale kurňa jde o muziku … a pokud někomu dělá radost Pepa Vojtek tak ať si ho užije. Pokud někoho dostává Tiesto má ho mít – někdo si dá radši Propheta super. Co člověk to názor a kecy stylu opuštění myšlenek a podobně – to je prostě vývoj …
Každý hudební styl se vyvíjí a každý člověk stárne, názory se mění a vkus vyvíjí (copa ste pánové poslouchali před 5-10 rokama???) – snažím se pokud je to jen trochu možné zachovat to co jsem poslouchal. Pokud s tím vývojem stylů chce někdo něco udělat musí asi teda aktivněji než kecáním na fóru.
(4 Andrews – kde teď hraješ – abych si mohl případně udělat obrázek – a co vlastní produkce – dle zásad a s ohledem na historii Tranceu nechystáš něco ??? – Neber to nijak ve zlém jsem jen zvědavý) .
Jinak add originálnost vs komerce – pokud se neco stane komerčně úspěšným tak to automaticky ztrácí na originalitě, protože se najdou lidé kteří se svezou na vlně (a nemusí to být zrovna plagiátoři ale i ti které to prostě oslovilo … ). Tzn ne underground nemůže být komerčně úspěšný …
Jakmile se cokoli a kdokoli někam vyvine tak se samozřejmě najdou tací kterým to bude vadit – na druhou stranu když bude hrát totéž tak se najdou tací, kteří řeknou to je pořád o tom samém … co je teda správná cesta ??? Hrát 20 let to samé nebo experimentovat s crossovery přejímat vlivy a zhodnotit výsledek – spousta hudebních stylů skončila a spousta se vyvinula naprosto jinam.
10. 7. 2007 v 12:51 #29879Hustey
Členrekneme si neco konkretniho, ktere radioshows povazujes za kvalitni a ktere se podle tebe vyviji dobrym (kvalitnim) smerem?
10. 7. 2007 v 12:45 #29867Anonymní uživatel
NeaktivníHustey: To nečteš pozorně, nebo jsi to nepochopil. Vývoj samozřejmě nezastavíš nikdy, jde jen o to, aby ten vývoj nebyl špatným směrem. Pokud dřív existovala kvalitní hudba a dnes je jí čím dál míň a dál mizí, tak přece není nic nemožného snažit se pojmenovat příčiny a apelovat na to, aby se něco změnilo. Jak už jsem psal předtím, vytratilo se to, co dělalo trance trancem a vývoj v ostatních žánrech ukazuje, že se lze vyvíjet a přitom se natolik nevzdálit od původní myšlenky.
Můj osobní názor je ten, že samozřejmě všechno proběhne přirozenou cestou a tak nějak samo. Seriózní taneční scéna postupně vytlačí všechny tyhle eurodancové pokusy a hraní si na marketingové polobohy mimo sebe, očistí se a možná vznikne i nový underground. Koneckonců, revival oldschoolového trance soundu už nějaký ten pátek v EDM probíhá, převážně v rámci už zmiňovaného nu-tranceu, takže pokud bude tenhle trend dostatečně silný a chvíli potrvá, bude tu existovat výrazná alternativa pro ty, kteří chtějí poslouchat aktuální kvalitní tranceovou hudbu.
10. 7. 2007 v 12:13 #29861Hustey
Členon ale prece chce nemozne, vyvoj nemuze zastavit. sam rika to stejne o electru. leda ze by si vyvinul opet novy styl elektronicke hudby.
celkove mi jeho post prijde jako vykrik do tmy, pise to, i kdyz vi ze s tim nic neudela X[]
10. 7. 2007 v 11:33 #29855Anonymní uživatel
NeaktivníOk, dobře, překlad:
Tohle bude dlouhá reakce, buďte při čtení trpěliví.
Páni, je úžasné vidět, kolik reakcí může jedno interview vyvolat. Problém s rozhovory je ten, že ne všechno co řeknu, se nakonec dostane do finální psané podoby, takže pak může budit dojem neúplnosti. Díky technologiím je ale skvělé, že se o tom pak sám můžu bavit s lidmi, tím spíš na fóru, které je oddané tranceu! Rád sem píšu, protože mám pak pocit, že jsem blíž scéně a lidem v ní, musím si ale taky dávat pozot na svoji gramatiku a vůbec to, co říkám, protože lidi budou zkoumat a pak třeba i překrucovat, co řeknu… Takže se budu snaži mluvit opatrně!
Chtěl bych předem ujasnit, že nemám nic proti uplifting/melodic tranceu ani lidem, kteří ho hrají, vlastně spíš naopak. Miluju hudbu v jakékoli podobě a mám v autě nahrávky spousty rozdílných žánrů. Možná, že někdy vypadám nebo zním jako puritán (pozn. překl.: ‚purist‘ – myšleno ve smyslu: člověk, který neuznává nic než naprosto původní formu něčeho) ale tím já ve skutečnosti nejsem a zastávám se jen hudby, kterou opravdu rád hraju. Ve svých setech používám různé druhy hudby k tomu, abych mohl set vystavět nebo zklidnit, takže potřebuju jak uplifting, melodické tracky, deep i tvrdší. Jde pouze o to tyhle tracky najít v nějaké unikátní podobě. Poté, co jsem strávil posledních několik let každý týden procházením 7 – 8 stran nových releasů na Beatportu, vím, že najít jiný, zajímavý originální track může být frustrující a zdá se to být skoro nemožné, proto ty moje výlevy! Když se vrátím o 10 let zpátky, do dob, kdy jsem chodil pro desky do místního record shopu, měl jsem tolik možností vybrat si mezi těmi všemi druhy tranceu, které jsem poté mohl použít v setu, jak jsem chtěl. Byl jsem z toho v dobrém otrávený, protože jsem měl tolik hudby, na kterou se ani během hraní nedostalo, ale dnes není dost nové dobré hudby a některé tracky pak hrajeme i několik měsíců. Tohle vyjde najevo i v momentě, kdy jsem požádán o odehrání nějakého Classic setu – pořád mám problém si vybrat mezi těmi fantastickými tracky z poloviny 90. let. Bylo by zajímavé vědět, co budou DJs za 10 let hrát na takových classic nights z let 2004 – 2007; budou mít ten samý pocit jako já dnes?
Ano, jsem DJ, který možná hraje trochu neobvyklý druh tranceu, někteří říkají, že je to jeho ‚čistší‘, původnější forma (to ovšem neznamená, že je i lepší než ostatní to ostatní, nevykládejte si to zle!). Pamatuju si rok 1991, kdy se trance utvářel a rodil, takže si taky pamatuju, s jakým úmyslem tehdejší trance vznikal a někdy mám pocit, že dnešní trance není tak úplně trance. Podobně jako to, čemu se dnes říká electro nemá nic společného s tím, co electro bylo kdysi. Proto bych chtěl připomenout všem lidem a producentům, že existuje i jiná podoba tranceu; taková, na kterou se, jak se zdá, úplně zapomíná a která se přehlíží.
Mnoho z těch nejslavnějších trance djs jsou moji přátelé (někteří moji kritici na to zapomínají) a oni také říkají, že najít dnes dobrou kvalitní hudbu je těžké, já jsem jen ten, kdo to říká nahlas! My všichni máme pocit, že tranceová scéna ustrnula na jednom bodě nezměnila ani trochu formát, který drží už několik let.
Původně tento styl hudby dostal jméno ‚Trance‘, protože lidé na parketu se doslova ztráceli v té hudbě, tracky se dělaly s tím, aby měly ten efekt a byly postaveny úplně jinak; tak, aby se všichni dostali do určitého tranzu, proto to označení ‚Trance‘. Ty skladby byyl dělány přímo pro taneční parket a přirozeně tak byly hrány v klubech a podstrkovány specializovaným DJs, protože rádia a další média nerozumněla téhle hudbě a proto neměly šanci, aby se dostaly do éteru. Tracky se v klubech hrály tak dlouho, dokud reakce publika nevybraly jeden jako ten oblíbený (‚anthem’/hymnu), následně jeden z velkých labelů se té skladby ujal a přidal soubor remixů přijatelných pro veřejnost. ‘Children’ od Roberta Milese je tohoto klasickým příkladem.Dnes se tracky dělají a ‚prodávají‘ podobně jako se zachází s písničkami v TOP 40 hitparádách (pozn. překl.: britský/americký ekvivalent pro naše ESO, T-Music atp); vyžaduje se, aby byl kladený důraz na jméno tracku a jméno producenta/umělce už předtím než se skladba oficiálně vydá. Většinou je tu i požadavek na zařazení skladby do rádií, tak aby track mohl působit na co nejširší masu lidí. Pak se těmi nejslinějšími marketingovými nástroji zajistí, že ten track bude úplně všude, aby se vytvořil hype a dostatečné očekávání. To je důvod, proč si myslím, že je tu tak obrovský nárůst stejně znějících neoriginálních tracků, protože lidi dnes dělají hudbu proto, aby byla hit následují už prověřené úspěšné cesty a formulky.
Tohle si, prosím, opět nevykládejte špatně, není nic špatného na stejně znějícím tranceu; pokud ho rádi tvoříte a tancujete na něj, měli byste (doslova) ‚následovat svoje srdce‘ a užívat si to. Já jsem pouze někdo, kdo má velmi vášnivě rád, troufnu si říct, více undergroundovou stránku tranceu (to je jediný způsob, jak to můžu popsat!). A co je na tom špatně? Jako masy lidí směřují za tím obvyklým stylem, já rád lidem připomínám, že trance může vypadat/znít jinak.Možná jsem do téhle scény příliš zapálený? Trance mě provázel během některých mých zlých časů mého života, obzvlášť když jsem byl v nemocnici a bojoval s rakovinou, takže téhle scéně dlužím opravdu hodně a to vysvětluje, proč jsem o těchto věcech v poslední době mluvil nahlas. Jsou to tyhle ošklivé věci v životě, které když se vám přihodí, donutí vás pokoušet se pomáhat nebo dávat rady druhým. To je důvod toho, proč se dělím o svoje rady a tipy v různých časopisech, magazínech a rubrikách na mém webu.
Znovu opakuju, prosím, nevysvětlujte si výše uvedené komentáře tak, že jsou namířené proti jakékoli hudbě nebo jakémukoli DJovi, nesmírně si vážím všech, ať už dělají cokolo, protože jsme všichni v jedné ‚rodině‘ elektronické hudby. Pokud moje slova pomohou uchovat tu malou část tranceu, kterou dnes vidím mizet, budu šťastný.
Uf, bylo to těžké snažit se napsat něco, co nikoho nenaštve, což je navíc na fórech skoro nemožné!!
John
10. 7. 2007 v 9:53 #29850Sanchez
Člen:oD pro blbce do cestiny by to nebylo?:oD… zas tak uzasny english man nejsem:´-))
10. 7. 2007 v 9:23 #29848Anonymní uživatel
NeaktivníPřidám zajímavou reakci Fleminga na fóru tranceaddictu:
This is going to be a longwinded response, bere with me….
Wow, it’s amazing to see how an interview can cause so much attention. The downfall with interviews are that not everything I say gets put into writing, so the whole story doesn’t come across. The great thing with technology is that I can personally interact with the public, especially with a forum dedicated to Trance! I enjoy posting here because it makes me feel a little closer to people involved in the scene, but a second downfall I have to watch my grammar, spelling or people may analyze and misconceive anything I say…phew. So I’ll try and be careful how I speak!
Firstly to clear things up, I have nothing against; uplifting or melodic Trance or the people who play it, it’s quite the contrary. I love music in any shape or form and my car is filled with all styles of music, I sometimes perhaps come across as a purist but I’m not and only stand up for the music I love to play. I use various styles of music as a tool to build and drop my sets. So I need uplifting tracks for my crescendos and melodic tracks to give people a breather and deep, hard etc. It just a matter of finding these tracks in a unique form. After spending the past few years sifting through 7 – 8 pages of new Trance releases every week in Beatport to find the odd good none generic track can get really frustrating, hence my recent outbursts! If I wind back 10 years visiting my local record shop I’d be spoiled for choice with all sub categories of Trance music, so I had the tools for my set. I’d get frustrated in a good way because I had too much music and couldn’t fit them all into my set, but today we don’t have enough new music and have to make tracks last a few months. This also becomes more apparent when I play the occasional Classic set, I’m spoiled for choice when I sift through some fantastic tacks with huge Wow factor from the mid 90’s. It will be interesting to see what DJ’s will play in 10 years time at a classics night from mid 2000, with they have the same feeling?
Yes I’m a DJ that plays a more unique style of Trance, some say perhaps a more pure form (though that doesn’t make me better than the rest, don’t read this wrong!). Remember I was playing Trance when it was born way back in 1991, so I remember Trance music how it was intended and sometimes feel today’s Trance isn’t really Trance. Similar to today’s Electro, it’s nothing like the original form of Electro. So I want to remind people and producers that there is another form Trance music out there as it seems to be completely forgotten about and over looked.
I’m very close friends to many of the A-list Trance DJ’s out there (some critics forget this) and they too are finding it difficult hunting for good quality music, I m just the one that speaks out! We all feel the Trance scene has become stale and hasn’t moved forward from a format that has been around for many years.
Originally this style of music got named ‘Trance’ because people on the dance floor got completely lost in the music, the tracks where produced to make this effect and structured in a completely different way ensuring they would be completely tranced out in their zone, hence the name tag Trance. Tracks where made for the dance floor and naturally played in clubs and pushed towards the specialist DJ’s because radio stations etc didn’t understand this type of music so got no air play. The track would do the hard work in the clubs until the dance floors reaction would pick one out to be a favourite (anthem) then a major label pick up on this and make a package of remixes that the public would understand. Robert Miles ‘Children’ is a classic example of this.Today’s tracks are made and marketed in the same way a Top 40 track is handled; they want as much exposure as possible for both the track and the artist even before it’s released. Most want radio play so that it will instantly appeal to the masses. Then the most powerful marketing machines ensure that that track is everywhere to be seen ensuring the hype is built. This is why we think there is a massive increase in generic sounding Trance tracks, because people are now making music to actually be a hit and following other winning formats.
Again please don’t interpret this the wrong way, there is nothing wrong in any shape or form with generic sounding Trance, if you love making and dancing to it you should follow your heart and enjoy it. I’m just a guy who’s hugely passionate about, dare I say,
the more underground side of Trance (this is the only way I can describe it!). So what’s wrong with that? As the masses head for the usual style, I like to remind people there is other takes on Trance music.Maybe I’m just too passionate about the scene I’m in? Trance music got me through some terrible times in my life especially when I was in hospital fighting cancer, so I owe so much this scene and it explains why I have been speaking out recently. It’s not until you experience something awful in your life that you takes steps to help or give advice to others. This is why I always share advice and tips in various magazine columns and my website.
Again I cover my arse, please don’t misconceive any of my above comments that I’m speaking against anyone’s music or any DJ’s, I have a huge amount of respect for all of them in whatever they do as we’re in the same Electronic Music family. If my words can help preserve the small part of Trance music that I see disappearing then I’ll be a happy man.
Phew was a tuff on to write trying not to upset anyone, which will be impossible on a forum!!
John
10. 7. 2007 v 9:09 #29847Anonymní uživatel
NeaktivníŘeknu to asi takhle: Kdyby Fleming neměl trance rád a kdyby mu nezáleželo na tom, jaký trance se dělá a jaký se třeba dělat v budoucnu bude, tak by v tom interview neřekl to, co řekl. Ti chytřejší si z toho všechno důležité vyvodí.
Tohle není diskuze o tom, jak Andrews přestal poslouchat trance a protože to za a) není pravda a za b) to nemá žádnou relevanci k tématu, nebudu to komentovat.
Ironické a vtipné je, že téměř nikdo z vás vlastně nemá rád trance, ačkoli to slovo používáte v každé větě. Trance byla hudba, která byla hypnotická, repetitivní, navozovala ten tzv. ‚stav tranzu‘ a proto dostala to jméno. Vznikla v určitém prostředí, podpořená určitými ideály a 95% toho, co se trancem nazývá dnes, je při nejlepší vůli jenom její slaboučký odvar nebo s ní nemá nic společného. Neříkám, že by se měla každému, kdo poslouchá trance líbit, ale každý by měl znát její historii a vědět, o čem byla, co její vznik provázelo a jak zněla. Pak bychom tu možná neměli absurdní debatu o tom, jestli je Anthem trance nebo ne a vůbec by to ulehčilo spoustu vysvětlování. Je to jako mít rád výtvarné umění, ale nevědět nic o pravěkých jeskynních malbách nebo antické architektuře. Jistě, nikdo nepředpokládá, že jste před těmi tisíci a desetitisíci lety byli u toho a ‚vyrůstali na tom‘, ale nic vám taky nebrání v tom si o tom zpětně něco zjistit.
Ano, hudba se mění jako všechno, ale pokud při tom vývoji dojde cestou ke ztrátě naprosto základních vlastností, předpokladů a myšlenek, které u zrodu stály, je zcela na místě se ptát, jestli ta aktuální ošizená forma je stále opravdu tím, za co se vydává, tím spíš, když stále používá to samé označení.
9. 7. 2007 v 23:29 #29817Anonymní uživatel
NeaktivníTohle mě baví. Víte o mě zřejmě víc než já sám o sobě a děláte tu naprosto fantastické soudy. Teď nemám čas ani sílu reagovat, snad zítra ráno.
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.